Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 17

2mato  
Mato
2013-05-29 23:48:06

MANN najlepsie filtre, stara P10 klepala po rannom starte menej casto prave s filtrom MANN ... navyse aj ked klepala rychlejsie stichla...

btw P11 za tych 2500km co ju mam nezaklepala po rannom starte ani raz, vobec to nerobi

teda nie ze by mi to chybalo, iba som to bral tak, ze to je vlastnost sr20 rodinky

inak kolegyna ma maximu V6 a ta si tiez lubi zaklepat po studenom starte

olej mozem odporucit Liqui Molly 10W60 race tech GT1, ticho, klesla i spotreba prekvapivo az o 4dc podla palubaku... nie je placebo, hned po vymene to islo dole ci aj v reale neviem ale palubak na vymenu hned reagoval

ako lacnejsi olej od LM 10w60 viem s kludnym svedomim odporucit Shell hx7, stara p10 ho mala rada a isla tichsie a hladsie ako pri inych olej napr Mobil Super S - to je desny olej do SR20

2013-05-29 23:56:24

2mato: já mám teď právě Mann a před tím Alco a zaklepe si při prvním startu pokaždý.Žádná změna se nekonala.Kromě velmi teplýho počasý,kdy po nastartování nepřekročí otáčky po startu cca 1800 ot.

V zimě vyletí i k 2500 ot. a to je strašný.

Je to surovost ke studenýmu motoru takhle naprogramovat ŘJ

2mato  
Mato
2013-05-30 09:00:12

ferdikf: aj toyoty tak chodia, na 2000ot to vysava uz od skrtnutia aj ked je - 20 stupnov ...

inak kupoval som si aj original Nissan oil filter a prislo mi to ako obycajny filter nic extra... dokonca som volal telefonicky do servisu nissan v nitre kde som sa spytal, ci filter obsahuje spatnu klapku aby nepadal olej - odpoved ano...

tak som si kupil a nikdy som tam tu klapku nevidel, proste normalne diera dnu a bolo vidno papierove segmenty filtra... pozeram, ze kde tu klapku dali...

nedavno som videl spatnu klapku na VW Golf 6 1,4 TSi a to som poznal hned na prvy pohlad, ze tam ta klapka je, lebo tam ozaj bola... v nissane ma blamovali, ziadne spatne klapky vo filtri na sr20 nie su, ani v origo nissan filtri... dovolim si tvrdit, ze nie je ani takej kvality ako MANN, ktory ma technologie na rychly nabeh oleja a podobne

2013-06-01 09:13:02

2mato: Nevim, jak u tebe, ale moje origo Nissan filtry zpetnou klapku maji

2013-06-01 10:51:09

už je to tu psané výše,i filtry z druho výroby určené pro daný typ motoru mají zpětný ventil.

píše se o tom(problému studeného startu-mazání)už ve starších diskusích :

http://www.nissanclub.cz/...lect=184461#message184461

http://www.nissanclub.cz/...trolky-tlaku-oleje-152308

2014-05-31 08:35:54

Tak to bych nějak neřešil .

2014-06-22 13:46:51

Cawte Chlapi Cital som vase rozne prispevky a mam v tom gulas Tak aky olej teda do p11 96KW? Podla prispevkou sa casto spominal 10w40, tak 10w40? To moje SR20 sa mi zda byt hlucnesie zhanam nejaky olej co ho troska stisi, budem ho moct vytocit s cistym svedomim a bude kultivovane pracovat aj v zime.

Dakujem.

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 14:02:41

27matias07: Pokud chceš dat SAE 10W40 tak neuděláš škodu s některým z těchto - Mobil1 , total, valvoline, selenia, millers oils, fuchs, motul. Dodrž API-SL a ACEA-A3

Vyhni se API SM nebo SN (silně rozpouští úsady, solejem kterej má nižší normu může degradovat a vytvářet další úsady , nemuselo by to pro tvůj starší motor dobře dopadnout, ale ty jsou stejně buď moc drahý a nebo se pohybují u SAE 5W- xx). A vyhnise značkám jako starline, castrol, K-classic, Carlson, paramo, mogul a podobným značkám z nákupních center

Pokud autu často šlapeš, držíš ho pod krkem a máš třeba nerez svody který sou neomotaný, případně sleduješ že se olej přepaluje a vzniká v něm brzo větší množství úsad, nebo se tyto úsady objevují pod víkem ventilů, tak použij Valvoline VR1 10W60 , ale takovej extrém asi nebude tvůj případ

2014-06-22 14:35:47

http://www.eoil.sk/mobil-...000-x1-sae-10w-40-4l/1969 ta daaaaaaa! moze byt ?

