Fórum - Téma


N15 - nefunguje rychloměr a otáčkoměr


Fórum Almera N15 N15 - nefunguje rychloměr a otáčkoměr

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-09-02 20:23:01

Zdravim lidicky. Mam problem s moji Lamerkou, dneska se me stalo, ze pri nastartovani me vyskocil otackomer na 8000, ale motor podle zvuku bezel normalne. Tak jsem zkusil nastartovat jeste jednou a to same. Zkouknul jsem motor, zda neni blbej kontakt a pak jsem nastartoval a normalne to zas fungovalo. Kdyz jsem pak odjizdel od pumpy, tak me po chvilce jizdy otackomer zase vyskocil na 8000 a zasekl se me tachometr. Motor jede v pohode, nejsou problemy ho vytocit do vysich otacek a jezzdim jako driv, ale nefunguje otackomer a tachometr, muzete poradit?

2008-09-03 10:17:59

Ahoj, ja mam podobny problem. Niekedy ked nastartujem, otackomer mi vybehne na 8000, pocas jazdy postupne klesa, a po pol hodine jazdy uz ukazuje normalne. Inac otackomer stale reaguje na pridavanie plynu, len ako keby mal nejaky ofset. Mal som pocit, ze to zacalo robit, ked som jazdil pocas jedneho brutalneho lejaku. Ale asi to s tym nesuvisi, lebo to uz bolo davno a robi to stale. Zatial som tomu prilis nevenoval pozornost, kedze vsetko ostatne funguje ako ma. Jedine co ma napada je pozriet schemu v servisnom manuali a pomerat napatia.

2008-09-03 10:26:02

Možná budu opět trošku prudit, ale taková otázka je zcela bezcenáa nedá se na ni vůbec odpovědět. Co je to za almeru? ty?, motor? rok výroby? japonská nebo evropská atd. atd..

2008-09-03 11:14:19

No moja almerka je N15,1997, GA14DE, sikmooka krasavica

2008-09-03 16:13:39

Ja jsem na tom stejne, jenom mam rok vyroby 1996, ale do provozu uvedeno az v 1997

2008-09-04 09:01:18

No tak to ti asi nezbyde nc jiného než vyměnit celý přístroj. Už jsem tyto závady několikrát měli.Je více typů. musí být úplně stejný. Jedině by ještě mohl být někde špatnáé uzemnění, nebo s epodívej zezadu na tachometr na konektory, zda tam neení studeńák a není to nějak roztavené - taky už jsem to viděl.

2008-09-04 09:45:02

Mám u Almery úplně stejnej problém. Otáčkoměr obas ukazuje dobře, občas leží ručička opřená u 8000ot/min a občas se toulá nahoru a dolů po celý stupnici, i když má motor pořád stejný otáčky. Na jednom polským diskuzním fóru se tohle dost řešilo, jeden z členů tam tvrdí, že nejčastěji to způsobuje kondenzátor v elektronice otáčkoměru ( neumím ale polsky, takže mi dá dost práce to rozluštit - nerad bych tu plácal nesmysly ). Takže pokud je tu někdo, kdo rozumí polsky, ať prosím přeloží tohle ( třeba to pomůže): Luty to mało prawdopodobne szczególnie w japońcach ale zawsze możesz sprawdzić, ale na 99% jest to kondensator na płytce pod obrotomierzem o ile pamiętam ma on wartość 1000qf /35V lub 25V ,niema znaczenia ile wolt ważne żeby nie było mniej niż 25V i najlepiej kup na 105 C(celcjusza to temperatura pracy standardowa jest na 85C).żeby go rozpoznać jak otworzysz obrotomierz to będzie on największy ze wszystkich kondensatorów.Sam jestem elektronikiem i naprawiam sprzęt, a na forum było już o obrotomierzach i poczytaj tam też moje posty ale że są zimne luty w elektronice to fakt i nikt temu nie zaprzeczy, ale jeśli chodzi o obrotomierz to naprawiałem już ich kilka w almekach.

2008-09-05 10:57:57

toto je preklad toho textu:

Studený spoj je málo pravdepodobný špeciálne v japoncoch , ale vždy to možeš preveriť, ale na 99 % je to kondenzátor na doske pod otáčkomerom a má hodnotu : 1000qf /35V alebo 25V, nie je značené koľko voltov , dôležité je aby nebolo menej ako 25 V a najlepšie kúp na 105°C ( celzia , to je teplota fungovania , štandardná je 85°C ) aby si ho rozpoznal , keď otvoríš otáčkomer on bude ten najväčší zo všetkých kondenzátorov .

2008-12-01 19:29:57

Dnes som ten kondik kupil a preletoval, a nic rucicka mi na otackomere beha rovnako jak splasena..suciastky vizerali ok, ziadne vytecene kondiky a cierne nebolo nic, cievka dobra inac by rucicka nekmytala..no fakt neviem..netreba nahodou odpojit bateriu aby sa to resetlo, hm

2008-12-02 06:11:04

A jste si všichni naprosto jistí na 101% že celá palubka a taky motor ! ( pozor na oxidaci pod okem na bloku motoru, hlavní ukostření od akumulátoru ) má toto všechno kvalitní a hlavně stálé ukostrení ?

2008-12-02 14:56:51

souhlasím z almerkou, podobné problémy jsem rešil když jsem měl kadetta, po těchto zkušenostech bych jako první rozdělal obrosil na kov přitálha namazal vazelinou a potom bych řeši co dal

2008-12-02 16:15:25

myslím si že to zem nebude! jábychtam zkusil dát jinej združenej přístroj na zkoušku.

2008-12-04 13:50:16

keby to bolo zemou, zblbly by vsetky budiky, nie? Neviete kde sa nachadza nejake cidlo otackomeru, mozno je problem vnom

2008-12-07 22:47:24

Senzor tachometru (otáčkoměru) si vyhledejte v manualech svého auta pod názvem "senzor TACHO" ( revolution senzor ) a senzor rychloměru hledej pod názvem VSS ( vehikle speed senzor )


Odpovědět