Fórum - Téma


N15 1,4 16V rv.99 LPG


Fórum Almera N15 N15 1,4 16V rv.99 LPG

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2011-04-17 17:51:04

Ahoj, zdravím všechny a mám pár otázek, chci se zeptat kolik stojí namontování plynu do N15 1,4 16V rv.99. Jak velká nádrž se dá dát místo rezervy? Klasické anebo sekvenční vstřikování? Je nutné přimazávání např. Flashlube? Předem děkuji za odpovědi.

mia
2011-04-18 11:25:06

Stojí zhruba 25tis.-sekvenční vstřik,o přimazávání nic nevím,je to výborná věc,spotřeba tak max.o litřík větší,než na BA-kdybych ty prachy měl,tak jdu do toho hned

mia
2011-04-18 11:26:59

..jo a do rezervy vejde bomba něco kolem 35litrů.

2011-04-20 20:27:20

Ahoj, ja som si dával namontovať LPG v januári tohto roku a tiež mám N15 r.1997. Nádrž je tam tuším 40 litrová a Poľské sekvenčné vstrekovanie. Flashlube som nedal ani napriek tomu, že mi ho dosť vnucovali. Kontaktoval som aj iných majiteľov N15 s LPG a nenašiel som nikoho čo by to mal namontované. Ešte som si navyše dal namontovať skryté tankovanie ( t.j. pod dvierka, vedľa hrdla na benzín ) ako u vozidiel s montážou od výrobcu. A stálo ma to 999€. Zatiaľ som s tým veľmi spokojný.

2011-04-20 21:51:37

Ahoj, tak mě možná budou někteří proklínat, ale za tu dobu jsem zjistil nějaké informace.

I kdybych měl peníze, tak do toho nejdu. Jsem rád, že to papá benzínek do 6,5litru a motor je v pořádku.

Na internetu a všude kolem nás je spousta informací proč si ho dát a proč ne, tím nechci nikoho odrazovat od nákupu a montáže.

První zjištění bylo, že u tohoto motoru se namontování neoplatí, protože pak jsou náklady na opravy, servis a čas někdy vyšší než plyn samotný.

Není to uživatelem, ale softwarem, který by s jistotou upravoval a zajišťoval bezproblémový chod.

Sám jsem si chtěl plyn dávat, ale nejprve se ptám a potom realizuji.

Zkušenosti od uživatelů jsou všelijaké, ale ve většině případu by si už plyn nedali a to proto, že jsou s ním problémy – né u všech automobilů.

Opravy a shánění pak některých věcí na jednotlivá auta, které se díky plynu pokazily, jím nepomohly k tomu, aby na plynu ušetřili, ba naopak.

Záruku na práci dostanete max. rok, na materiál dva roky.

Málo kdo umí seřídit řídicí jednotky, tak aby vše fungovalo jak má.

Je pár dřívějších automobilů, u kterých to skoro bezproblémově fungovalo, ale málo kdy tam byl namontován sekvenční plyn.

Vstřikování a řídicí jednotky byly jednoduché a tak to fungovalo.

Spousta lidí vás nažene na plyn, (jo to je skvělé a jezdí to za málo), ale to že pak celý rok jezdili na seřizování a nakonec že jim odešla např. i řídicí jednotka, k tomu se přizná už málo kdo.

Doporučení od nich uslyšíte (dejte si tam Flashtube bude to lepší). Jo super dám, ale zaplatím nemalé peníze někdy až 2tis.

To že to není až tak potřebné, ba naopak škodí to, se už nedozvíte. Proto kdo chce plyn, tak ať se ptá, známých, techniků, kamarádu a shání informace. Není auto jako auto a firmy, které to montují také ne. Kolik takových aut, které zrovna máte je na plyn, a když není tak proč?

DAK
Jirka
2011-04-20 22:59:21

No a jaký informace zjistils ? Je u tohohle motoru nějaký konkrétní problém ,nebo mají problém jen montažní firmy co to neumí seřídit?

U karburátorových motorů se to seřizovalo jen šroubkama a žádný vstřikování ani řídicí jednotky tam nebyly. (tam se to muselo ladit celkem často,ale po třetí návštěvě servisu jsem si to už dolaďoval sám)

Nám teď možnost nechat namontovat sekvenci za 22 tis. tak otom přemýšlím.

