Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 17

2011-01-12 15:29:18

Ja som kedysi pouzival Castrol Magnatech 10W-40, potom som presiel na Valvoline Durablend 10W-40, no a po 2 preplachoch motora som teraz na zimu nalial Valvoline Synpower 5W-40...motor nema ziaden problem, skor sa premaze, ja som spokojny.

Ale uvazoval som tiez o Shell HX7 10W-40, nakoniec som vyskusal 5w-40...za tepla rovake vlastnosti ako 10w-40, co sa tyka viskozity s tym, ze po starte skor premaze motor. Spotreba oleja je u mna rovnaka, ci to bol Castrol, V Durablend, alebo teraz V SynPower...

2011-04-04 22:03:28

Jezdím denně trasu 30 km do práce a zpět po okreskách. Výměny po 15 tisících.

Jen pro jistotu scan z manuálu na P11/144 odtud z fóra.

2011-04-04 22:57:54

olej 5W-40 je len za studena redsi ako olej 10W-40 (cize ma lepsiu cerpatelnost a rychlejsie premaze motor za studena), za prevadzkovej teploty (pri ktorej motor pracuje najcastejsie) su zhruba rovnako huste resp. viskozne. Cize je mylne sa domnievat ako to byva casto zvykom, ze olej 10w-40 je hustejsi ako 5w-40.

Pokojne ostan pri 5w-40 aj v lete,, jedine ak by sa ti chcelo menit olej stylom: na leto 10w-40, na zimu 5w-40.

2011-04-05 07:56:38

Zkus 5w50, já přešel z 10w40 právě na 5w50 a jsem spokojenej. Mám menší spotřebu oleje a nestalo se mi ještě, že by při studeným startu motor zařechtal jak z 10w40. Pokud má tvů motor víc nalítáno tak ta 50 je dobrá volba.

2011-04-05 09:01:37

suhlasim..tiez by som na tvojom mieste siahol po 5W-50, zabezpeci ti to ochranu motora, ako pri studenom starte tak aj pri vysokom tepelnom zatazeni motora, naviac ak ma motor nabehanych viac km a je predpoklad, ze ma uz vacsie vole, tak nakolko je olej 5W-50 viskoznejsi za prevadzkovej teploty ako 5W-40 alebo 10W-40, tak pomoze nieco dotesnit a moze (ale nemusi) dojst k jemnemu znizeniu spotreby paliva, nakolko nebude potreba na to tolko dupat. Napr MOBIL1 Rally Formula 5W-50 je spickovy olej.

P.S k tomu striedaniu olejov, by som vobec nebol skepticky..ma to aj svoje urcite vyhody.

2011-04-05 16:23:05

Nekdo tu zvas psal, ze jezdi par kilometru dennodenne do prace, a meni po 15tisicich, tak to me spis prijde uplne spatne, pri takovem provozu bych menil skorem po 7tisicich, ba ne-li i min. Ja ted po zime menil hned a najezd mam neco pres 5tis, protoze v zime sem jezdil kratsi trasy po meste. To bych spis resil, nez vizkozitu oleje, ktera je pomalu nerozeznatelna.

2011-04-05 22:28:58

No tak ja nevim jaky lit namisto 10W40. Mam najeto uz tech 273 tisic a rad bych dosahoval jeste mnohem vyssich najetych kilometru aby bylo vse v poho, jak psal Arteee

Jinak jj, pri kazde vymene oleje i vymena olejoveho filtru. Ale neni to tak strasny, stoji par kacek. Ale uz si radeji priplatim a budu brat od jagyho origo Nissan. Po zkusenosti s Nipparts, kdy mi tekl okolo zavitu je to jasny. Jinak ja menim standardne cca okolo 10 tisic najetych km. Spise do 10 tisic, nechci to moc pretahovat. Ale jezdim prevazne dalky a jen obcasny kratky jizdy.

Jinak pres zimu brutal. Jak byla fakt velka zima, tak mi auta vzdy bylo pri startovani lito, to je proste hruza. Jak je teplo, tak je i videt ze je celkove ve vyrazne lepsi kondici, ma hold teplicko radeji, stejne jako jeho pan

PS: Jinak tech 10W40 je asi fakt nejoptimalnejsi reseni pro CR a vesmes i pro Evropu. Teploty od -20°C vcelku dostačují, ale občas je pravda že byl vetsi mraz a pak to jde nad 40°C, takze taky pohoda. Loni pres leto jsem zazil ve stinu 38°C, coz uz se blizilo dost slusne vysoke teplote, ale asi taky stale OK. Navic jestli jsem si dobre vsiml, tak i delsi a rychlejsi cesta u 10W40 nevadi. Budu lit stale tedy to same a pohoda...

2011-04-06 00:26:40

Ta 10w40 je vpohode. Jsou nazory lidi znalych tribotechniky a proste oleje ze cim ma olej vetsi rozptyl 0W40 muze bejt horsi . Zajmave je v clankach taky graf viskozity ruznych oleju kde 5w40 po par tisicich znacne zacla kleskat.

Takze ono na tom na jednu stranu neco bude ,ale asi zalezi jak se stim jednotlivy vyrobce popere

Tady neco od Tabaa: S tepelnym rozmezim oleje to je vpodstate stejne, jako treba s pneumatikama, kde letni pneumatiky nebudou dobre v zime, zimni v lete a celorocni nejlepsi ani v lete, ani v zime. Cim uzsi tepelne rozmezi oleje, tim mene je v nem stabilizatoru a tim lepsi mazaci schopnosti v tom tepelnem rozmezi ma. Proto je nejlepsi volit tepelne rozmezi v zavislosti na rocnich obdobich a jejich teplotach.

