Fórum - Téma


N15 - 1,4 otáčky príliž vysoké


Fórum Almera N15 N15 - 1,4 otáčky príliž vysoké

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-01-16 17:59:35

Zdravím vás.Mám problém s tým,že almera aj po zohriati ma príliž vysoke otáčky,rádovo 1500.Niekedy spadnu na 800,ale inokedy sa stále držia okolo tých 1500.Zle sa stým jazdí pretože pred križovatkou to nepríjemne potiahne dopredu,pripomína mi to 120 na sitiči.Bol som u automechanika ten mi vyčistil klapku,ale nič a mám obavu,že by to mohla byť váha vzduchu.Má s tým niekto skúsenosti?Dakujem:)

2008-01-17 07:19:34

Volnoběžné otáčky závisí na teplotě vody v motoru.

takže by to mohlo být vadné to čidlo teploty vody v motoru.

2008-01-17 15:51:32

Ja by som mal podobny problem. Som sa blbec dal do precistenia klapky a IACV-AAC ventilu a precistil som aj vahu vzduchu. Rozobratie a zlozenie prebehlo ok. Ale:

Volnobezne otacky po zohriati bez elektr. zataze cca 900-950/min, po zapnuti svetiel a ventilatora cca 1000/min.

Dalsie zaujimave symptomy:

  • ak som rozbehnuty (rychlost 3,4), mam pusteny plyn a chcem pridat, aj ked stlacam plyn opatrne, autom to sklbne, nie velmi, ale je to neprijemne a predtym to nerobilo.
  • velmi zaujimave - ak som rozbehnuty, vytlacim spojku a mam zaradenu rychlost (je jedno, ci 2,3,4,5), tak motor sa drzi na volnobehu 1500/min., ak rychlost vyhodim, otacky klesnu na tych 1000/min, ak ju zase zaradim (s vytlacenou spojkou, auto stale v pohybe), tak otacky zase vystupia na 1500/min. Ak auto stoji, tak sa volnobeh stale drzi na 1000/min bez ohladu na zaradenu rychlost.

Pokles vykonu som nezaznamenal, skor sa mi zda naopak, ze auto taha lepsie, ale mam pocit, ze sa zvysila spotreba a trochu asi hlucnost, ale moze to byt subjektivne.

Myslite, ze bude stacit urobit proceduru Idle air learning, alebo to bude cosi ine? Rozmyslal som nad tym, ze by tam boli nejake bocne priesaky vzduchu alebo poskodena vaha vzduchu (narabal som s nou vysostne opatrne), ale to by som mal skor pokles vykonu, resp. by zdochynalo nie?

2008-01-17 16:20:37

Nad tým čidlom som taktiež rozmýšlal,ale dnes som bol v nissane a tam mi povedali,nie vsak presne konkrétne,ale že to je na 90% zapríčinené nejakým ventilom,ktorý zostane otvorený a to má vplyv na tie vysoké otáčky..No tak fakt neviem..Predbežne ma objednali do servisu o týžden a predpokladaná cena vraveli min.okolo 3500Sk a 2hodiny práce,tak neviem,ale radšej by som to odstránil bud doma alebo u svojho mechanika:...

A dnes ked som naštartoval motor tak otáčky boli prekvapivo 800min,ale len čo som sa dotkol plynoveho pedala okamžite vstúpli na 1500-1600 a nie a nie dolu,som, bol skutočne z toho zúfalý...

2008-01-19 20:37:14

Má s tým ešte niekto skúsenosti?

W10
W10
2008-01-20 17:28:42

Patricius no keby to bolo nejakym ventilom,ktory ostava otvoreny tak vysoke otacky by si mal stale nie,??

To je problem,ktory maju vacsina Nissanakov,kamos ma primeru rv94 2.0 a schvalne som sa ho na to pytal a tiez ma taky problem z otackami,... ked zastane na krizovatke tak klesnu,.. hm

To by chcelo sa normal opytat Nissan servisu ako to vlastne je z tymi otackami,.ci to tak nema aj byt hm hm

Fakt uz ani ja neviem,co to moze sposobovat,robi to ci pri karburatore alebo klapke

2008-01-22 07:37:05

Neviem, ci to tebe pomoze, ale mne problem vyriesil ukon Idle Air Learning. Urobil som ho podla navodu, co je v manuali a VSETKY symptomy, co som vyssie popisal, sa stratili. Ovsem ja som mal vysoke otacky stale, ale tebe kolisaju, to znaci, ze nejaky senzor ti nedava vzdy spravny signal a AAC ventil (ak ho ty mas) potom prestavuje svoju polohu a tym zvysuje otacky.A este by som skusil tipnut, ze vahou vzduchu to asi nebude, ak by ta bola vadna, tak sa ani nepohnes, alebo by si sa hybal velmi pomaly. Ak chces na to prist sam, zober si manual, tam mas elektricke specifikacie vsetkych snimacov a skus ich premerat. Inak sa musis spolahnut iba na servis.

AcE
2009-04-01 23:02:01

panopve pomoc prosim... nedavno ca18de pri sportovnejsi jizde po okreskach v omezovaci se mi drzi pri zahratem motoru otacky na 3000 na jednicku 3 ot./min na dvojkju uz 2800ot./min na 5ku neco kolem 2000ot./min za studen a drzi 1500... vycistil sem aac ventyl je tam dost slaba pruzinka ale nemuzu ji vyndat abych ji protah nebo i vymenil nekde sem se tu docetl ze by to mozna mohl byt i ten MAFS ventyl ale tečn vubec nevim kde je... take to cidlo na vodu ale nevim no to se mi nezda... ptze to topi pekne nezahrejva se nic... takze fakt netusim co mu muze bejt... nevi nekdo pls???


Odpovědět