Fórum - Téma


Může se diesel roztlačovat?


Fórum X-Trail T30 Může se diesel roztlačovat?

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2

2012-03-14 16:02:07

Bejvávalo zvykem, že když stará škodovčička nešla nastartovat, tak se roztlačila. To se dneska nesmí, aspoň u benzínových motorů, snad kvůli katalizátoru. A stejně byste dneska nesehnali tolik potřebných lidí ochotných pomoct.

Se svým X-Trailem však pravidelně parkuji na kopci, takže v nouzi by se to docela hodilo.

Takže dotaz zní: vadí diesel motoru když se nastartuje "roztlačením"? Před tím bych samozřejmě použil žhavicí svíčky, tak jako před normálním startem. Co na to vstřikovací jednotka, atd? Může se tím poškodit něco?

2012-03-14 16:26:06

"Žádný takový motor, který má rozvody hnané řemenem, protože řemen jako takový absorbuje pouze tu část dynamických změn v otáčení motoru, které vyvíjí startér. To znamená, že když se budete snažit roztáhnout vozidlo, dostanete ho do rychlosti 15 km/h a zařadíte dvojku, tak ten řemen dostává takový náraz, jaký za normálního provozu nikdy nedostane. Právě při zimním startování tímto způsobem dochází k tomu, že řemen přeskočí a zpravidla se potká píst s ventily, to znamená totální škodu na motoru. Takže nedoporučuju v zásadě vůbec roztlačovat nebo roztahovat všechny motory, které mají řemenový pohon rozvodu," říká Libor Fleischhans z IHR Technika.

Tolko pomohol Google.

Takze je otazka, ake rozvody ma ktory motor. Ale aj na retazovych by sa mohli udiat nepekne veci.

2012-03-14 16:47:15

Většinou ty motory i to roztlačení nebo roztažení vydrží samozřejmě něco jiného je s přímým vstřikem, kde už to je zcela jiné.

2012-03-14 17:09:16

Veď to - väčšinou... V prípade naozaj véééľkej núdze radšej na trojke a pomáhať štartérom...

2012-03-14 17:11:19

No tohle se všude píše, ale já jsem asi hloupej, že to furt nechápu. Ten řemen je mezi klikovým hřídelem a ventily, že? A ventily nejsou zas nic tak mohutného a setrvačného, narozdíl od klikovky se setrvačníkem. Takže pokud rychle pustím spojku, hlavní náraz absorbuje spojka, ne? A pokud při normální jízdě podřadím, a pustím rychle spojku, dostane to úplně stejný ráz, nebo je v tom nějaký rozdíl? To abych se pomalu bál i brzdit motorem (což jsem docela zvyklý dělat).

2012-03-14 18:11:34

Pri jazde su rozvody napnute, napinak je tlaceny olejom. Dalej pri jazde je motor zohriaty, olej rozlezeny po motore a nizsie trenie.

Kazdopadne na vojne sme V3S roztlacali inou V3S a vsetko v pohode :) .

2012-03-14 19:12:18

Motory s remenom sa nemozu roztlacat koli jednoduchej veci - ked sa roztlacaju obvykle sa da dvojka, ktora sa pri cca 10-15km rychlosti pusta. Po pusteni spojky kineticka sila potrebna na dostatie motora do otacok este spomali vozidlo na nizsiu rychlost. To, ze je motor pod otackami uz vtejto rychlosti, je jasne. Okrem ineho motor nechyti ako pri toceni starterom, chyti tak, ze najprv chyti jeden valec, potom druhy nie, treti nie, potom dva valce ano atd..... Motor proste ide vyskocit spod kapoty prve tri sekundy. Cim vacsi krutiaci moment, tym horsie. A prave rozvody znasaju tuto nepravidelnost, preto nemaju problem preskocit.

Najlepsie je to vidiet v praxi, so susedom sme roztahovali jeho polo 1,9d a skocili mu rozvody. Motor cinkal ako saso s rolnickami. Stal sa presne ten scenar, co som popisoval.

   

Je to príliš rýchlym nábehom točivého momentu.Myslím že iný "odtrhový" moment vznikne od pomalého začiatku točenia štartéra, a iný pri pustení spojky povedme razantnejšom na dvojke.

Spojka nemá problém,motor v okamihu dostáva točivý moment presahujúci tridsať štartérov (smiešny motorek (1kW) V oboch prípadoch treba prekonať zotrvačný moment motora ktorý stojí,čiže odrhnúť ho zo stojacej pozície a udeliť mu točivý moment.To bude odboba povolovania kolesa krížovým klúčom,ani obrovskou pomalou silou to nejde,ale nakopnutie nohou tú skrrutku odtrhne z miesta.To je ako klepnutie kladivom po klúči,tieš sa povolí iba preto lebo je na ultrakrátku dobu vyvinutá obrovská sila nárazu. Tam je už úplne prd jedno či zapaluje prvý a potom dva či nič.Ak už raz sa motor točí,a točia sa všetky vačky a čerpadlá je takáto sila vyvíjaná na remeň možno 1/5 odtrhovej sily keď motor stál a remeň mal za úlohu prvý raz všetkým pohnúť.Ale toť je to iba môj názor.Proste velkosť sily a prudkosť jej nástupu je väčšia než je remeň schopný v ťahu zniesť.

