Fórum - Téma


N15 GTi vs. Primera (GT)


Fórum Almera N15 N15 GTi vs. Primera (GT)

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-01-17 15:54:28

AHOJ! Tato tema sa tyka jazdnych vlastnosti modelov uvedenych v nadpise. Osobne som mal '92 Primeru P10 2.0 SLX. Tu som nedavno vymenil za '98 Almeru GTi. Povodbne som chcel Primcu GT, ale ziaden pekny kus sa mi nepodarilo zohnat. Pri rychlom priedbehani v hustejsej premavke (mysky) som mal pocit, akoby auto malo tendenciu vybocovat zadnu cast. Na Primere som to myslim nespozoroval, snad ked som robil fakt ostre mysky, ale ani vtedy to nebolo take jednoznacne. Pocul som, ze Almera je pretacava a Primera nedotacava. Zastavam tento nazor, lebo pri jazde na snehu, ako sa pamatam na Primere utekal predok a s Almery som mal pocit, ze je skor neutralna, prip. mierne pretacava, pretoze predok neutekal von takym sposobom ako si to pamatam z Primery. Podelte sa so mnou Vase skusenosti. DAKUJEM

2008-01-17 17:41:22

Ja jsem mel P10 GT, ale s tim sem nikdy nezkousel, co dokaze, takze na ni nazor nemam co se ostrejsi jizdy tyce. Ted mam Sunny GTi a v urcitych zatackach me zadek predbiha.. mozna je to lehci zadni casti karoserie (jeste tam nemivam rezervu, ani zadni sedacky).

2008-01-17 17:57:42

:jagy Ahoj, je to mozne, ze to bude tym, ze Primera (ja som mal 5dv. hatchback) ma vacsi previs za zadnou napravou a tym je lepsie zatazena. U Almery je previs nad zadnou napr. minimalny, takze je slabsie zatazena a tym padom je tam vacsia sanca, ze pojde do smyku skor zadok.

2008-01-17 18:26:00

myslim že velký podíl na utíkání mají pneumatiky, u primery se mi stává že utíká zadek, ale to už je opravdu extrémní situace.takže trochu drift jinak to sedí jako přibité.jsem zvědavej na nový gumy co budu mít na léto

2008-01-17 18:31:25

To jsem zapomnel podotnout, ze jsem mel (mam) spatne pneu. Na leto chystam nove, takze jsem zvedav.

2008-01-18 09:05:55

to rockster: toto mi pripada ako keby si mal vybite zadne tlmice - vtedy mi na Almere GTi "utekal" zadok. Alebo ako pisu chalani, mas zle pneu. Inak mozem robit mysicky pri fakt ostrej jazde bez tychto naznakov...

2008-01-18 11:18:24

Vyvazenost auta je dana najme rozlozenim hmotnosti na prednu a zadnu napravu a potom do istej miery naladenim podvozka. N15GTi som len skusal, ale mal som (manzelka) N15 1,4 HB a aj ked je samozrejme makksie naladena bolo to prijemne neutralne auto. Teraz mam P11GT a to je podobne vyvazene. Ziadna predokolka vsak neni vyslovene pretacava, len prave pomerne lahka zadna cast a vybity podvozok v kombinaci s horsimi pneu ho mozu tahat von zo zatacky, vo chvilach ked je vnutorne zadne kolo nadlahcene a v extreme az zdvihnute. Prave toto sa da eliminovat tuhsim naladenim stabilizatorov a pruzenia. Skus si nejake ine Gti co bude robit. Kazdopadne mierna pretacavost v extreme u predokolky je skor vyhoda ako nevyhoda

2008-01-18 13:27:37

pre Almeragt/blesk666/jagy/all: Ja na tom mam teraz zimne pneu, takze tazko povedat, cim to je a este k tomu zadne su ine ako predne. Neviem v akom stave su zadne tlmice, ale tie vlnovcove prachovky su dost dotrhane a tesne po kupe sa z laveho zadneho tlmica zacali ozyvat klepave zvuky. Ked je auto zatazene, tak to neklepe. Zda sa mi, ze obcas sa uz ozve aj pravy zadny tlmic. Ja som spozoroval ine spravanie Almery napr. pri jazde na snehu, kde bolo citit, ze predok tak neuteka, ako som bol zvyknuty z Primery, skor to malo tendenciu tahat von zadok, ale nie nejak vyrazne. Takisto som spozoroval take nekludne chovanie vzadu, ked som predbiehal stylom myska v hustej premavke a musel som sa rychlo vynorit z oruhu a potom hned zaliezt, vtedy sa mi zda to mierne vybocilo. Tato moja Almera GTi ma sportove pruziny, takze oproti seriovke ma nizsiu svetlu vysku. Su to origo pruziny POSTERT, ziadna domaca vyroba na kolene. Tie tam boli, ked som to kupoval. Dost ma sere aj to klepanie toho tlmica, ci tlmicov vzadu, ci ich ulozenia. Ostatne komponenty podvozku su bez voli. Bo by som rad, ak by si sa mohol vyjadrit aj k tomuto: http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=52383 ak by nesiel link, tak je to v tech. fore pod nazvom: suvislost PRUZINY-TLMICE. Pekne dakujem

2008-01-18 14:02:05

Kolik mas najeto km? kombinace seriovych (a treba KO) tlumicu + snizene pruziny neni zrovna idealni.. diky tomu se auto muze chovat minimalne divne.

