Fórum - Téma


N15 - hlavní brzdový válec nefunguje


Fórum Almera N15 N15 - hlavní brzdový válec nefunguje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2009-01-31 20:22:06

Zdravím podruhé...Teď mám problém s hlavním válcemDává brzdovou kapalinu jen do jednoho objehuNovej stojí cca 5.000Kč,to se mi nechce,ale opravná sada 120KčJeden mechanik mi řekl že musím koupit novej,kamarád mi řekl že to jde opravit...Nemáte s tím někdo zkušenost??Jedná se o Almeru 1998,14,64kw,kotouče i vzadu...díky

2009-02-01 12:15:07

Pokud jsem měl kdy problém s hlavním brzd.válcem a koupil jsem opravnou sadu gumiček, tak mám takovou zkušenost, že buď to nefungovalo vůbec nebo se to po chvilce vys...lo znovu a sháněl jsem jinej válec, ale za zkoušku to stojí. Pokud to máš správně odvzdušněný a dělá to bordel, tak si sežeň z nějaké bouračky, když je novej tak drahej. Viděl jsem i za trojku, ale pořád je to hrůza. Z bouračky to bude stopro levnější, ale je potřeba koupit dobře. Roziko starejch opotřebenejch dílů.

2009-02-01 12:33:55

Hmm,tak to si mě moc nepotěšilAle jak píšeš za zkoušku to stojí,tak uvidím...Každopádně díky za příspěvek

2009-02-01 12:40:09

Na brzdovém systému bych NIKDY nešetřila, vždyť správně fungující brzdy tě můžou zachránit před malérem Rozhodně bych vyměnila brzdový válec komplet za nový, dají se sehnat i levnější a se solidní kvalitou. Před několika léty jsme do Primery kupovali nový, vyšel kolem 2000,- a dodnes funguje perfektně. Odhadem je to už cca 7 let.

2009-02-01 12:45:49

Já vím Doris,ale pokud tam bude špatný jen těsnění tak se mi nechce kupovat celej válecDneska jsem koupil opravnou sadu tak uvidím co to udělá...Kdyz to bude špatný tak se nedá nic dělat a koupim ho...Auto je přítelkyně a brzdy jsou základ,to je jasný

2009-02-01 14:02:43

Vyzkoušej opravnou sadu Potom si říkej, s brzdama umí jezdit každý blbec, ale bez brzd to je pro fajnšmekry

2009-02-01 15:23:56

Nešetři na své bezpečnosti.Ze své dlouhodobé zkušenosti je opravná sada na nic.Bud válec nefungoval vůbec nebo oprava nevydržela víc než půl roku.I ten válec je opotřebovaný,jsou v něm mikroskopické škrábance,průměr činné plochy je větší a někdy je tam i rantlík(dráha pedálu je jen půl maximálního zdvihu) a ten spolehlivě opotřebí nový O kroužek.Kup nový,origoš díly jsou levnější v Polsku,zkus autodilyjambor@seznam.cz

2009-02-01 21:08:10

Zdravím,

brzdový válec nabízím za 1000kč, je z bouračky Almery 1.4 16V, r.v.99, auto mělo najeto 160tis.km. Zaslání možné přes poštu, nebo osobní vyzvednutí v Ivančicích, nebo Brně - po dohodě.

Franta

tel.606268287

PS: nabízím všechny díly z bouraček Almera N15, 1.4 a 1.6 16V, r.v.97, 98, 99, sedan i hatchback, většina dílů skladem, jinak je dodání dle dohody, vozím to z rakouska.

2009-02-02 07:30:17

Já bych ho buď vyměnil z bouračky, nbo bych ho zkusil opravit - koupil bych tu opravnou sadu. Vždy se brzdy opravovali, taknevím co by mělo být na opravě válce špatné. Já teď mám rozdělanej brzdič na xantiu. Novej stoji přes 10 litrů, opravná sada stojí 2 tis. a na vrakovišti nesehnatelný, protože je speciální a právě s něma jsou problémy. Takže doporučuju buď opravu nebo vrakoviště. ještě jsem brzdovej válec nikdy nepotřebovali měnit, je to asi náhoda. takže bychs e staršího vůbec nebál!

