Fórum - Téma


Motory


Fórum Pokec všeobecný Motory



1  2

2008-10-05 09:11:08

Kolegové chtěl bych koupit nové auto a rozmýšlím se mezi Avensisem a Mazdou 6. Poraďte jaký motory mají tyto dvě auta vychytané, zda diesly, nebo benzány, případně jaký obsahy a tak podobně.

2008-10-05 10:15:28

S Avensisem neporadím, ale u M6 jsou dobré všechny motorizace krom 2.3i benzínu, kde jsou časem problémy s konzumací oleje a hodně velká spotřeba benzínu. Jede to však velmi pěkně a verze MPS s turbem je fenomenální. Nejjednoduší a nejméně problémová je 1.8i, po faceliftu též s nadprůměrnou výbavou. Proto jsem si tuto motorizaci zvolili a není pro docela těžké auto vůbec slabá. Vůz má lehké převody, takže umí při rozjezdu slušně zabrat a tahá dobře i dál. I spotřeba je přijatelná. Jezdíme teď za cca 7l benzínu na 100km. Rozvody u benzínu jsou řešené řetězem, takže odpadá nutnost výměny jako u dieselu. Dvoulitr benzín má po faceliftu už šestikvalt, nicméně není o moc živější než 1.8, ovšem o dost více papá. Kolegovi ukazoval palubní PC 8.5l/100km. No a diesely se do M6 dávaly 2, slabší s 89kw a silnější, co měl 100kw (po faceliftu myslím, že ještě o něco víc ). Jela jsem s tím slabším a celkem to slušně tahalo i ve čtyřech lidech. Volila bych však první generaci M6 s dieselem, protože po faceliftu tam dávali DPF (filtr pevných částic), a to se jim moc nepovedelo. Od uživatelů vím, že s tím mají stále problémy. Je to vyloženě motorizace pro dálnice, popojíždění je pro DPF katastrofa a totálně degraduje motorový olej průnikem paliva. Tak nějak to popisovali.

Z dieselů bych volila asi ten silnější nejen kvůli výkonu ale hlavně pro bohatou výbavu auta.

2008-10-05 11:35:26

U avensise měli v toyotě problémy se systémem VVTi. ČEtl jsem něco takového přímo na stránkách toyota clubu. Prý tyto motory mají špatnou hlavu a po čase se musí měnit celý blok motoru. už si to přesně nepamatuju, ale vím, že mi to stačilo k tomu, abych avensis vynechal, ačkoliv to byl dlouho můj favorit.

2008-10-05 11:37:14

DOris: třeba takový accord s motorem 2,4 a šestikvaltem umí jet i pod 7 litrů, takže si myslím, že i mazda s dvoulitrem a šstikvaltem umí jet pod 8 litrů, možná kolem 7. Je to jen můj názor. Záleží, jak s ní kdo jezdí.

2008-10-05 11:44:12

neni toto vhodnejsi probirat treba na mazdaclubu?zachvilku z tohoto klubu bude prevazne jen e-shop,inzerce a diskuze zasekana vsim moznym co se vubec nissanku netyka

2008-10-05 13:30:02

Proc na mazda Lorry? Avensis je prece Toyooota ne?

2008-10-05 13:43:57

rozmysli mezi Avensisem a Mazdou 6.snad jeste umim cist,tak opravuji bud na toyotaclubu nebo mazdaclubu

2008-10-05 14:30:29

No hlavně se tady nehádejte, já jsem psal i na Toyota klub, ale tam asi nějaká diskuse moc nefunguje, tak jsem si dovolil zeptat se tady a nemyslím, že by to bylo něco proti pravidlům našeho klubu. Ostatně jsou obě auta taky japonská, takže nevidím důvod k nějaké hádce. Jde mi o to, abych věděl pro které se rozhodnout. Jinak děkuji všem kdo mi poradí.

2008-10-05 14:58:13

ja se nehadam pouze konstatuji

2008-10-05 15:02:16

Len poznamka k tomu co sa tu stale toci dokola. Naco si preboha budem kupovat vyslovene Sportovo designovaneho Accorda s 2,4l a 190hp aby som sa snazil jazdit za 7l. Tomu fakt nechapem. Da sa to ano podtacanim a velmi plynulou jazdou bez akychkolvek emocii.... Si kupte diesla co chcete jazdit za 7l. Naco mat potom vykon na papiery.

Zalezi co od auta cakas, ak konzervativne pohodlne cestovanie - tak Avensis je pohodlny, diesel D4D ktorej kolvek vykonovej verzie je podla mna optimalna volba pre neho. Mazda 6 vydy pritahovala trosku dynamickejsie zalozenych vodicov. Ja osobne by som si ale namal aku motorizaciu vybrat. Diesle to neni pre mna a 1,8 a 2,0 tak isto. 2,3 sa zas nevyrovna kvalitam 2,4 od Hondy. Tak isto mi vyhovuje design a pocit z auta v kabine U Accorda.

