Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1  2  3  4  5 ......... 17

2010-10-27 10:41:27

mam takovou zkusenos ze pri pouziti nizsiho W u starsich motoru nez na ktere jezdily zacaly klepat a zvysila se spotreba oleje co z toho plyne je asi jasny...

nevim no ted je moda vymýšlet s olejama nějaký čáry... nejlíp lít presne co tam ma byt dle vyrobce... uz tim tam lijes trochu kvalitnejsi protoze kvalita oleju se prubezne zvysuje... vic nez olej ma vliv jak se chovas ke studenemu motoru a jak casto menis olej a filtry...

2010-10-27 10:52:39

Olej aj filter max 10.000km...5W-40 chcem teraz na zimu kvoli studenym startom a posunovaniu sa v meste. Zhruba raz, dva razy za mesiac urobim 600km, inak jazdim len po meste. Posledne 2 vymeny som pouzil preplachy motorov, takze motor by mal byt cisty, uvolnenie nejakych usadenin teda dufam nehrozi.

Opakujem, je to kvoli zimnej prevadzke a lepsiemu mazaniu za studena.

2010-10-27 10:58:06

ale ja to chapu jen ti rikam ze kdyz tomu nebudes za studana davat kladu je to jedno... a kdyz myslis ze vis o olejich vic nez konstruktér motorů... jinak mala technicka pokud ti auto zere 3l na 10tkm asi uz je celkem jedno co mu das, ty ses ptal ja sem odpovedel ze bych 5w nedaval... je na tobe jak se rozhodnes

2010-10-27 11:01:38

OK, este o tom porozmyslam

2010-10-27 20:43:29

ja davam 0W-40 uz do druheho auta a nikdy som nemal s nicim problemy, ani so spotrebou oleja. ked som kupil Ameru mala 160000km hned som tam dal 0W-40 a predal som ju ked mala vyse 220000. kupil som primeru ked mala 123000km a tiez som tam hned dal 0W-40 a tiez spokojnost. teraz mam cez 180000km. neviem co mate proti oleju ktory je redsi za studena a rovnako husty zahriaty ako napr.10W-40. chvilu som daval 5W-40, ale kvoli tomu, ze sa predlzila postartova hlucnost , tak som sa na dalsiu vymenu vratil ku 0W-40.

2010-11-23 12:19:37

Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu.

Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W-30 a 0W-30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje např. SAE 10W-50 nebo 10W-60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami.

2011-01-05 00:22:25

Zdravím všechny Nissaňáky,měl bych dotázek,mám motor 2.0 benzín 96kw a byla dvakrát měněna polosyntetika,dá se přejít na plnou? díky moc

2011-01-05 09:27:41

Procti si tento thread znova a pozorne, a jeste tento http://www.nissanclub.cz/...iesto-syntetickeho-146842 pak takovy dotaz nepolozis, protoze se doctes, ze nic jako "plna syntetika" vlastne neni v prodeji, protoze by ses nedoplatil. Maximalne existuje vic a min synteticky olej. To jsou jen klamave fraze vyrobcu oleju.

2011-01-05 12:37:38

Mirrv:

Davej tam kvalitnejsi 10W40 a budes spokojeny jak Ty, tak i motor.

2011-01-07 09:46:29

Jak zde bylo psano, a myslim, ze to hezky popisoval Kornel, ze 5W40 ma vice modifikatoru vizkozity, protoze normalni bezny olej s minimem modifikatoru nema tak velky teplotni rozsah, kde ma garantovane parametry (napr. HTHS). U tohoto oleje jen se musi pamatovat na to, ze modifikator vizkozity v takle "natahlem" oleji moc dlouho nevydrzi, a ze tato vizkozni trida nemusi moc dlouho platit = radeji casteji menit. Tot vse .. nejaky kecy o plne syntetice si prosim odpuste, uz nezijem v drevni dobe vartasu, kdy vybrat spravny olej byla alchymie, dnes uz je to jedno a vsechny oleje jsou POLOsynteticke, pokud mam pouzit vasi oblibenou terminologii.

2011-01-08 15:20:44

Jenze tam to neni jen o tom zda je synteticky nebo ne u ty 5w30 se pouzivaj hlavne kvuli snizeni spotreby , jsou upravene ,aby neposkozovali nove katalizatory ..... Zrovna tu 5w30 oleje nemam rad jsou dobry tak akorad na spotrebu ,ale ochrana motoru pri vyssich teplotach nic moc. A do nasich motoru nevhodny to na tenhle olej ten motor musi bejt delanej . Proste do nasich 10w40-60 , 5w40-50 , 0w-40-50 . Ale uplne dostacujici je 10w40 s tridama co ma plnit pro nas motor co snad plni dnes uz kazdej . Nejdulezitejsi je nehonit motor za studena a menit vcas a pak ti ten motor vydrzi opravdu hodne.

precti si treba tohle a pak uz snad nebudes vykrikovat se stim syntetika,polo .... http://oleje.cz/index.php...t=main&page=clanky_mytus3

2011-01-08 18:00:20

svobi suhlasim..ja osobne mam vyskusany ARAL, LIQUI MOLY, AGIP, REPSOL, MOBIL1, (najblizsie idem do MOTULU) a ziadne badatelne rozdiely som medzi nimi nezaznamenal (pouzite rovnake SAE)..takze drzat sa noriem, menit zavcasu, nespravat sa k motoru ako prasa a motoru viac netreba.

