Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 17

2014-07-23 11:43:37

no_hits: chlapci už si konečne raz a navždy uvedomte že dookola tu riešite iba viskozitu Oveľa dôležitejšie je zloženie oleja a jeho prísady ktoré sú určené triedami ACEA a API rozdelenie tu písať nebudem...

Na naše podmienky ak s tým aj lietaš stačí 40 ak chceš motor vytáčať trebárs na rellykrose alebo do kopca kde to bude horšie chladiť daj 60 ale fantáziu v tom nevidím... Mal som to v celice a rozdiel som nebadal...

NO_HITS  
Laďa
2014-07-23 15:28:46

chrener: dodržení ACEA a API je samozřejmostí. proto v tuto chvíli resim jen SAE a dopřál bych SRku tu 60ku at je mu lip pri zatízení. Přece jen vsichni tu tvrdíme že jsme klub zaměřenej na performance

jak jsem psal velkej problém je , když se auto žene a pak se hned vypne motor bez dochlazeni proto je pro tento styl jízdy lepší ta 60ka , to plati taky pro případ kde se žene motor často až k omezovaču připadne v jeho okolí

2014-07-23 16:30:48

Tohle dělám s 10W40 furt a světe div se, stále jezdím, motor čistý všechno v cajku

2014-07-23 16:49:11

pokud se nebudes ridit no hitsem tak ti umre jako me

2014-07-23 16:50:14

no_hits: Když už to tu rozebíráme,ptal jsem se v rubrice Almera : http://www.nissanclub.cz/...filtr-svicky-63021?kols=3

Tak rád si vyslechnu další názory

2014-07-23 17:31:02

Tieto nissan motory fungujú na " predpotopné " oleje, teda žiadny extra nárok, žiadna extra norma... ak to nieje acea C niečo potom môžete naliať snáď všetko

Ja teda neviem aké viskozity dávajú Zetkári - myslím 10W60? tak predpokladám že do " nešportového " auta kde je motor v dobrom stave netreba letné číslo 60. Ak by som to " dusil " v lete tak ako som písal niečo 5W50, za mňa Sunoco sportivo, to je dokonca API SH, teda to čo Nissan predpisuje- spolu s API SG,SJ - aspoň pre SR20DE a QG18...

NO_HITS  
Laďa
2014-07-23 17:39:27

API SH je ,,starší,, a řekněme míň optimální než API SL . SM případně SN není dobrý použít (na tyhle starší motory) - mají silný rozpouštědla úsad a taky ten olej oproti SL dřív degraduje - kratší interval výměny.

U motorů kde je tato API přímo předepsaná je to samozřejmě něco jinýho (jiné vůle menší pronikání spalin do oleje)

SAE 5W50 bych na léto a letní dušení nepoužil , jednak je 5W zbytečná a hlavně ten olej má velký teplotní rozpětí, takže i když zvládne vyšší zátěž tak dřív degraduje jak 10w-40, proto je lepší použít 10w60 ( případně alespoň 10w-50 pokud na ni někde narazíš), když chceš auto jak píšeš v létě ,,dusit,,

2014-07-23 18:05:11

ja nič v lete "nedusím" lebo nemusím ... teda nie na nissane... ale 5W50 by som použil ako krok od 10W40 k vyššiemu letnému čislu, ale nie som olejár tak to je môj súkromný názor. Len k zimnému číslu - používam len 5W, už pár rokov, nič zlé som nespozoroval... a kedže som došiel k mimoriadne lacnému oleju 0W40 v zime pôjde tento....

Debatu končím, s NO hits-om je to na dlhé debaty...

P.S. a taky ten olej oproti SL dřív degraduje - kratší interval výměny.- tak a toto čítam prvý krát...

NO_HITS  
Laďa
2014-07-23 18:38:12

slabostka: jen doplním , že se uvádí zimní číslo a číslo charakterizující olej při provozní teplotě , letní číslo se neuvádí

Tím že SM/SN dřív degraduje jsem myslel to, že má agresivnější rozpouštědla / čistidla , takže se dřív ,,nasytí,, nečistotama u staršího motoru. Je to olej pro novější motory kde nejsou takový vůle a tím pádem do oleje mimo spalovací prostor nepronikne tolik nežádoucích látek - uhlík, palivo (zanedbatelné množství) a plyny vzniklé při spalovacím procesu. Kvůli silným rozpouštědlům se nedoporučuje pro starší motory, výjimka jsou motory po GO nebo důkladným proplachu , ale i po tom proplachu bych byl já osobně nervozní

2014-07-23 19:12:26

no_hits: ja ti to poviem takto: mal som celicu T20 GT4 s motorom 3SGTE ktorý papkal olej a lial som tam 10W-60 Valvoline VR1... Auto šlapalo jak píla no dolievanie bolo ntné zlo a ten olej je pekelne drahý tak som z toho bol nervózny... Potov som zohnal sud oleja Valvoline DuraBlend 10W-40 v takej cene v ktorej som mal 5L VR1tky plus dve litrovky na dolievanie... A bolo po nervozite - lial som mu koľko zjedlo a neriešil som...

Na výkone alebo zvukoch či hocičo iné som nebadal a motor nekľakol... Niekedy som dochladzoval inokedy nie...

VR1 - že je to performance olej OK neberiem ak chceš nalej ho tam alebo MOTUL 300V 5W-50 ale určite nemaj stres z toho že tam dáš 10W-40...

