Fórum - Téma


Multi-link a jeho funkce


Fórum Technický koutek Multi-link a jeho funkce




2009-04-05 23:33:58

Tak kdyby to nekoho zajmalo tak tady je jak to fachci . Mozna to tu uz nekde je a co

http://www.volny.cz/primera/multilink.htm

2009-04-06 07:31:50

jj moc dobrá věcička Japončíci umí přemýšlet

2009-04-06 18:53:51

Toto je všetko je pravda a je to naozaj poznať lenže škoda že ludom takéto veci nič nevravia tresp, o tom ani nevedia a nechcú vedieť a riadia sa inými prioritami,ktoré im automobilky a reklami natlačia do hláv a upúšta sa od ozajstných kvalít automobilu iba pár nadšencov vie čo sa skrýva v hlbinách samostatného auta a vedia pre ktorú značku sa rozhodnúť.

2009-04-06 20:56:23

No musím říct že jsem byl překvapen jak je Primera přilepená, už vím proč všichni před zatáčkou brzdí a já ne . Věděl jsem že tam je multilink, ale nevěděl jsem přesně jak to pracuje. Nejezdím jak prasátko,ale jak řékám taky ne pomalu a je pravda, že za tři roky se mi nestalo že by mi pískly gumy. Nebo by mi to nějak ujelo. Jen v zimě na sněhu, ale to scvhválně .

A víte někdo jestli ještě některý vyrobce aut používá multilink?

2009-04-06 21:15:05

Mě by zajímalo, jakou má tato náprava životnost a jakým způsobem se projevuje opotřebení silenbloků v ní. Má někdo zkušenosti s repasem této nápravy?

2009-04-06 21:15:48

tu mate nieco pekne aj s animaciami http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension

inac viem, ze to pouzival resp.este pouziva BMW, Honda, Mercedes-Benz, Alfa Romeo, ... BMW 1 to ma urcite

2009-04-06 21:16:53

Mazda taky ,ale to cos poslal to uz je novodobej multi-link u nezavislyho zaveseni to nevim jestli ma na starosti Nissan ,ale asi jo.

2009-04-07 08:21:26

mimochodom honda už upustila od multi linku a pridala sa k masovke kôli ekonomike.Zákazníci si to nevážili teda nie všetci.olo o tom aj dosť popísané ked nová civic type R dostala výprask na okruhu od staršej Type r s toho dôvodu že tá staršia mala multi link

životnosť je určite väčšia ako u ostatných čaptošov,pretože pôsobiaca sila sa rozloži do viacerých častí,prvkov.Preto sa volá aj viacprvková

2009-04-07 10:01:43

Obavam sa, ze Honda ziadny multilink nikdy nemala.

Honda mala dvojite trojuholniky (lichobezniky).

Ano, novy Civic "ufo" ma vzadu skrutnu priecku (ako Renault, Peugeot, Fabia, ...), sedan ma stale trojuholniky.

A okrem toho nieje multilink ako multilink.

Je to iba druh oznacenia.

Multilink na nissane je tuha naprava vedena viacerymi ramenami.

Taky multilink na Forde, Golfe, ... su nezavisle napravy, vedene viacerymi ramenami.

Ano, moderne BMW maju vzadu tiez druh multilinku, ale stare E30, E32, E34 mali iba rameno so sikmou osou kyvania a tiez to nebolo zle.

Takisto napriklad Boxter ziadne multi a ine linky nema.

Ma dookola samy jednoduchy MacPherson a nezda sa, zeby mu to skodilo.

Na tych animaciach na wikipedii je nezavisly multilink, s nissanovskym nema nic spolocne.

2mato  
Mato
2009-04-07 12:28:52

kolecko a co ma presne vzadu primera p10?

2009-04-07 13:19:05

kolecko, starsi Accord ho mal, ma ho aj 2008ka Accord

2009-04-07 13:20:49

P10 ma nieco ako lichobezniky, pripomina mi to v pamati napravu z Mondea I.

Teda, stare mondeo som nevidel zospodu uz cca 10 rokov.

Ale multi-link z P11, almery, maximy to urcite nieje.

kibo: ok, ja som skor reagoval na Civic, spomenul ho Patricius.

pre nazornost odporucam tento link:

http://www.autozine.org/t...ech_index.html#Suspension

2011-09-16 09:06:42

neviem, stale sa mi zda ze Nissan multi-link u aut ako almera, primera je asi najlepsie co moze byt v ich triede, vcera som si skusal na jednej volnej ceste, ze co to dokaze a bol som velmi prekvapeny ako almera drzala stopu pri prudkych zakrutach a rychlom meneni smeru, som spokojny

2011-09-16 10:49:54

Ono multilink je obecný výraz pro víceprvkový zavěšení, který má teď už docela dost aut a asi ho jde těžko zobecňovat. Naše zadní zavěšení ála tuhá náprava je totálně odlišná od moderních systémů, ale ne horší

Např. i Octávka II která má stejnou platformu jako 10 dalších aut taky využívá víceprvkový závěs.

Ale věřím že i ta (auto o 10 let novější) by v zatáčkách oproti N15 a P11 ztrácela

Co je podle mě velikánskou výhodou našich zadních náprav je jejich životnost - nebo už s tím snad měl někdo problém?

2011-09-16 12:20:24

Urcite ne takove problemy jako maji majitele PSA.

N14/P10 meli multi-link, N15/P11 uz maji trosku jiny multi-link ale taky funguje dobre. Vcera se mi treba podaril nechteny drift v P11, kdyz jsem najel do utahnute zatacky rychleji, nez by se sluselo. Ale nic zakerneho, bylo to pekne citelne a GY F1 taky podrzely.

2011-09-16 13:41:45

tak potom N16 ma co za multi-link?

2mato  
Mato
2011-09-20 20:25:22

ja som tiez na P10 chytil uz viac krat pretacavy smyk, resp mi usiel zadok... dokonca aj na dialnici vo vysokych rychlostiach ti co poznaju dialnicu za ZM smer BB tak v tych zakrutach v pohode 180km/h na 185kach a autu ma tendenciu ujst zadok predok isto nie...

aby som si zastal frantikov na CLIU III combi /:D/ som v zakrute tiez chytil pretacavy smyk bridgestonky to vzdali a trocha zatancovalo pricom jemna kontra pomohla... casto to je o style vodica ako si vie do tej zakruty nadist a ako sa hra s prenosom hmotnosti ... ked ides rovno a naraz v apexe strhnes volant do strany jak trubka tak vyletis nedotacavo aj na 350z

2011-09-20 22:45:43

Clio je zname pro svou pretacivost. To neni jen o typu zadni napravy ale o celkovem naladeni podvozku.

2mato  
Mato
2011-09-20 23:03:19

to hej, a ten kombi ja navyse este dlhsi co nahrava vahe v zadu a vyvazeniu hmotnosti...

inac ak sa nemylim tak Scott-russelov mechanizmus teraz zacal puzivat Opel u novej astry ? Tiez to je nejaky jednoduchy multilink ,,,zeby kopia nissanu ?

multilink inac mavali aj korejci na svojich `limousine`

2011-09-21 07:16:17

Opel už to asi používá delší dobu. Táta to má ne Opelu Agila r.v.2007. Ta náprava vypadá skoro stejně jak u Primery.


Odpovědět