Fórum - Téma


mrtvá klima...neví někdo co s tím ?


Fórum Technický koutek mrtvá klima...neví někdo co s tím ?



1  2

2014-07-12 07:18:54

Čau všichni,

rád bych požádal o radu. Mám starou altimu. Rok stála a před časem jsem ji zprovoznil. Teď po rozchození auta začala zlobit klimatizace. Po sepnutí spínače někdy běží tak 5 až 10 minut a fouká krásně ledovej vzduch. Pak přestane jit chladnej vzduch a je asi dochlazeno. Někdy to jde po pár minutách nahodit znova, ale někdy vůbec nechladí. Teď už dokonce ani po opakovaném zapnutí nechladí. Bohužel jsem v USA kde za prohlídku aut chtějí neskutečné balíky peně...což k množství servisů nějak nechápu, takže si budu muset poradit asi sám. Máte někdo radu co by bylo dobré zkontrolovat a na co se zaměřit ? Dodávám, že po sepnutí spínače na palubce je cítít, že motor jde do jiných otáček, takže předpokládám, že se klimatizace rozjede.Poradí mi někdo prosím ?

2014-07-12 08:58:16

goty: proc zakladas 2x stejnou vec ???

2014-07-12 09:05:54

Keby 2x ale 3x

2014-07-12 12:44:35

Čím víc pruhů, tím víc ADIDAS

2014-07-12 14:35:40

Rád bych smazal ty ostatní, ale nevím jak. Jak na to dojdu tak to hned smažu. Nevíte náhodou někdo jak se mažou příspěvky ?

2014-07-12 16:54:56

goty: sám si s tím neporadíš.Budeš potřebovat servisáka na plnění klimy nebo chladáků.

Pravděpodobně máš už menší množství média,potřeba doplnit,nejlépe vyměnit, a znova naplnit...

2014-07-12 17:30:06

goty: Pozri či po zapnuti klimy ide ventilator na chladiči,mohol by ju vypnut vysoky tlak ak nejde vetrak

2014-07-13 03:20:43

Je to divné, sahary totiž jedou i po tom co to přestane chladit. A dneska mi navíc jeden umělec idiot utrdnul čidlo co je na nějaké plechové nádobě nedaleko sahar. Kaběly od toho čidla vedou ke kompresoru....ja se z toho fakt pos...

2014-07-16 05:48:24

Tak čidlo je přidělané zpět. Nebylo třeba nové, ale domnívám se, že je stejně vadné. Dneska jsem to zkoumal a zjistil jsem následující:

Po zapnutí klimatizace tlačítkem na palubní desce(mechanická klima) se rozjedou sahary a spojka kompresoru sepne. Začne to chladit, ale po nějakých pár minutách spojka vypne a je konec chlazení. Sahary jedou dál dokud nevypnu třeba po půl hodině tlačítko klimatizace na palubce. Spojka už v průběhu fungování sahar znova nesepne. Jsem z toho nějakej zmatenej. Jinak do klimatizece jsem po zjištění nedostatku freonu napustil novej freon. Nevím jak u nás v ČR, ale tady ve státech se dá freon koupit v bombě na každém rohu i s tlakoměrem a návodem na naplnění. Je to docela snadné. Takže klima teď sice fouká naprosto ledovej vzduch,ale jen nějakou dobu a pak se odpojí spojka kompresoru a je konec. Nemáte někdo nápad o co jde ? Já bych to asi odhadoval na nějaký snímač, ale udivuje mne, že sahary klidně frčí dál a spojka kompresoru už nesepne. Kdyby se sahary vypnuly po ...10 minutách tak chápu. Ještě chvilku ochlazovaly kapalinu, ale ony klidně jedou dál dokud nevypnu tlačítko na palubce......máte někdo nějakej tip ? Díky za rady

2014-07-16 08:31:17

goty: čdlo tlaku pracuje v rozmedzi tlaku od do.Ak je tam nizky tlak tak nezepne kompresor ale aj ked je vysoky tak tiež nezepne.,respektive vypne a da sa zapnut až po schladeni systemu kedy tlak klesne.

Ventilatory vysoky tlak nevypina

2014-07-16 13:42:55

Děkuji za vysvětlení a info. Abych to ovšem pochopil lépe.....je v tahu čidlo ? Nebo tam zlobí tlak ? Protože pokud je klima celkově v pořádku tak chladí pořád.....

2014-07-16 22:34:03

goty: možno by bolo dobre odsledovat tlak na manometri

2014-07-17 01:52:19

To jsem dnes udělal. Pře jízdou jsem to změřil manometrem z plniče. Před jízdou to ukazovalo, že je tlak v pořádku. Tak jak má být....stupně jsou na manometru nakreslené barvou a v návodu vše popsáno....Pak to vypnulo, takže jsem zastavil a naklusal s měřičem znova......výsledek byl vysokej tlak. Po asi 15 minutách to kleslo zase na normál a spojka se sepnula a fungovalo to dál. Takže jsem pokračoval v jízdě. Zjistil jsem ale, že pokud jdou otáčky nad 2000 tak se to vypne a je konec. Asi kompresor začne s otáčkama víc pracovat a tím se zvedne i tlak. pokud jedu pomalu pod 2000 otáček tak je vše ok. Pokud přidám nad 2000 po chvilce to vypne. Někdy to pak ještě znova po nějaké době sepne a někdy už ne. Když auto nechám stát tak 20 minut tak to ihned bez problémů naskočí po nastartování a dokud nepřekročím 2000 otáček tak to jede jako o život a v autě je jako v lednici. Takže asi nějkej regulátor či co v tom okruhu je ........