2014-07-23 22:15:02

No pěkně se to tady rozjelo, já zůstanu už jak jsem psal výše u 10w40 teď tam mám Mobil Super 200 od Svobiho. Najeto mám kolem 6 tisíc, co nevidět tam dám Liqui Moly 10w40 Super Leichtlauf 5 litránků stojí 800kč. Jezdím spíše kratší trasy, ale taky mám chuť ji několikrát za sebou vytočit k omezovači takže ten kdo si je tohoto vědom (že ten motor dostane trochu zabrat) tak ten olej vymění častěji

2014-07-23 22:43:29

a ja mam od kupy auta L.Molly+MoS2 a uplna spokojnost,motor ide tichucko,absolutne nezerie olej,dokonca s udivom citam,ako niektorym tu na fore zere motor olej Ale to asi nebude olejom,ale motorom

2015-02-16 13:54:06

preco sa vyhnut Castrolu?

2015-02-16 14:12:51

Protoze patri na sporak ne do motoru

2015-02-16 15:07:09

codex32: lebo je veľa zlých skúseností s radami GTX, Magnatec... Castrol je len značka nie priamo rafinérka aj keď t.č. táto značka patrí BP... ale načo pokúšať keď nieje zadarmo a je z čoho vyberať.

Za mňa asi najlepší pomer výkon-cena bežných olejov Total-Elf.... inak Shell, Mobil, Valvoline, Eneos, Motul,Sunoco.....

10W40 nieje žiadna špecialitka a SR motor tiež nie čo sa týka špecifikácie oleja.

NO_HITS  
Laďa
2015-02-16 15:12:22

Slabostka: to je snad poprvé co s tebou musim souhlasit

2015-02-16 15:18:02

ja som dával filter man a olej od shell teraz chcem skúsiť valvoline voľba je na tebe bral som od chrenera skús mu napísať poradi ti

NO_HITS  
Laďa
2015-02-17 00:51:10

** Edit NO_HITS **

  • Tak diskuze pročištěna z 23 stran na 9 , snad to ostatním pomůže se líp orientovat
  • Do tohoto tématu jsou směřovány dotazy na olej a olejové filtry pro P11/N15 - jedná se o stejné motory
  • Protože se jedná o více modelů v jednom vlákně , byla diskuze přesunuta do TECHNICKÝ KOUTEK
  • VŠECHNY dotazy ohledně olejů a olejových filtrů na tyto modely budou směrovány ZDE

2015-03-29 23:11:27

Caute ked som kupil auto zralo mi asi liter na 1000km tak som tam dolieval co mi prislo do ruky od 0w30 , 5w40 ,10w40 hociake znacky proste co bolo to sa nalialo v hociakom mnozstve napr 3deci z toho , potom pol litra z toho,liter z kauflandu a tak. Takto som to robil asi 4 roky v kuse uplne v klude kedze motorove oleje su vzajomne miesatelne a najazdil tak asi 30tisic kilometrov. Motor som nesetril bezne som motor pustal po obmedzovač a podobne. Meral som aj kompresiu a bola v poriadku. Potom som sa nastval tak som prekruzkoval motor ( vrchne dva kruzky boli OK ale stieracie boli uplne zapečene) Pri rozborke motora boli valce na pohlad ako nove bolo vidno honovanie valcov proste ako z fabriky keby prislo. Preventivne som si vymenil ojnicne loziska a poskladal to. V tom case mal motor najazdene okolo 375 tisic km. Teraz po prekruzkovani som najazdil asi 8 tisic km a olej uz absolutne neubuda lejem tam 10w40. Cela vymena oleja aj s filtrom ma vide ani nie 20e a menim kazdych 15 tisic. Moj nazor je ze ak dany olej splna normu co predpisuje vyrobca(do nissanu ju splnaju snad vsetky sucasne oleje) pripadne novsiu napr api sl je uplne jedno aky sa tam naleje musi to fungovat. Pride mi usmevne(bez urazky) ak sa tam niekto boji naliat neaky olej a podobne. Auto ma predsa sluzit mne a nie aby som okolo toho spekuloval a vymyslal

Ps: jedna sa o sr20de , rozvody som nechaval povodne kedze boli bez znamok opotrebenia i ked som mal na poličke pripravenu novu retaz aj napinak (viac verim originalu ako nahradam) auto ma momentalne najadzene do 385 tisic presne cislo neviem

NO_HITS  
Laďa
2015-03-30 00:13:03

cickos: 0w30 je lehkobeznej olej ma jiny složení aditiv a neni to olej urcenej pro tyto motory viz zapeceny kroužky. Nechapu proc jsi ty rozvody nevymenil když jsi měl novy nachystaný. Dat zpatky na auto rozvod co ma 385tis je zhovadilost a hloupost nebo me chceš říct ze za tech skoro 400tis km ten rezez je nevytahanej , napinaky jak nový a kola retezu nejsou vychozeny? Pokud menis kruhy, šálky a pak tam nechas původní rozvod a pumpu a ještě se slovy ze auto ma slouzit tobe a ne kolem nej spekulovat tak nevim co slusnyho na to rict snad jen ze diky pristupu lidi jako ses ty jsou naceskym trhu auta v zalostnym stavu a musime tahat auta z ciziny


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 17