Fórum - Téma


N15 - netěsné palivové potrubí


Fórum Almera N15 N15 - netěsné palivové potrubí

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2010-03-09 16:56:51

Zdravím. Mám problém - netěsné palivové potrubí u nissanu N15. Na problém jsem přišel při tankování benzínu z kanystru - má kratší zobák nálevky než u benzinové pumpy. Když jsem vléval benzin, palivo teklo i částečně ven po palivovém potrubí které vede do nádrže. Při tankování na benzinové pumpě mi neteče ven vůbec nic. (říkla jsem si, že po otevření víčka nádrže jsem neslyšel vcucnutí vzniklé z podlaku při jízdě). Nevím jak problém vyřešit? Je to velký problém? Mohou se dostat zrezavělé částečky z korodovaného potrubí do motoru? Díky za jakoukoliv radu.

2010-03-09 20:16:45

řekl bych že žádnej problém nemáš je to asi přepad nebo odvzdušnění když dáš pistol tak ti neteče nic ale ta trubka je nahoře a leješ li to z kanysttru teče to z ní.A otevřeš li nádrž a je v ní podtlak není to dobře nýbrž naopak chyba.V nádrži vždy musí bejt dírka pokud by nebyla tak natankuješ li plnou tak a hlavně v létě by ti praskla a naopak by mohla prasknout i pokud by jsi benzin vyjel a nedostal se tam vzduch

2010-03-09 21:46:59

to p.wojta: není to jak píše aumirek,a le N15 mívají skutečně problém a to přímo s velmi častou a vážnou korozí nalévacího hrdla právě v místech, které jsi popsal. Kdybys to celé demontoval (nic na tom není) a očistil a prohlédl pořádně na světle, zjistíš, že tam jsou doslova desítky malých mikrodírek, je to jako síto, viděl jsem to už u asi 6 Almer, a dokonce i u roku 1999 s nájezdem 77tis.km kde auto bylo jinak v perfektním stavu. Je to jedna z velmi vážných slabin Almery (spolu s korozí v zadních částech prahů, lemů a levé části kufru pod čalouěním blízko uchycení zadního pásu). Svděčí o tom i fakt, že prodávají už toto nalévací hdlo v duhovýrobě, cena u Autokelly dost vysoká - kolem 2200kč s DPH. Já jsem prodal všechny hrdla co jsem měl a byly ještě v korozí nenapadeném stavu, hodně záleží asi na tom, v jakém prostředí to auto jezdilo, sůl je všeobecně pro auto velký svinstvo. Dá se to taky řešit tak, že se hrdlo nechá opískovat a následně zadělají ty dírky, buďto zacínováním, nebo zalepením speciálním tmelem s viskozitou jako barva, celé se to přetře aspoň 2x - 3x po sobě (vždy se nechá jednotlivá vrstva zaschnout), poté se to může přetřít základem, na to další vrstvy jako Body 950, nebo vrchní nátěr a taky to vydrží. Je to bohužel velká ostuda Nissanu, že to nemá líp podchycený, že prostě dopustí, aby u auta z roku 1999 se stal takhle fatální omyl a že to není např. plastové, jako jsem to měl před léty na Peugeotu 205 1.9D z roku 1987 Toto u tehdejších Nissanů N15 či P11 nesnáším - koroze, jinak super spolehlivý autíčka.

2010-03-10 09:43:26

2098 mužeš mít pravdu s tou korozi že na ně trpí nicméně fakt je že nádrž musí mít odvzdušnění tudíž někde tu dírku a je hodně duležité aby nebyla ucpaná.Vyděl jsem nádrž zborcenou dovnitř následkem ucpaného odvzdušnění.A jelikož on říkal že nádrž při otevření mu dříve vždy zasyčela tak jelikož byla ucpaná tak si udělala ty dírky v místě oslabeni tou korozi.

