Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 17

2011-08-14 12:57:40

Jifo, a zkousel si jiz nekolikrat zminovany Motul 300V? ;) Ja si nemuzu pomoct, ale ten olej je fakt pro motor lahodnej, zvuk krasny, jemny, a to i na volnobehu. A motoru vylozene chutna, protoze kdyz se jede agresivneji, tak mizi opravdu hooodne rychle. Je sice nekrestansky drahej, ale asi za to stoji. (ma velky podil esterovych slozek, je to olej, kterej si uz zaslouzi nazev "plna syntetika", tak proto ta cena).

A docela hodne mi vymyl motor, alespon co sem koukal jen pod viko, tak po Magnatecu motor je najednou vevnitr svetlejsi.

2011-08-14 14:35:57

Akorád dneska konečně vyměněnej olej , sice né taková mňamka nakou dává Arteee ale holka si to zasloužila .

2011-08-19 16:56:03

Petagne:

1) Samozřejmě že existuje, ale nepoužívá se a ne jen proto že je drahá ale i proto že ten minerál má vlstnosti který nemá

2) Všechny rozpouštěj karbon a kdybys si to přečet tak proto jsou v oleji disperzanty!

3) MUSÍŠ HO ČASTO MĚNIT PAK TO NEVADÍ ALE RYCHLEJI PODLÉHÁ OPOTŘEBENÍ TEN OLEJ

4)reklamí krávovina přilnavost ke kovum má teď každej moderní olej ne jen castrol magnatec což jsem taky psal

jinak měl jsem možnost bavit se s kapacitama přez oleje a každej mi řek asi 3x hlavně olej měmit lepší levnější a vyměnit častějc jo a když olej nepřemrzne a nepude k němu světlo, voda, vzduch tak se mu za 30 let nic nestane

2011-08-19 18:47:34

honzal 39: dík za info o degradaci. Jiný tvý příspěvky mi toho moc nedali a tvoje vysvětlení to nezlepšilo... Jinak souhlasím, že je lepší měnit levnější olej častěji než naopak.

Jinak určitě se nechci zastávat Castrolu (sám jsem od magnatecu ustoupil), ale když ho kritizuju, tak je lepší napsat důvod než jen že je to šmejd

2011-08-20 16:37:52

Co tu vsetci stresujete nad olejmi?

Olej sa ma davat v takej specifikacii, aky pise vyrobca. Teda podla ACEA / API.

Pouziva sa viskozita podla SAE, aka je potreba. Graf v navode na obsluhu.

A pri castych jazdach v stazenych podmienkach skratit intervaly o tretinu. Teda pri rychlej jazde po dialnici, castom pouzivani na kratke trasy v meste, pripadne vytacani do cerveneho.

Priklad: na starom voze som najazdil cca 40 tisic rocne, teda som trikrat do roka menil olej. Skratil som intervaly na 12-13 tisic.

Na konci jesene, alebo v zime som dal 5w-40, na jar a v lete 10w-40. Znacky oleja som neriesil, bol tam Mobil, BP, Aral aj OMV. Auto sa po 16 rokoch predavalo pri cca 400000km a motor bol v totalne perfektnej kondicii, vyrovnane tlaky vo vsetkych siestich valcoch, ziadny dym a spotreba oleja minimalna. Teda pri normalnom jazdeni 0,5 od vymeny do vymeny. Pri nahanani 200km/h v DE po dialniciach tak do 1l na 1000km.

Obrazky z debilnika k P12:

2013-02-28 11:48:27

Trochu tohle vlákno oživím

Zhruba za měsíc mě čeká výmena oleje.Od chvíle co jsem auto koupil používam olej MOTUL 300V CHRONO.

Jenže už se mi nechce dávat za dva litry oleje 800Kč a proto bych chtěl přejít na něco jiného.

Hodně se mi líbí zde hojně používaný Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W-40,ale prej je oproti tomu Motolu hodně hustej,což je i logicky když je to polosintetika.A protože jezdím celkem krátké cesty (do práce cca 5km) tak hodně přemýšlím nad něčím řidším než je 10w40 takže 5w40.

Co by jste mě doporučily,vzít ten Liqui Moly a neřešit to,nebo raději koupit 5w40?

