Fórum - Téma


N14 N15 vs. Clio RS a ostatní hot hatch


Fórum Technický koutek N14 N15 vs. Clio RS a ostatní hot hatch



1  2

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:43:08

Přesunuta konverzace:

.

slabostka :

a chlapci čo poznáte to clio RS viete porovnať jednotlivé generácie? Nebolo najlepšie to prvé - Williams verzia? A tá mašina so 6 valcom za prednými sedačkami to je sériový model?

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:55:43

Almeragt:

slabostka: EVO magazin robil test vsetkych generacii - nepamatam si konkretne cislo vydania, ale myslim ze z jesene 2014... Ak sa pamatam dobre, vyhrala posledna verzia Clio RS 200 - s atmosferickym 2.0 motorom...

V6 bola taktiez vyrabana seriovo - ale je to auto skor na rovinky, nakolko ma velmi nerovnomerne rozlozenu hmotnost - ten agregat je na malicke Clio velky a tazky... Nikdy nazivo som vsak to auto nevidel, ani nejazdil...

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:56:42

n14jpn:

Zdravim panove, jelikoz jsem drívejsim vlastníkem n14 gti, mimochodem vlastil jsem dve, dovoz švycarsko a německo a poté Clio a n15tku.

Nechápu jak někdo může chtít Clio viz třeba clen jaymz kdyz má almeru. Já měl Clio asi dva roky a v životě bych ho už vickrat nechtel!! Jak tu nekdo muze psat ze clio je spolehlive, totalni srac mozna tak, proto ma takovou cenu. Nejezdil spatne, to fakt ne, vzhled je taky individualni, osobne se mi libi mnohem vice almery/sunny. Clio je spis auto pro zensky podle vzhledu samozrejme.

N15 je oproti kliu rekl bych horsi ale pokud ma nekdo k mani n14tku gti tak je rozhodne 100x lepsi nez nejakej renault. A to mela n14 o dost navrch i kdyz byla o dost starsi! V dobe kdy jsem vlastnil krasne zachovale n14gti prislo par veci kvuli kterym jsem musel auto prodat a pote koupil clio jelikoz jsem porad chtel nejakej hothatch a naskytla se mi skvela nabidka. Mel jsem dost problemu s motorem a to nejsem zadnej tupec a vedel jsem do ceho du.

Je to proste renault a to se nezapre a francouz se mi do domu uz nikdy nedostane a jsem prekvapen ze nekdo z japonskeho klubu chce francouze!! Co se tyce n15, neni spatna, ale vykon trochu schazi. Nicmene je spousta reseni jak vykon navysit.

KEEP CALM AND LOVE NISSAN AND NOT THE FRENCH SHIT

peace

btw kvuli tomu jsem se musel registrovat..Takze by neuskodilo upravit forum tak aby mohl prispivat kazdy na dost forech to tak i funguje..

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:57:17

jaymz:

Jo, protože jedno posrane Clio znamená, že se poserou i všechny ostatní...logika jak blázen

Proč bych měl chít Clio? Hm, nevim...protože třeba lze najit bez problemu kousky, co nejsou vylitane mrdky, ktere kvetou kam se podivas (jako temer vsechny N14 a N15 GTi v dnesni dobe? Protoze bez nutnosti řešit cokoliv kromě údržby je to rychlejší auto? Protože je o 2 generace modernejsi nez N14 a o jednu nez N15?

A resit zda je auto japonske nebo francouzske...to jsi skutecne tak omezeny?

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:57:34

jagy:

n14jpn: Jojo, miluju anonymy.

Nevim, kolik si tech aut mel ty, ale urcite ne zdaleka ani cast toho, co ja. Urcite si nemel ani kazde z tech aut rozebrane do sroubku, aby jsi mel moznost porovnat...