2009-02-02 10:11:18

Zdravim

Resil jsem nedavno, staci opravna sada, valec dukladne ocistit, vnitrek dukladne proplachnout nitro-redidlem a vyfoukat stlacenym vzduchem, dukladne prolit brzdovkou a sesadit s novym tesnenim. 50tis km zatim v poradku.

2009-02-02 11:29:35

Díky všem za rady!Opravnou sadu co jsem koupil ma prumer 22.2,no a já tam mám samozřejmě 23.8 ,a tu nikde nemůžu sehnat Už mě to fakt se....

2009-02-02 11:51:18

Nic ve zlým, ale repase brzd. válců se provádí většinou na autech francouzské, italské a jim podobné provenience, japonci mají ke kvalitě velmi silný vztah, navíc se i jejich věci v našich podmínkách jinak opravují-hůře, či lépe řečeno neopravují ale vyměňují za nový díl. Bohužel i přes dnes již bohatou nabídku replikových dílů z druhovýroby (kvalitou srovnatelnou s originály viz. Nipparts apod...) na japonská auta se stále setkáváme s pravildem, že u některých dílů tomu tak není a člověk je mnohdy tváří v tvář postaven před fakt, ketrý mu často vyráží dech - např. zadní znak Nissan na Almery N15 (i Primery P10, P11) stojí nový 1020kč), uvádám pouze pro příklad u maličkosti, natož kolik pak může stát brzd. válec, apod....Jedná se o tzv. pasti, z kterých není úniku, pokud chceme o auto správně dbát a provádět opravy a údržbu tak, aby nám co nejdéle sloužilo, každopádně improvizováním jako opravná sada hl. brzd. válce je tak trochu mařením času a peněz, je to stejné jako kdybych chtěl renovovat zadní brzd. prasátka (modely s bubny), to se jsem dělal kdysi v r.1994 na škodovce, na Almeře bych zcela 100% pořídil nový díl za cenu řekněme od 550-880kč za ks. V případě hlavního válce je to bohužel s cenou o dost jinak, 5tis.kč by se mi též nechtělo vyhodit jen tak do auta (hlavně když to není na auitě na pohled vidět, že??), ale v případě brzd, potažmo vlastní bezpečnosti bych asi nešetřil a šel i do nového. Dá se pořídit i starší se zárukou, že bude dobrý, špatné věci nenabízím, to by se pak na mě po čase přestali obracet lidi, každopádně již nemohu dávat záruku. Cenu za válec jsem už uváděl v předešlém příspěvku, zrovna minulou neděli jsem jeden prodal za cenu 1000kč, je to věc, která se zas tak moc nesere a tudíž u těchto aut tolik neprodává, jako např. na jiné evropské značky aut. Závěrem chci dodat, že vše je o přístupu každého majitele auta, kterou cestu zvolí.

2009-02-02 17:06:06

Tak opravnou sadu jsem nesehnal...Našel jsem si tady jak jsou lidi spokojený s vrakovištěm na Kutnohorský..Osobně vrakoviště nesnáším ,je to tam většinou jeden blb vedle druhýho a to doslovaNo přesto jsem zajel na Kutnohorskou a byl jsem v šokuTen člověk tam byl naprosto v pohoděochotnej!našel co jsem potřeboval-celej hlavní brzdový válec který vypadá jak novej!No a cena?! 500Kč!Pokud náhodou nebude fungovat tak ho vymění za jinej.(to už bych se asi posral kdyby nešel)Tak vecer ho tam strčim a uvidímeKaždopádně Kutnohorskou všem doporučuju a pro srovnání zkuste Sluštice

 Svobi
2009-02-02 17:22:16

Almusa : jj s kutnohorskou taky mame dobry skusenosti a jsou tam fajn lidi a da se snima domluvit. Je to i clen klubu fi.lip