Edit: Zapoměl jsem ještě napsat,že od výměny k výměně nedolívám ani deci

2013-02-28 12:15:00

ani když jedeš fakt v zátěži ti to nežere olej? mě třeba normálně ne, ale když jsem měl 5w40 od valvoline tak jsem měl ostré období v horách kde bylo převýšení a dost často jsem se podíval kolem 7 tisíc tak to auto olej trochu páplo za tu dlouhou cestu. najel jsem ostřejším stylem kolem 350 kilometrů a přišel jsem o 0,5-0,8 deci cca. kontroluju to docela často tak si dělám poznámky. asi by to chtělo menší GO nějakou ale myslím že ve vysokých otáčkách si asi každej veme. při zátěži asi mazání nestačí držet krok a semtam se něco málo spálí co nestihne včas odejít

2013-02-28 12:32:47

Klidne ten LM davej, i co sem cet na 200SX foru, tak uz i tam ho davaj temer do vseho a Fizzbiker taky a je jedno jestli je to DET motor nebo nejaka sunka ropak.Takze ono to bude v klidu. Je to 10W40 a vse podstatny splnuje+ma samozrejme nejaky veci navic.

2013-02-28 12:35:18

tak tak LM dávají kuci i o do vysokovýchkonových aut. když to může mazat 600 końovou svini co by ty naše prdítko nezvládlo

2013-02-28 12:49:15

Osobne jezdim 10w40 a neresim vubec znackove oleje... zaklad je casto menit a neni problem.

2013-02-28 12:57:53

Ale na ty krátky štreky by ta 5W40 měla bejt vhodnější,ne?

Nebo myslíte že ta 10W40 je dostačující?

2013-02-28 13:34:38

Pánové, už to tady zaznělo několikrát. S termínama jako polosyntetika/minerál/plná syntetika běžte už do háje!

Žádné takové rozdělení neexistuje už dobrých 20let. Dnes olej je vždy nějaká základová složka (90% výrobců olejů mají stejný základ, rafinují ho cca 3 firmy) a aditiva, která se právě různí značkou/typem. Pokud chcete koukat na rádoby "syntetičnost", tak se koukejte na podíl esterových složek v oleji. Jejích rafinace je neskutečně náročná, avšak tyto složky propůjčují oleji jeho vlastnosti a to olejový film s velkou odolností ve střihu (čím více esterových složek, tím je film pevnější = olej lépe chrání třecí plochy). Proto ten Motul je tak drahý, protože má 40% esterových složek v základovém oleji, proto je tak dobrý. Používal jsem ho taky, ale je hodně vzlínavý a v mé NA primeře, která nežrala taky nic, tak Motul mizel, proto jsem ho do turba už nedával.

Krom LM můžete použít i Mobil, ten SRkům taky chutná, alespoň amíci ho hojně používají právě vedle LM, Motul, Valvoline.

Jinak obecně platí to co psal Jagy, je jedno co tam dneska nalijete, aditiva, která vlastně platíte stejne nevydrží víc jak 5tisic km, a pak máte jen základový olej, který je vesměs stejný.

2013-02-28 15:06:06

Tak dám na vás a zkusím to asi s tím LM

2013-02-28 15:22:21

V návodu pro Primeru P11 - 144 SR20DE píšou 3,9 litru myslím. V servise dnes vyměněno, a nalil tam celkem skoro ty 4 litry nějakého Castrolu 10W-40 Na měrce je to po maximum.

2013-02-28 15:32:40

To sis nepomohl tím Kastrátem.Je to šmejd,ale levnej,tak ho cpou kde můžou s velkou marží Brzo to vyměň

Já když dám do sr20de 4L,tak mám přelito o 3mm na měrce

2013-02-28 15:36:36

Jo taky zjišťuju, že vypustit SRko je docela problém, taky při výměně nalívám pod 3l, přitom by SRko mělo mít cca 3,5 i s filtrem. I když to nechám přes noc kapat, 3l do toho prostě nenarvu.

Jinak Castrol fakt ne, ale sám to poznáš, tak za 2tis km to začne hezky hučet a olej je už dead, dlouhodobě nedoporučuju. On má nějaký zázračný aditiva, taková, že po roce používání máš v motoru normálně bahno.

2013-02-28 15:46:46

Třeba u almery 1.6 jěště vyheveruju auto u pravýho kola a ještě možná i decka vyteče

A to se má vypouštět oil na rovině

2013-02-28 16:03:14

Já jsem tam přes tři litry taky nikdy nenalil,proto se taky ptam

2013-02-28 16:32:41

hm to já tam nacpu skoro ty 4 litry většinou necelé a měním to u trochu zahrateho motoru.vždy tak 3,5 litru a pak ještě nějakou decku doleju

2013-02-28 19:10:37

....myslim, ze vetsina beznych 10W-40 postaci

Alergicky jsem jen na znacku Motrio.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 17