Fórum - Téma


N15 diesel - výkon, "dymivosť" motora a


Fórum Almera N15 N15 diesel - výkon, "dymivosť" motora a

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2010-06-17 02:13:35

Zdravím vás!

Pomaly rok budem šťastným majiteľom Nissanu Almera 2.0 D. Je to ročník 97, v čase kúpy (08/2009) auto malo nabehaných cca 143 tis. km, myslím že reálnych, teraz mám cez 153 tis. km, sedan, vo výbave klíma, 4 okná v elektrike, ABS, dovoz z Rakúska. Predtým som bol majiteľom Renaultu Laguna 1.8 16v, r. v. 99, fullka. Nissana som si zaobstaral viacmenej z núdze, dohodil mi ho kamoš za 1200 euri po tom, čo som Lagunku nechtiac zrušil nedaním prednosti v jazde. :( S Nissanom som na to že to je 13 ročné auto, čiže má už čo to za sebou, zatiaľ veľmi spokojný, a čo tu čítam recenzie na Almerky, tak aj dlho spokojný budem.

No ale aby som prešiel k veci: Nikdy som predtým nemal žiadne skúsenosti s dieselovým autom, čize sa budem teraz vyjadrovať asi dosť laicky, tak mi to odpustite. Auto je diesel, 55 kW. Podľa mňa, auto má pomerne malý výkon vzhľadom na jeho objem (1974 ccm). Je normálne, aby pri stúpaní do mierneho kopčeka, napr. na 5. alebo 4. prevodovom stupni pri rýchlosti povedzme 90 km/h, dosť rapídne klesala rýchlosť a otáčky motora? Pridám, plyn na podlahe, a temer žiadna reakcia. musím preradiť z 5 na 4, alebo dokonca na 3., aby som aspoň ako tak udržal rýchlosť. Auto sa dosť rýchlo "zadýcha" a nemá žiadny ťah. Na rovinke to ide v pohode (jazdím piánko, z pubertálnych pretekov kto z koho som vyrástol), ale jakmile sa rovinka zmení na stúpanie, mám problém. Mám problém udržať sa v doterajšom cestovnom tempe. Je mi jasné že je to hladký diesel, bez turba, čiže nemôžem čakať zázraky, ale o čosi živšie než to je by to mohlo byť. V čom to môže byť? Kde je problém? Treba to dať do servisu pozrieť, príp. niečo nastaviť? Jeden známy vravel, že to môžu byť trysky, druhý zas že nejaké čerpadlo či čo...

Ďalšia vec čo ma trápi, je tá že auto dosť dymí. Rozbieham sa z križovatky, jedna, dva, otáčky okolo 2000, pridám, a zadymí jak hovado . Alebo idem si po rovinke, piánko, potrebujem zrýchliť, pridám, podradím z 5 na 4, a za mnou sodoma gomora. V čom to môže byť? Takisto to moc dymí pri vyššie spomínanom probléme... Prosím poradte, čo mám dať skontrolovať, opraviť, vymeniť, akú údržbu treba vykonať pri daných najazdených kilometroch.

A posledná vec: v aute mám klímu. Keď ju mám zapnutú, tak ventilátory čo sú v motorovom priestore za chladičom sa vždy v pravidelných asi polminútových intervaloch zapínajú a vypínaju, stále dokolečka. Pol minúty hučia, idú, potom sa vypnú tak na pol minútky, potom zase zapnú atď. Je to normálne alebo nie? Ak to normálne nie je, v čom je chyba?

Vopred ďakujem za prípadné rady a odpovede. :)

Tony z BA

2010-06-17 06:27:39

Ahoj. Než půjdeš do servisu V první řadě bych začal výměnou palivového filtru . Změnil bych čerpací stanici, a do nafty bych dal čistič palivové soustavy. Velká kouřivost svědčí o vadném spalování nafty .

Co se týká klimatizace tak elektromagnetická spojka spojka kompresoru , a ventilátory na chladiči se zapínají a vypínají dle toho, jak velí čidlo teploty ve výměníku AC v topení a tak někdy můžou takhle zapínat a vypínat .Dej když tak vědět, jestli nastala změna

2010-06-17 07:11:47

V prvom rade skontroluj vzduchovy filter ci nieje zaneseny.Vyber ho von a pozri od spodu.Byva tam pekny sairait,olej aj listy.Potom by som sa zameril na predsuvnik vstreku na cerpadle.Pokial si naozaj laik sa zameraj iba na kontrolu toho filtra a vymen naftovy filter a pouzi aditivum do nafty.Kontrolu nastavenia predvstreku a trysky nechaj na servis.

2010-06-17 10:06:41

Zhruba pred troma týždňami som bol meniť olej, dal som tam Castrol 10W-40, plus olejový a vzduchový filter. Čiže vzduchový filter je teraz OK. Palivový filter som nemenil.

Tankujem na Agipe, takže tam si myslím by problém byť nemal. Raz som už dal do nafty nejaký ten čistič palivovej sústavy, čo sa predáva v sieti Tesco, za nejakých cca 5,- €. Ale moc to nepomohlo. Asi to treba pridávať do nafty dlhšie časové obdobie, viac krát za sebou...

Takže sa teraz zameriam na výmenu palivového filtra čo najskôr (podľa finančnej situácie, nemám predstavu čo to asi tak stojí), a budem pri tankovaní si pridávať do nafty nejaké to čistiace aditívum. A budem to sledovať, či nastalo nejaké to zlepšenie.

Čo sa týka kontroly nastavenia predvstreku, kontroly resp. výmeny trysiek, to nechám na neskôr. A dám to asi nejakému kamošovi mechanikovi nech sa na to pozrie. Dávať to do originál servisu by bola asi peňažná samovražda.

Zatiaľ díky, Tony z BA

2010-06-17 10:56:55

Ono kámoš ti s tím stejně moc nepomůže,protože pokud nepomůže filtr paliva,bude nutné čerpadlo vyndat i se vstřikama a dát do odborného serevisu na opravu a seřízení vstřikovacích čerpadel. To na koleně nikdo neudělá. .

Aditiva a čističe z Tesca to bych určitě nekupoval . Změň benzinku a choď na Shell nebo Benzinu.Na Shell si kup Čistič palivové soustavy pro naftové motory a použij celou lahvičku do čtvrt nádrže.Aditiva bych asi teď nedával.


Odpovědět