2009-02-02 17:29:12

jj,je to tam fajn,rozuměj tomu a chovaj se jak lidi,ne jak když nemaj ani základní vzdělání

2009-02-02 22:40:16

Tak s tím naprosto souhlasím! Taky nemám rád jednání některých vrakovišť, zvlášť když neví, co si za co mají vzít a ty blby tam, to je prostě fakt někdy mazec.... Já jsem šťastný majitel Almerky N15 1.4 64kw z 12/99 a teprve se 77tis.km, pracuju v autobranži a auta mám i jako svůj koníček už od maturity v roce 1995, vystřídal jsem spousty značek aut, takových min. 15-18 a jednalo se o cca 34ks vozidel, ale obecně s japoncama mám jen dobrý zkušenosti, krom té občasné koroze jsou Nissany hooodně spolehlivý a většinou přežívají po mechanické stránce kastli hned nadvakrát, ale co tady budu psát romány a mudrovat že, když to většina z Vás majitelů Nissanů už dávno ví.

2009-02-03 19:30:48

No právě, až na tu korozi. Přes zimu mi zmizely zadní části prahů, paráda. Asi skrz špatně řešenou návaznost blatníku a prahu. Takže už vím, co budu na jaře řešit, ale jinak pohoda, nikde ani náznak koroze, jen ty prahy a zadní lemy. To se jim zase musí nechat, u Almery N15 se na tu antikorozní ochranu trošku vy , škoda.

2009-02-03 21:31:14

/plně jsi se trefil, já co pořizuju almery na díly z rakouska i od nás, mám možnost pozorovat, jak lemy i prahy různě kvetou na každém kusu jinak ,hodně záleželo na majiteli, zda nechal včas provést ošetření dutin voskem a spodku bitumenem, hodně na tom u těchto aut záleží, i u starší ojetiny je to dobré udělat, i když se tím rez neodstraní, ale aspoň zastaví jeho činnost. Ostatně nejen na toto je tu určitě dobrá členka Dorris, přečetl jsem si tu dost příspěvků vč. jejich o péči o auto v různýxh směrech....

2009-02-04 07:23:21

To je velkej problůém N15 rozsáhlá koroze zadních blatníků, zadních podběhů a prahů vzadu. Když se podíváte pod čalounění kufru doleva a doprava jak jsou uchycený zadní pásy, tak hodně almera už tam mám puchýře a některý když tam píchneš šroubovákem takti vyjede u kola. Tento problůém je i u Sunny, protože tyto auto jsou zcela shodná (až na venkovní plechy).

