Fórum - Téma


N14 GTI - Startování - autobaterie?


Fórum Sunny N14 GTI - Startování - autobaterie?

Informace o modelu: Nissan Sunny



2009-01-07 19:53:41

Ahoj všichni, tak objevil se mi nepříjemný problém - dneska jsem jel 40 km z práce - zastavil na parkovišti u obchodu a když jsem přišel zpátky s nákupem sunny nastartoval trochu líně, tak jsem ho zhasnul a zkusil to znova a už nenaskočil vůbec - resp. světla svítily všechno ok zdánlivě, ale při zapnutí zapalování se motor ani neotočil, tak jsem rejdil kolem pojistek a tak, a po chvíli to zkusil znovu a sunny naskočil. Nesvítí mi kontrolka dobíjení ani nic... vzal jsem baterii na noc do bytu, ale bohužel nemám nabíječku, nicméně napětí na ní se ukazuje 13,06V, což není moc zatím podle mě moc směrodatné když jsem jí vyndal teď z auta, zkusím jí ještě ráno, ale snad úplně mrtvá ještě nebude. Není mi ale jasných několik věcí a byl bych rád kdyby mi někdo mohl trochu poradit:

1) má tam teď baterku 55Ah, vybíjecí proud 420A, někde jsem našel že by snad sunny měl mít 60Ah a 600A, ale tohle mi připadá dostatečné, je to správně?

2) Při druhém pokusu a pak i dalších o nastartování to vypadalo, že auto se ani neotočí starétrem a přitom všechno svítilo ve stejné intenzitě, je možné že by to bylo tou baterkou? dřív v autě co jsem měl 1.3ku tak všechno už trochu pohaslo, ale motor se aspoň ještě otočil, nebo snad nissan nějak kontroluje napětí na baterce a když je malý tak ani nezkusí startovat?

3) Je mi jasný že to je tím že je zima - a baterie už není nejnovější, ale nemohl by být problém i v kontaktech baterky? když jsem jí přinesl domů, tak vypadjí dost jeté, trochu jsem je škrábal šroubovákem, byla tam skoro už souvislá taková vrstva která se netvářila moc vodivě a taky ani nebyla když jsem měřil napětí. Mohlo by to být tím? BTW, je dobrý nápad že jsem tu baterku vzal domů aby nebyla na mrazu?

Díky všem za reakce!

PS: Jo ještě - jaký má být proud na nabité odpojené baterii? někde jsem na internetu našel že od 12,76V nahoru je to v pohodě, je to pravda?

2009-01-07 20:55:01

asi to opravdu dělaj ty kontakty jak se tam udělá taková sklovina tak je problém nejlépe umejt horkou vodou.Jinak na odpojené baterce žádnej proud není ten je schovanej uvnitř a jakožto správnej proud tak teče a to bud do baterky nebo z baterky.Jinak napětí tam opravdu je kolem těch 12,7 při nastartováni vyleze až na asi 14 V

2009-01-07 21:12:45

Díky za radu, můžu normálně namočit hadr nebo houbičku a umejt to? nebo jak horkou vodou? Za proud se omlouvám - ještě bych si to mohl odpustit kdybych nevěděl že proud na odpoojené baterce je blbost, ale takhle.... Asi už stárnu

2009-01-07 21:14:10

Zkontroluj taky ukostření motoru. Nevím sice kde na tvém autě je ale i tam bývá problém.

2009-01-07 21:27:01

stačí houbičkou nebo i smirek ale jde to dobře umejt a ta kostra také není na škodu se podívat

2009-01-08 06:45:44

Tak baterka měla ráno 12,78 V, takže nabitá byla, a při ranním testu auto chytlo 4x za sebou v pohodě, cesta do práce OK (40km) a i test teď v práci se povedl, tak uvidíme odpoledne každopádně umytí teplou vodou pomohlo těm kontaktům až nečekaně, doufám že to bylo tím.... zajímavé je že se nestalo že by se to točilo a nechytlo, nebo i třeba jednou otočilo a nechytlo, i když se to točilo včera trochu s obtížemi tak to chytlo hned....