Najnovsia generacia to ale trochu otocila nova Mazda6 sa vybrala velmi spravnym smerom. Skoda ale ze stale nerobia vykonnejsi 2,0l benzin. Najucinnejsi liek ale na neohrabanost a spotrebu je ale uspora hmotnosti co obrovsky u Mazdy vitam a myslim si ze spickove automobilky sa skor ci neskor tiez vyberu tymto smerom. Ved kym pred 10 rokmi mali auta strednej triedy cca 1200-1300kg dnes maju cez 1500 casto aj udesnych 1700kg. Na co? Kto to potrebuje?

2008-10-05 16:05:08

naprostej souhlas s bleskem ...

lorry ja jen rejpu

2008-10-05 18:28:43

Blesk666: Tak hmotnost sice snížili, upravili i elektorniku na motoru kvůli spotřebě paliva, jenže ta auta už prostě nejedou tak dobře. Jela jsem s novou M6 se stejnou motorizací, jakou máme my, a prostě už to nebylo ono. Bylo to líné, podle papírů má mít akceleraci na 100km/h jen o 1 sekundu horší než první generace, ale připadalo mi to víc.. I nový diesel tak nejel a byl více hlučný, než u starší M6, kterou jsem předtím zkoušela. V interiéru byly dost ošizené některé prvky i materiály. Koukni se třeba jen na řadičku u nové M6 -vypadá otřesně. Osobně bych už při rozhodování volila nový Accord, druhá generace M6 mne už neoslovila, ač bude určitě patřit mezi solidní vozy. Když ji potkám na cestě, chvíli mi trvá, než vůbec postřehnu, že je to nová šestka. Ty z první generace jsou rozeznatelné díky své osobitosti už na dálku.

Škoda je, že Nissan už nevyrábí pěkná a kvalitní auta střední třídy pro náš trh, jako byla třeba Primera P10. Poněvadž bychom dnes měli v garáži druhého Nissana a ne Mazdu. Kvalitou se moderní auta už těm starším nevyrovnají, je to všechno spotřební zboží. Aspoň tak mi to připadá, je to můj názor .

2008-10-05 18:54:39

Doris.naprosto souhlasím,dnes už jsou ta auta čím dál víc spotřební zboží...viděl sem na Mazdě 6,staré 4 roky

pupínky rzi na spodku dveří.Bouraná nebyla,majitele znám.Na k těm motorům,ten 1,8 i 2,0 jsou opravdu dobré,používal je i Ford do Mondea II.Oba mají slušnou spotřebu,jsou spolehlivé,od 7 l,samo 2,0 si ve městě řekne tak o 0,5 víc.A opravdu i ta 1,8 už pěkně táhne(známý ji má ve fordu)leč 2,0 má navrch ve vyšších rychlostech(dálnice,ostřejší předjíždění),tu má v té mazdě 6.Ta mu jezdí ve smíšeném provozu(podíl města)za 8,5-9 l.

2008-10-05 19:56:15

Vasekskyline: Taková je doba, výrobci chtějí prodávat a být konkurenceschopní, takže hledají úspory všude možně. Mazda má pěkný design, bohatou výbavu a spolehlivou techniku. Jenže druhou stranou mince je slabá antikorozní ochrana - to je bohužel známá slabina Mazdy 6, kde výrobce hodně šetřil a musely být kvůli tomu svolávačky (zadní lemy, spodky dveří, podvozek a motorový prostor jsou už u tříletých aut provozovaných v ČR často chycené), některé materiály nepatří zrovna k nejkvalitnějším a pak je ještě dost mizerná kvalita laku - je měkký a velmi tenký. Mizerná je i tvrdost skel - skoro u každé ojeté M6 jsou v čelním skle viditelné rány od kamínků...... Když to porovnám třeba s Octávii II. 1.6FSI, která byla za stejnou cenu, jako naše Mazda, tak neměla sice tak bohatou výbavu a solidní motor, ale zase antikorozní ochrana a kvalita laku byla jednoznačně lepší na Škodovce. Dodnes jsem neviděla korozi na Octávkách ani Fábiích. Ale zase mají více technických problémů....Prostě neexistuje dokonalý výrobek.

Jinak větší obsah ve vyšších rychlostech je samozřejmě znát, u M6 s dvoulitrem a šestikvaltem není co řešit. Při rozjezdu z křižovatky mezi 1.8 a 2.0 moc velký rozdíl ale není. My jsme zatím s 1.8i spokojeni, ač máme najeto jen 22.000km.

2mato  
Mato
2008-10-05 20:50:29

Zalezi co preferujes Avensis je kazdopadne komfortny kociar vynikajuci na dlhe cesty velmi dobre to zehli nerovnosti , je to konzervativne spolahlive a bezpecne auto, motory vwti su super ja som nepocul o ziadnych problemoch a navyse toyota ich vyraba uz dlho ... ja by som do avensisu volil 2,0 d4d pokial pojde o poslednu verziu je to najuspornejsi motor sveta vo svojej kategorii navyse su velmi kultivovane tieto motory , viezol som sa v tom. Dynamika a pruzonost je vyhoda d4d a bez snahy na tom jazdis za 5,5 a to nieje kec. Pokial nejazdis vyslovene mesto tak si ber d4d ale aj tie 2,0 benziny su fajn....

