Fórum - Téma


N15 - Napínák řetězu / rozvodu


Fórum Almera N15 N15 - Napínák řetězu / rozvodu

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2014-12-27 11:39:54

Zdravím.

Prosím o názory. Musel jsem z důvodu vyjezdu v horách nechtěně ale stalo se,dostat motor do otáček nad 6000,krátkodobě vysřelil i k 7000. Jinak jezdim max 5000 a to jen vyjmečně,běžně jezdim do 4000. Najeto má poctivých 169000,jsem druhý majitel,veškeré doklady,serviska,po strarém pánovi,koupeno a servisováno jen v Nissanu Hloubětín.

Do té doby šepot květin.

Po sundání ventilového víka jsem napínák zkoušel ručně,chodí,ale bohužel nevím zda je to správně. Při nastartování kolem něj pekelně stříká olej,za pár sekund poblitej chladič,expa...a až metr před aute. Hlučnost jde vyloženě z této čísti rozvodů. Za studena ok,ale jak začne řídnout olej,hluk se žačne objevovat.

Kontrolka mazání se rozsvítí přesně když motor zdechne,a to jsem ho držel chvíli,za teplého oleje na cca 500 ot. Po nastartování hned zhasne.

Nemohl se napínák tzv.,prostřelit,nebo něco so ho těsní? Protože když ho ručně přimáčknu k řetězu,tak se řetěz napne. Samozřejmě při vypnutém motoru,

Díka za info.

 NO_HITS  
Laďa
2014-12-27 17:43:26

almaata: nějak tě nechápu, tys nastartoval bez víka ventilů a divíš se , že máš postříkanej celej motor :D :D ??

Kontrolka oleje ti zhasne při nastartování hned (během 1 vteřiny) nebo chvíli svítí ? Po nastarování se ozývá hrubej chod prvních pár vteřin? A poslední moje nejoblíbenější - jaký máš interval výměny oleje a co tam liješ ?( neodpovídej prosím 10w40 nebo polosyntetika, zajímá mě konkrétní olej.

Nemáš vyplněnej profil auta (např motor), tak předpokládám, že je to 1.4 - GA14DE.

2014-12-27 18:19:14

Psal jsem to jako aby to bylo pochopitelné..,

Blbo,tedy.

Šlo mi o to jestli kolem napínáku má oil hodně HODNĚ lézt okolo,na kola,který to rozhazujou. Kuchal jsem hafo motorů,zde ale žádná zkušenost. Přijde mi že nanapíná,netlakuje.Princip je mi jasný,jen nevim jestli tam není nějaký O kroužek...,nebo tak,který by se vyjebal.

For No Hits,jsem Pepe z Olejů...

Prostě se to změnilo během toho výjezdu k horské chatě....,MOTOR NIKDY NEBYL V TAKOVÁCH TOČKÁCH,a najednou jo. Přeci jen,nebyl zvyklý.

Jen pro info,10w-40 SL A3,takže nesnížená HTHS...,cca 2500 km. Což najedu za rok.

To že to chcije bez víka je mi jasný,to je u všeho,jen ten tlak kolem napínáku nemůžu posoudit. Za studena to po 2 s ztichne,to je v poho,jen jak se změní viskozity,ozývá se to. A to nebylo.

 NO_HITS  
Laďa
2014-12-27 21:34:47

almaata: čaau , to já nevěděl, že jsi to ty, To že to po startu zarachtá je běžný ( než se tlakem došponuje napínák - pokud to dělá 2 sekundy tak už bude buď vytahanej řetěz, nebo zhoblovaná napínací lišta a tím pádem se musí napínák víc natlakovat a to chvíli trvá. Holt je to starý auto a i když zas nemýá tolik najeto , tak je tam jistá únava materiálu po těch letech.

Moje doporučení je udělat rozvody v menším měřítku vzhledem ke kilometrům, tj nový napínáky+ těsnění na dolní + napínací lišta a oba řetězy, doporučil bych i gufero na kliku a ideálně i pumpu , je to pár stovek a pokud je původní tak jistota je jistota, mám 2 sady, jednu origo Nissan a jednu Dokuji od jagyho - měl jsem to na 1.6 ale nakonec jsem je nedělal a pořídil jiný auto. Díly nebyly nikdy použitý, některý nejsou ani rozbalený, pokud by byl zájem

Podle mě to kolem napínáku má stříkat, on se natlakuje a zbytek jde bokem na kola a řetěz , to je podle mě v pořádku

2014-12-29 21:40:47

Uvolnil se napínák.

Skoro to bylo jasné,páč za den se řetízek nenatáhne. Jak dostal po mnoha letech motor točky,tlak oleje udělal svý.