2009-01-08 07:09:53

Přechodové odpory to je hajzlárna. A dost často bývá problem právě na mínus pólu co jde od akumulátoru přímo na blok motoru a je taky spojen s karoserií. Někdy je to jen měděný pásek, který spojuje karoserii sa blok motoru. Na pohled to bývá OK, ale kolikrát když odmontíš to oko na bloku motoru, tak se nestačíš divit co se pod ním skrývá Oxidace bloku i samotného oka je dost časté.

2009-01-08 07:13:32

Hm, tak na to jsem koukal, ale bohužel jenom ráno po tmě a neviděl jsem kam to vlastně vede od baterky, mohl by mě někdo trochu navést kde je to připojený na blok motoru?

2009-01-08 07:20:58

Jdi po mínus kabelu od akumulátoru a dojdeš k oku, kde to je přišroubované na šasi karoserie a dál to pokračuje na oko bloku motoru. Nebývá to dlouhý kabel. Ale tyto tři svorky - akumulátor - šasi karoserie - blok motru - musí být naprosto v rychtiku.

2009-01-08 07:25:58

podívám se na to, jinak teď jsem ještě zjistil že baterka byla vyrobená v roce 2003 tak problém bude asi nejspíš v tom... no když to odpoledne nenastartuje tak asi rovnou koupim novou a bude

2009-01-08 07:36:35

Zajeď si někde do speciálky, ať ti baterii změří..pak budeš mít jistotu.

2009-01-08 13:36:26

Tak ještě mě napadla jedna věc, vzhledem k dnešním testů mi připadá že baterka je OK, nastartovalo to v pohodě opět teď před chvilkou, ale předtím než se mi ten problém stal, zajel jsem předním nárazníkem trochu do hromady sněhu.... je to divné, protože tam jsou pod motorem zase takovéty chránící plechy, ale je tam zespoda zepředu něco co by mohlo mít na to vliv? ví někdo třeba přesně kde je vlastně startér u sunnyho?

2009-01-08 13:53:56

To s tim nema nic spolecneho.. nic duleziteho neni na rizikovych mistech - na predni casti auta, zespodu auta.. kde by to prislo lehce k poskozeni. Ja bych to videl na ty kontakty.

2009-01-08 16:13:49

no znám spoustu lidí co koupili novou baterku jen proto že ty kontakty neočistili nebo nezkontrolovali ukostření

2009-01-11 13:28:31

Panove , kontaktama na baterce tento problem urcite nebude... Jak psal Kajencik, kdyz nastala porucha, svetla pri startovani nepohasinala - tedy prechodak na baterce nebyl. Ze stejneho duvodu nebude ani v haji baterka. Jediny problem by mohlo delat prechodak na ukostreni na bloku, jak jste psali nebo na plus polu starteru. Pokud vsak pri poruse starter vubec netocil, vydel bych to na vadu stykace starteru (nebo jeho obvodu) popripade primo starteru... Martin

2009-01-11 13:32:25

No já bych jenom podotkl že teď všehcno funguje už normálně, ovšem s tím rozdílem že se motor líněji točí při startování... ale chytne to vždycky.... tak uvidíme.

2010-03-05 18:52:16

noo... neviem chlapci... my sme mali na našom sunny taky isty problem... auto fungovalo.. potom som ho vypla... zamkla.. a rano..otocka klucikom a nic.... svetla tiez svietili... baterka nova... a poistky aj relatka ook...

chyba este nie je ista... ale zatim to vyzera na riadiacu jednotku... = / tak dufam ze u teba to nebude tento problem... drzim palce....

A INAAAAK..= ) uz ked sme pri tom.. nemate dakto doma naaaaahodou riadiacu jednotku? = )))

2010-03-05 19:07:22

Zeptej se Jagyho.

2010-03-05 19:09:09

no já jsem to vyřešil, už jsem to sem nepsal, ale potom už se to nikdy znvoa nestalo, až někdy v lednu nebo v únoru odešel startér, nechal jsem ho zrepasovat, uhlíky byly úplně oholené už.


Odpovědět