Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 13  14  15  16  17

2016-08-07 18:12:19

moc ty oleje resite, koupila se p11 s 300tis, jezdena jen na mogul 10w40 a budete prekvapeni, takhle jsem zadnou 96 jeste nevidel letet.

ja jsem zastance radsi vymenit 2x co 5-7tis levny olej nez tam lit nejaky drahy a drzet ho tam co nejdele...

2016-08-07 18:38:18

sakul: šak Mogul je kvalitná značka škoda že cenovo voči zvyšným značkám nekonkurencieschopná... aspoň ja som nenarazil v kamennej predajni ani v eshpe na cenovo prijateľný Mogul-Paramo... okrem výpredaja v Mountfielde, to bolo za hubičku... ale už skončilo...

2016-08-07 20:55:32

janis: Byla to sranda, jako že jsi jezdil na filtrovaný a už odjetý olej další servisní interval....

SakuL: U těch našich aut se moc značka oleje nemusí řešit, naštěstí. Jde jen o placebo, že jsem jako tomu motoru udělal náramně dobře věhlasnou značkou....

2016-08-07 23:51:50

Olej jsem řešil nedávno (P11-144, 103kW) a s lítostí musím poznamenat, že toto fórum mi moc nepomohlo takže jsem strávil docela dost času samostudiem Podle příčurky k autu má olej splňovat normy "API SH nebo SJ" nebo "ACEA A2-96". K tomu jsem dohledal:

API:

SG (zmiňuji, protože se na něj odkazuje SH) - Oleje s náročnějšími požadavky (snížená tvorba kalů a opotřebení). Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993, které splňují nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a tvorby kalů.

SH - Oleje stejných vlastností jako SG jsou však testovány podle náročnějších norem. Určené pro motory vyrobené v roce 1996 a starší.

(vysokootáčkové motory, přeplňované motory)

SJ - Olej pro motory vyrobené v roce 2001 a starší. (Syntetické a polosyntetické oleje splňující požadavky na úsporu paliva a emisní limity).

ACEA:

A2/B2 „GP“ – normální délka výměny, vhodný i pro některé vysoce výkonné motory (norma již není platná)

Nakonec jsem koupil na webu za pětikilo pětilitr

EVOLUTION 900 NF 5W-40 (ACEA A3 - API SL), což splňuje požadované vlastnosti i s rezervou:

  • API SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
  • ACEA A3 - Oleje určené pro vysoce zatěžované zážehové motory a nebo pro prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru.

Pro zajímavost: A1/B1 - Oleje aditivované proti tvorbě úsad na pístu, tvorbě kalů, opotřebení a oxidaci za vysokých teplot. Splňují požadavky na superlehký běh a úsporu paliva. Jsou vhodné jen pro některé motory.

Viskozitu jsem neřešil, resp. řešil podle obrázků s teploměrem

Tím vším nechci nikomu nic vnucovat, jen chci naznačit, že výběr "správného" oleje (pojmem "správný" myslím to, co jste tam zrovna nalili) není úplně jednoduché - jak tahle diskuse ostatně už ukázala

2016-08-08 07:10:07

kúpil si dobre... je to jedna z tisíc možností....

NO_HITS  
Laďa
2016-08-08 07:50:11

warrior333: vybrals správně

2016-08-08 12:26:02

warrior333: Musíš to brát taky k datu vzniku příručky a výroby motoru, jasně, že teď je na trhu jiný sortiment, než v době montáží SR20, GAxx nebo QG. Kvůli tomu, že tehdy nejen v Nissanu neměli ponětí o budoucích normách maziv nebudeš přece shánět někde v regále zaprášené M7AD...

