Fórum - Téma


N 15 - podvozek


Fórum Almera N15 N 15 - podvozek

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2013-05-25 10:22:37

Parada diky celkem se teším až se do toho pustím a almerka bude jezdit zase jako pribitá :)

2013-05-25 14:45:17

mlatyxxx: Ještě k předku - nahoře na tom uložení, jak jsou ty 3 šrouby, je vylisovaná šipka (trojúhelníček). Až to budeš montovat zpět, tak musí směřovat ven k blatníku.

NO_HITS  
Laďa
2013-05-25 16:12:15

janis: nemá směřovat spíš dopředu k nárazníku ? včera se, se ma to zrovna náhodou díval v manuálu

2013-05-25 19:06:15

no_hits: Koukej koukat pořádně. Schválně jsem se tam teď taky díval, jestli to snad nemám na autě blbě a nelakuju, ale v manuálu je to taky tak. Má to směřovat ven k blatníku, hele:

NO_HITS  
Laďa
2013-05-25 19:08:52

ajo já sme si vonkajša strana společně s tou šipkou přečetl jako přední část vozidla :D

2013-05-27 07:59:59

no_hits: Vono to tam ani jinak nejde!!

NO_HITS  
Laďa
2013-05-27 09:13:19

honzabk: tím líp ... ale víš co se říká, řekni blbcovi že něco nejde a jemu se to povede :D

2013-05-27 17:40:11

Kluci ty manžety ste řikali, že mužu použit z feldy že jsou levnější a to pujde na zadní aji na přední..? a ohledně těch dorazů po 16 letech budou asi špatný co...ale ty musim už koupit na almeru přesně že?

2013-05-28 07:17:27

mlatyxxx: Dorazy přežijí auto, manžety buď felda nebo oktávka teď si to nepamatuju, ale je tu o tom velká diskuze co ajak upravit.

2013-05-28 08:52:12

honzabk: Ok.. četl jsem no že buď favorit nebo felda, takze dam na feldu, a pokud jsou ty dorazy tak odolný tak taky dobry :) Diky

2013-05-28 14:27:36

mlatyxxx: Mám tam tyhle: http://www.autotypautodil...t-felicia-115-495800.html

Originál Nissan je vcelku manžeta a doraz (vlnovec) - manžeta se většinou rozpadne na jednotlivé kroužky, vlnovec zůstane v pořádku. Já jsem utrhnul ty rozsypané kroužky a vlnovec vsunul do té favoriťácké manžety a protáhnul tak, aby manžeta dosedla až nakonec. Vlnovec tam drží a celek pak nasuneš zpátky na tlumič jako původní originál. Protože je ale manžeta delší, až auto spustíš na zem, kousek manžety se smáčkne. Pokud jsi puntičkář, můžeš cca 2 cm z otevřeného konce ustřihnout a bude to akorát. Mně to smáčknutí nevadí, aspoň tam neleze neřádstvo a tlumič je krytej pod pružinou celý.

Tady je obrázek, jak to vypadá (je od Broučka, má tam i nový doraz z Favorita, ten žlutý - pokud bys měl zničený ten originální): http://www.nissanclub.cz/.../215794/full/p1030004.jpg

Dopředu dáš buď ty samé manžety (jsou ale úzké, takže těsnější) nebo z Octavie I.

2013-05-29 05:00:10

JJ díky, no koupil jsem 4 manžety na favorita, tak to snad do toho predku taky nejak narvu, nejak si stim pohraju :)

2013-05-29 05:05:25

A ještě dotaz chlapy, ohledně ramen, u Almery jsou jen spodní ramena, že ..a chci se zeptat, vyplatí se měnit čep a silenbloky toho ramena a nebo rovnou cely rameno? kdyby cely tak to bych mohl vyměnit i doma v garaži, ale pokud bych měnil silenbloky a ten čep u kola, tak na to už musím mít něco čím bych to tam nalisoval že? dělali ste to už někdo?

NO_HITS  
Laďa
2013-05-29 07:18:03

mlatyxxx: jednodušší a rychlejší je podle mě vyměnit celý rameno , napiš jagymu ten ti udělá i parádní cenu

2013-05-29 07:31:30

no_hits: silentbloky ty vydrží věčnost, a čep normálně měníme, je to jednodušší než měnit rameno.

2013-05-29 13:35:02

mlatyxxx: Proč to chceš měnit - jsou vymlácené? Zadní silentblok je masivní gumový blok, který vydrží hodně dlouho, to samé váleček vepředu. Je to robustně dimenzované. Spodní kulový čep jde vyklepnout (po sundání segerovky) a nalisovat nový, ale měnil bych ho, jen pokud má starý vůli. Asi po 120 tkm jsem měnil na svém prachovku, byla už nějakou dobu (vlastně od koupě) prasklá a měl jsem za to, že vyměním i čep (už jsem ho i koupil). Když jsem měl rameno venku a čep zkoušel, byl absolutně v pořádku, bez vůlí. Tak jsem ho jen přimáznul a nasadil novou prachovku a nechal - náhradu mám RTS a dám krk na to, že nevydrží tolik, co originál, který byl navíc dobrý. Vyzkoušej, jestli tvůj nemá axiální (ve svislé ose) vůli a pokud ne, nechal bych ho taky. Ramena bych pak měnil, pokud jsou deformovaná nebo korozí poškozená.

2013-05-30 07:30:20

janis: Shnilý ramena jsem ještě neviděl a to ani na N13 nebo K10, natož na Almeraách

2013-05-30 20:00:41

S těma silenblokama si nejsem jistej, vím že jednou tatka ramena menil cely..ale je pravda ze tedka po technicke me mechanik rikal že mam špatny čepy a prave mě v tom i bouchá takže bych mohl koupit 2 čepy cca 1 ks tak 500 že? ..ale doma to asi na koleni neudelam, takže mechoš aby to tam natlacil.

2013-05-31 13:25:06

mlatyxxx: Silentbloky originály jsou fakt držáky - pokud byla ramena včetně silentbloků měněná za náhradu, pak záleží na kvalitě náhrady (jako u prachovek a manžet - origo drží roky, některé náhrady se sypou po měsících). Čep můžeš zkontrolovat i tak, že kolo zvedneš, mezi rameno a těhlici vsuneš páku a zakvedláš nahoru a dolů: spoj čepu s těhlicí musí zůstat pevný - pokud jde rameno od těhlice, je po čepu. Klepat může i kloub tyčky stabilizátoru nebo čepu řízení (tam bys to ale cítil ve volantu). Pokud ti to ale říkali na STK, bude to pravda - na kontrolní stolici to krásně vidí, když smýkají kola na deskách.

Ty čepy stojí různě - od cca 300 Kč nahoru podle značky.

2013-05-31 14:10:37

Moje zkušenost je taková,že po dvou výměnách svislýho čepu (levnýho a drahýho) jsem raději vyměnil celý rameno.

Oba držely pevně,ale při přejetí hrbolu (třeba při vyjíždění z kruháče) v něm ťuklo.Pak se ukázalo,že jsou špatně vyrobený a pod náhlým tlakem se posunou nahoru,nebo dolu o 1-2 mm.A to přitom šli pevně nalisovat


Odpovědět

1  2  3  4