Fórum - Téma


N13 - Vysoký volnoběh


Fórum Sunny N13 - Vysoký volnoběh

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2

2016-02-18 15:27:13

Zdravím, už se podobný problém určitě řešil, koukal jsem, ale konkrétně to co se děje mě jsem nenašel.

Tak tedy: po výměně termostatu se motor konečně zahřál a má vysoký volnoběh cca 3000ot.

(Sunny N13 1,6 66KW 12v) Trošku jsem stáhnul otáčky šroubkem za klapkou (ale to je asi sytič) na levo černá krabička na pohyb nahoru a dolu nereaguje, klapka nastavena správně, ale otáčky po zahřátí stále kolísají na 2000ot.

Prosím o radu, kde s čím pohnout aby slezly. dík.

2016-02-18 22:39:15

Kajdo, milý vole, kup si Baworáka! :-D

2016-02-19 06:20:15

To by si pomohl

Vtip je , že BMW se nedožije ani 10 let....

Tomuhle bude za " pár " 30 let.

Jdi po lanku , povol ho a případně si pohraj s dorazovou matičkou .

2016-02-22 16:49:53

Vše vyzkoušeno, ale volnoběh stále vysoký.... Pouze potenciometr je bez odezvy. povolil jsem šroubky, hýbu doleva - doprava, potom odpojím svorkovnici a nic........ pokud je OK měly by se měnit otáčky ne?

(černá krabička s konektorem nahoře)

2016-02-22 17:26:39

Asi jako poslední možnost reset ŘJ + kontrola všech podtlakových hadiček zda těsní a nejsou spuchřelé.

Reset : otoč klíček do polohy svítících kontrolek a odpoj mínus kabel od baterie , počkej tak 10 - 15 minut a pak ho zase připoj.. na klíče nesahej nech je pořád v poloze kontrolek.

Až vše zapojíš tak je otoč do off , a pak zkus normálně nastartovat.

2016-02-22 18:55:45

Díky, zítra zkusím reset......

(je to vyzkoušené? )

2016-02-22 19:29:45

kajanak: Dělal jsem to ma více Japonských autech do roku 2000 , a bez problémů . U novějších to musí být odpojené třeba přes noc popřípadě strčit ŘJ do mrazáku.

2016-02-24 16:09:15

Tak nic....

nejdřív 30min odpojeno, potom celou noc odpojeno a volnoběh za tepla stále 2000ot.

Po zapojení baterie je slyšet vrčení, potenciometr je proměřen a nějaké hodnoty ukazuje, ale otáčky stále vysoké.

Teď jsem to projel, jede normálně.....ale když zastavím připadám si jako pičus.

Co dál? prosím.

2016-02-24 19:19:02

kajanak: Začal bych tím že si najdu čím si tvůj motor reguluje volnoběh sám. Je tam náký krokový motorek / volnobežný ventil? Nebo jenom obtokový šroub? Co klapka na kolik je pootvřená? Nepřisává to někde jinde vzduch? Co se stane když ucepeš sání?

Máte napsáno že jste automechanik, tak jste asi tohle všechno vyloučil?

2016-02-24 20:00:53

no to právě přesně nevim, ventil nebo šroub se kterým bych jednoduše hnul tam není - nebo jsem nenašel.

Našel jsem pouze ze zadu šroub na otáčky za sytiče.

Klapka je čistá s minimálním otvorem při volnoběhu. Myslím, že nikde nic nepřisává - stříkal jsem kolem všech hadiček brzdový čistič, ale otáčky stále stejné......

krokový motorek je kde?

2016-02-24 20:17:17

kajanak: Jí si myslím že to je ten zlatavej váleček, to vypadá jako ovládání volnoběhu ale ten motor neznám

2016-02-24 20:29:58

to je elektromagnet...... měl jsem to rozebrané. Uvnitř trubička s tyčkou, při zapnutí klíčku sepne (cukne 3mm.)

vyčištěno...

2016-02-25 01:02:41

Tvl, Kajdo, já snad o víkendu hodím do kufru šroubovák a kladivo a přijedu ti to spravit.

2016-02-25 06:11:54

Ještě by to mohlo být teplotní čidlo , předpokládám že je to to pod tou ochranou síťkou . U jiných stříkaček bylo součástí vstřikovače , matně si vybavuji podobný problém ... tam to pořád drželo sytič a otáčky taky jak u raketoplánu ..

2016-02-25 08:55:37

mirinda: kdoví jestli to tam neovládá nákej bimetal. Je tam náká věc naproti lanku do toho vede asi voda ne. Ono by to chtělo být u toho. ze zvědavosti jsem se koukal do autodat a jsou tam dva štelovací šrouby jeden na CO a druhý na volnoběh.

2016-02-25 09:29:21

kajanak:Ako maš nadstaveny rozdelovač?Tu maš par technickych udajov.

Řízení motoru (výrobce a typ) Hitachi DCZ 328-31

Pořadí zapalování 1-3-4-2

Podtlaková regulace

Začátek 0/110 (°/mmHg)

Konec 10/250 (°/mmHg)

Konec Auto: 10/340 (°/mmHg)

Odstředivá regulace

Začátek 0/1360 (°/rpm)

Konec 25/5400 (°/rpm)

Předstih, stroboskopický (před HÚ) 4 ± 2/800 - 950 (°/rpm)

Odpor primární zapalovací cívky 1.0 - 1.3 (ohms)

Odpor sekundární zapalovací cívky 8400 - 12600 (ohms)

Ventilová vůle

Teplý

Sání 0.28 (mm)

Výfuk 0.28 (mm)

Volnoběžné otáčky

(Ruční převodovka) 950 ± 50 (rpm)

Volnoběžné otáčky

(Automatická převodovka) 850 ± 50 (rpm)

Tlak vstřikovacího čerpadla 0.20 - 0.27 (bar)

Zapalovací svíčky (výrobce a typ) NGK BPR6ES

Vzdálenost elektrod zapalovací svíčky 0.8 - 0.9 (mm)

Počet zapalovacích svíček 4

Kompresní tlak

Normální 13.44 (bar)

Minimum 10.79 (bar)

Tlak oleje 2.0/1050 (bar/rpm)

NO_HITS  
Laďa
2016-02-25 11:34:11

Podle mě je kouslej ten AAC ventil , i když byl rozdelanej a procistenej, tak se bude pridirat a nebo je unavená pružinka

2016-02-25 16:38:46

Záhada vysokého volnoběhu vyřešena....

ptáte se jak?

pružinkou z propisky !

ano, ano. Zřejmě vypadlá pružinka z elektromagnetického ventilu (zlatavý váleček, obrázek nahoře) zavinila, že tyčka uvnitř ventilu byla stále otevřená a pouštěla moc vzduchu...

Děkuji všem za rady !

Ještě by byla škoda takový zachovalý kousek posílat do věčných lovišť.......že?

Na kolik si ho mám vlastně cenit?

2016-02-25 16:41:47

no_hits: díky za tip. Pružinka tam nebyla vůbec

2016-02-25 16:52:35

kajanak: ptž jsi ji ztratil při tom čištění, viď?

Znáš tohle?

Když to funguje, nehrab se v tom.

Když už jsi se v tom hrabal a teď to nefunguje, musíš mít někoho, na koho to svedeš! :-D

A vůbec - zapijeme to?


Odpovědět

1  2