Pokial chces mazdu tak ta je zas lepsia z hladiska jazdnych vlastnosti ma lepsie odozvy od riadenia, a celkovo ma sportovy duch...Avensis tiez dobre drzi stopu ale naklana sa ma nehorazne tupe riadenie a je celkovo to auto velmi izolovane od vsetkeho..mazda je na tom inak, podporuje sportove zvezenie...na adresu tych 2,0 benzinov na papieri nevyzeraju silne ale v skutocnosti su to velmi pruzne motory, je to tiez jeden z tych co na papieri nevyzeraju ale skutocnost prekvapi...mimochodom mazda mala vzdy mensie vykony motorov na papieri a viem ze na 323 mrkackach bola 1,8 16v iba 78kw ale islo to veelmi slusne...takisto aj starsie 626 atd...diesle v nich nepoznam ale viem ze 2,0 a isto aj 1,8 su velmi usporne, hlavne 2,0 sa povazuje za velmi vydareny motor...tak si vyber co preferujes ak ti ide o komfort a dlhsie cesty ber avensis d4d ak casto mesto tak benzin a ak si rad sportovo zajazdis tak mazdu a benzinov sa neboj su pruzne a usporne....tolko moj odkaz

2008-10-05 23:30:36

Bych taky přispěl trochou do mlýna. Před dvěma měsíci jsem koupil M6. Výroba 2004 - sedan. Je v tom 2.0 benzín - tušim 104 kw. Musim říct, že mě mile překvapila. Motor: největší nárust výkonu samozřejmě ve vyšších otáčkách. Přelom kolem 5 tisíc. Nicméně pružnost znatelněji lepší než u SR20DE. O spolehlovosti motoru nemá cenu spekulovat. Vydrží spoustu a spoustu km. Rozvod řetězem je jen výhoda. Jediné co mě trochu vadí je větší hlučnost motoru (má najeto poctivých 90tis m, takže motor je naprosto v pořádku). Po městě to ani tak nepřijde, ale například při 140 na dálnici je to hlučnější. Je tam poměrně krátký 5. stupeň, takže se motor dostavá při dálničních rychlostech do relativně vyšších otáček. K spotřebě asi tolik. Jezdim pořád couračky po Praze a jsem na 9,5. Mimo město od 6 litrů. Jízdní vlastnosti excelentní. Auto není tvrdé a přitom sedí na silnici skvěle. Po průjezdu prvních zatáček jsem byl unešen. Reakce na volant skvělá i kolem středové polohy. A auto je dobře čitelné i v mezních situacích. Takže pro vyznavače ostřejší jízdy, který ale má rád komfort odeální volba. Řazení krátké a přesné. Jak už bylo zmíněno, plechařina je horší, ale já nemám na karoserii známky rzi. A jako další plus M6 je použití dobrých materiálů na zavěsy kol apod. Výbava. Všechno, co člověk potřebuje. Jedzil jsem 4 roky v P10 GT a Mazda 6. je takovej následovník tohoto vozu. Ujel jsem pár set km i v M6 MPS. To je bomba ,ale cena tomu taky odpovídá. Přestu všechnu chválu jsem koupil opět P10 Gt a Mazdu prodávám. Tak ti udělám cenu :)

2008-10-06 14:55:26

No Almera teď začala stávkovat, minulý týden najednou na dálnici začala vadnout a na diagnositce byla chyba lambda sondy. Vymazali to a prý ať to ještě zkusím jezdit dál, jestli se to ozve znova. No a dnes najednou svítí kontrolka motoru. Takže mám hlavu v pejru, protože to prý může dle diagnistiky být některá ze sedmi závad jako lambda sonda, vstřikování apod. Tak nevím co dělat. Kdyby někdo měl podobnou zkušenost, tak sem napište.

2mato  
Mato
2008-10-06 14:58:05

lambda sa da zmerat a mozes ju aj odpojit a zbadas ci auto pojde normalne...tiez ti bude svietit check , ale auto pojde aj bez nej v nudzovom rezime...

navise tebe tam pojde aj univerzalna lambda a to nieje vobec draha zalezitost, tak lambdy sa nejak neobavaj

2008-10-06 17:23:15

Rossi - Ta Lambda za motorem je třídrátová a koupíš ji s volnými konci jako já tady: http://www.intercars.cz/ a konektor z té staré přeletuješ. Kablíky jsou dostatečně dlouhé Stála 2.760.-Kč vč. DPH je to zn. BOSCH Jinak máš potom za katalizátorem ještě čtyřdrátovou Lambdu.

2008-10-06 17:40:38

No Alme jsem z toho na nervy, protože bez auta jsem teď jako bez práce, navíc baští olej, kdy nepomohl ani přechod ze syntetiky 5W40 na polo 10W40 (Mobil1). Nevím jestli do toho vrazit peníze a nechat udělat opravu motoru, protože nepomohli všechny možné přípravky na zastavení úniku oleje a změkčení pryže na ventilech. Zase budou bezesné noci.

Jinak Martine za tu cenu tam není žádná, nebo jsi psal cenu bez Dph?


Odpovědět

1  2