2011-04-21 12:25:42

Přesně tak u karburátorových motoru se to seřizovalo jednoduše a jednoduchost byla nadevše. Pozn. známy ti řekne jak na to a pak už si to ladíš sám. Však víš. U tohohle motoru mi bylo doporučováno nedávat. Na problémy se zeptej těch co už ho tam mají, pokud ti řeknou pravdu. Viz, kolikrát to byli seřizovat, zda se to vždy podařilo, jestli sekvence nemá problémy s kvalitou plynu atd.

Můj příspěvek není veden k tomu aby jste si nenechali sekvenci dělat, ale je důležité mít o tomto informace. Sám nejsem bůh ví jak o tom informovaný, ale sháním a ptám se. Dnes jsou informace to nejcennější. Nikdo vám tu pravdu, která v tom je nepoví. Uškodil by si tím a navíc pokud nejste, tak kapku šťouraví a nevrtáte se v tom proč a jak. Tak vám nikdo od sebe nic sám neřekne. Vám jde o to aby jste ušetřili na pohonných hmotách a jemu o výdělek. Tak to je v dnešní společnosti nastavené.

Sekvence není špatná, ale oblbuje řídicí jednotky (dále jen ŘJ) aut o informacích, které pak tyto jednotky poškozují. Představ si originální ŘJ, která dostává falešné informace z venčí o tom kdy má plyn a kdy benzín (a nejen to), jak to asi může dopadnout? Jednou se rozsvítí mazání, podruhé taky a dál už jen porucha motoru. Ne neboj není to díky tomu že tam nemáš Flashtube, ten ti každý při namontování doporučí, ale nechci zde strašit. Software není sladěn s automobilkami. Je jen pár typů automobilu, v kterých je od výroby dán plyn, ale také originál software si vyrábějí samy. Otázka - kolik znáš Nissanu, které měly od výrobce plyn, dál jen a proč ho neměly? Myslíte že LPG tu je krátce, nebo 1,4i 16V s spotřebou 6,5 L benzínu potřebuje plyn? Doporučení bylo až nebudeš mít obsah 1,4i ale např. 2,0i, 2,5i a výše a budeš chtít ušetřit, nejdříve se informuj do jakého auta, kolik jich to mělo a jestli s tím byl majitel spokojen. Pak o tom s omezením začínám uvažovat.

Jistě, jsou např. Felície, do kterých si dal majitel plyn, nebo fafik. Zde ale uvažuje majitel vždy o tom, že s daným autem nalítá spousty kilometru, hlavně pracovní prostředek a výdaje na díly a opravy nebudou vysoké. navíc tyto auta jsou jednoduchá a levná.

Opakování - ptejte se kde, u které firmy je dobré namontovat plyn, jak dlouho je na trhu, do kolika takových aut už plyn montovala. Recenze uživatelů a jejich hodnocení. Peníze za pozáruční seřízení, čas strávený opravou auta atd. atd. Existují i firmy co vám to namontují a vy pak na technické, jen tak od nezávislého technika zjistíte, že je plyn, trubky – vývody špatně namontován a že jednotlivá vyvedení jsou na místech kde hrozí daleko větší riziko poškození. Pak už je jen na vás co s tím uděláte.

Znám jednoho kluka měl Audi A4 i s plynem sekvence, jezdil rok než ho to naštvalo. Pořád nějaký problém přehráváni softwaru a dojíždění do servisu kde to montovali bylo už běžnou věcí. Náhle ŘJ umřela nová stojí 10tis, nestalo se nic ale jen s řídicí jednotkou ale i s jednotkou klimatizace. Zda to mělo za následek i tu klimatizaci neví jistě, ale jen tak z ničeho nic vám neumřou obě věci naráz. Auto nechal opravit, celkové náklady nebudu počítat ale plyn se neoplatil. Totéž se stalo v Citroenu C4 jiná firma jiné náklady, od jiného majitele atd.

Ptáte se dyť to je v záruce, jo to jo, ale na práci vám mohou dát třeba jen půl roku a materiál se nijak nepoškodil, který má záruku 2r. Odpověď firmy, která to montovala - závada nebyla způsobena plynem. Audi A4 prodal a koupil Audi 100 také s plynem zde zase platí že v jednoduchosti je síla. Prostě ne ve všech autech je plyn špatný. Auto má delší dobu a jezdí spokojeně bez větších problému.