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 15:07:15

27matias07: přesně ten jsem si teď objednal já, akorát v 5L balení , I s dopravou mě stálo 620kč, což je asi 22,5€ v přepočtu na vaše

2014-06-22 17:37:07

Můj je s 10w tichej (neběží tvrdě) a s 5w taky.A dokonce je jedno,jestli je to w40,nebo w50. A není důvod kupovat 2x dražší oil než třeba dost dobrej Divinol. Zn. jako Mobil je to samý,jako kupovat zbytečně Adidas

27matias07 : Nech tam 10w40 a řeš jinou příčinu např. starý výfuk,neseřízenej základní předstih atd. A nebo jestli máš vše vpořádku,tak jiný tišší auto

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 18:29:41

Rozdíl třeba mezi 5W30 a 5W50 je kromě té tepelné odolnosti v tom, že 5W50 je víc aditivovanej základovej olej. Na webu oleje.cz to bylo popsaný nějak ve smyslu na čím větší rozpětí olej je , tím dřív začne degradovat ... lajcky řečeno 5W50 vydří sice větší zátěž a teplotu , ale měla by se v motoru dřív vyměnit , protože se ten olej dřív ,,rozpadne,, tj 30ku budeš měnit např po 10tis a 50ku po 8tis , nebo pro rejpaly co tvrdí že to přeháním tak 30ka po 15 tis a 50ka po 10 tis . , tj někde v místě červené šipky, i když se tváří že je ještě ok, ukazuje obrázek 1 viz http://www.oleje.cz/clane...-ke-sledovani-stavu-oleju

 Svobi
2014-06-22 19:52:48

no_hits: prostě neres porad .

Ti tam naleju 10w40 za 60 Kč a poznas hovno a motor bude stejně makat. Vždy je prvotní včasná výměna a basta.

A bude jedno jestli mám olej z lidlu nebo divinol,mogul,mobil....

Když už chcete dumat kupte ceskej olej at to tu podporite a takovej mogul není vůbec zlý.

 Svobi
2014-06-22 19:56:03

bmarcellus: řeší té tepelné zatížení a vhodnost ceny . Což ma ve finále spojitost s častou výměnou a do toho tu řeší té kvalitu olejů nebo spis nohits

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 21:07:43

Třeba dost lidí tvrdí že je rozdíl mezi syntetikou polosyntetikou a minerálem, přitom to už dnes není pravda (až na chemický složení samozřejmě) , dost se taky ,,kvalita,, oleje určuje podle SAE , přitom je to až druhořadá norma podle které by se měl olej vybírat. Důležitější je se řídit normou automobilky např VW 505.01, pokud není, tak normou API a ACEA. Není taky na škodu si porovnat technický listy a podívat se jak se ten olej chová při různých teplotách ale to už je spíš detail.

2014-06-22 21:15:02

Teď plně souhlasím a taky tam čerpám.Já to myslel víc všeobecně.

2014-06-23 07:44:38

27matias07: Ja mám Shell HX7 10W-40 za 4,50/l a to je 18€ za 4l... A nieje to sudový olej ale riadne balený...

Môj dodávateľ má najnižšie ceny olejov širokodaleko...

2014-07-22 22:04:57

Chlapi co říkáte do SR20DE dát olej 10w60 má to cenu? Kamarád mi radí ať ho tam dám že je to na vysokootáčkové motory Ale on takhle dává drahý olej do své octavie rs. Nevim jestli to má do Primči cenu co myslíte?

2014-07-22 22:09:27

Myslim si, ze to neni o tom, jestli to ma smysl... zalezi na co tvuj motor doted jezdil? Kazdopadne pokud nejezdis okruhy nebo nejake zavody, tak ten olej neni vhodny.

NO_HITS  
Laďa
2014-07-23 10:45:32

gladiator: pokud auto častěji prohanis v otackach tak rozhodne 10w60 doporučím třeba valvoline vr1 pokud s tim jezdis v podstatě klidnou jízdou do 4000 otáček , tak nech 40ku . Rozhodne bych se vyhl castrolu starlinu. Největší problém je ve chvili kdy auto zenes a pak ho vypnes. To je na 40ku moc a ten olej to neustojí 60ka je odolnější

Plno jinych ti bude rikat ze to přeháním a ze staci i starline 10w40. ja proto duvod mam proc ti to radím rozhofni se sam


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 17