Fórum - Téma


N15 - nízká teplota


Fórum Almera N15 N15 - nízká teplota

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2009-01-13 13:47:16

Tak jestli je tam kohout topení, tak to nevím, myslel jsem, že je to ovládané jen klapkami a kohout tam není. Možná to bude fakt zanešený a bude to chtít propláchnout, pokud to pomůže. Ale i s novým termostatem ten ohřev na provozní teplotu trvá dlouho a průběh topení je takovej, že po chvilce začíná jít vlažný vzduch a pak se rafika odpíchne od dorazu a pomalu leze nahoru. Jenomže místo, aby se topení násobilo, tak nějak stagnuje jen na teplém vzduchu i když rafika stále stoupá. Až se ohřeje na provozku, tak topí docela dobře, ale dokud nepotkám kopec a nedám tomu, tak horkej nejde. Pak už topí v pohodě a nechám jít ventilátor jen na jedničku a dostatečně vytopí auto i v těchto mrazech. Ale provozka se dostaví až tak po 10 km a více a to mám novej termostat a kartón před chladičem. Dokonce včera se mě to nechtělo ohřát na provozku ani po těch kilometrech, protože jsem měl topení puštěný na 3, když jsem ho ztlumil, tak z 1/3 rafika lezla nahoru. Jinak ani rána. Mě to připadne, jako kdyby dlouho trvalo, než se radiátor prohřeje, což je nesmysl, když je hliníkovej. Budu muset mrknout na hadice do topení a zkusit to propláchnout. Ale když po dejme tomu 20 km topí dobře a nechládne vzduch z topení ani na nejvyšší rychlost ventilátoru....., že by opravdu ucpané? Ale teď v zimě se mi do čištění nechce, už ten termostat byl malej porod v mraze. Všechno ztuhlé včetně prstů, děs.

2009-01-14 09:12:08

Pánové mícháte zde 2 věci které spolu souvisí, ale jen úzce.

Pokud auto netopí, ale rafička teploměru vody je OK - tak jak má být (cca v polovině) tak je problém s radiátorem. nemůže být problém s termostatem! Pokud je rafička dole a auto netopí, tak je to problém s termostatem - nemůže být problém jinde.. Jiný než tyto 2 problémy tam být nemůžou!! vyplývá to z funkce termostatu!

Trocha teorie: po nastartování se zahřívá vnitřní okruch chlazení, tj pouze motor a pokud dám páčku topení na teplo tak motor + radiátor topení. Pokud nedám páčku na teplo, je radiátor uzavřen (takže tam musí být ventil) a ohřívá se jen motor samostatně. Po dosažení určité teploty se otevře termostat a tíms e otevře vnější chladící okruh a termostat pustí vodu přes chladič. - toto nemá obsolutně žádný vliv na topení. jen pokud by byl termostat neustále otevřen, tak se nezahřeje motor dostatečně a tím auto netopí a taky rafika nestoupá.

Na tomto principu také je rada pro letní období, že kdeyž se Vám auto přehřívá, tak aby jste zapnuli topení v autě a pustili ventilátor naplno, protože zvětšením objemu průchodu kapaliny a ventilátorem topení se tato kapalina také ochlazuje.

2009-01-14 19:02:47

No jo, ale když máš novej termostat a stejně trvá 10 km než se ti auto ohřeje na provozní teplotu a to si ani nepustíš ventilátor na vyšší stupně, abys náhodou zbytečně neochlazoval chladící kapalinu. Funkci termostatu chápu. Navíc když už se na provozku dostanu, tak ještě nějakou dobu trvá, než je vzduch z topení opravdu horký a to už se rafika na teploměru ani nehne, je v polovině. Prostě má topení jen velkou prodlevu za ohřátím na provozní teplotu a taky to ohřátí na provozku, i když je termostat ok, trvá dlouho. Do té doby je chladič studenej, termostat drží. Už jsem se dneska v obchodě s dílama díval na nějakou sračku, která rozpouští usazeniny, tak tím asi zkusím zatopit jen to topení a pak to vypláchnout vodou. Ale to už je poslední možnost. Pak už tomu autu není pomoci a já se v něm prostě prvních deset kiláků neohřeju.

2009-01-15 07:41:22

Tak máš asi špatnej termostat, kterej je na nižší teplotu. je potřeba koupit termostat s vyšší teplotou otevření!!

Můžeš ho vyndat a doma ve vodě s teploměrem an zavařování ve vodě zjistit při jaké teplotě otevírá. Nebo se podívej an krabičku, zda tam ta teplota je napsaná. Neexistuje nic jiného než vadný termostat, pokud máš vodu v pořádkua nikde ti neunikáa jinej problém není!!