Ano, N14 je vyborna, ale ma zasadni problem - NEJSOU. N15 je jako nastupce N14 horsi, nicim nezaujme - krok zpet. A ma stejny problem jako N15 - NEJSOU. Clio RS je vyborny nastupce N14, ktery to dotahl jeste dal - silnejsi motor, lehci vaha, lepsi podvozek, lepsi brzdy, pozink kastle. Netusim, jaky si vlastnil srot Clio RS, ze jsi mel problem s motorem, ale soudis z jedne, nejspis kratke zkusenosti. Kazdopadne tvuj nazor je vcelku k nicemu, viz. vyse problem s nedostatkem N14/N15. Pokud se ale nekomu postesti koupit zachovaly kus, je to skvely zaklad pro dalsi upravy a ostre jezdeni. Kazdopadne ne kazdy se chce v aute vrtat a Clio RS funguje uz v serii mnohem lip...

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:57:53

n14jpn:

Zalezi na nicku snad? Jestli budes chtit znat moje jmeno klidne ti ho napisu ale ja nemam v planu tady byt nejak dyl jen jsem chtel napsat osobni zkusenosti navic nissany uz nevlastnim. Bohuzel....

A jestli zalezi jestli FR nebo JPN to si pis ze jo. a francouzech jsem nikdy neslysel spojeni se spolehlivosti a muzu to jen potrvrdit. je to jako mada in china made in usa? Ja bych to teda resil.

btw N14 je o dost starsi nez clio a srovnej si clio te doby s n14tkou, nissan mel v te dobe dost navrch a kdyby se tomu venoval dal tak si troufam tvrdit ze by se clio mohlo jit zahrabat, ale nissan mel v te dobe jine cile nez vytvareni skvelych hothatchu..

Ja mel dost zachovale gticko takze nejaka koroze se me vubec netykala....Podle tebe n14 nefunguje v zakladu? Napis mi co na ni nefunguje prosim..

Aut jsem mel dost, nevim kolik ty, ale ja jich stihl vystridat dosti a nemusel jsem je vsechny rozebirat, protoze kazdej nissan ktereho jsem mel potazmo i honda, tak nebyl duvod je rozebirat protoze fungovaly skvele narozdil od clia rs.

Jestli clio mas tak samozrejme ti preju aby ti vydrzelo co nejdyl. Podle tveho profilu vidim ze jsi byl vlastnikem taky mnoha n14.Mohu vedet duvod proc je jiz nevlastnis???

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:58:11

jagy:

n14jpn: Prave proto, ze me neznas, tak se bavime zbytecne... jinak bys vedel, kolik mi toho proslo pod rukama a opravdu to nebyly pomale auta.

Kazdopadne evidentne neumis cist. Pise nekdo, ze N14 nebo N15 je spatne auto? To ze jsi mel krasnou N14 je fajn, ja jich mel nekolik. Kolik se jich da koupit ted? Prakticky zadne... to je ten problem. Proto je v teto dobe mnohem lepsi jit do Clia RS, ktere je v serii proste lepsi, nevim jak jinak ti to vysvetlit....a ne, nemel jsem ty auta rozebrane do sroubku, protoze to byly sroty, ale protoze se stavely za urcitym ucelem. Clio jsem pred tydnem prodal clenovi "becks", ktery presel z N15 GTi.

Nechapej me spatne, pro me jsou to vsechno srdcovky, protoze jsou to auta, ktere cloveka chyti a nepusti, kazdopadne N14/N15 jsou uz stare pekace, ktere nemaji smysl, pokud nejsi masochista repasovat auto od nuly se vsim vsudy. Aby to za neco stalo, bude v tom 100-200tis. kc.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:58:34

Almeragt:

ono existuje vzdy viacero pohladov a zalezi iba na tom, co sa komu paci viac. Ked to milujes, nie je co riesit Niekto inklinuje k francuzskym znackam a nedoveruje japnoskym, niekto k nemeckym a nema rad talianov a pod. Dokazem pochopit nedoveru k francuzskym a talianskym znackam aut ako takym, neplati vsak ze vsetko od nich je na prd. Nikdy som si nevedel predstavit, ze budem mat Renault doma, ale niekedy suhra okolnosti a zivot prinesie veci inak, ako si clovek predstavuje. Klasicky Renault by som si domov fakt nekupil, divizia Renault Sport je o inom...