2010-03-10 14:26:09

já myslím že tu pletete 2 věci. základní věc je ta, že když tankuješ u benzinky, tak pistoli strčíš tak, že pomocí zastrčení odklopíš tu záklopku co ej v hrdle. Když tankuješ z kanystru, kterej má krátkej zobák, tak klapku neoklopíš a benzín ti teče ven. Vůbec to nesouvisí s tím jestli ej vrch rezavej nebo jinde nebo ne. M ykdyž nalíváme z kanystru, tak ta,m napřed strčíme velkej šroubovák (aby nezapadl dobnitř) kterej odklopí klapkua pak nalíváme benzín z kanystru. Pokud má trubku rezavou (což potvrzuji, že je to taky častější závada) tak by mu to teklo jak při benzinece tak při kanystru.

2010-03-10 15:33:28

jojo souhlas předsedo Já mám např. na kanystru "násosku" dlouhou že mě při zastrčení dovnitř tu klapku otevře bez problémů, ale záleží asi fakt, co má za kanystr.

2010-03-10 18:01:07

ta klapka to je tak samozřejmá věc že ani nepředpokládám že se někdo tam bude pokoušet lít palivo aniž by ji alespon částečně otevřel

2010-03-11 07:29:11

no právě že to vůbec není amozřejmé - bohužel!!

2010-03-11 08:07:57

A setkal se někdo s tím rezavým hrdlem i u dieselu?Nafta je masná,nemám zatím s tím problém,při otevření víčka cítím podtlak

2010-03-11 08:23:41

Palivo - benzin nebo nafta na to nemá vliv, kde spíš o to, že je tato část palivového vedení z kovu a ne z plastu, je to vystaveno vlivu veškerého svinstva od zadního kola, hlavně vlhkosti a soli a toto se drží za tím plastovým krytem, kde to strašně často a hodně koroduje.

To že cítíš při otevření nádrže podtlak je v pořádku, to musí být i u benzinu, to cítím i já na své Almeře a mám 100tis.km a bylo to u každého Nissanu co jsem měl a některé ještě mám (4x P11 1.616V, 12x N15 1.416V a 4x N16 1.516V)

2010-03-11 10:10:22

pokud je přetlak tak není koroze durch!

2010-03-11 11:23:04

Děkuji všem za info. Pravděpodobně se jedná o protékání přez odvzdušnění - zobáček nálevky u kanystru projde klapkou, ale je kratší a rovný oproti zobáku od benzinove pumpy. Pokud je odvzdušnění nahoře, tak tim rovnym zobáčkem leji i něco přes odvzdušnění. Pravdou ale je, že je zkorodovaná část kolem nalévacího otvoru zvenčí. Pokud tedy bude palivová trubká neprohnilá a spojovací část mezi trubkou a nalévacím otvorem v pořádku, tak je asi vše relativně OK. Lze zkorodovanou část kolem nalévacího otvoru vyjmout relativně lehce? Jak tedy? Jsem totiž celkem v tomto laik. Díky moc.

2010-03-11 12:20:26

nelze je to jeden díl až k nádrži - vrdlo s trubkou. drží na 2 šroubkách M 8 dole, nahoře drží jen v té gumě

2010-05-03 10:52:11

Ahoj, mám podobný problém s únikem paliva. Tentokrát to není u nálevky ale teče mi benzín u nádrže kde je železný držák asi 20 cm před nádrží. V tom držáku je i přechod mezi kovovým potrubím od nálevky a gumovou hadicí do nádrže. Je tam potrubí pro nalévání i pro odvzdušnění. Benzín mi tekl jenom při plné nádrži a to když jsem vůz (almera N15 sedan 64 kW) postavil z kopce, tzn. zadkem níž. Zvedl jsem to a zhrozil jsem se, páč držák je naprosto zežraný (viz. foto1) a když jsem rozpojil to potrubí s hadicema, uviděl jsem i díru v odvzdušňovacím potrubí (viz. foto2). Zkoušel jsem už hledat nové ale neměl jsem štěstí. Vypadá to že asi nakonec pojedu do nissan servisu, jen to provizorně do té doby opravím (uříznu tu trubku a nadstavím dělší hadicí). Dala by se snad i pravděpodobně vymontovat ta původní hadice, sehnat nějakou novou a ohnout ji podle té staré na ohýbačce, ale trochu se toho bojím. Uvidím co odpoví z nissan servisu.

2010-05-03 11:44:32

a co vrakovistě a sehnat ten kus použitelný...? Podle mě je zbytečné shánět nový.

