Fórum - Téma


N15 - koroze


Fórum Almera N15 N15 - koroze

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2007-08-21 10:27:25

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s korozí u Almer n15. A jestli jo, tak jaký. Zjistili jsme, že máme po 7 letech provozu děravé prahy (možná jeden) - před zadními koly. (A to jsme chodili každý rok na prohlídky k nissanu.) Tak by mě zajmalo, jestli je to častý problém - koroze asi jo, ale že až takhle?...

Pak bych měl ještě jeden nesouvisející dotaz k manžetám tlumičů. Jestli lze použít ňáký universální nebo jestli je "lepší" koupit originál, který stojí 4násobek... . Případně, jestli by někdo nevěděl, kde se daj takový věci sehnat za slušný peníze...

Dík

2007-08-21 10:32:28

Korozi prahů u N15 vidávám u skoro všech Almerek, takže to není žádná výjimka. Co se týče manžet tlumičů, my jsme při jejich výměně u Primery použili Monroe, kdy cena byla cca 700,- za sadu pro 2 tlumiče včetně dorazů. Dnes se už dělají i plastové manžety, jejich životnost by měla být podstatně delší než u gumových. V Nissanu to zbytečně přeplatíš, skoro jako vše od nich.

2007-08-21 11:43:10

Prachovky máš tady:

http://www.automatejcek.c...est=podrobnosti&id=A9U001

jinak použít jdou jakékoliv,které mají průměr a délku,odpovídající rozměrům tlumiče - důležité je použít pryžový doraz.Originál Nissan i některé jiné mají doraz vcelku s manžetou,jindy je manžeta i doraz zvlášť - podle výrobce.

Koroze - i přes slušnou antikorozní ochranu karosérie (pozinkované plechy a kvalitní nátěrový systém) se časem stane,že se objeví místa,zasažená korozí.Jediná prevence je pravidelná kontrola a ošetření napadených míst,pomůže i opakovaný nátěr nebo nástřik nejvíc ohrožených partií (podlaha,podběhy,dutiny) antikorozními a ochrannými prostředky na bázi bitumenu nebo vosky.Když už se objeví díry,je pozdě.

2007-08-21 12:01:14

zial N15 ma s hrdzou na tych miestach dost velky problem, dost by pomohlo autu uz od nova vystriekat dutiny lebo typci tam napr do prahou dali kulove, je tam len zakladny nater pritom leze do toho voda aj blato. zvonku nepoznat nic a zrazu ked uz su tam puchiere uz je neskoro, lebo to leze zvnutra a vtedy je to uz prehrdzavene durch.

2007-08-21 14:16:59

Dík za odpovědi, o korozi v těhle místech jsem už čet, jen mě zarazilo, že po 7mi letech je to "durch" jak píšete... . Nicméně asi je to normální jaktak pozoruju (pokud se s tím dřív nic nedělá). Bohužel jsme hloupě důvěřovali servisu a nehlídali to sami - čímž chci "pochválit" servis hl. Nissanu v ČR v Kolbenově ulici. Člověk platí peníze jak mourovatej a oni to tam buď zničí nebo, když to jde dobře, tak se na vše jenom vykašlou... . Ale teď to s nima budeme řešit, tak jsem zvědavej, jak se k tomu postavěj a sdělím výsledek :).

K těm manžetám - u toho Matějčka jsme se na ně byli i podívat, ale vypadají úplně jinak než originál a to včetně rozměrů, takžo to by mohl být problém (možná by šly dopředu, ale dozadu určitě ne - on je totiž nabízí stejné na předek i na zadek). Kde jsi, Doris, prosimtě sehnala ty manžety Monroe? To by za ty peníze bylo docela lákavý - u Nissana stojí 1ks 1300,-... .

2007-08-21 14:34:08

Většinu dílů kupujeme u George (www.autogeorg.cz). Mají skoro vše a často v originální kvalitě, ovšem za solidnější ceny.

Jinak mám podobné mizerné zkušenosti s autorizovanými servisy a celkově s lakovnami či firmami, co stříkají dutiny atd. Přesně jak jsi psal, pokud si to člověk neohlídá, často to odfláknou a pak už majiteli zůstanou jen oči pro pláč. Proto, co jen můžu, si na autech dělám sama a poctivě. Dodnes mám skoro 16 let starou Primeru zcela bez koroze.

