Fórum - Téma


N15 1,6SR Sportovní sání


Fórum Almera N15 N15 1,6SR Sportovní sání

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2012-07-15 23:16:46

1.6tku SLX máme původně z německa a má kot. jen vepředu

2012-07-15 23:22:56

hh no nevim, ta moje je rok 1999 a 12 mesic a mam kotouce vsechny 4.

2012-07-15 23:25:37

Jagy nám to snad rozlouskne.

Je to ještě o tom sport. sání

NO_HITS  
Laďa
2012-07-15 23:31:50

já sem měl dvě 73ky , obě rok 95 a obě měly kotouče všude

jinak toto mě zaujalo :D :D http://skoda.datriware.co...eni_vykonu_motoru_ve_vozu

2012-07-15 23:32:59

jo to uz sem nekde zalozil sekci tay na toto :-D zajimavy to je urcite ]

NO_HITS  
Laďa
2012-07-16 00:18:39

akorát nevím kde bych to změřiil, to bych musel zastavit na semaforu u dálnice, rychle to zapnout, pak se rozjet na 3ku a pak doufat že nepotkám hlídku :D

2012-07-16 00:46:29

Veci jako kotouce davali i za priplatek, takze to se rozlisuje dost tezko... klouby budou rekl bych stejne, spise bude rozdil s ABS a bez...

Americka GA16 ma casovani saci vacky - VTC. Neni to nic jako je VTEC nebo NeoVVL.

NO_HITS  
Laďa
2012-07-16 17:52:29

tak sem dneska zakoupil součástky a některý si pujčil v práci a zkusím postavit ten modul pro měření výkonu, su na to zvědavej

2012-07-16 21:14:58

parada, tak sem zvedavej co z toho vejde

2012-07-17 09:02:37

jedna sa o znamy princip vypoctu vykonu z miery akceleracie znamej masy. rovnako funguje meranie vykonu meracmi pretazenia (G-Tech alebo spusta aplikacii pre mobilne telefony s g senzorom). Presnost vysledku sa odvija od presnosti vlozenych udajov (hmotnost a celna plocha, prevody), vypocet akceleracie v case prebieha na zaklade zmeny otacok v case. Co sa do programu vlozit neda je vplyv vetra a sklonu cesty.

ovela jednoduchsie a presnejsie je zobrat akykolvek lepsi mobil ktory ma g senzor a pouzit hotovu aplikaciu....

2012-07-17 09:45:09

jak to myslis ? mam iPhona, jaka aplikace to umi ?

G senzor je pohybnovy cidlo, aby mobil vedel co se s nim deje. / aby moh natacet LCD /

nejak se nedokazu predstavit jaj podle toho zjistis vykon auta

2012-07-17 10:05:25

presne tak, napr. iphone to dokaze uplne v pohode zmerat, skus pogooglit aplikaciu racemate a podobne....alebo len rovno jednoduchu aplikaciu na meranie vykonu auta pre iphone.....

a ako to funguje? uz som to napisal, pokial vies hmotnost telesa (ty ju zadas do programu) a zmeras zrychlenie telesa v case, cize akceleraciu (toto zmeria iphone pomocou svojho snimaca pretazenia, ano je to presne ten isty ktory ti nataca displej), dostanes potrebne veliciny do vzorca, ktory ti vypocita potrebny vykon na dosiahnutie danej akceleracie telesa s danou hmotnostou... Dalsie parametre, ktore spresnuju (resp. zrealnuju) vypocet je hodnota celnej plochy na vypocet odporu vzduchu coby dodatocneho korekcneho faktora vysledku. Pokial merias priamo pretazenie/akceleraciu, nepotrebujes vediet ake su otacky motora. Presne na toto sluzi stary znamy pristroj G-tech a spusta jemu podobnych....a aj iphone.... Velkou vyhodou merania pomocou snimaca pretazenia je, ze tento (pokial je 3-osy, co je dnes bezne) automaticky kompenzuje vplyv sklonu cesty, co metoda zvukovej analyzy otacok nedokaze a akakolvek odchylka od vodorovnej osi znamena nepresnost vysledku....

2012-07-17 10:08:36

Pamatujes si, co jsem ti radil naposled? At se na to vykasles...

Staci si to hodit do googlu: "iphone dyno app" apod.