2009-02-04 20:46:25

Stará jasná věc jak píšeš, proto jsem loni v létě podrobil Almeru důkladnému "odkorozovacímu" opatření - naštěstí mám možnost dílny se zvedákem u kamaráda, takže když byl v červenci 10dní pryč, nechal mi volné pole působnosti na zvedáku a já se taky činil. Po výměně zadních lemů a zadní části prahů (ještě od něj před dovolenou) jsem celej spodek - hlavní zadní část - kufr, podběhy, nosníky kufru, nápravy, vnitřní části nápravy - štítů atd... odmastil průmyslovým odmašťovačem a pořádnou wapkou, po 24h vyschnutí obrousil drátěným kartáčem na flexce malé 125 mm i velké 230mm, co nešlo strojně, to jsem dělal i ručně dráťákem, opravdu jsem nic 2 dny nedělal než brousil a brousil místa kde byla "liška rezavá", na ksichtu měl celou tu dobu chemickou masku od 3M se štítem (docela paráda venku bylo kolem 30-35°C, mě v tom skafandru asi 50°C), po tomto všem jsem koupil 5l kanystr s odrezovačem a nastříkal celej ten krásně mechanicky oškrabanej spodek pistolí na spodky právě tím odrezovačem, toto provedl ještě za 6h znovu a nechal 24h "odstát". Pak jsem ještě provedl kontrolu odstranění rezu a provedl drobné korekce a začal natírat barvou Rust Oleum, což je speciální základní antikorozní barva s vysokým podílem sušiny (075l v Hornbachu cca 330kč), je bílá, takže byl spodek krásně bílej, po 24h vyschnutí 1. vrstvy jsem provedl ještě 2. nátěr - správně jak se má, abych zacelil případné póry, které nejsou na první pohled vidět, celé jsem to nechal 4dny vyschnout venku na vedru, protože jinak může tato barva způsobit "zkrabatění" další následné vrstvy aplikovaného nátěru, po tomto vyschnutí jsem celej spodek nastříkal šedým přelakovatelným systémem Body 950, je to plastokaučuková elastická hmota (taky to někdo nazývá "rapatice"), tento nástřik se často dává pod lak v oblasti prahů, či lemů atd... Po provedení nástřiku opět ve 2 vrstvách odděleně od sebe v časovém intervalu asi 6h jsem to celé nechal opět vytvrdnout cca 35h, no a toto vše jsem zakončil nástřikem asfaltovou pryskyřicí Body 930 kapku naředěnou Resistinem Ml aby bylo Body řidší a samozřejmě vše ředím Naturalem 95 (je levnější o 25kč na litru oproti technickému benzinu), opět 2 vrstvy v internalu první ráno, druhá večer. U takto ošetřené Almery jsem provedl finále a to vyšpuntování všech gumových špuntů, či uzávěrů, tapeců dvěří, středových sloupků jak jsou pásy, plastových krytů prahů a do všeho nastříkal ochranný vosk na dutiny, zčásti jsem použil co dům dal, resp. co garáž dala, asi 2l Body 900, pak jsem tam koüpil 3l od fi. Würth (pozor 1l "patrona" stála 550kč!! a to mi dali ještě se slevou) a ještě jsem tam napráskal 2l vosku od firmy Dinitrol. Všechny tyto vosky jsem ředil minimálně, aby to mělo efekt, dělal jsem to venku v těch největších hicech cca 35°C a plechovky s voskem nechal vyhřát před aplikací taky tam a můžu říct, že vosk byl skoro vařící a když jsem to do těch prahů pral, normálně jsem měl sundaný zadní nárazník a dírama vzadu co vedou nosníky jsem vrazil hadičku cca 1,7m dlouhou a pustil to tam pod tlakem cca 7barů, normálně se "kouřilo" autu i z "komína" - neboli díry po demontované anténě, vystříkal jsem tím sajrajtem úplně všechno, nosníky zespodu auta na zvedáku, prostě všechny komplet dutiny a hlavně nejrizikovější místa, co Almera má - zadní část kastle - blatníky, prahy, lemy, vzadu pod autem nad nápravou, hrany přechodu kufu a zadního čela zespoda, vnitřky předních blatníků, každej rožek i kout auta je zakrytej tím vším ,co jsem popsal vystříkal. Zvláštní pozornost jsem věnoval prahům.

Ještě jsem úplně zapoměl, že po vyvaření auta proběhnul lak zadních blatníků a prahů (demontáž všech dveří), vše v kvalitní autolakovně kam sdávám lakovat už od r.1997 a mám jen ty nejlepší zkušenosti. Všechny ty práce s vosky jsem dělal logicky až po laku. No nic, nechci tu "zamořovat" harddisky na serverech Nissan klubu psaním takto dlouhých románů, ale je to tak, aut jsem měl již požehnaně, a jsem asi zřejmě posedlý "bojem s korozí", hlavně po předešlých pár Oplech co jsem také vlastnil, ale to už je pěkných 10let, to bylo ještě před objevením této značky Nissan, ketré zase pro změnu jeden můj kamarád (co vozí, spravuje a prodává jenom VW, Audi, Škoda) neřekne jinak než "Hnissan", jako že hnije, asi je to tím, že mě právě loni párkrát přistihnul při provádění prevence proti ní. No, takový už je osud některých značek, prostě každé auto má něco, Nissan je spolehlivej ale ta kastle je tu slabší, nic novýho pod sluncem, jak si určitě myslí spousta z Vás.

Franta


Odpovědět

1  2