2007-08-21 14:38:44

Koroze u N15 je bolest... Určitě se vyplatí na nic nečekat a pokud si chcete auto ještě nějaký rok ponechat, tak co nejdříve opravit. Na ukázku stav mojí Almery před opravou, koroze zadní části prahů a lemů se od zimy dramaticky zhoršila a nebylo nač čekat; ... a po opravě.

2007-08-21 14:46:17

To je docela síla, no vypadá to, že to rezlo zevnitř ven. Škoda, že Ti při opravě dali na ty zadní lemy tak hrubý nástřik pryskyřice. Už se dělají i antikorozky s hladkou strukturou. Hlavní je vystříkání dutin, jinak se to rádo vrátí zpět.

2007-08-21 15:41:45

Hlídat korozi je k ničemu. Té se musí zamezit, protože jak je vidět z fotek tak to u těch N15 půjde zevnitř. Doporučuji každé dva roky nechat udělat znovu nástřik spodku a dutin. Mám velmi dobré zkušenosti se servisem ve veletržní a pěkně už od nového auta. Moje Almera má za sebou tři zimy a před čtvrtou půjde na nástřik a pak co dva roky. Dále pak po každé zimě důkladně ručně umýt celé auto a zejména pak spodek (na zvedáku). V zimě pokud možno do myčky co nejdříve po každé kalamitě kdy solili. Snažím se s autem jezdit na wap minimálně 2x za měsíc. Údržba laku je taky důležitá. U koroze je důležitým faktorem (ale ne jediným) přístup majitele. Když se to podcení hned na začátku pak už se jen měníš na pozorovatele kalamity.

2007-08-21 16:26:14

Dík za reakce a ukázku - jsme na tom možná podobně, ne-li hůř (nevím, jestlis tam měl taky díry či jen povrch).

Co obnášela ta oprava? - autogen,... a na kolik Tě to prosimtě vyšlo? Takle to vypadá docela hezky.

2007-08-21 16:31:46

To Doris: Toho AutoGeorge zkusíme. Jinak teda koukám, jak jsi zapálená do aut. Taky bych to chtěl opravovat radši sám, ale bohužel to neumím a nemám k tomu ani podmínky... . (nemám ani garáž :))

Jinak určitě je dobrý hlídat tu korozi od začátku, ale jaksi by mě nenapadlo, že auto, který má pozinkovanou karoserii, bude za 7 let děravý - to nebyla ani naše stará škodovka... .

2007-08-21 16:42:11

Petagne: Jj, to jsem a moooc , páč mě to dost baví a mám naštěstí k tomu i podmínky - garáž. Taky jsem to kdysi neuměla, ale všechno se dá naučit. Jinak pozink není všelék, jen korozi zpomalí, ale nezabrání jí. Pokud je nanesená jen slabá vrstva, vydrží to málo. Zejména tam, kde se zdržuje vlhkost a nečistity nebo kde dochází k mechanickému namáhání či poškození, třeba od kamínků. Zkoušela jsem pozinkované šrouby dát do slabého roztoku vody s kyselinou a za pár dnů už kvetly. Dneska se bohužel už skoro na všem šetří, takže s tím pozinkem nebo jinou galvanickou úpravou je to otázka. Životnost dnešních výrobků je už často jen v duchu spotřebního zboží a neplatí to, co kdysi. Výrobci chtějí prodávat stále nové výrobky a o tom je celá ta filozofie.

2007-08-21 18:12:20

"""K těm manžetám - u toho Matějčka jsme se na ně byli i podívat, ale vypadají úplně jinak než originál a to včetně rozměrů, takžo to by mohl být problém (možná by šly dopředu, ale dozadu určitě ne - on je totiž nabízí stejné na předek i na zadek)."""

Tak to jsi mne moc nepotěšil,Petagne - já to mám z Moravy do Prahy z ruky,takže bych odlišné rozměry manžet zjistil až po rozbalení dobírky.Takže děkuju za informaci a musím se poohlédnout jinde nebo improvizovat .

