Fórum - Téma


N15 - nestartuje


Fórum Almera N15 N15 - nestartuje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2010-10-20 14:09:59

Ahoj, mám taky takový problém jak se tady řešil, s mojí Almerou N16. Otočím klíčkem a jen to cvakne. Rozebral jsem startér a vyměnil uhlíky odzkoušel a startér je OK. Namontoval zpět a zase nic. Baterka je v pohodě i jsem to zkoušel nastartovat přes jiné auto pomocí startovacích kabelů a nic, jen to cvakne. Kostra v pohodě jsem koukal. Alarm nemám. Zkoušel jsem to pustit z kopce a to neskočí bez problémů. Pak vypnu motor a nastartovat to jde. Ale když přidu druhý den tak nic. Jen to cvakne a motor nenaskočí. Už fakt nevim? Nemáte někdo podobné zkušenosti?

2010-10-20 17:27:16

Ahoj, neznám sice startér na N16 konkrétně,ale obecně jsou v principu stejné - otočením klíčku zapalování sepneš elektromagnet vysouvací cívky na startéru, ten vtáhne jádro s vysouvací pákou (která zasune pastorek s ozubením mezi zuby na věnci setrvačníku) a teprve v konečné poloze jádro propojí +12V, které roztočí rotor a pastorek, a startér začne roztáčet motor. Dokud není jádro v konečné poloze, kontakty nepropojí a rotor se neroztočí - cívka ale může cvakat naprázdno. Jelikož píšeš, že uhlíky jsou v pořádku, startér taky, zkusil bych se podívat na tu cívku - jednoduše změříš vývod z cívky (ten, co je propojený se statorem startéru - ten druhý, na který jde tlustý kabel od baterie, je přívod proudu)): jakmile zapneš startování a cvakne to, musí být i na spodním vývodu napětí +12V. Pokud není, je problém v cívce (vázne jádro apod.) Na přívodu je 12V trvale, pokud není vybitá baterie. Napětí od klíčku k ovládání elektromagnetu jde na jiný kontakt a slabším vodičem, takže se nemůžeš splést.

2010-10-21 07:33:17

Kdyby sis tu přečetl různé témata, tak je doporučeno pečlivě očistit připojení mínus polu k převodovce

2010-10-21 13:11:35

To ještě zkusím, měl jsem starter sice už 3krát venku a zkoušel jsem to, že jsem ho připojil na startovací kabely a cívka cvakala a pastorek vyjížděl a rotor točil, tak jsem si řekl že to na starter nevypadá, že je OK. Ještě jsem preventivně vyměnil uhlíky, když jsem ho měl venku, ale jak se zdá tím to nebylo. Jak říkáš zkusím to ještě proměřit. Jinak plus i minus jsem taky kontroloval a to je v poho, bez přechoďáku. Dík za radu.

2010-10-21 17:31:50

Jestli startér vysouval pastorek a roztáčel ho, pak je cívka v pořádku, to ani nemusíš měřit. Pak může být problém ve slabém proudu (startér točí naprázdno bez zátěže, v zátěži nezvládá) - to by byly ty přechoďáky, špatné kabely, oxidace atd. Jinak mě napadá už jen vadný pastorek - volnoběžka? Že by se rotor protáčel naprázdno a pastorek stál? Poslední věcí bývaly vadná (vyběhaná) kluzná ložiska (pastorek se zkřížil v záběru a startér se netočil, po vymontování naprázdno v pohodě, protože pastorku nebránil věnec setrvačníku - dalo se to zjistit podle vůle v ložiscích, byly vyběhané šálky). Ať se zadaří a přijdeš tomu na kloub!

2010-10-22 07:45:23

Tak to co zjkoušíš venku zkus v autě, napřed jen plus na startér a minus nech normálně a pak třeba naopak vezmi kus drátu a podrž ho an baterce a na obalu atrtéru. a tím vyloučíš buď špatné plus nebo špatné mínus.

2010-10-29 13:19:34

Tak nakonec to bylo baterkou, bez zátěže běhal v poho a se zátěží ani ťuk, koupil jsem novou a už to startuje.

dík za rady


Odpovědět

1  2