EDIT: Sakra, raddy byl rychlejsi

2012-07-17 11:22:10

ale ano, pamatuju, taky sem to hodil za hlavu .. ale Kdyz no hits opet obnovil ten postup jak zmerit vykon, a vyjadrilo se vic lidi, proc to taky nezkusit ? :-D

NO_HITS  
Laďa
2012-07-17 11:33:50

nemám iphone a dočetl sem se že je to měření nepřesný protože je ten telefon ovlivňovanej otřesama vozu a nikde sem se nedočetl že by vykreslil i výkonový křivky

A jak zjistím tu čelní plochu to ju musím prostě změřit nebo někde najdu ten udaj zapsanej ... a případně kde zjistím ten koeficient odporu vzduchu 0,3xx

Edit tak už to mám Cx pro almeru 1.4 sedan je 0,32 ... ale pro hatch sem to nenašel

GTi 1997 má uvedený 0,31 a 1.4 hatch sem našel 0,4 ale to se mě zdá moc :D

Takže když to tak zprůměruju tak je to tak cx=0,32 a čelní plocha je 1,85-1,9m2

A teď zpět na sportovní sání :D :D

2012-07-17 12:12:49

nevidim dovod na znizenie presnosti vplivom otrasov, kedze iphone ma 3-osy snimac pretazenia, cize automaticky kompenzuje vychylky z roviny.... a samozrejme ze kresli aj krivky, preco nie, vykon sa rata v kazdom bode akceleracie, ak jednotlive body prepojis, dostanes krivku vykonu.... ak by si poznal aj otacky, vypocitas z krivky vykonu spatne aj krivku krutiaceho momentu (presne opacne ako to robi valcova brzda). A co sa tyka odporu vzduchu, resp. celnej plochy, takt to je presne jeden z parametrov, ktoreho nepresnost ovplivni vysledok, rovnako ako hmotnost auta, ktora je v reale casto niekde inde ako je udaj v technicaku.... v pripade snimania otacok z rozdelovaca ako zvukovy subor je problemom sum, ktory ak dosiahne uroven signalu (resp. presiahne prahovu uroven filtra v softvery) sposoby nepresnost vypoctu... vseobecne sa da povedat, ze meranie vykonu takymito nepriamimi metodami je vhodne len pre laboratorne, resp. presne kontrolovane podmienky.....

2012-07-17 12:26:33

treba tento, ten byl na iphone hodne vychvalovany

iPhone Dynolicious Software Better than G-Tech? -Garage419

The Garage419 crew heads up to Englishtown Raceway with the iPhone's Dynolicious software and a G-Tech Pro to finally see who's the king handheld performance monitoring tool. Can a $12.99 iPhone application really best the standard?

  • Garage419

3g, apple, application, dragstrip, dynolicious, g-tech, garage419, gtech, iphone, itunes, minicooper, quartermile, NextNewNetworks ...

2012-07-17 12:34:35

nakoniec netreba zabudat na velmi dolezitu vec a tou je, ze takto zmerany vykon je vykon na kolesach a v principe by nemal byt priamo porovnavany s kalkulovanym vykonom na motore z valcovej brzdy, resp. s udajom vyrobcu a vykone motora....ked porovnavat, tak rovnako s vykonom na kolesach....samozrejme, pokial je korektne udana celna plocha a nefuka vietor . inak napadlo ma, ze v tom softveri na kalkulaciu vykonu nie je udaj rozmeru pneumatik (ako dodatocny korekcny faktor), co hlavne pri menej vykonnych motoroch spravi podstatny rozdiel v akceleracii.... samotny udaj celnej plochy nepokryje kompletne jazdne odpory...

2012-07-17 12:38:46

No_hits, na Androida existuje spousta podobnych aplikaci, nektere lepsi, nektere horsi. Nektere umi kreslit i krivky - podle GPS rychlosti a zrychleni a udaju z g-senzoru ti vykresli kalkulovany vykon.

Treba aplikace Torque jeste umi tahat udaje primo z ECU, takze pouziva GPS, G-senzor a udaje ktere poskytuje ECU pres OBD2. Tento SW mi prisel zatim jako nejspolehlivejsi (co se tyce opakovanych mereni).

2012-07-17 12:46:20

cisto medzi nami, gps ako zdroj rychlosti je nadbytocny, ak merias akceleraciu a cas (od nuloveho stavu), vypocitas realnu rychlost a drahu.... idealna konfiguracia zahrna g senzor a presny zdroj otacok, to je vsetko co potrebujes na vypocitanie ako krivky vykonu, tak krut. momentu, navyse mas rychlost a prejdenu drahu... samozrejme, nutnostou je co najvacsi pocet korekcnych faktorov pre softver, aby sa kalkulacia co najviac priblizila realu...okrem beznych korekcnych faktorov ako su celna plocha, teplota a tlak vzduchu by mali byt pritomne aj tlak v pneu, rychlost a smer vetra, velkost pneu a idealne aj ich konkretny valivy odpor. Urcite sa daju najst aj dalsie skryte faktory, ktore ma teraz nenapadnu. Cim viac presnych vstupov, tym je aj vystup realnejsi.


Odpovědět

1  2  3  4