Z môjho subjektívneho pohladu mozem povedat nasledovne:

N14 GTi je urcite super auto na svoju dobu, ale ako hovoril Jagy a Jaymz - je iba par kuskov v Europe, ktore za to stoja... Dalsou nevýhodou su neduhy starych japonských aut - kam patri hlavne korozia a samozrejme vek auta... Na druhej strane su zname svojou velkou vydrzou a spolahlivostou...

N15 GTi je taktiez super auto, ale ma vyssiu vahu ako N14 a zadnu napravu s Multilink-om... Je velka skoda, ze Japonci si nechali verzie Autech a VZR iba pre seba. V tom pripade by sa totiz karta otocila, a rydzo japonske verzie boli a su konkurentom najlepsim hot hatch vo svojej dobe a potrapia aj o 2 generacie mladsie auta... Takze nie je celkom pravda, ze Nissan s N15 urobil krok spat - plati to vsak vsade mimo Japonsky trh - bohuzial... Negativa su rovnake ako pri N14 a poztivia taktiez - N15 je tak ako N14 pri kvalitnom a pravidelnom servise mimoriadne spolahlive auto... Avsak take kusky nie su, alebo ich je malo...

Clio RS je urcite super auto - je poznat, ze je to predsa len modernejsie auto a Renault Sport odvadza dlhodobo skvelu pracu, o tom niet pochyb. Auto fungje uz z fabriky vyborne. Nalejme si vsak cisteho vina - kto videl Clio RS s 200 tis km, aby jazdilo viac menej bez problemov? ... Takých je malo... Tieto auta trpia na detske choroby, na druhej strane sa vsak dokazu odvdacit pri rychlej jazde po kopcoch a okruhoch - tam je ich miesto a robia Vam usmev na tvari

Neviem ako lacno a dobre sa da upravovat Clio, Ale N14 alebo N15 sa da za relativne slusne peniaze upravit a bude fungovat minimalne tak, ako Clio a jeho pridanou hodnotou bude spolahlivost. Pre mna je velkym negatívom pri týchto starych autach mala bezpecnost, a vyzaduju cas, trpezlivost a peniaze... Korozia nie je neriesitelny problem, ale vyzaduje tak ako vsetky upravy a opravy :peniaze a cas... Maju vsak urcitu charizmu - ja sa vo svojom Nissan- e vzdy citim paradne a jazda s nim je proste uplne ina, ak s inými autami. Mozu byt ine auta rychlejsie, aj modernejsie, ale nieco im stale chyba...

Jaymz - neviem ci mas auto ako daily alebo ako hracku... Ak ho mas ako auto na zabavu - moj nazor je taky, ze vies co mas, vies co si na nom spravil /a nie je toho malo/ a po dorieseni par veci mozes mat velmi rychle a spoĺahlive auto... Ak to ma byt aj daily, urcite by som riesil novsie a bezpecnejsie auto...

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:59:02

n14jpn:

prijde mi ze hodnotis auta podle veku..a z origo gti n14 delat upravy at uz z jakehokoliv duvodu je taky celkem skoda..Ja mam rad auta tak jak jsou originalni stav je proste nejlepsi zadnej tuning/tuzning apod...Obzvlast u takovych rarit jako je n14 v dnesni dobe..Takhle to potom dopada s takovyma autama, clovek koupi origo n14 gti upravi ho na vrchy prodá ho dal a je jasny ze to auto nemuze dopadnout dobre..Bud skonci nekde obmotane u stromu nebo za par tkm je z toho vylitana mrdka jak tu nekdo psal..A vetsinou konci jako darce ND a nakonec vrakac... Coz je velka skoda..Lide si neumi vazit takovych rarit a nechapou ze originalni a zachovaly stav je to nejlepsi co muzes mit...

n14/n15 stary pekace..nevim co si o tom mam myslet...To ze je to stary znamena, ze je to pekac? Taky by me zajimal duvod proc si prodal clio? Uz ti neprislo tak dobrý? Nic mi do toho sice není, ale rád bych vedel důvod.. Ze by megane?

