Fórum - Téma


N15 - alternativa kol


Fórum Almera N15 N15 - alternativa kol

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2007-07-10 13:34:08

V TP k Almeře mám zapsány povolené disky pro kola - konkrétně jde o 5,5JJ, 6J a 6JJ čtrnáctipalcové.Na všechny můžu obout buď 175 nebo 185/65x14 pneu.Kolega má u hatchbacku 3D originál 13palcové disky.Tady jsem zase u některých majitelů viděl 15palcové elektrony.Rád bych věděl,jak to tedy je s alternativami kol - mám sedan 1,6 z r.1997 a mám na něm plechové 6JJ,na které můžu obout pouze 185x65x14.Nechám je na zimu a rád bych elektrony - ale bylo-li by to možné,pak raději 15palcové.Mám ale zato,že na autě lze mít pouze obutí dle zápisu v TP - je to tak nebo ne?Nebo snad na STK přezouváte na čtrnáctky?

2007-07-14 20:22:55

Zdravím Všechny Nissaňáky. Nedávno jsem se stal majitelem Almery 1,4 64kW, r.v. 99. Auto je zachovalé s jasným původem, jsem naprosto spokojen. Potřebuji poradit od zkušenějších. Auto bylo obuto na pneu 175/65/14. Ve velkém TP je uvedena jako alternativa rozměr 185/65/14. Měl jsem novou sadu pneu 185/60/14, tak jsem ji obul na vůz. Mám problémek, když rychloměr ukazuje 140km/hod tak ve skutečnosti jedu 130km/hod (ověřeno GPS). Nezdá se mi ale, že by chyba byla způsobena mnou zvoleným rozměrem pneu. Původní 175/65/14 má totiž skoro stejný průměr kola jako mých 185/60/14. Divná mi přijde ta alternativa v TP 185/65/14, toto kolo je už o dost (cca 2 cm) větší než to původní (175/65/14).

Ještě jeden dotaz: nedá se někde potenciometrem doladit přesnost (odchylka) rychloměru? Předpokládám že rychloměr je elektronický. Předem děkuji za odpovědi.

2007-07-15 10:58:03

Ve velkém TP by měly být uvedené všechny výrobcem schválené možné alternativy obutí na konkrétní vůz.Mám tam 3 druhy disků (5,5JJ - 6J - 6JJ) a 2 druhy pneumatik (175/65 a 185/65), vše 14-ti palcové.Mám sedan 1,6 73kW.Jestli máš v TP uvedené povolené obutí s profilovým číslem 65,pak tam 60 správně nepatří.Mají totiž jiný průměr - jsou o něco nižší,než 65 a tím pádem mají i kratší obvod,což dělá tu zmíněnou odchylku v rychlosti mezi ukazatelem a realitou.Schválně zkus změřit krejčovským metrem obvod kola 65 a 60 a uvidíš.Rychloměr má určitou toleranci odchylky mezi skutečnou a udávanou rychlostí,ale právě s ohledem na ni volí výrobci povolené obutí.

Divné je,že uvádíš,že širší (185/65) kola jsou vyšší,než užší (175/65) - to by být nemělo,jelikož jediné,čím se liší,je šířka běhounu.Výškově by,obuté na stejných discích,měly být stejné - pokud není výrazně sjetý vzorek na menší z nich.

Co se týká rychloměru,ten je opravdu elektronický,ale o možnosti "kalibrovat" jej potenciometrem nevím - to by mohli zodpovědět zkušenější.

2007-07-16 00:24:27

Čau,

pro upřesnění tady uvedu vzorec, dle kterého se počítá obvod kola:

Obvod = pí x průměr_kola

a průměr_kola = průměr_disku + 2 x výška_běhounu_pneu

a výška_běhounu_pneu = šířka_pneu x profilové_číslo_v_procentech

Pro 175/65 R14 to je

(17,5 x 0,65 x 2 + 14 x 2,54) * 3,14 = 183,09 cm

Pro 185/65 R14 to je 187,18 cm

Pro 185/60 R14 to je 181,37 cm

2007-07-16 03:22:18

Díky,Almaro - takže tady je to vysvětlení,proč je 185/65 o tolik vyšší,než užší 175/65.U profilu 60 jsem to předpokládal,ale že se liší i stejná profilová řada,to je pro mne novinka.

2007-07-16 08:08:29

Dík za odpovědi. Z výpočtu tedy vyplívá že 175/65/14 a 185/60/14 jsou téměř srovnatelné. Rozdíl bych nazval - zanedbatelný. V mém případě tedy došlo k sečtení odchylky rychloměru + odchylky způsobenou menším obvodem kola. Začínám uvažovat o výměně pneu za 185/65/14. Vzhledem k profilovému číslu to asi bude i komfortnější svezení.

2009-02-04 10:33:17

Shodou okolností jsem dnes testoval oproti GPS, 14 zimní. Při tachometrových 180 ukazovala GPS 170, což mne silně překvapilo. Čekal jsem daleko větší vymýšlení od rychloměru. V létě ozkouším opět, mám 185x65x15

2009-02-05 14:22:42

Je potřeba si uvědomit, že výška pneu není udávaná v cm, ale jedná se o poměrnou část v procentech ze šíře pneu. Proto nemůžou být stejně vysoké pneumatiky, které mají rozdílnou šířkou, ale stejnou hodnotu třeba /65. Je to 65 % z šířky pneu.


Odpovědět