2009-01-15 10:57:58

Termostat otevírá něco málo přes 80 st C, je na něm vyraženo 82 st, takže to zhruba odpovídá a voda se mi neztrácí. Prostě těch 10 kiláků je chladič studenej, termostat zavřenej a rafika max. na 1/3 a z topení jde jen teplý vzduch, nic moc. Nikdy jsem motor nepřehřál a nemám s ním jiné problémy. Většina výrobců prodává pro Almeru termostat na 82 st., asi proto, že tam není tlakovej okruh, tak tam na vyšší teplotu nebudu dávat, nemělo by to smysl, když je termostat zavřenej. Předpokládám, že okruh je samoodvzdušňovací, termostat má taky kolík na odvzdušnění, vodu jsem po nějakém kilometru dolil na max., takže nevím. Prostě se nechce zahřát a to mám před chladičem karton, takže i motor je trošku chráněnej před náporem. S tímto autem jsem ohledně topení v koncích.

2009-01-15 16:48:35

Ja som dalsi, co ma (mal) vadny termostat.

Priznaky: motor sa ani za nic nechcel poriadne zohriat pocas jazdy a ked tak max do 1/3 stupnice a auto kurilo dost slabo. Dalej pri jazde z kopca (aj toho najmensieho) isla teplota okamzite uplne na minimum (vonku bolo vdy aspon pod -5), t.j. termostat otvoreny a kapalina sa stale valila do chladica!

Takze termostat bol vymeneny a teraz je tam hned (odhadujem tak do 5km pri zapnutom kureni) prevadzkova teplota a potom kuri jak svina. BTW ani som nedal skusat varit stary termostat ci je dobry, len som ho dal hned vymenit.

2009-01-15 19:46:48

tak tak vidim ze finta s kartonem se osvedcila jenom me . dneska se dokonce podarilo auto prehrat :-D a to jsem mel topeni na plne ,okna otevrene a stejne ta rucicka sla skoro nahoru..a to jsem si jenom hodinu blbnul na cvicnem zledovatelem parkovisti

2009-01-16 03:56:45

Mě dneska překvapil borec se zasilkou s novým termostatem, takže až se mi podaři ho namontovat a vyzkousšet tak se izvu jak to dopadlo

2009-01-16 07:22:29

Stan temostat otvírá při 82 stupních - tvoje věta - ty jsi to zkoušel, nebo je to jen z toho že sis to tam přečetl?

2009-01-16 10:45:34

Zkoušel jsem oba dva, ten origo co tam byl a ten novej a oba otevírali až po 82 st., takže s malou prodlevou. Tak mám doma jeden termostat v náhradě. Taky jsem zkoušel nechat auto stát a jestli se ohřeje na volnoběh. Je to lepší než při jízdě, ale zase nesmím pouštět ventilátor topení víc jak na jedničku, jinak to stačí uchladit a rafika se zasekne na 1/3 a stojí. Hadice za termostatem je studená, takže je zavřenej a otevře až tak na půlce budíku. Akorát horní hadice u chladiče co vede do motoru je horká, ale to je asi ok. Ta za motorem od termostatu, co navazuje na trubku a nad převodovkou jde zase do hadice a do chladiče, je studená. Tak by to asi mělo být až do provozní teploty, co? Pokud jo, tak je vše ok, ale nechápu tu dlouhou dobu, než se to na provozku ohřeje. Když jsem měnil termostat a okruh byl zavzdušněný, tak teplota vyletěla na půlku okamžitě, ale netopilo to vůbec kvůli vzduchu. Po odvzušnění je to tak, jak píšu. Poměr nemrznoucí směsy s voudou je asi na -30, ale to by asi nemělo velkej vliv i kdyby byl na -50, teda myslím.

2009-01-16 12:15:10

záhada asi zalezi na tom ake mal kto stastie na svoje auto:) klop klop klop

2009-01-17 21:29:32

Tak kuci ja uz mam jasno a hotovo

vytahnul jsem stary termostat, a byl porad pripotevreny a oteviral pri nejakych 50°C a novy pasuje jezdi v pohodicce

2009-01-27 13:49:49

Jaaaj, utrhol som sroby pri vyberani termostatu, KUA a nakoniec som ho ani nevybral, musi byt dobre zapeceny..a to som na sroby dal aj vedecko...takze vlastne som len vymenil chladiacu kvapalinu...