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 00:59:57

NO_HITS:

n14jpn: ta registrace ti zas tolik času snad nezabrala a kdykoliv ten profil můžeš smazat, co si pamatuju z fiat bravo klubu kde mohl přispívat kde kdo , tak tam furt někdo neregistrovanej házel nesmyslný příspěvky, spam a ostatní urážel , pro administrátora je to pak zbytečná práce navíc, takhel se dá bloknout účet a registrační mail případně v kombinaci s IP a je po problému. Shrnuto - je to jako ochrana proti tomu, aby se nám tady z toho nestalo smetiště

K té vaší debatě, jagy je tu už nnějákej pátek, pomáhá klukům s úpravama N15 a N14 , takže bych řekl , že ty auta srovnat může docela objektivně, když pominu fakt že oproti ostatním má lepší , příznivější přístup k dílům jak my. na druhou stranu můj názor je , že N14 N15 P11 mají větší potenciál kam se dá s výkonem a úpravama jít a to i v poměru cena/ výkon . Největším problémem co plno lidí odradí je to co říkal Jagy nebo Jaymz - koroze a ochrana před ní , to je bohužel na dost nízké úrovni

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 01:00:21

jagy:

n14jpn: Hele, uz vazne naposled, protoze neznas souvislosti a vytrhujes veci z kontextu. Stary pekac to je (15-24 let plati pro N14/N15). Co z toho plyne? Ze koupit pekny kousek je problem. Na co ti bude zrezly srot, ktery je pred celkovou repasi a bude to stat nesmyslne penize a cas? Porad nechapes naprosto jasne souvislosti. Mluvis o jednorozci, o kterem kazdy basni, jak je skvely... jen ho nikdo nikdy nevidel. Pro tvou informaci, naopak auta co jezdi zavody/fun vikendovky, tak aspon lide udrzuji a funguji. Ty, co byly na bezne jezdeni prave skoncily ve srotu, at uz nabourane nebo zrezle na prach.

Prosim, nepis hlouposti jako ze mi Clio RS neprislo uz dobre. Neznas me, nevis co delam a jak s autama funguju. Clio RS jsem prodal, protoze se posunuju dal, zkousim co se da a delam si prehled narozdil od zaslepenych (90%) lidi z fora , kteri mysli, ze jejich dane auto je to jedine a nejlepsi na svete.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 01:00:37

jaymz:

almeragt: Dobrá otázka, jestli je to daily nebo na zábavu. Snažím se mít co nejzábavnější daily, ale vzhledem k tomu, na co to auto trpí, to momentálně vypadá tak, že je N15 v garáži a čeká na dobu, kdy venku nehrozí tuna soli na kilometru okresky. Jinými slovy, nechci at mi to shnije na prach, vím co stojí opravy a upřímně, už to nechci nikdy dělat nechci (ok, u GTiR bych to podstoupil)

Nejde o to, že by N15 bylo špatné auto, to netvrdím. Naopak, je skvělé, i to charisma o kterém mluvíš je cítit (i když naše N15 jsou od sebe navzájem na míle vzdálené). Mám to auto rád, to zas ne že ne.

Ale vím, že s Cliem bych bez minimálních investic byl podobně rychlý a bylo by tam mnohem méně kompromisů, mnohem méně problémů souvisejících s věkem a jako daily by to bylo vhodnější. A bavil bych se taky dobře

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 01:01:24

n14jpn:

Hlouposti nepisu, ja se jen ptal proc si prodal clio a bylo to jen priklad, jestli si to nepochopil..

O zadnem jednorozci taktez nemluvim, ja hovoril z vlastni zkusenosti, to ze je 90% zrezlych n14/n15 vim, me se to netykalo, protoze ja mel individualni a peclive vybrane kousky a doted by me zajimalo, kde jim je konec...