Písnu ti SZ

 NO_HITS  
Laďa
2014-12-29 21:47:43

almaata: to slyším prvne ze se uvolnil. Tak hlavně zes na to došel

2014-12-29 22:00:47

Jako ten machanismus,pístek,nějak to tak musí bejt,těsnění,okroužek...,nevim co tam je. Celej né. VIZ SZ

2014-12-29 22:04:16

Jde o to že já registruju nepatrnou změnu zvuku,nikdo by to ani neslyšel. Klidně sem přepal,co máš v SZ. Teda né ten začátek.

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-27 12:07:38

Když chcu menit horní napinak, stačí sundatto černý čelo? Nebo musim shodit i víko? Tuším že celo stačí ale jistej si nejsu

2015-08-27 13:26:01

no_hits: sundat plechový držák co překáží, potom jen rovný víko nic víc.

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-27 15:26:09

xxxmichal: nedrží na tom držáku silentblok / nebude potřeba podeprit motor?

2015-08-27 19:14:07

no_hits: No myslím takovej kousek plechu co je nad silenblokem, ten tam překáží. Uvidíš až to budeš vyndávat.

Jinak čekám až jagy bude mít napínak, budu taky měnit už před rokem byl dost opotřebovanej. Pak jsem dej foto toho tvýho a kolik máš km.

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-27 21:38:37

xxxmichal: Tak ty myslíš takový to černý Učko ne ? nic jinýho tam v cestě není, jen mám obavu abych se tam dostal s golou, na ten napínák a taky aby mě nezapadl šroubek dolů

Mám lehce přes 130 ale začlo to až na jaře když jsem s autem začal jezdit ostřeji, holt byl už asi načatej, za těch 17 let , jen nevím jak na tom bude ta velká napínací liště ale vzhledem k délce a značně tupějšímu úhlu náběhu řetezu by to nemělo být tak zlý každopádně tu měnit nebudu , to bych musel shazovat řemenice , odpojit pumpu a vypustit vodu, shodit celý prsa a pak měnit i gufero

2015-08-27 22:03:58

no_hits: Jo to mám na mysli. Jinak to je jednoduchý ukon to vyměnit, do 15min to máš určitě hotový.

S tím jak se prodírá ta dolní napínací lišta oproti napínáku by mě to taky zajímalo. Mohl by se někdo ozvat kdo tehlech pár motorů rozebíral. Mě se to teda rozebírat nechce :)

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-28 00:44:11

xxxmichal: ona logicky není tak namáhaná, protože je tam dlouhej ten řetěz, lišta je taky dlouhá a tím pádem to není tak namáhaný jak když malej napínák tlačí na krátkej kus řetězu , na druhou stranu to kluci udělali dobře co se přístupu týká, za 15 minut to sice je , ale silikon bude vytvrzenej až za 10 hodin

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-28 11:50:23

Tak výměna je za mnou a jsem zklamanej, původní napínák byl jen lehce prošoupanej , takže mám vytahanej řetěz, těžko říct jestli oba nebo jen ten horní ale prsa se mě shazovat nechcou

Více foto zde http://www.nissanclub.cz/...mages_category.php?id=532

Ve videu je ukázka volnosti řetězu

2015-08-28 14:34:30

no_hits: měl jsi tam nechat ten starej napínák. zbytečná výměna když je starej ok

 NO_HITS  
Laďa
2015-08-28 21:02:47

xxxmichal: no já nevěděl jak moc je vydřenej a když jsem ho vytáhl tak mě vyjel na max, a já myslel že má zaskok a nejde zatlačit tak jsem dal novej, až potom jsem zjistil že je tam jen pružina, co už no, jinak v tom napínáku byl tmavší olej jak ve zbytku oběhu

===============

EDIT: tak mám za sebou testovací jízdu a motor je pěkně tichej a po startu nic nedrnčí. Teď se mě vybavuje že ten starej napínák byl lehce přidřenej až jsem ho zmáčkl víc tak se teprv začal hýbat na pružině , možná to souvisí s tím tmavším olejem v napínáku. Každopádně problém vyřešen, ještě jdu zkontrolovat únik oleje přes čelo a pokud bude sucho tak se to jeví jako úspěšná akce

2015-09-15 14:04:21

Přesně tohle jsem řešil letos v zimě. Napínák jsem ručně rozhýbal. A zaspo startu jen sekundu,dvě,podle toho jak dlouho autí stojí,což je někdy i týdny,zachratí. jinak po jízdě za tepla jen šustí.Teda rozvod. Bohužel nyní mám olej,který to umocňuje.

Není 10w40 jako 10w40. Je na něm cca 2000km,na jaře půjde ven.

Od nuly do 140tkm Castrol a se mnou Mogul,s jednou výjimkou.

Měnim co jsem majitelem po 3-4000tkm.

2015-09-15 15:05:13

almaata: Co chces na tom napinaku rozhybavat? Meni se s retezm a listy/kola dle opotrebeni.


Odpovědět

1  2