Fórum - Téma


N15 - divné chování asi posilovače


Fórum Almera N15 N15 - divné chování asi posilovače

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2009-04-17 21:02:16

Zdravim,

mam snad jen malý problém, nevim, čim by to mohlo být.

Když jedu, skoro vždy se mi stává, že auto jakoby trhne na některou stranu. Ne uplně ostře, ale je to jako kdyby tam byly najednou hlubší vyjeté koleje na silnici. Vše se vždy srovná, na žádnou ze stran to netáhne. Dnes jsem vypozoroval, že se to stává na střídačku. Když jedu ve vyšší rychlosti třeba okolo 100km/h a výš (tam je to poznat, ale nevylučute to, že by se to stávalo v nějaké nižší), vždy to při zatáčení houpne na jednu stranu a pokud začnu zatáčet na druhou stranu, houpne to na tu. Je to jakoby se (čiste hypoteticky) vždy hejbla náprava na tu stranu na kterou zatáčím.

Info o autě: Almera N15 1,4 GX rv. 1999, najeto bezmála 250k km

Nemám páru čím by to mohlo být, děkuji za všechny nápady a tipy.

2009-04-18 16:41:04

Asi bych začal tím, že si nechám na stanici technické kontroly roztáhnout nápravu, jestli tam nemáš vůli. Stojí to pakatel a budeš mít jistotu, že ti neuhejbá rameno v silenbloku a podobně. 250 tis. je docela úctyhodná porce a nějaká vůle se může najít i když je almera docela odolná, co se čepů a silenbloků týká. Mám 166 tis. a pohoda a to jsem skoro rok jezdil po místních tankodromech než je opravili. Zkus a uvidíš.

2009-04-18 16:44:45

dík za tip, zkusím to, nemá někdo ještě nějaký nápad?

2009-04-18 19:01:07

A cítíš, že ti spíš uhejbá předek nebo zadek? Co máš za gumy?

2009-04-20 17:39:43

předek, teď letnaky, ale dělalo to i na zimních. Standartní rozměr, na kterym to jezdilo dycky, nepamatuju si rozměr...

2009-04-20 20:29:46

To STK bude nejlepší navštívit co nejdřív, než někde vycestuješ ze zatáčky a nebude už co roztahovat. Když jsem měl špatní silenbloky na nápravě u audiny, tak jsem to cítil i u brždění a ostřejšího rozjezdu. Výrazně se při tom měnila geometrie nápravy a trošku to se mnou na volantě cvičilo. Pokud by to bylo uložení tlumiče, tak by ta vůle měnila odklon kola a taky by to nedělalo dobrotu. Uvidíš, co ti technik na STK řekne. Pak dej vědět co tam bylo v háji.

2009-04-20 20:50:19

Viděl bych to také na nějaké vůle - kulové čepy, řízení. Prohlédni pečlivě pneumatiky, jestli tam nenadeš známky nerovnoměrného opotřebení. Jak už psal Stan34, nechal bych to prohlédnout někde na STK nebo v servisu včetně kontroly geometrie přední nápravy.

2009-04-20 23:56:24

no kolama to určitě neni, neboť jsem je měnil a stávalo se to jak u zimních tak se to stává teď i u letních, který jsou na zvláštních discích, správně vyvážený.

Takže návštěva na stk mě teda asi nemine, nevíte kolik to tak může stát peněz?

2009-04-21 13:42:44

Zajeď tam a zkus se domluvit s technikem, že ti zkusí tu nápravu-popiš mu problém a při té příležitosti si můžeš nechat odzkoušet brzdy na válcích, jestli šlapou, jak mají. Je to všechno na domluvě, může chtít jen na pivo a nebo to udělá ofiko a veme si klidně 2-3 stovky, jak kde a jak kdo. Zbytečné o tom tady polemizovat, zkus a uvidíš. Z vlastní zkušenosti vím, že v okolí mého bydliště není žádný servis, který by disponoval zařízením, jaké má stk na nápúravu, takže když jsem potřeboval něco odzkoušet, tak jsem přijel rovnou tam a ne do servisu, kde by se jen caplovali s montérpákou a ve finále třeba nezjistili vůli. Na stk je to tutovka, ne nadarmo za vůli v nápravě vyhazují od tk.

2009-04-21 15:03:22

Tak tak, ako píše Stan. Ja to tak nakonec taky udělal, u mě to začlo prapodivným lupáním v napravě, u známeho na heveru jsme nic neobjevili. Nakonec se to odvezlo ke známemu na STK a tam se ukázala vůle na kulácích, teď se mě autí opravuje. Byl sem upozorněn i na vůli v kloubech, a to se s zvednutým autem asi jen tak nepozná, když to nemáš jak ozkoušet... Píšu to proto, že podobný efekt to dělalo i mě, ale ja to skutečně přisuzoval nerovnostem na vozovce, přeci jen praha je dost rozježděná, ale po těhle zjištěních sem přesvědčen, že to "cestování" vozidla do stran mají nasvědomí ty vůle na nápravě.


Odpovědět