Upravena auta proste ztraceji hodnotu a je jasne ze az ten dotycny bude auto chtit prodat, tak se urcite dostane do rukou nejakemu mladikovi, ktery slape pedal na podlahu a potom jsou z toho tak zvane vylitane mrdky.. Protoze nic jineho s upravenym autem vlastne delat nejde.. Das tam klec apod. Komplet vykuchas a auto ma uz jistej osud..Tak to proste je... Kdyz nekdo upravuje golfa, tak prosim, tech jsou miliony ale udelat tohle s n14tkama kterych je jako safranu je pekna hloupost.. Obzvlast kdyz si nekdo koupi zachovlej originalni kousek a chce z toho delat auto na okruhy..

Vice se vyjadrovat nebudu, urcite tu jste fajn lidi, milovnici nissanu jako ja, napsal jsem co jsem mel na srdicku, ale tohle co porad rozpoutava vasnive diskuze, to se deje vsude na forech, je to tak ze kazdy si haji svoje auto/zkusenosti a potom to takhle je...

peace

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 01:01:41

Srupik:

n14jpn: Francouzi mrdky? Muj otec, děd i strýc v ničem jiném nejezdí a nemůžou si stěžovat (nemají na co). Kdybych před dvěma lety neposlal lagunu v zimě do škarpy po zadu ve 100km/h tak jezdí do dnes :D Upravené auta nemají hodnotu? Upravené auta hned někdo otočí kolem stromu nebo oddělá motor? Já už zaregistroval pár aut který se tu na klubu prodali za peníze který nikdy nebudu schopen vydělat a jezdí stále a dělají radost novým majitelům a dlouho jim radost dělat budou.

PS: Jestli tě zajímají jaké auta to byli tak co si vybavím: Renault 5, 19 (těch bylo více), Laguna, Thalie, Twingo, Chamade, Peugeot 206

NO_HITS  
Laďa
2014-12-16 01:02:04

Vincent:

srupik: To je právě to, že v ničem jiném nejezdí

2014-12-16 07:21:17

Vincent: zkouseli i jine auta ale vzhledem k porizovacim cenam, cenam dilu a spolehlivosti jim jsou francouzi prednejsi nez treba VW Polo a Golf 3 co u nas taky chvili jezdily.

2014-12-16 08:49:32

Já nevím proč se do sebe furt oba poustite a vnucujete si názor. Vsak kdyby kazdej neměl jinej vkus ,cit,styl tak tu máme jedno auto a nazdar.

Pro někoho může bejt chování clia nepříjemné nebo naopak ...

Je jasné ze clio je novější a nemělo by mít tolik problémů a díky tomu je i výkonnější ,bezpečnější,debilnejsi na opravy..

2014-12-16 14:15:56

n14jpn: Přijde mi to dětinské a povrchní schazovat Renault neustále pod nějakou auru nespolehlivosti. To je takové klišé, které každý umí jen opakovat. Každá automobilka má své mouchy. Můžeš mi tady básnit o tom, jak jsou japonské auta spolehlivé, ale i sebespolehlivější Nissan (N14,N15....) ti časem uhnije před očima. Takže když si tady rýpeš do spolehlivosti francouzského auta, nezapomeň, kdo se vysral na antikorozní ochranu pro solící trhy ;)

2014-12-16 16:51:17

V každém příspěvku je hromada pravdy,kterou si každý vyloží podle sebe. Každý máme trochu jinou osobní zkušenost,na rozdíl od tý všeobecný a pokaždý se to v takový debatě smíchá a neodděluje V jedný větě se to nedá sesumírovat,na každý Á je i Bé

Momentálně mají Renaulty podle průzkumu alespoň nejkvalitnější antikorozní ochranu napříč značkami. Co má za silnou stránku Nissan mi není známo

Shrnul bych to asi tak,že čím je Renaut a Nissan starší,tím lepší pro lidi,co mají rádi joungtimery

2014-12-16 17:05:25

Proto pujdu do BMW


Odpovědět

1  2