Fórum - Téma


N15 - dodatečná montáž klímy (A/C)


Fórum Almera N15 N15 - dodatečná montáž klímy (A/C)

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-08-13 10:37:24

Předem prosim o omluvu případné stupidity mého dotazu. Ale. Má někdo zkušenost s DODATEČNOU montáží klimatizace do N15 Sedan 64 kw (zda to jde, kolik to stojí (předpokládám použití nenové), ...). N15 je zatím v plné kondici a do veder bych toto vylepšení přivítal. Nerad bych ale tímto zásahem narušil dosavadní bezporuchovou funkčnost všeho - mám na mysli narušení zejména v oblasti elektroinstalace.

 Janis
2008-08-13 11:03:22

Není to stupidní dotaz,už tu několikrát byl a v kostce: není to nemožné,ale docela komplikované,takže nikdo z tázajících se do toho nakonec myslím nešel.Něco víc najdeš tady:

http://www.nissanclub.cz/...select=33482#message33482

http://www.nissanclub.cz/...6&select=8072#message8072

2008-08-13 15:27:22

jd eto bez problémů, ale asi se to nevyplatí, buˇ%d koupit originál věci na vrakovišti, nebo koupit univerzální sadu pro různá auta a tu tam dát. Není to absolutně žádnej problém, ale musí se rozebrat celá palubka včetně topení a všech sra*ek pod palubkou. Dělal jsem to na N15 i na N16.

2008-08-13 17:05:32

Díka za info. Za kolik se ta sranda dá pořídit Tebou popsaným způsobem. Bylo by to možno zadat Tobě? (jsem z okolí Prahy). Děkuji za odpověď.

2009-03-04 12:40:07

Tak jsem o víkendu montoval klimatizaci na N15. Můžu tu shrnout poznatky:

Zásadní věc: jsou 2 druhy klimatizace na N15 a to an starej typ a na novej typ. Nová klimatiace jde namontovat do starýho typu, ale klimatizace ze starého typu do nové N15 nepasuje (pasuje s úpravymia většímy náklady a více díly - viz dále).

Zásadní věc je ta, že klimatizace musí být vždy z jednoho typu (starý-nový). navzájem nic nepasuje, protože je různý průměr všech! trubek včetně výparníku!

Potřebné věci:

  • kompresor s podložkou pod kompresor - včetně šroubů na přišroubování podložky!!
  • chladič klimatizace
  • dvojitou saharu, nebo samosattně pravou saharu (dělaly se oba způsoby).
  • kondenzační jednotku s tlakovým spínačem
  • výparník pod palubku
  • středový ovladač do palubky jak jsou knoflík na topení.
  • relátko
  • pojistku
  • trubky a hadice klimatizace 5 kusů
  • horní držák alternátoru - pouze u nového typu klimatizace
  • držák trubek klimatizace u nádobky serva
  • řemen - jiný pro klimatizaci ze starého modelu a jiný pro klimatizaci na nový model. Liší se délkou dle použité klimatizace a ne podle toho na jaký typ se to montuje.
  • gumy pod chladič kimatizace
  • pruchodky do auta na trubky klimatizace
  • pruchodka na kondenzát, aby spolujezdec neměl mokré nohy.

Postup:

1. odpojí se baterie, demontuje se kompletní palubovka, pod palubovkou se vyjme plastový mezikus mezi topením a ventilátorem. Odtrhne se čalounění - 2 otvory na trubky, jsou tam předlisovány a jeden otvor dole nad kobercem naodtok kondenzátu. vyndají se záslepky otvorů v karoserii.

2. Nasadí se průchodka na odvod kondenzátu a ansadí se výparník klimatizace. Ze svazku drátů vedených u výparníku dolů se odlepí konektor a zapojí se do výparníku.

3. V ovladači topení se vyndají všchny 3 otočné knoflíky a to pouhým tahem k sobě. Dále se vyndá ta černá folie s kresbaama a popisem. Z druhýho ovladače vyndat tlačítko na klimua přendat z něj i tu folii s kresbou. Tlačítko nasunout do ovladače na autě, nasadit folii a knoflíky. Na kabeláži je opět nezapojený konektro tak ten zapojit do tlačítka. poté můžete namontovat celou palubovku zpět, ale doporučuji zpěnou montáž až po vyzkoušení.

4. Demontuju plast kolem pravé poloosy a aoba plasty pod motorem. vypustit vodu z chladiče, demontovat chladič i saharu.

5.Odpojit Alternátor a demontovat jej. Dále demontovat spodní držák alternátoru a místo něj 4 šroubami přišroubovat držák kompresoru klimatizace. Před tím protáhnout závitníkem tu ejnu díru, která nebyla obsazena držákem původního altíku.

6. Po našroubování desky namontovat zpět altík a namontovat na desku kompresor klimy.

7. Pokud mám starou almeru a starou klimatizaci je řemenice kompresour proti pravé řemenici na klikovce (třířadá řemenice), pokud mám novou klimatizaci, tak mám řemenici kompresoru proti první řemenici na klikovce (druhá řemenice je na vodní punpu a servo). A právě proto že u nových N15 není tří řadá řemenice ,a lepouze 2 řadá nemůže být stará klimatizace dávána na novou N15.

8a. stará klimatizace - namontuju řemen altíkua a ltík do původní polohy, namontuju řemen klimatizace a napnu napínákem zespodu od vany motoru a dotáhnu kladku napínáku - ložisko.