2010-05-03 11:50:56

Taky možnost. Jen si musím nejdříve otestovat jak to z auta dostat ven. Ale schválně chci vědět co na to odborníci.

2010-05-03 11:53:22

Blbost, žádný Nissan, dělá se to v replice, to, že se to dost často prožere je dost známá a častá věc - jen se o tom málo lidí přesvědčí na vlastní kůži, každej druhej žije mylnou domněnkou, že jde o přetékání přes přepadové potrubí, ale to je většinou jen mylná domněnka. Já to řešil tak, že jsemto pochopitelně celé demontoval, nechal opískovat u známého (křemičitým pískem - dělá s tím hlavně plechy na veterány - pozor žádné broky ) a poté jsem se nedopočítal malinkatých dírek. Normálně bych to řešil výměnou, ale zrovna jsem žádné jiné potrubí z jiné Almery po ruce neměl, tak jsem se tvrdohlavě rozhodl opravit to stávající. Dal jsem to zavařit mosazí co šlo, zbytek světe podrž se jsem zamazal starým štětcem rozmíchanou dvousložkovou kompozicí odolnou proti chemickým vlivům, rozmezí teplot od -50 do +150°C, nakonec vše přetřel asi 3 vrstvama husté základní barvy Rust Oleum z Hornbachu (profi věc - používá se i na trupy lodí), pak přestříkal 2 vrstvama Body 950 a na fajrond to přetřel Alkytonem černý lesk, je to už 2 roky a když to po zimě opucuju wapkou, furt se to blýská a je to jak nový, od tý doby hlavně žádný smrad při natankování plný nádrže (hlavně v létě, kdy je benzin cítit víc nežli v zimním období).

Jo, jinak tady je odkaz na repliku toho potrubí: je to 25 položka seshora - stojí to ale skoro 2500kč, měl bych jedno použitý mít, je z N15 ročník 99, jen je ještě na autě, v případě zájmu napiš. Nenašel jsem Tvůj email, nějak se nezobrazuje, tak to píšu sem. Snad mi to nějakej hodnej admin zase smaže

Na Nissany mám téměř vše, jde o použité i nové díly od Sunnyho, přes N15, N16, P11, P12 po X-Trail, Terano...

Tak a neplacená reklama je na světě

http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?

2010-05-03 11:58:29

Normálně to sundáš ven, dívám se, že dle fotek máš to plnící hrdlo pořádně zničený, to je už nepoužitelné = tím líp pro tebe, budeš mít nové, nebo dobré použité, jde o ten pocit, že tam není nic provizorně opravováno. Sundáš to na hadici z té objímky u nádrže a pak už ti to drží jenom nahoře u plnícího hrdla na té velké kruhové gumě . těsnění. Otevřeš si víčko nádrže a podebereš to opatrně šroubovákem (abys neodřel lak) a násilím to vyrveš, teď nevím, jestli se to vydělává směrem ven nebo dovnitř auta - jakoby do podběhu, ale není třeba se moc bát, guma je dost silná a riziko přetržení nehrozí, no raději to postříkat např. mýdlovou vodou, nebo WDčkem aby to šlo snadněji - kdo maže, ten jede.

2010-05-03 12:14:16

Tak to máš teda solidně prorezlý. Taky si už nevzpomínám, jestli se to vytahovalo víčkem od nádrže ven nebo dovnitř. Ale spíš bych to viděl dovnitř. Když ti to bude viset už jenom v té gumě, tak na to příjdeš a bude to hned venku... Já měl tu konzolku dole taky urezlou od trubky. Jinak do díry jsem měl ještě daleko, takže jsem vše obrousil a pěkně natřel.

2010-05-03 12:38:25

No to se pravděpodobně dá provést u té trubky pro nalévání - tu jsem zkoušel promačkávat, ale nepovolila i když to možná drželo silou vůle. No je to pěkný rozdíl mezi tvým a mým. Ty trubky máš teda natřené až po hrdlo nalévání benzínu?

Právě jsem uvažoval, že zkrátím tu trubku na odvzdušnění a nadstavím delší hadicí do nádrže - přichytil bych ji ne v držáku ale k trubce od nalévání paliva.


Odpovědět

1  2  3