2011-04-21 16:38:37

Ako som už spomínal mám to v aute od 01/2011 a nabehal som odvtedy 8.000km bez akýchkoľvek problémov. Nie je to veľa, ale ja neľutujem. Pravdepodobne záleží aj na firme, ktorá to tam namontuje a hlavne správne nastavý !

2011-04-27 13:25:08

No v této diskuzi jsem se teda dozvěděl hoooooodně. Tak pokud vše takhle pitváš tak to se nedivím že lpg není tvá volba .

Jezdím na lpg 3 roky mám najeto zhruba 50 000km na lpg přestavbu jsem svěřil firmě co lpg montuje 15let tam taky chodím na revize a servis . Jelikož mi nešlo jen o cenu nechal jsem si namontovat sek. od lovata za 32500Kč coš není jistě nejlevnější volba,ale kvalita tohoto výrobce je výborná navíc velice dobré střikovače.

Servis probíhá tak že vymění filtry atd. a provede kalibraci vstřikovačů přes pc. to je vše servis co 20 000km.

Takže tet během roku mě čeká cena 1000kč.

Ani jednou jsem neměl žádný problém s lpg zásadně se snažím kupovat plg na stejných místech nebo podle výrobce třeba tomegas atd. problém s kvalitou tu jistě je ale u nekvalitního s polska.

Tento systém mají namontováno i mí kamarádi jeden na subaru a druhý na fordu.

Přestavba má smysl pokud máš peníze v hotovosti a z vozem najezdíš alespoň 40 000km jinak do toho nemá smysl investovat.

Čau jirka.

2011-04-27 16:03:18

Pepsn.Tak to jsem se zase nasmál.Kde jsi přišel k těmto inrformacích?Já jezdím na LPG od roku 1992 s 6 různými vozy,od Š 120,přes Formana jednobodku,Peugeot 405,406,Almera N 15 a 2x Primera 2,0,96+10 3kw.Celkem nalítáno asi 450 000 km na LPG.Nikdy jsem neměl závažnější problém,pokud neuvažuji uhnilé dráty u Š 120.Na poslední Primeře mám 230000 km,sekvenci a jen jezdím a jezdím.Samozřejmě pokrok se nedá zastavit a u LPG je to jako u připravy směsi karb-vstřik.Jezdím za 8 l,motor táhne jako z praku.Žádné přimazávání nemám,je to u Nissanu zbytečné,mají kvalitní sedla.Všem doporučuji,jen si vyberte kvalitní firmu s ne polskými komponenty.Jednoduchá matematika.Po odečtení všech nákladů spojených s LPG jsem si vydělal nejmín na novou Fabii.Na LPG jezdí i mí rodiče a 3 kamarádi z práce.Vše bez Problémů

2011-04-27 16:35:35

Miroslav: ty jsi jeden z těch, co je tam montuje nééé

Chlapi informace jsou získané od techniků, kteří dělají 15-30 let v oboru. Dále z jiných diskusních fór, časopisů a také lidí co se točí kolem aut. Vnesl jsem zde jen pár informací, na základě kterých se budu řídit. Samozřejmě názory se různí, každého věc názoru. Mějte se pěkně. Přeji příjemný den

2011-04-27 16:40:54

jirikhb: rád sbírám informace a to ne jen z mého okolí, také jsem se dozvěděl hodně a není to jen o penězích v hotovosti

2011-04-27 16:59:34

pepsn.Ale kdepak,jsem jen spokojený uživatel,montáž provedl HL propan Ostrava,jen na formanu už byl plyn namontovaný malou firmičkou

2011-04-27 17:24:48

Miroslav: tak to ti přeji ještě mnoho najetých km na LPG

2011-04-28 19:12:42

pepsn:

NO myslel jsem to tak že pokud nemáš na plynovou přestavbu tak si na to pujčit nemá smysl prodraží se ti to o ,,výhodný ůvěr,, což protáhne návratnost a potom toto strácí smysl.

A přesně jak píše kolega když dva dělají totéž neznamená to totéž.

Já každému kdo o přestavbě uvažuje doporučím to s čím mám dobrou zkušenost.A volba to je věc jiná.