2008-01-18 14:34:31

pre jagy: Podla tachometra ma auto najazdenych 143tisic km. Tazko povedat, ci tolko skutocne ma najazdenych, lebo ja som to kupil z bazaru a dovezebe to bolo rovno z Nemecka. Ale podla slusneho stavu karoserie, podvozku a motora sa tato hodnota nezda byt nerealna. Ja mojimi riadkami nechcem povedat, ze ma predbehne zadok pri kazdom prejazde zatackou, len pri ostrych myskach, ked som si to praskal z Bratislavy domov na vychod SR a bol som cely nateseny, ako to auto jazdi, som spozoroval take zavlenenie zadku ked som prudko vybocil a nahle zabocil. Inac sa to sprava dobre. Tiez sa mi zda, ze ked som napr. zatlacil za kapotu predok dolu, tak navrat spat bol dost rychly a jednoznacne sa uz auto viac nepohlo ani hore an dolu. Napadlo ma, ci by tlmice nemali mat vyssi utlm odskoku-navratu spat. ...? Kratsie sport. pruziny maju inu charakteristiku, tvrdsiu, takze mozno aj tlmic by mal byt tuhsi a tym viac spomalovat vratny pohyb. Neviem... to su mozno len moje spekulacie. Inac, ako som uz hovoril, to jazdi dobre. Dakujem!!1

2008-01-18 14:54:08

to rockster: takto sa mi chovalo auto aj s vtedy seriovymi tlmicmi a pruzinami H&R. Ako hovori Jagy, moje boli KO a bolo to dost nebezpecne... Teraz nie je problem ist 160km/h a robit mysicky... To aby ti utekal zadok, nie je normalne chovanie Almery GTi... takze vyhod pruziny a vymen tlmice..

2008-01-18 14:55:44

tak isto sa mi choval neisto zadok aj pri napr. rychlej jazde po nerovnej dialnici v zakrute - bolo citit take zavlnenie... bolo to vsetko sposobene KO tlmicmi

2008-01-18 15:03:11

Rockster: iny vzor vpredu a iny vzadu je tiez rozhodne zle aj ked dost ludi si mysli ze ke to neni zakazane ze je to ok. Ano ok je to na kludne jazdenie na nakupy a do prace, nie na ostru jazdu. Kazda pneu ma ine vlastnosti a pokazis si tym vyvazene spravanie auta. Inak ako pisla almeragt a jagy. Na N15Gti som si vsimol ze odchadzaju skor tlmice ako napr pri P11Gti prave tie zadne to uz maju u teba asi za seboun. co prave s tvrdsimi pruzinami sposobu je to ako pises zavlnenie - auto je. nekludne

2008-01-18 15:12:57

pre Almeragt: Dakujem! K tym tlmicom. Tie vlnovcove prachovky na tlmicoch su potrhane, tak mozno aj to o niecom hovori. Skusim si pozistovat ohladom tlmicov dozadu, ze co stoja nove, prip. cela sada. Ake by sa k tym sport. pruzinam hodili najlepsie? Co si myslis o tom klepani vzadu, co som tiez spominal?

2008-01-18 15:20:05

blesk666, ano, suhlasim s Tebou ohladom vplyvu rozdielnych pneu vpredu a vzadu na jazdne vlastnosti v zatackach. Tiez to tam vzadu dost klepe pri prejazde nerovnostami. Ked je auto zatazene, ze napr. vzadu sedi jeden, alebo dvaja ludia, tak to uz neklepe. Dakujem

2008-01-18 15:33:11

Kdyz mi na Seatu odesly tlumice, tak se zadni cast chovala taky velice "houpave" a nejiste... ty pruziny dle nazvu nebudou nic extra. Treba komplet D2 nastavitelny podvozek (tuhost, vyska, odklony,..) a da se sehnat za cca 20tis. kc..

2008-01-18 15:39:41

jagy, kamarat ma nastavitelny podvozok d2r a pri najmaksom nastaveni je to tvrde jak rebrinak. Tie tlmice mozu byt uz nacate... Ale ono to neplave pri prejazde nerovnostami ani sa to nerozkyve. Prave mam pocit, ze tie pruziny cele auto hned dostanu do pokoja, aj ked sa to napr. rychle vracia spat, ako ten spominany predok. Neviem, mozno zajst na test tlmicov...


Odpovědět