Většina značkových výrobců maziv má tzv. mazací plány, kde si navolíš model a motorizaci vozidla a vyjede ti doporučený aktuálně produkovaný typ maziv pro Tvůj motor a vůz. Osobně bych se držel hlavně stejné SAE (ani v jednom svém autě jsem nevěděl, co do něj lili předtím, takže volím bezpečnější 10W-40, i když bych klidně připlatil za 5W - ale bojím se, aby nezačal motor žrát), API se postupně jen lepší a ACEA taky.

dobx  
Marek
2016-08-08 17:00:30

slabostka: Jak to tak pozoruji, 100 řidičů, 100 názorů. Každý má jinou zkušenost, takže pravdy se tu člověk nedovolá. Co je podstatné a v čem si budeme notovat je to, že je asi nejlépe si měnit olej sám, protože u nás služby v servisu nejsou ještě na požadované úrovni. Dokonce mi jeden odborník přes oleje řekl, že u nově koupeného auta je lepší si nechat vyměnit olej už v polovině co udává výrobce auta. Např. po 3-4000 km, bez ohledu, kdy mám určeno jít na první prohlídku. Takže babo raď.

2016-08-08 17:21:22

dobx: Tohle kámošovi ve škodovce poradili taky z důvodu, že se motor zajíždí a může být olej rychleji zanesen, než u motoru, co už je zajetý. Dokonce si nosí olej svůj splňující specifikaci a jen mu ho s razítkem mění, záruka běží. Proč ne....

2016-08-08 18:04:17

dobx: to ti neřekl žádný odborník,to je odvěká pravda,kterou ví každý informovaný motoobčan a stále vyplývá z podstaty zajíždění a opotřebení strojů Všechno už tu stokrát zaznělo,ale někteří si z informací nedokážou vybrat a budou se ptát tak dlouho,až si to stejně vyčtou jinde.

NO_HITS  
Laďa
2016-08-08 20:30:56

janis: problem s 5w-xx jako takouvou ať už polo nebo plná syntetika (i když i ta je ve většině případů spíš marketing a jde o polo) neni, jde spíš o to, že se k nim dávají silnější aditiva / čistidla.

Pokud jsi myslel svou GA16, tak stačí kouknout s baterkou přes víčko oleje a pokud tam uvidíš stribrnej případně lehce zlatavej povrch tak ju dej. Pokud budeš mít černej povrch ale bez nebezpečných usad, tak první výměnu oleje bych pak dělal hned jak 5W zčerná a pak bude motor cistej, pokud máš větší černý usady tak nic s API SM a vyšší nepoužívej, uvolnilo by to větší množství karbonu zarás a mohla by nastat porucha. Takovej motor má taky zřejmě vule mezi valcem a kruhy vymezeny karbonem a po pročištění timto olejem by se vůle objevily a auto by začalo žrát olej... Ale takovej stav se u GA vyskytuje jen v případě kdy majitel na údržbu kašlal a to není pdle mě Tvůj případ

Dobx: ideální je i u aut kde je predepsanej interval v zaruce 30tis km, udělat výměnu alespoň v, , polovině,, intervalu , ideálně každých 10tis... I když se to z počátku nezdá, dlouhodobě to motoru prospěje

dobx  
Marek
2016-08-09 16:15:23

stan34: Tak to má veliké, ale veliké štěstí, protože si myslím, že servisy, kteří dělají záruční prohlídky si tohle dost hlídají, aby jim do toho, jaký olej a kdy vyměnit nikdo nekecal. Já asi to štěstí mít nebudu. I když si říkám, že si ten první interval výměny oleje vyměním sám se značným předstihem a v servise budu držet hubu, že jsem to vyměnil. Jsem to ale koumák.

2016-08-09 21:12:33

dobx: Neřekl bych, dneska je už u dost značkových servisů běžné, že si doneseš olej svůj. Samozřejmě musí splňovat, co udává výrobce a pak ti jen poznamenají, že sis dodal olej sám a vymění ti ho. Pokud nesplňuje, tak tě vyrazí, to je jasné. Nevím, jak by se postupovalo v případě, že bys motor po servisce zadřel a určitě by se přihlédlo k tomu, že sis materiál dodal sám. Ale to je prostě tvoje riziko za ušetřené peníze na předraženém oleji v servise.