Teraz to budem musiet dat nejako tie sroby prevrtat a vybrat... asi sa nato vyserem uz sa oteplieva a rucicka teploty sa konecne odlepila

2009-01-28 07:33:44

Zajdi někam do dílny. Pokud zalomíme šrouby v hliníku (což myslím je zrovna tento případ. většinou stačí CO čkem na šrou přivařit pucek a tím jak se to prohřeje, tak pak ten šroub za ten pucek chytnout kleštěma (kvalitníma) a normálně už to jde vyšroubovat. Nebo na něj někdy jde i přivařit matička a pak po prohřátí právě tím vařením, to už jde klíčem. J epotřeba aby to dělal někdo kdo to umí. Pokud budeš odvrtávat v hliníku ocelovej šroub, tak to většinou nevyjde dobře na střed a je to v p.....

2009-01-28 09:21:32

Se šroubama jsem problémy neměl, ale je pravda, že pokud je zalomíš, tak CO-čkem navaříš matice a vyšroubuješ to, protože se hliník teplem navíc roztáhne. Nechci kecat, ale myslím, že na odvrtání je tam mizernej přístup a výsledek nejistý, jak píše Honza. Já už termostat neřeším, pokud jedu v mraze z kopce, tak to prostě neohřeju ani po 10 km a naopak je to za chvilku. Okruh jsem propláchl přípravkem od Mafry na čištění usazenin a taky to nepomohlo, radiátor je krásně průchodný, takže musím počkat na vyšší teploty, abych se v autě ohřál. Pokud bych kupoval dalšího Nissana, tak na tohle si dám fakt pozor, nesnáším auta, co málo topí.

2009-01-28 13:57:59

Myslim ze mas asi spatný kus . U mě v autě se nedá místy vydržet jak moc to topi . POkud dam topeni na plno tak cca do 5ti minut to musim vypnout jinac bych se tam upekl.I v mrazech jsem jezdil v aute s kratkym rukavem a nedelalo mi to problemy....a s tim vsim mi pomohl jenom ten obycejny kus kartonu

2009-01-28 14:47:32

Ten jsem tam dal před chladič taky. Termostat je odzkoušenej, ale prostě se to nechce ohřát, už nevím, čím to je. Celou dobu do provozní teploty je hadice za termostatem studená nebo max.teplá, jak se prohřívá od motoru a poští to po 82 st. Když jedu delší trasu, tak v tom autě je taky na zdechnutí, ale deset kilometrů mi prostě nestačí, jen když jedu do kopce, tak se to ohřeje za chvilku. Z kopce nebo po rovině, kdy to jen hladím se to neohřeje a termostat zůstává zavřenej. Když jsem měl na předešlém autě špatněj termostat, tak se to nechtělo ohřát taky, ale ten otevíral moc brzo a potom zůstal pootevřenej i po zchládnutí. Mám doma dva termostaty, originál i druhovýrobu teď koupenou. Oba jsou minimálně do 80 st. zavřený, už nevím co odzkoušet. Když mě teplota vyleze na provozku, tak nádherně drží v půlce, ať jedu z kopce nebo do kopce a perfektně to topí. Taky bych podle toho co píšu řekl, že jde jednoznačně o termostat, ale sám vím, že je ok.

2009-01-28 14:59:17

Mate pravdu, asi to fakt vrtat nebudem a radsej to niekomu posuniem do dielne Hreje mi v pohode po 5km je teplo v aute, tak zatial to necham tak.. pripadne nieco pred chladic supnem .)

2009-01-28 20:20:09

Kdybych měl po 5 km v mraze v autě teplo, tak bych si gratuloval. Schválně jsem si půjčil od souseda teploměr na zavařování, kdyby ten náš byl vadnej a zkusil jsem ještě jednou ten origo, co jsem jej vyndal a otevírá až na 90 st., tak teď jsem z toho ko...ot. Zítra ho tam vrátím zpět a ten novej nechám na polici do foroty. Jen pro jistotu se zeptám, jestli je normální, že mi částečně chladič i když je termostat zavřenej ohřeje voda z horní hadice-červená šipka na obr. a ta spodní hadice od termostatu je pořád chladná-zelená šipka na obrázku a ohřeje se až po otevření termostatu. Jinak už nevím.

P.S. použil jsem obrázek motorového prostoru někoho z diskuze o palivovém filtru, tak snad jsem neurazil a neporušil autorská práva .

2009-01-28 22:11:01

Ja som mal tiez problem s teplotou, ked som vybral stary termostat a zmeral ho tak vyzeral byt ok. Ale aj tak som dal novy , konkretne Wahler a teplota sa napravila. Predtym sa rucicka stale hybala, teraz sa usadi na polovici a ostane tak stale, je jedno ci idem po dialnici alebo som v meste. A ak mate motor SR tak otvaracia teplota je 76,5 stupna.


Odpovědět

1  2  3  4