P.S predosly majitel mojho byvaleho nissanu my zdelil, ze tam bolo liate od nova 10w-40 pocas cca 4 rokov (ratam priblizne 6 vymen podla nabehanych km), ja som tam zacal okamzite liat 5w-40 a div sa svete ("masak") nic sa nestalo, motor od vtedy na 5w-40 najazdil cca 50 tkm a bezi ako hodinky. To len doplnujem vlastnu skusenost na margo tych demagogii co si tu zacal sirit ("masak") o prechode medzi viskozitami.

2011-01-08 18:07:02

Jo ja davam do vsech nasich aut Sunoco - kdybys neznal tak se podivej na jejich web jsou znamy spise ve svete .

U me bylo asi take vzdy davano 10w40 zatim to dodrzuji akorad davam 10w40 pro auta s vice najetymi kilometry .

Jinak stara W10 naftova jezdila prevazne na starline (celkove 260tkm , na starline urco 180tkm)a byla v super kondici .

2011-01-08 18:30:22

Sunoco som chcel tiez skusit..su to kvalitne oleje, porovnatelne s beznymi zavedenymi znackami..Mal som este donedavna N16 1,8 r.v2005 (nastastie ostala v rodine ) a bol som predoslym majitelom upozorneny, ze zvyknu brat viac oleja nez je zdrave, ale nepochopil som preco mali obvau tam naliat 5w-40 kedze 5w a 10w su za prevadzokvej teploty rovnako "huste". Zaujimave ale, ze mne nezrala N16 1,8 absolutne "nic" ( na merke medzi vymenami 10tkm ubudlo maximalne 1 az 2 mm co je zanedbatelne).

P.S pre motory, ktore uz maju viac natocenych km a nieco viac oleja si aj potiahnu by malo byt zaujimavejsie pouzitie olejov 5Waz10w-50 kedze tie su hustejsie ako XW-40 za prevadzkovej teploty (kde sa motor prevadzkuje samozrejme castejsie ako za studena), nevyhoda ale je uz pomerne vysoka cena aj ked v konecnom dosledku to moze vyjst na rovnako alebo aj lacnejsie, ako pri dolievani lacnejsieho 10W-40.

2011-01-08 19:08:34

Jo tak Sunoco je jedno z nejstarsich znacek . Jo tak ty 1.8 neberou olej pokud jsou OK jen kdyz jsou v prdeli.

Me olej nejak nebere neco ,ale neni to moc . Spis ten marathon pro auta s vice km by mel obnovovat tesneni ,vice procistovat a tak no . Jo tak ta 50 je taky reseni ja jestli ji tam dam tak v lete kvuli ostrym jizdam ,aby byla ochrana (chci letos zkusit vrchy ,ale asi jenom 2-3 zavody) a v zime drive namazan motor. Proste chci ho vice chranit a doprad mu jenze tady mam za 390kč 4 litry a 5w50 5 litru za 880 . A pritom 10w40 by melo i pri ostre jizde tomuhle motoru stacit a jeste muzu menit dvakrat tak casto coz je podle me lepsi . Uvidime zalezi na prachach.

Jinak do brachovo Almery 2.2Di davam tu 5w40 a pohoda.

2011-01-08 19:27:06

ano tiez si myslim ze 10W-40 to musi vsetko s prehladom umazat..snad len na zimu ak je predpoklad pocetnejsich studenych startov by bolo vhodnejsie ist do 5w-xx. Na tie racingove "blbnutia" s vyuzivanim maximalnych otacok by bolo dobre sa poobhliadnut po olejoch s vyssou HTHS viskozitou, cim su zname prave oleje MOTUL celkovo, nielen rada 300V. Ale ak je to "blbnutie" len zriedkave tak to netreba riesit nejakym zvlast speci olejom. Napr. taky MOTUL x-max 5W-30 je na esterom zaklade plus PAO a je znamy tym ze ma vysoku HTHS viskozitu (o pomerne dost vyssiu ako bezne oleje 5w-30) co mu dava predpoklady na vyuzitie aj pri ostrej jazde kedy zabezpeci maximalne pevny mazaci film a naviac tym ze je to SAE 5W-30 zabezpeci tekutost a rychle mazanie, co oceni hlane preplnovany motor,,samozrejme teplota oleja je dalsi faktor, ktory ma vplyv (ale to sa presadzuje ako som uz spomenbul pri dlhodobej vysokej zatazi).

2011-01-08 21:32:50

Ani me to neprekvapuje. My jsme treba ted davali do dvou SR motoru polosyntetiky Total a zatim bez problemu. Vetsina modernich oleju je kvalitnich a neni se ceho bat, ale porad jsou oleje ktere bych si do auta opravdu nedal.

2011-01-08 21:39:32

Tak total jsou vyborne oleje . Jo tak ono to starline bude neco prebaleneho mi ho davali 10w40 do naftove w10 a pohoda 200tkm ,ale je to naftak no.

2011-01-09 12:35:59

kornel.přesně tak jsou to plně syntetické oleje.Např mobil 10W50 už maže od 40°C,a je to jeden z mála olejů mimo selenie,který vydrží v Alfě s benzínovým motorem aniž by odešel na klice.

2011-01-12 13:35:38

ja jazdim tiez na Shell HX7 10W40 a uplna spokojnost,lial som ho aj do predoslej primery 2.0td,v obidvoch pripadoch doslo k stichnutiu motorov pri starte. P.S.-vie niekto ktore filtre maju spatnu klapku a kde sa daju objednat resp. zakupit.dik


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 17