Fórum - Téma


N15 - kontrolka oleje se rozsvítí


Fórum Almera N15 N15 - kontrolka oleje se rozsvítí

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

mwk
2010-06-29 20:27:21

Zdravím,

mám Nissan Almeru N15 1.4i GX r.v.1999, druhý majitel, najeto 200000km, olej před výměnou, hladina v polovině rozsahu na měrce. Jezdím většinou jen víkendy a dovolené, přes týden po městě raději MHD ...

Asi před 14 dny mi po ranním nastartování začala problikávat kontrolka oleje, jízdu jsem odložil. Druhý den bylo vše v pořádku a protože jsem měl objednanou opravu servisu, požádal jsem je o kontrolu. Problém se neprojevil a já najel od té doby dalších cca 300km, vše bylo jako dřív.

Až tento týden po nastartování kontrolka oleje nejdříve zhasne, pak se po cca 5 vteřinách opět rozsvítí, poblikává, při zvýšení otáček však zhasne, ale při poklesu na volnoběh se opět rozsvítí. Nechtěl jsem to zkoušet moc dlouho, ale asi po cca 15 vteřinách se slyšitelně změní zvuk motoru ...

Nemáte někdo tip na příčinu? Sám se trochu obávám i naznačovat

Díky za odpověď mw.

DAK
Jirka
2010-06-29 21:07:49

Nejspíš odešlo olejové čerpadlo

2010-06-29 21:46:36

že problikává kontrolka jsem zažil mnohokrát přesto neznám případ že by odešlo čerpadlo.Doporučuji vyměnit policajta případně míso něj našroubovat tlakoměr a změřit.Též se podívat na filtr pokud toto nepomuže pak bohužel to bude to čeho se obáváš ale 200000 tisíc a druhej majitel není zas tak zlé

2010-06-30 06:39:19

Kdyby bylo vadné čerpadlo , kontrolka by nezhasla připojuji se k názoru nade mnou . Změřit tlak v mazacím kanálu v místě kde je našroubovaný snímač tlaku oleje . U starého auta se tlak na volnoběh musí pohybovat ne méně než 0.5 Atm .Když budeš přidávat, tlak poroste vzhůru až klidně do 5 Atm

2010-06-30 08:33:19

souhlas jen k těm hodnotám podotknu že platí u zahřátého motoru u studeného to vyskočí na těch 5 klidně na volnoběhu ale potom to klesne takže nejásat jak to krásně maže na volnoběh ale počkat chvilku až se ohřeje olej

2010-06-30 09:28:03

Děkuji za opravení souhlas

2010-06-30 10:04:31

to nebylo ani opraveni ono pro někoho je to samozřejmá věc tak to ani nenapíše ale někdo kdo tomu až tak nehoví tak jen připomenuti

2010-06-30 12:05:37

mwk
2010-06-30 21:24:12

Díky za tip. Bohužel "holýma rukama" na parkovišti zvládnu maximálně vyměnit snímač tlaku a olejový filtr. A budu doufat ...

Jen mám podezření, že tím neodstraním tu změnu zvuku motoru

Ještě jednou díky, dám vědět jak to dopadlo.

mwk
2010-07-09 12:51:43

Problém (snad) vyřešen! Ještě před "zásadními" akcemi jsem na radu autorizovaného servisu (Autopalace Vysočany, díky ) doplnil olej, cca 1/4 litru. A bylo hotovo ... hladina v polovině měrky zjevně nestačila. Teď jsem po kompletní výměně oleje a jezdím.

Díky všem za rady a názory a jen doufám, že už tuto diskuzi rozšířím ...

2010-07-09 13:06:00

zajímavé v polovině měrky by mělo vice jak stačit pro správné mazáni ba dokonce stačí i na spodní rysce a musí mazat snad jen se to více hřeje ten olej.Nemáš náhodou měrku z něčeho jiného

2010-07-09 14:22:03

Souhlasím s aumirek když bude vozidlo na rovině, musí stačit 1 litr oleje aby zhasla kontrolka oleje . čtvrt litru by nemělo nic nujak ublížit . Však uvidíš co bude

2010-09-08 00:00:51

.

2010-09-08 08:50:44

Tak motory neřešíme, motory pro nás dělá kamarád, ale při tolika kilometrch bych to řešil asi výměnou motoru.

2010-09-08 09:57:03

To nemá smysl opravovat, 1.4ku by mělo jít sehnat za dost levný peníz a když už motor běží nízkým tlakem oleje bbylo by pravděpodobně třeba vyměnit i jiné věci než olejové čerpadlo. Jinak stát se to může, stačí že během života motoru někdo párkrát zapomněl vyměnit olej a na problém je zaděláno.

2010-09-09 00:33:00

ok, díky moc za rady , taky jsem se už tak nějak vnitřně rozhodl neprovádět výměnu olej. čerpadla, obvzlášť když ještě chci měnit spojku - je ještě původní a má už sama o sobě docela dost. Takže vyhodim motor i s převodovkou a dám tam motor se 43tis.km, co mám v záloze a samo že novou spojkovou sadu a su zvědavej jak to bude šlapat, doufám, že dobře

2010-09-09 07:39:43

Pokud máš na motoru spojku která ma taky 43 tis. km tak bych tam dal motor i s tou spojkou - pokud tam teda je a nekupoval bych novou. J eto zbytečné.

2010-09-10 00:17:52

No v podstatě Honzo mám spojku se 43tis.km, ale co mě trochu trápí je to, že ta lamela má průměr 180mm, je to ta menší, jenže na 99 je přece již 190mm, ale vadit by to podle mě nemělo, že tam bude menší průměr, však to měly Almery dříve od r.95 do cca 97, pak se montovaly s větším průměrem 190mm asi kvůli větší životnosti. Taky bys tam mrsknul tu co mám žejo vedoucí?

2010-09-10 09:00:10

To by jsi asi musel ěmnit i setrvák z původního motoru. Pokud bude pasovat spojkový ložiskoa další věci budou stejný, tak bych to tam mrsknul komplet.Co an to ostatní??? Napište názor!!

2010-09-10 10:48:58

ja na ty svoji 1.4 predfacelift cili 180mm lamela, mel natoceno 180tis a jeste byla ok, prasknul pritlacak a neslo radit, protoze ten co to mel predemnou mel moc utazenou spojku, tak nevim jestli se ti zda 180tis km na jednu spojku malo, a vydrezela by pri spravnym zachazeni vic.


Odpovědět

1  2