Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 17

2011-04-13 23:01:15

upřímně většina lidí co píše o tom oleji s MoS2 ho nikdy pořádně nevyzkoušela, já osobně mám na dílně písty, blok, šály, ojnice a palici která jezdila na MoS2 přes 50 000km a hydra si zaklepaly max 10 sec po startu, a když se podívám do toho bloku, tak je stříbrný jako by sjel ze slévárny, nikde ani troška usazenin, prostě nic, jen totální čistota, zato už jsem rozebral hodně motorů které jezdily na různé oleje, např po castrolu, mají takovou zlatavou barvu a uvnitř jsou jakési usazeniny jakoby měkký karbon, a ty motory po castrolu neskutečně smrdí až k zblití, osobně velice čisté motory jsou po používání mobil1 olejů, celkem nemám nic proti valvoline, po mogulu či jen mobilu tam je karbon, né moc, ale je, po 10w60 bývají vystřelené přetlakové kuličky a třeba na tom foru ho ti odborníci od olejů doporučují, já bych ho dal jen závodního speciálu, kažřdý má jinou zkušenost, ale znám hodně lidí co používají olej s MoS2 a většinou nemají strouhátka na tužky, ale auta s výkony nad 250 hp až i 1000hp a všichni jsou spokojení, jako želvy a je mi totálně fuk co píšou nějací lidi, co něco četli, nebo slyšeli, prostě po používání oleje s MoS2 je motor čistý, skoro jako nový, šály po 50tkm jsou jako netknuté a lejte si do motorů třeba smradlavej kastrol

2011-04-14 22:24:03

davam taky valvoline max life 10W40 a myslím, že motor v poho, hydro si zaklepe tak 2 vteřiny :)

2011-04-15 09:00:14

S castrolom magnatec 10w40 mám takisto osobnú skúsenosť. dávajú nám ho do auta partner v servise už cca 100 000km a ten motor naozaj zostal úplne hnedý a sú na nom mäkké usadeniny prstom veľmi lahko zotreteľné smrdlavé. tieto usadeniny sú všade aj viečko je od nich zašpinené. Pro porovnaní s kamarátom rovnakého auta s približne rovnakými KM jeho motor má omnoho lepší a tichší zvuk a hlavne má ho čistejší. a to jazdí na nejaký lacný 10w40 nie castrol.

V servisoch ho dávajú preto lebo v mysliach ludí je castrol to lepšie a hlavne pre servisákov je to najlacnejší olej.Ale popravde je mi to jedno nakoľko to auto mám úplne u riti posratý francúz, ale najbližšie tam dám asi čosi iného nech aspon motor na tom aute ešte niečo vydrží ked už nič iného. a ja budem môcť porovnávať oleje

2011-04-22 15:24:51

Osobne mozem doporucit Mobil1 5W-40. Vymena variabilne po 10-15000km.

2011-04-23 16:54:33

k tomu oleji pro Primeru.Já na své první Primeře(asi před 2 lety),motor 2,0 96 kw.právě inspirovaný Kentoyou,a i klukama z Mazda klubu,používal olej Liqui moly 10 w 40.A absolutní spokojenost.Motor si jen předl,absolutně žádný náznak zaklepání hydroštělu,a téměř(pár desetin)bez spotřeby oleje.Pravda po okruhu sem nejezdil,ale taky jsem jí občas prohnal,at už po dálnici 180,nebo ujížděním dotírajícím TDi.

Takže já mám s olejem LM s molykou osobní zkušenost(projel sem dvě výměny),a můžu jen doporučit.

2011-05-18 17:38:49

Tak pro nedockavce MOS2 je tam a pohoda mozna se trosicku stisil . A maze i na prstech jak krava . A prisel mi spis sedej nez cernej

2011-05-19 08:19:17

Tak rano jsme startovali bez zarachtani primerackyho

2011-08-11 20:49:57

Ahoj,

tak jaké jsou zkušensti s tím LM MoS2?

S tím Shellem helix ultra 5W-40 moc spokojený nejsem, motor se mi zdá po 5000 km nějaký hlučnější.

Děkuji, Jakub.

2011-08-11 20:58:43

Ahoj, moje zkušenosti s olejem:

dal jsem LM Superleichtlauf (bez MoS2) a oproti předchozímu Castrolu Magnatecu se mi zdá, že se motor trochu ztišil. Ale zase nic extra výraznýho... . Na spotřebě ani ničem jiným rozdíl nepoznávám.

P

edit: myšleno spotřeba benzínu

olej mi to nežralo ani předtím a doufám, že nebude ani teď

2011-08-11 21:17:53

já dávám MOTUL 4100 10W40 a spotřeba ani kapka , ale ja toho moc nenajezdím max. 5000km mezi výměnamy a motor má mít najeto cca. 70000km .

2011-08-13 00:05:50

zvláštní co je fám o olejích

1. na minerálnim oleji neni nic špatnýho jen bohužel neni širokorozsahovej a čistě syntetickej olej nebude mit tak dobrý mazivostní vlastnosti jako směs

2. syntetika není agresivní a rozpouštění je na aditivech (detergentech) který jsou ve všech olejích v dostatečným množství, proto pozor na přídavný aditiva, ale každej moderní olej zároveň obsahuje disperzanty, který rozptylujou karbon a proto nehrozí ucpání následkem čištění disperzantama (když to nenalejete do nějakýho předpotopního motoru)

3. oleje 25W- 20W- 15W- 10W 5W- 0W- 40 maj už při nějakejch 60°c přibližně stejnou viskozitu takže 0W vítěží, viskozitu při provozní teplotě určuje to druhý číslo 20, 30 (v 70letech americká móda na snížení spotřeby a teď už po celym světě), 40, 50, 60 u tohodle oleje je nejmenší opotřebení při provozní teplotě.