2012-03-14 19:40:00

No , ja keď som mal Mitsubishi (benzín) a baterka bola slabá tiež som ho roztlačil a NIKDY problém s remeňom nebol. Napinák bol obyčajný - mechanický. Ako ho človek nastavil / napol , tak bol a hotovo. Tiež svojim spôsobom nechápem , prečo by sa malo dačo pooné...

Takto , ak by rozvody "točili" motorom tak chápem tie veci čo CICO popisoval , ale je to opačne a tým pádom predsa vačky nejaký extra odpor nemajú.Nie že by išli lahko-to nie , ale až taký horor to tiež nie je.

Ak je španer ako u nás na Primkách olejový , tak to je iná - nie je napnutý ak ho olej. čerpadlo netlakuje ako pri normálnom štartovaní.

Ale na druhej strane súhlasím s tým ako CICO písal že štartér s tým oproti roztláčaniu točí pomalšie a nie sú tam také "rázi" ako pri klasik štartovaní + ...

2012-03-14 19:45:13

Mirko, také tie reči - „robil som to x-krát a nieč sa nestalo” mám najradšej! Ja ti môžem dať pár odkazov na prípady kedy sa to stalo...

Inak aj ja som roztláčal a rozťahoval firemný Mégane benzín a nič sa nestalo. Aj po granáte som búchal kladivom a nič sa nestalo...

2012-03-14 20:05:48

CICO - ja nevravím že je to zdravé auto roztláčať , ale nerozumiem celkom prečo sa to nemôže. Ako , chápem ale nedáva mi to logiku- do riti neviem ani ako to povedať. To ako keď sa vravý: srdce ti vravý takto ale rozum ináč. Aj s týmto je to tak-teda chápem , ale nechápem. Aby si to nebral zle , proti tvojmu príspevku fakt nič nemám.

Odkazy mi dávať nemusíš , videl som to aj ja na vlastné oči ako rozvod preskočil(susedove auto) v zime a pri roztláčaní. Ale je pravda aj to , že rozvod mal meniť a sral nato ďalších 20 000 km. Tak sa ani nedivým-mohol biť kludne už vyťahaný a pod.

2012-03-14 20:15:07

Jednou větou.Diesel neroztlačovat.

2012-03-14 21:07:34

pokial viem, tak x-trail ma rozvod pohanany retazou a napinak je napinany tlakom oleja, ale nikdy sa neuvolni uplne aj ked nieje pod tlakom, lebo ma na to ozubenie. ale aj tak moc nevidim dovod preco roztahovat. ked je po ruke druhe auto, tak staci nosit startovacie kable a to druhe auto vyuzit takto. a starter, myslim, da motoru cca 300 otacok, takze pokial sa pusti spojka ked rychlost cca da motoru tych 300 otacok a potom sa este zrychli uz pri pustenej spojke, tak si myslim, ze by nemal byt problem. jasne, ked sa auto roztiahne na 40 km/h a pusti sa spojka napriklad pri 2 rychlostnom stupni, tak na motor idu zrazu z nicoho otacky otacky cca 4500 otacok, tak to uz je slusna zataz.

2012-03-15 07:19:11

já to řeknu asi tak, cizí auto bych neroztlačoval, vlastní ano!

2012-03-15 10:06:04

Ovela nebezpečnejšie u Nissan motoru 2,2 Diesel je parkovat auto dole kopcom so zaradenou spiatočkou a opačne,-hrozi pri opačnom potočeni motora obrovske riziko preskočenia rozvodovej retaze

2012-03-15 10:26:04

Díky za tip, to by mě nenapadlo, a zrovna tohle běžně dělám...

Vlastně je to jen síla zvyku. Pravidelně parkuji čumákem s kopce, a zpátečku jsem zvyklý zařazovat kvůli zamykání řadicí páky.

2012-03-15 11:21:09

Ak aj rozvod preskočí, skôr sa to stane, ak už je remeň vyťahaný a potreboval by vymeniť. Nepopieram, sú samozrejme prípady, kedy to preskočí. Lenže to je možno jeden prípad zo sto. Takže ak vám neštartuje, môžete skúsiť roztlačiť, ALE s výstrahou, že je to riziko. Vačkový hriadeľ ale nejaký veľký odpor nemá - nepoháňa nič priamo, vačky iba kvapkovitým profilom zdvíha. Čo sa týka parkovania so zaradenou rýchlosťou, tak tam trpí dvojhmotnostný zotrvačník (ak ho motor má) - rýchlejšie odíde.

2012-03-15 13:43:24

Okrem ineho motor nechyti ako pri toceni starterom, chyti tak, ze najprv chyti jeden valec, potom druhy nie, treti nie, potom dva valce ano atd.....

  • a kurva a tu som sa kdesy stratil

A ja som si naivne doteraz myslel ze motor vzdy naskoci na jeden valec a ostatne sa viac ci menej uspesne pridaju

2012-03-15 21:00:56

RS:

2012-03-16 10:42:35

No jde o to jestli stihne naskočit než zavřeš dveře. to jsem taky jednou roztláčel auto z kopečka a než jsem stihl naskočit tak auto bylo ve sloupě!!

2012-03-16 20:22:59

Si robíš zadok ?!? Alebo nechápem to zoztlačate so zaradeným kvaltom či jak nestihneš naskočiť??? Šak roztlačím skočím dnu metnem tam kvalta (3) a pusím spojku - spínačka v polohe ON


Odpovědět

1  2