2mato  
Mato
2016-08-21 01:08:19

k teme, lepsi olej ako Liqui Moly 10w60 race tech som este v SR20DE nemal, oproti Shell Helix ultra 5w40, helix hx7 10w40 to bezi citelne lahsie, je tichsi a lako sa vytaca aj do limitera...spotreba je tiez nizsia, fakt brut olej, pravda i drahy... no stoji za to

PS: ziadne placebo

dobx  
Marek
2016-08-22 16:00:16

stan34: Jak kde. Já mám jiné zkušenosti. Vedoucí servisu mně řekl, že je nutné u nich, míněno v servise si koupit i náhradní díly, protože zisk z pouze vykonané práce není takový, jako rabat z prodeje náhradních dílů a to by museli ten servis zavřít. Což plně chápu, protože každý podniká proto, aby "vydělal" a ne proto, aby "prodělal".

2016-08-22 16:17:30

dobx: no a potom by som mu povedal že asi nepotrebuje zákazníkov a šiel by som inam.... tak ako pneuservisy dnes skoro nepredávajú pneu a zarábajú len na práci. Nebolo by to tak keby si dali nejakú poctivú maržu - ale im ani 50% nestačilo tak sa predaj deje cez eshopy.Škoda že neprišla riadna kríza ktorá by donútila podnikateľov bozkávať ruky zákazníkom.... a k tomu "vydelávat" - to že niekto predraží liter oleja o 100-200% nie je vydelávaní ale zlodejina....

dobx  
Marek
2016-08-22 16:27:37

slabostka: když trochu odskočím z olejů, tak se mně to již také stalo u výměně lankovodů k ruční brzdě s tím, že oni berou lankovody od Eliot a já je tímto připravuji o rabat. PS já si ty lankovody prolil olejem, abych oddálil korozi, tohle mně servis neudělá. Jak píšeš, je to zlodějina.

2016-08-22 17:13:00

dobx: Když to plně chápeš, tak potom není o čem..... Já nechápu, jak můžou na některých dílech nebo olejích nasadit hovadskou cenu a z toho tam koupíš díl, který vychází cenově jako druhovýroba. Stalo se mi to s teplotním čidlem u škodovky - Čína 350,- Kč/origo 370,- Kč, o rozdílu kvality nemá smysl mluvit. Až se vzpamatují, tak se možná i stanu jejich stálým zákazníkem....

2016-08-22 17:45:28

Bych to vysvětlil asi takhle: Je to pravidlo obchodování více či méně seriózní /v porovnání se světem/ a jak se říká,když se ti nelíbí cena,tak jdi o dům dál. Nebo smlouvej a uvidí se,jestli chtějí přijít o zákazníka. Stejně tak to funguje i když si chceš něco nechat vyrobit ve fabrikách,nákupu potravin,zdravotního materiálů,atd. Ať už jako jedinec,nebo firma,tak rozdíl cen je někdy neuvěřitelný.

Základní pravidlo je,vyznat se v tom daným sortimentu a nečekat,že to každý prodá za hubičku jako milovník českýho zákazníka,který má nejmenší kupní sílu v civilizovaný evropě. Rozhodně nechci obhajovat,že nejvíc napálená je nejlehčí práce v servisu,jako je výměna oleje a brzd. Ale oni musejí platit nenažraný vedení,prostory i likvidaci a to se taky významně odrazí.

A to je tu ještě fakt,že zákazník s nosem nahoru jaký to má skvělý nový fáro,si rád zaplatí za drahou kvalitu než aby pojal podezření,že je to moc levný a tudíž šmejd. Na stejným principu fungují prémiový a rádoby prémiový značky nejen aut. My jsme bohužel na nejnižším stupni potravního řetězce ....

NO_HITS  
Laďa
2016-08-22 23:27:31

Známým nosili lidi do servisu vlastní díly, bohužel většinou se jednalo o nejlevnější dily pochybné nebo nízké kvality. Jednou jim došla trpělivost když lidi chtěli po několikáté reklamovat montáž i když očividně byla na vině nízká kvalita dílu.

Takže teď používají díly jen z vlastní distribuce, aby zaručili odpovídající kvalitu odvedené práce ... Od té doby se tyto problémy už neobjevily.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17