4. jsou jen asi 3 výrobci základových olejů, takže rozdíl je hlavně v aditivech obsažených v olejích

5. castrol magnatec je blbost všechny moderní oleje obsahujou soli síry, chlóru, fosforu atd. který maj za úkol chemicky navázat olej na kov.

** Edit NO_HITS - přeloženo do jazyka českého **

2011-08-13 02:03:49

Nase motory umaze kazda normalni 10W40 . Ale je to celkem fuk . 10W60 uz je moza moc(ale neublizi ,lehounce muze snizit vykon (nepoznate) a 15W je blba kvuli zime takze bych volil neco od 5W40-10W40-5w50-10w50 . Rika se ze olej 5w40 je mene stabilni a cim je vetsi rozdil mezi studenym a teplim olejem tim je olej mene staly ,ale pokud budete menit do 10 000km myslim ze to nemusite resit.

Jinak Sunoco co davam do aut maji svoji rafinerku

2011-08-13 11:15:16

honzal39:

neber to ve zlým, ale většině tvýho příspěvku nerozumím nejsem odborník přes oleje a rád se poučím

ad 1) co myslíš tou směsí? btw. na olejích.cz nebo kde jsem se dočetl, že plná syntetika snad neexistuje, že to je jen marketingový termín (ze stejnýho zdroje - dělení minerál, polo a syntetika je přežitek - nevím proč )

ad 2) ty aditiva se právě můžou lišit a proto můžou nastat komplikace při změně oleje, že každý rozpouští trošku něco jinýho nebo trošku jinak - ale v dnešní době to už asi nebude takový problém (?)

ad 3) podle tvýho příspěvku mi přijde že je jedno jestli tam dáš 0W - či 20W- to je určitě nesmysl ! a viskozita 30 či 40 se při vyšší teplotě dost liší, takže ani s tím bych si moc nehrál ... 60 to už je vysloveně na sportovní jízdu, ne?! jinak si myslím, že má zbytečně vysokou viskozitu (což sice nemusí vadit z hlediska přímýho opotřebení, ale zase z hlediska dlouhodobýho si myslím, že to tomu obyč motoru nebude vyhovovat)

ad 4) myslíš asi castrol magnatec - co myslíš tím, že je to bllbost :-D ?

2011-08-13 14:29:27

Castrola nedavej nebo ty motory jsou jak kdyz je vytahnes z hnoje potom . A ne jenom po castrol 10W40 . Ale treba 5w30 kdyz se mi to podari tak ti to vyfotim .

2011-08-13 18:54:19

Vsetky oleje su dnes porovnatelne, vyrabane mozno z 3 bazickych olejov. Ostatne su aditiva, tiez v zasade rovnocenne, neverim, ze kazdy vyrobca by si platil a sam vyvijal specialne aditiva. Proste nakupia a miesaju...

Ja pouzivam Valvoline SynPower 5W-40...predtym som nalial asi 2 ci 3 krat Castrol Magnatec 10W-40, ale kedze kamos robil Valvoline a 5L bolo za nejakych 17 €, presiel som na ten...pred zimou som vsak nalial Synpower 5W-40 a uz pri nom zostanem, nalial som aj na jar. Spotreba oleja rovnaka, za tepla rovnake vlastnosti, akurat sa skor premaze, pokial je motor studeny. Menim po max. 10tkm..

2011-08-13 21:19:09

s tím Castrolem je to bohužel tak no...mám 2 motory po něm a totálné černý.....a cca. 2-3 mm vystvou nánosu na ventilových pružinách a po celý hlavě zevnitř,vana a sací koš to samý.... .

10W60 je už race olej a ten by sem měnil tak max. po 5000km

2011-08-13 21:27:37

Sleduji to už dost dlouho,a v podstatě měním skoro pokaždé při výměně značku oleje,některé jsem použil opakovaně a to ne vždy po sobě.

Z mojí zkušenosti můžu říci,že existují dva druhy olejů(možná víc,ale to nevím)poznám je podle čichu/barvy/viskozity.

Oba druhy jsou od sebe velmi pachově,viskozitně(za studena) i barvou odlišné.Jedny jsou hustší,tmavší a méně "chutnají" motoru-ve smyslu jeho spotřeby,ale mají za příčinu hrubší chod a rychleji degradují oproti druhé skupině.

Vždy sjem použil doporučenou 10W40.

2011-08-13 21:27:38

otázka pro znalce - jak dlouho se dá olej použít - časově? jde mi o to, že jsem koupil 5 lt kanystr a spotřeboval 3,5.

Nechat ten zbylý olej stát rok je asi moc, ale jak dlouho myslíte, že vydrží bez ňáký velký degradace?

2011-08-13 21:49:38

pokud ho máš normálně zavřenej tak ten rok je v pohodě.

Jifo : a jakej se ti zdá nejlepší pro SR-ko a " středně drsný " používání

2011-08-13 22:21:57

Nejlépe se mi osvědčil Kuttenkeuler 10W40 .Tento olej jsem použil opakovaně a to střídavě vzhledem k jiným značkám a nejlépe mi seděl k SR20.Po něm byl subjektivně motor nejtižší i po nájezdu více km,v zimě rychlé promazání ,degradace a jeho spotřeby a pod.

Určitě existuje i jiná značka,která používá stejný základový olej,a stejná nebo podobná aditiva,ale mě přišel tento olej nej..

Můj úsudek je pozue můj názor,který může být ovlivněn mnoha vlivy,třeba stavem deprese,tlakem ovzduší,momentálním stavem konta a pod..

PS:Pro lepší spaní bych použil do oleje(jako moje maličkost)přísadu hbn.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 17