2011-10-21 11:33:25

Mám LPG ELPIGAS, II. generace. "Je určena do vozidel s jedno nebo vícebodovým vstřikování benzínu s katalyzátorem a se sondou lambda. V těchto vozidlech není možné montovat zařízení I. generace, jelikož hrozí poškození katalyzátoru a zhoršení emisí. Zařízení II. generace funguje na stejném principu jako zařízení I. generace, ale optimální dávkování paliva je zajištěno servomotorem (actuator) ovládaným samostatnou řídící jednotkou LPG, která na základě informací získaných z originálních snímačů motoru upravuje palivovou směs plyn-vzduch." Cena včetně toroidní nádrže o velikosti 40 litrů je 18500,- Kč. Je to již druhé auto na LPG. U prvního bylo namontováno na Toyota Corolla r.v. 97, najeto mnou cca 60 tis. km, celkem od původního majitele dohromady 100 tis. km. U coroly byl jen problém v zimě než se zařál motor - zhasínal motor při přepínání na LPG. Bylo to jen špatně seštelované. Jinak bez problému. V corolle s válcovou nádrží taky ii. generace od výrobce BRC. Nyní na mé Almeře mám najeto s lpg od fa ELPIGAS přes 30 tis. km. LPG ZCELA BEZ PROBLEMU. Není ani znát úbytek výkonu. Ten je cítit oproti benzínu až při vyšších otáčkách nad 4000 otáček/min a při jízdě nad 140 km/hodinu. Spotřeba při klidné jízdě (cca 50 % mimo obec a občas vytáčení při předjíždění , kdy udržování mezi 4 až 5 tis. otáčkách po dobu asi 30 s než předjedu či vyjíždění zatáček) je 7 litrů LPG v létě, a cca 7,5 litrů v zimě. Myslím dobrá spotřeba i na benzín. Motor je asi pořád v kondici (nepapá ani 1cl oleje). Důležité je také používané kvalitní LPG palivo u ověřených prodejců. Využívám FLAGu a Tomegas. A co jednu projetou nádrž projet na benzín cca 20km vkuse ve zvýšených otáčkách - zejména proto, aby se nezanesly benzínové trisky (podcenil jsem to a u jedné se to stalo, stačilo ji však v servise pročistit, nemusela být nová, nyní se mi to už nestává). Co vím, tak kvalitní vysokootáčkové japonské motory z 90. let jsou pro tuto generaci LPG velmi dobrá volba. Sekvenční vtřikování se u této generace Almer do r.v. 2000 nemontuje. Proto ta nižší cena. Celkvě se mi investice vrátila při 26 tis. km. Pak úspora cca 0,7Kč/1km při dané spotřebě.

2011-10-23 09:38:38

Mám sice 1.5 / 16 HB 72 kw , ale možná vás zaujme nabídka, kterou jsem dostal ze servisu.

Na základě Vaší poptávky zasílám cenovou nabídku na montáž alternativního pohonu LPG do vozu

Nissan Almera 1,5 16V o výkonu 72kW r.v. 2003 s typem motoru QG15DE.

Dle našich zkušeností Vám doporučuji systém sekvenčního vstřikování. Přísun paliva je zde řešen pro

každý válec zvlášť. Za použití elektronicky řízených vstřikovacích trysek se dávkuje plynná fáze LPG

přímo do sacího potrubí, před vstup do hlavy válců. Výkon motoru při provozu na LPG se téměř neliší

od výkonu při jízdě na benzín. Spotřeba LPG je vyšší, než spotřeba benzínu. Při současných cenách

pohonných hmot je úspora pro běžný vůz zhruba jedna koruna na jeden ujetý kilometr. Další úsporu

pro firemní vozidla je i skutečnost, že vozidla s ekologickým pohonem (tedy i vozidla přestavená na

LPG) jsou od 1.1.2009 osvobozena od placení silniční daně.

Pro přestavbu Vašeho vozidla bychom použili systém AC Stag300 Plus s cenou přestavby 28.000,- Kč.

Toto zařízení montujeme pátým rokem, a provozně vykazuje příznivé výsledky jak výkonové, tak

v oblasti spolehlivosti. Poslední verze udělaly výrazný pokrok a v oblasti řízení bohatosti směsi splňují

i ta nejpřísnější emisní kriteria. Výrobcem je polská firma AC Autogas, která se věnuje vývoji a

výrobě LPG systémů od roku 1999.

V nabídce máme i zařízení italského výrobce BRC. Konkrétně se jedná o systém BRC Sequent. Ten

používáme již 9 let a stále prochází postupnými inovacemi. Je provozně dlouhodobě odzkoušen,

funkčně bezproblémový i pro použití v nejmodernějších vozech. Tato „Formule 1“ mezi plynovými

systémy používá nejen kvalitní software, ale i velmi přesné vstřikovače. Výrobcem je italská firma

BRC, která patří mezi celosvětově nejvýznamnější výrobce zabývající se vývojem a výrobou LPG

zařízení již od roku 1977. Cena přestavby za použití zařízení této prestižní značky je 32.000,- Kč.