2007-08-21 19:16:42

petagne: pozor pozink není záruka, že to vydrží. Dokonce jsem četl v jednom odborném článku že špatně udělaný pozink je horší než žádný pozink

2007-08-21 19:23:30

Moje prahy před opravou a po opravě. Byl jsem taky překvapenej, že jsou tak děravý. U peugeota205, kterej byl o 9let starší, jsem nic takovýho neměl, asi lepší ochrana.

2007-08-21 20:36:34

No je fakt, že mnohé evropské automobilky jsou s antikorozní ochranou na tom dobře (výjma třeba Opelu) a celkově mi třeba u VW a dalších připadá, že mají silnější plechy na plášti karoserie než japonci, bylo to vidět po krupobití. Nicméně technika a kvalita je zas ve prospěch japonečků. Myslím, že když se včasně provede dobrá prevence a vše ošetří jak má, nemusí to třeba reznout vůbec. Druhou stránkou mince je pak samotná konstrukce auta, pokud je tam vyloženě něco odfláknuté nebo nedomyšlené, nepomůže někdy ani dokonalá péče (viz páté dveře u Škody Felicie). Přesto všechno mám za to, že je to o celkovém přístupu a péči. Když například někdo dává v zimě zasolené auto do vyhřáté garáže a jak je zima dlouhá ho nevystříká ani jednou proudem vody, dostává to pak natolik zabrat, že zarezne i kvalitně ošetřené auto.

Martin1fcb: Pěkná práce! Není to vůbec poznat.

2007-08-21 23:14:52

No je jasný, že zinek to nevyřeší provždy, ale vycházel jsem z teor. poznatků, že tu odolnost značně zlepší, ale muselo by se to asi udělat pořádně no... . No jo, tak nic není ideální, jinak je to dobrý auto a jsme s ním spokojený :). Myslím si, že v mnoha ohledech je docela nadčasový. Přijde mi právě ještě takový poctivý, kdy si tolik nehráli na design a komfort, ale spíš na ty praktický věci - jízdní vlastnosti, prostornost, životnost, ... . Tak uvidíme, jak nám bude sloužit dál :).

2007-08-22 13:14:11

Ještě jedna věc - nedával náhodou Nissan 10-ti letou záruku na prorezivění karosérie u N15?Pokud ano,měl by provést opravu bezplatně.

A jinak: na obou obrázcích to nejvíc "schytá" vždycky ten zadní kousek prahu od sváru (nebo spoje?) dozadu směrem k podběhu.Jelikož jsou v prazích odtokové a odvětrávací otvory,nemůže se právě v těch koncích zdržovat vlhkost,která nemůže ven přes tu hranu (předpokládám,že v místě toho spoje jsou plechy ohnuté směrem dovnitř) a tak zůstává za ní?Ale je to jen teorie....

2007-08-22 13:37:04

Janis: Myslím, že jsi na to kápnul, logicky to tak skutečně vypadá, ža se tam zdržuje voda/nečistoty a nemohou se dostat přes vyšší místo svaru ven. Trochu to výrobce nedořešil.

2007-08-22 15:47:59

Záruka byla bohužel jen 6let - asi věděli proč :). Ale stejně to ti "odborníci" v servisu museli vidět při posledních prohlídkách a vykašlali se na to - možná právě proto, že to bylo ještě v záruce... .

V tom prahu jsou asi 3 otvory, ale všechny před tím spojem, jak píšeš, takže sem se člověk nedostane ani kdyby chtěl (pkoud nebude vrtat další díru - což je asi jediný řešení, ne?

Výrobce to skutečně ňák nezvlád, ale stejně tak i s pylovým filtrem je to ňáký podivný. Od začátku nám tam lítali lístečky ze stromů (takový ty vrtulky) do kabiny, i přes údajný pylový mikrofiltr. Vždycky když jsme se na to ptali, tak nám říkali, že je vedle mikrofiltru díra, kterou se to tam může dostat. Něvěřil jsem tomu, ale teď jsem změnil názor :). Taky zajímavý řešení, když vedle mikrofiltru, kterej má zachytávat ňáký mikročástice, je několikacentimetrová škvíra, kterou se tam dostane cokoli


Odpovědět

1  2  3  4