A jinak na oleje.cz jak tam jsou ty clanky tak o tom taky pise to je jedine co me odrazuje od pouziti 5w50 i kdyz by to meli bejt spickove oleje. Ono stejne na nasich motorech po tich par km pozname houby

2011-04-06 01:23:48

ja davam uz vyse 50000km do SR20DE 103kW ,Mobil1 0W-40, tak si ma teraz potesil, ze som na tom v tepelnom rozsahu lepsie ako niektory co tam davaju 5W-50

2011-04-11 17:41:40

Tak jsem dnes obednal Totala do komarovo a LM s MOS do moji . Vse 10w40

2011-04-11 20:27:23

No jak jsem chtel taky zkusit Liqui Moly s MoS2 v 10W40, tak po tom co jsme dali s klukama srazik, tak uz ho tam radeji davat nebudu a zustanu u Shellu. Pry ani ten Liqui neni moc dobry a na ruznych forech si lidi stezovali ze to neni ono...

2011-04-11 20:30:20

Ale ublizit mu nemuze a uvidime zase mas milion chval . Uvidime chci ho zkusit kdyz ji tenhle rok obcas prohanim

2011-04-11 20:34:28

No ja bych do nej sel taky, samou chvalu jsem take cetl, ale kdyz pak promluvili kluci na srazu (Arteee, tofoj, petagne), tak mi moji radost strhli na nulu a docela me dostali. Ze snad pry po tom LM zacaly lidem dost klepat ventily, pokud se nepletu. Nebo byly hlucnejsi. Nevim no, docela me to zklamalo. Ale pak mi rekli i ze se Shellem to neni nic extra. Bych se na to fakt vy....

2011-04-11 22:28:57

ahoj, o těch hydroštelech jsem to říkal já, četl jsem to na olejích.cz a vypadalo to že od ňákýho docela znalýho (a tam uznávanýho) chlapíka - psal že zpočátku je to tichoučký a nic neslyšíš a říkáš si jak je to super ale po ňákým čase (plácnu rok, dva) odejdou hydroštely - mluvím o LM s MoS2 nebo co je to za přísadu

prodávám jak jsem koupil, ale já jsem na základě tohohle článku (diskuze) od tohohle oleje ustoupil

2011-04-12 21:55:57

já ho nalil loni do hondy, která má cca 500 000km a nic necrlikalo, komprese šli nahoru a furt jezdí, a na hondu půl mega je sakra moc, akorát se zvedla spotřeba oleje a trošku víc to smrdí, jak tenm olej provzlíná okolo kroužků, ale nimo problemo žadnego

2011-04-12 22:02:57

Jo tak jediny co tak mi sem tam preci jen jak vetsina GTcek trochu papne olej . Ted trochu vic ,ale slzi pod rozdelovacem nebyt linej a milion dalsich keplu uz je spraveno . A jestli doleju na tich 8000km ty 2 litry oleje co mi zbydou tak mi to neva.

A MOS funguje supr i ve sprejich co jsem vyzkousel a vypravel nam o tom i ucitel na dokumentaci a mechaniku tak tomu docela verim.

2011-04-13 00:04:44

Tak to je fajn ze se tady objevil nazor nekoho znaleho, myslim ze uz mam tedy opet rozhodnuto Jestli to klepe fakt chvili,ale jinak dela motoru dobre, tak asi neni co resit. A jak uz jsem psal, muj moturek ma 274 tisic, tlaky dobry, slape taky pekne, ale rad bych to jeste na dlouho zachoval.

2011-04-13 08:33:04

Luky, to sem rikal ja, ale ne o MOS2 ale prave o tom shellu. Ze ten servis (jak jsme mu davali auta), tak maji opakovane zkusenosti se starsimi auty, kdyz se preslo na Shell Helix, tak zacly cvakat hydrostely. O LM MOS2 jsem mluvil taky, ze jsem ho tam jednou mel, a ze na nem jsem mel tu prihodu s tim prasklym olejovym filtrem.

Takze bud to zapricinil ten olej (subjektivne 10W40 je sakra hustci nez 10W40 Motul 300V) nebo naopak mi ten olej zachranil motor, protoze sem dojizdel tak s 1l oleje (tedy MOS2 zafungoval a mazal i bez sve tekute kamaradky). Nevim, kolem MOS2 je hodne spekulaci, nikdo vlastne nevi, co sirnik udela s blokem z dlouhodobeho hlediska. Ale tak ci onak, po jednom vymeneni oleje se zadne negativum neukaze, kdyz uz, tak to jsou roky, nez se neco stane, a to ve vestine pripadu je cloveku jedno, protoze driv se to auto rozpadne cely.

2011-04-13 15:04:31

tady je odkaz kde se o tom zmiňujou, na oleje.cz je toho o LM MoS2 mraky

http://www.oleje.cz/forum...php?t=3328&highlight=mos2

2011-04-13 20:22:37

Tak z Nissanu z Přerova mi napsali toto:

Do těchto motorů dáváme shell ultra 5W-40 (plná s.),množství 3.3 l oleje

Shell Hellix Ultra 5W-40 / DRUM

SM/CF A3/34

Jakub


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 17