Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 17

2015-04-17 16:32:30

Eneos neni tak drahej a použivanej aby ho někdo pančoval a ja ho použivam, jezdim pilu jinak to stejně nejede a olej je uplně v pohodě..

2015-04-17 17:20:03

uz jsem neco vybral tak to skusim jak to bude olejovat

2015-04-17 17:25:34

romiku na ´´něco´´ ti to nepojede ......

2015-04-17 17:52:27

bmarcellus: dostal jsem odkaz na jedem do sprav tak ho asi skusim je to PETRO-CANADA DURON XL 10W-40

2015-04-17 18:20:07

romik: tak hlavně ať stojí pod 100 kč/l ,jinak je jedno,jestli je to třeba texaco,duron,shell,divinol,či pepinol - nic novýho na světě navymyslíš S olejem je to asi jako se sunarem - žádný dítě ještě neumřelo a taky není zdravější Nebo má někdo povolanější jinou zkušenost?

2015-04-17 18:28:50

bmarcellus: no to by ses divil neni sunar jako sunar kazdej je jinej no litr +- kolem 100kc bude urco

2015-04-18 05:58:33

... pokiaľ to nieje čínsky sunar s originálnymi prísadami... mlieko pre kojencov je trošku iná vec ale v podstate platí že pre 99% stačí bežná škatuľka... a ten zvyšok potrebuje niečo extra. To isté aj motory - 99% umaže Lidl olej a ten zvyšok potrebuje nejakú špecialitku. Hlavne aby to majiteľ - rodič vedel a prispôsobil sa. Inak bude problém.

A máme vymyslené aj nepodarky ktoré sa asi zadrú nech robíš čo chceš... a ešte mať v hlave toho chrobáka že mám motor ktorý sa zvykne pokaziť....

2015-04-18 11:35:31

Jezdilo se i na AD6,AD8 a motory se nezadíraly.Jen je potřeba přizpůsobit intervaly výměn. Ty MODERNÍ auta s plno filtrama a omezením emisí,přímovstřik,nebo slavná PéDéčko už je třeba hlídat specifikace,ale mazat to bude pokaždý a nic se kvůli jakýmukoliv samotnýmu oleji nezadře. Vždycky je to o dlouhodobým provozování a stavu motoru.Jestli je v oleji hodně vody,fridexu,paliva a jezdí se velký nájezdy,tak zaklepe pokaždý.Co sem četl testy no name levných olejů,tak všechny prošly normama a měly třeba jen víc syrnýho popela a jiný podružný blbosti.Tam bych třeba zkrátil nájezd do výměny,ale o nemazivosti a zadírání nemůže být řeč. Ještě jsem v odborný literatuře četl,že významně k opotřebení přispívá křemíková nečistota,která se dostane do motor. oleje přes sání díky nekvalitní filtraci a je tak drobná,že jí olejový filtr nezachycuje. Všichni už víme,že se jedná o tzv. sportovní filtry,který jsou jen pro motory,který neslouží pro velký nájezdy a hlavně se olej mění po třetině obvyklýho nájezdu. Takže fakt nemá cenu spekulovat,jestli je olej kanadskej,americkej,německej,francouzkej,italskej,česko-slovenskej,japonskej atd. Všichni používají stejně vyrobený základový olej z ropy a mísitelnost s aditivy má svoje hranice. A na full syntetic olej nemá cenu ani pomýšlet kvůli ceně.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-18 11:38:19

romik: dobrá volba - ten používal např jaymz v almeře, jinak tato firma vyrábí všechny produkty tutela a selenia

2015-04-18 11:39:36

no_hits: ja vim mam to od nej posilal mi aji odkaz kde to sezenu

2015-04-18 13:38:06

no_hits: Tutelu, Seleniu a Sunoco vyrába Petronas, nie Petro-Canada....

2015-04-18 13:42:26

...a k Eneosu - používam ich prevodový olej do CVT, zatiaľ v Tinu 2x výmena a v Punte 1xTutela a 1xEneos. Cena výborná, cca 11-12E za liter.Na štítku Made in EU, myslím že závod majú v GB, neviem či rafinérku ale možno len plničku?

2016-07-26 08:39:52

Motorový olej .. jaký olej patří do benzínového 16V? jsem z těch všemožných specifikací celkem zmatený, A2/A3? A2 už jsem nikde ani prodávat nenašel

2016-07-26 08:49:34

mareksper: Simtě Huz, na A2/A3 nekoukej. Nalij tam nějakej slušnej olej s viskozitou 10W-40 a neřeš. A nebo jestli bydlíš v horách, tak zkus třeba 5W-50. Jestli se o motor chceš dobře starat, tak ten olej spíš často měň. A na novým filtru nezapomeň pořádně naolejovat těsnění, jinak se ti k motoru připeče a bude se při další výměně sundávat strašně blbě.

Já osobně jezdím se Sunoco Marathon 10W-40. Olej měním po 10ti tisících km.

2016-07-26 09:50:33

henry1980: ok, no já měl hlavně strach z toho hydro napínáku řetězu, abych tou specifikací něco nepo...

2016-07-26 10:46:12

mareksper: U napínáku je potřeba spíš to, aby měl tlak, ne? Takže hlídat hladinu a včas měnit.

2016-07-26 11:17:43

henry1980: nevím jak u nissanu, ale vím, že třeba u těch problematických fabií 1,2 htp, kde se dost často potkávají motory se viskozita hodně řeší a může to být jednou z příčin, že napínák nestihne natlakovat...?!? ale jsem laik, co se olejů týče tak 100% laik

2016-07-26 12:01:13

mareksper: 5w30 tam patří od výrobce. Takový tam lejeme od Divinolu celých právě naskočených 100 tis km a zatím všechno běží vpořádku. A že se 1.0 16V musí neustále točit. Nic víc nemusíš řešit,je to jednoduchý

2016-07-26 12:39:09

mareksper: Tam se ale řešilo přehřívání oleje, kterej tekl kanálkem hned u katalyzátoru a zrovna ten 5W30 se pak přepaloval. Takže se tam doporučovalo přejít na 5W50.

2016-07-26 12:58:46

dobrý, takže když koupím SAE 5W-30; ACEA C3/A3/B4 bude to, co tam patří?

a co SAE 5W-40; API SN/CF; ACEA A3/B3/B4 ? (je skoro o polovinu levnější)


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 17