8b. Nová klimatizace -našroubuju nový horní držák alternátoru - je pevný a není štelovací. Povolím servo, sundám řemen serva, sundám starý řemen na altík a nasadím dlouhý nový řemen, ktrý pohání jak kompresor, tak altík. napnu řemen klimatizace napínákem zeppředu od chladiče a dotáhnu matku ložiska napínáku. Následně dám zpět řemen serva a napnu a dotáhnu servo.

8c - rozdíl je tedy v tom že nová almera - nová klimatizace má 2 řemeny, stará almera - nová klimatizace má taky 2 řemeny a stará almera - stará klimatizace má 3 řemeny.

9. u horního držáku kabeláže nad altíkem je ke svazku přilepen izolačkou nezapojený konektor, ten zacvaknu do kompresoru.

10. namontuju chladič klimatizace, nejlépe je složitsi před montáží chladič klimy, s "odvodňovačem" a tou slabou trubkou co je na chladiču přidělaná plastovejma držáčkama. Pokdu je starší auto doporučuji proříznout závity v čele M6 na přišroubování chladiče. Je to lepší než pak odvrtávat zalomenej šoubek. Chladič se nasazje a šroubuje zvenitř od motoru. poté namontovat objímku "odvodňovače". Pod světlem v místě kde je rozdvojka kabeláže na čele a k baterce je přimotán konektor na tlakový čidlo klimatizace které je namontováno na "odvodňovači". To zatím nezapojujte - bude potřeba pro zkoušku.

11. Namontují se trubky s hadicema mezi výparníkem kompresorema chladičem.

12. Namontuje se chladič vodní.

13. Namontuje se sahara - levá sahara přesahuje přes chkladič až k levýmu nosníku. Levá sahara se zapojí na původní konektor, pravý konektor je opět přimotám ke svazku přesně pod nalévacím hrdlem chladiče, takže odlepit a zapojit.

14. zapáskuej se a naleje voda.

15. na pravým podběhu se otevře krabička s relátkama a pravý zadní j neobsazeno, je na krabičce nápis AIR CON. tam se zasune modrý relátko - stejný jako některá další.

16. Namontuhje se pojistka AIR dle označení a hodnoty do pojistkové skříńky.

17. Následně se nastartuje auto (bez palubovky) - pokud máte v palubovce airbagy, tak je nutno odpojit řídící jednotku airbagu u ruční brzdy, jinak pak budou nefunkční a bude svítit kontrolka airbagů.

18. Po nastartování se zapne ventilátor a zapne se tlačítko klimatizace. Tím by se etlačítko mělo rozsvítiti. a to i v tom případě, pokud jste na něco zapomněli a bez ohledu na ¨funkčnost klimatizace.

19. V předu na tlakovým konektoru vezmu kousek drátu a zkusím propojit oba vývody tohoto konektoru. V tu chvíli by mělo sepnout relátko a cvaknout elektromagnetická spojka kompresoru a kompresor by měl tak jaksi zahučet a měly by na vteřinu poklesnout volnoběžné otáčky, které by se ale hned měly dostat na původní úrověň. Pokud to vše tak udělá tak po straánce elekrické je vše OK. POZOR Vyzkoušet jen na pár vteřin - v kompresoru není tlak a olej,tak by se mohl zadřít.

20. namontovat zopět kompletní palubovku a vše zapojit.

21. odvézt někomu nanaplnění klimatizace chladicem.

Závěr: při montáži se doporučuje dávat všechny těsnící gumičky vždy nové, ale my t neděláme a v 95 % je to OK. pak teprve když tak měníme gumičku která uniká. je potřeba mít vše čisté a všechny spoje před zasunutím do sebe naolejovat (používám motorovej olej). Při plnění klimatizace chladicím mediem se automaticky přidává do tohoto media i speciální olej na mazání kompresoru. Pokud něco nefunguje, tak už jen podle schémat hledat chybu.

To ej tak vše k postupu.

2009-03-04 12:53:18

Ty jo, ty jsi mi ale spisovatel Pochvala - pěknej popis !!

No jak vidno, ta práce a material je neadekvátní k výsledku. To už je lepší prodat a koupit auto s A/C ale to snad v dnešní době si každej snad koupí už s A/C né ? Ani si nedovedu představit někde v těch výživných dekách cestovat bez A/C to někam dojedeš a budou Ti říkat "náčelník Spocená prdel" Vlastně to byl jeden s požadavků a HLAVNÍCH kriteríí při koupi - A/C a po NEkuřákovi jo abych nezapoměl taky A/T

2009-03-04 15:35:49

No já to dělal na jedné N15 starej typ, ale ta byla jak kdyby vyjela z fabriky. Tak se ani nestarám o svýáho velorexe, jak ta byla napucovaná. Absolutně bez rezu, na motoru by se dalo jíst, prostě taková voňavka, kterých asi moc už není!! Anio nevím kolik měla najeto.

2009-03-04 19:50:38

V takovém případě se to potom vyplatí udělat na takovém skvostu. Majitel ho asi nikdy neprodá a má ho na šperkování a leštění. Něco jako Dorisky Stříbrňásek

2009-04-29 14:38:46

1: co je ta sahara?

2: dnu pod palubkou treba daco menit? dik

2009-04-29 14:44:29

1.sahara se íká ventilátoru u chladiče - tomu celku co je k chladiču přišroubovanej

2. ano máš to napsaný o 3 úpříspěvky nad tvým,kde jsem to podrobně popsal!


Odpovědět