Ceny jsou uvedeny včetně DPH, a jsou stejné pro provedení s běžnou válcovou i toroidní nádrží.

Uvedené systémy mají do Vašeho vozu hromadné schválení přestavby.

Ovládání vozidla se sekvenčním vstřikováním je velmi jednoduché. Stiskem přepínače na palubní

desce zvolíte druh pohonu. V případě provozu na LPG se vozidlo vždy nastartuje na benzin, a po

splnění všech naprogramovaných požadavků se automaticky přepne na LPG. V praxi to vypadá tak, že

ráno po nastartování studeného motoru je jako palivo automaticky použit benzin.

Po cca 2 km se systém přepne, a dál jedete na LPG. Při startování již teplého motoru probíhá

přepnutí na LPG téměř ihned po uvedení motoru do chodu – to vše bez nutnosti manipulovat s

přepínačem. Když bude docházet zásoba plynu v nádrži, systém to na základě poklesu tlaku rozpozná

a sám přepne do provozu na benzin. Vás na to akusticky upozorní přepínač. Pak už jen zajedete

k nejbližší plynové čerpačce, kde Vám obsluha natankuje požadované množství plynu do nádrže.

Instalaci provádíme během cca 2 dnů. Budeme k ní potřebovat Technický průkaz (velký techničák),

Osvědčení o registraci vozu (malý techničák) a doklad o povinném ručení (zelenou kartu).

Na namontované plynové zařízení poskytujeme záruku po dobu 24 měsíců.

Před vlastní montáží provedeme zdarma celkovou diagnostiku motoru se zaměřením na funkce řízení

bohatosti směsi.

U provedení s toroidní nádrží bude součástí dodaného materiálu navíc textilní potah na rezervní

pneu.

Po montáži plynového zařízení můžete využít stálé slevy 0,50 Kč/litr na naší čerpací stanici a

výrazných slev na naší non-stop mycí lince. Pokud se rozhodnete pro přestavbu u naší společnosti,

prosím rezervujte si včas nejlépe telefonicky termín přestavby.

Tolik ve stručnosti k přestavbě vozu na LPG. V případě dotazů, dalšího upřesnění nebo objednání

přestavby nás můžete kontaktovat na níže uvedených telefonních číslech. Také se u nás můžete

osobně zastavit v pracovních dnech mezi 7.00 a 18.00 hodinou, předvedeme Vám zařízení přímo „na

vlastní oči“.

2011-10-23 10:13:06

to pepsn:

prosimtě co to tu pišeš za blbosti? evidentně o tom nevíš ani prd, problemy byly hlavně s prvníma sekvencema kde odcházely střiky a jednotky zvlast u MAGICu a podobných. SAMOZŘEJMĚ jsou potřeba emulátory střiků jinak by asi cely plyn ztratil smysl kdyby do toho chcal i benzin ne? mimochodem funkci střiku (co by část el. obvodu) lze jednoduše suplovat a jednotka nepozná ani prd. a určitě to nezpůsobí její poškození.

dál když nekdo tankuje plyn nekde v JZD s vysokym obsahem síry holt komponenty dostavaji na prdel (benzin taky asi netankujes z 50let stareho kanystru) kvalita plynu u nás obecně nic moc ale je to jak s benzinkama jen ty rozdíly jsou větší.

co se týče mazání: rád bych si od tebe nechal vysvětlit jak ti LPG muže rozsvítit kontrolku mazání....

btw s plynem neco najezdený mám zkusenosti kladné, na pytel byla pouze instalace (tankování zespod nárazniku je nahovno, a reduktor bez odvzdušnováku který je 10 cm nad motorem se opravdu blbe pri vymene nemrzky odvzdušňuje). ale byla to prestavba dost stará jedna z prvních sekvencí a v servise to nebylo minimalne 10let.

2011-10-23 18:34:51

to Fizzbiker: nemám slov.

2011-10-24 09:58:30

muzes začit tím jak ti LPG respektive ECU kvuli LPG rozvítí mazání... zajimalo by mě proč a hlavně JAK to ECU udělá...


Odpovědět

1  2