2014-07-17 01:53:19

Ps nízkej tlak jsem vůbec nenaměřil. Buď je v ok nebo vysokej a pak to vypíná

2014-07-17 06:45:18

goty: Nějak nechápu jak se může tlak měnit v utavřeném okruhu. Pokud vím tak se tam natlakuje určitý tlak a ten yb se měl držet /max může trochu stoupnout zahřátím plynu???). Takže pokud někde naměřím větší tlak, tak by to vypadalo, že je něco ucpáno a njejde ten plyn nazpět do kompresoru a kompresor to tlačí jako by do utazvřeného okruhu. Co ten ventil na radiátoru co otvírá (je umístěn v místě kde jsou napojený trubky do kabiny, už jsem ho párkrát měnil. Ale to vařím pouze tzv. "z vody" a del mých teoretických znalostí z fyziky.

2014-07-17 12:39:31

Odsať chladivo/vyvákuovať

Prepláchnuť dusíkom (nie tlakovať, len preplach-prefuk okruhu, slúži to na prečistenie okruhu a dá sa pri tom aj zistiť, či náhodou nie je niekde okruh upchatý)

Znova poriadne vyvákuovať

Následne mu pustiť len toľko chladiva, koľko si zoberie podtlakom (zásadne používať pôvodné predpísané chladivo, nie iné!)

Vyskúšať

Ak bude dostatočne chladiť, nechať tak, ak by to bolo pocitovo slabé (ja som mal na výduchoch 9-15 stupňov, to celkom stačí), treba doplniť chladivo

Tlak pri prevádzke samozrejme stúpa. Tvoje problémy mi pripadajú tak, že je niekde upchatý / pricvaknutý okruh.

2014-07-17 12:54:25

A nie je veľa miest kde sa môže pripchať, najpravdepodobnejšie to bude expanzný ventil.

2014-07-17 14:25:20

Pánové,díky za veškeré info.

Dneska jsem to ještě jednou odzkoušel a tlak se opravdu mění. Před vyjetím je mezi 25 a45 psi což je dle návodu správně. Po ujetí několika kilometrů se tlak zvedne na 150 psi. Měřeno již po zastavení klimatizace. Po asi 25 minutách se to znova nahodí a chvilku to jede. Pak už to umře nadobro a do druhého dne to nefunguje.

Co se týká rady propláchnutí dusíkem.....pokud mi nic jiného nezbude tak to asi udělám, ale auto stálo 2000 dolarů a je to stará šunka. Za kontrolu....jen prohlédnutí klimatizace.....160 dolarů ...to je bez nějakého zásahu....takže servis až v okamžiku kdy budu umírat vedrem a budu kolabovat ( to se při místních běžných skoro 40 stupních asi brzo stane). Měsíčně mi z domova dojde 700 dolarů, takže taková sranda je trošku drahá sranda.

Co se týká ucpaného okruhu....taky mi to problesklo hlavou, ale netušil jsem jestli je to možné, ale asi ano. Budu hledat ten ventil a zkusím s tím něco udělat. Dneska všechno nafotím a zkusím vložit ať vím dle Vašich rad kde co asi mám hledat. Včera jsem ještě jel od kompresoru na obě strany a našel jsem několik součástí. Když stojím čelem proti motoru....dole vlevo je kompresor. Od něj po levé straně nahoru se táhne potrubí, na kterém je ventil na plnění. Toto potrubí jde asi z kabiny, protože vystupuje z prostoru palubní desky.

Na druhou stranu.....doprava od kompresoru jsou chladiče a vedle chladiče je nádobka s čidlem. Je kovová neotvíratelná asi 10 cm vysoká a zhruba 5 až 8 cm široká. Jedna trubka do ní vede a jedna z ní vystupuje. Ta co z ní vystupuje jde směrem do kabiny k palubní desce a má na sobě něco jako plnící ventil, ale má to užší ventil. Víc jsem nenašel.

Každopádně pokud se mi podaří najít nějakej ventil co tu popisujete tak jej zkusím ....asi zmážknout.....bude to na principu ventilu jako je ten plnící ? Ten plnící vypadá jako ventilek z kola auta nebo motorky.

Díky ještě jednou za rady.

2014-07-17 14:50:54

Tie ventily sú plniace - jeden na vysokotlakej časti, druhý na nízkotlakej časti okruhu, tá nádobka je vysúšač. Tiež nezaškodí ho občas vymeniť pretože zachytáva vlhkosť zo systému, aby potom napr. nenamŕzala na tom expanznom ventile (ktorý je spolu s výparníkom ukrytý v útrobách palubovky) - čo môže byť podľa príznakov tvoj prípad - začne chladiť, postupne namrzne exp. ventil, chladivo neprúdi, tlak stúpa až snímač tlaku klímu odstaví a opäť začne fungovať až keď ventil odmrzne a okruh je znova priechodný. Svojpomocne tam nemáš veľmi čo skontrolovať, nehovoriac o debilnom prístupe...

BTW, počas tej odstávky auta bol okruh otvorený či uzatvorený?

2014-07-17 20:27:22

Moc nerozumím tvému dotazu. Odstavený ? Co tím myslíš ? Pokud klima funguje a chladí.je zapnutý knoflík na palubní desce a jede i spojka compresoru. Pokud přestane klima chladit tak knoflík na palubce vypnu. V okmažiku kdy to přestalo chladit jsem vystoupil a zjistil, že se odpojila spojka na kompresoru. Tak jsem tak jsem vypnul na palubce i knoflík co aktivuje klimu.

Jinak odstávka 20 minut a klima se rozjede. Pak ovšem taky asi za 5 minut přestane chladit a spojka se odpojí a už se nepřipojí. Jedny trubky od kompresoru jsou studené a jedny jsou teplé....zkoušeno po samovypnutí klimatizace.


Odpovědět

1  2