Fórum - Téma


Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11


Fórum Technický koutek Motorový olej jaký ? - N14 / N15 / N16 / P10 / P11



1  2  3  4  5 ......... 17

2007-06-16 09:43:21

Chtěl bych se zeptat, jaký se má správně používat olej, o jaké vizkozitě do P 11/144 z roku 2000 v motoru 2.0 o výkonu 103 kw...

.

** Edit NO_HITS **

  • Do tohoto tématu jsou směřovány dotazy na olej a olejové filtry pro P11/N15 - jedná se o stejné motory
  • Protože se jedná o více modelů v jednom vlákně , byla diskuze přesunuta do TECHNICKÝ KOUTEK
  • VŠECHNY dotazy ohledně olejů a olejových filtrů na tyto modely budou směrovány ZDE

2007-06-16 11:51:51

Ahoj, v servisní knížce píšou 3,7 litru (i s výměnou filtru) specifikace API SH nebo SJ /ACEA A2/96. Viskozita je pak závislá spíš na okolní teplotě a tvojí volbě. Já dávám plnou syntetiku 5W-40 (je řidší = nižší spotřeba a lepší mazání za nízkých teplot) a s úbytkem oleje nemám problém. 10W-40 ale taky splňuje nároky a taky se používá (snad byla i plněná od výrobce). Já se ale držím hesla: pro Nissánka to nejlepší

2007-06-16 13:10:47

Pro naše klima a běžné ježdění je nejvhodnější varianta 10W-40. http://www.oleje.cz/index...?left=main&page=mot_visko S řidším olejem může časem starší motor začít klepat a roste i spotřeba oleje. Osobně bych šla do 10W - 40 a nějaké lepší značky, složení aditiv a vysoká kvalita oleje dokáže udělat i se starým motorem doslova "divy", jak jsem sama mohla vyzkoušet.

Castrol Magnatec jsme používali několik let. Teď jsem zkusili na doporučení našeho mechanika MOBIL Super S 10W-40 a vypadá to snad ještě lépe, motor si jen tiše přede.

2007-06-16 21:20:02

na základě osobních zkušeností, vím že oleje od castrol, hodně carbonují (na novém motoru to není znát, ale později je znát všechno), a přesto netvrdím že by castrol byla špatná volba, jen bych ho měnil dříve, aby se z něho nestačil carbon získaný ze spalování usadit, osbně po delším zkoumání používám olej 10w40 od liqui molly s molybdensulfidem (mos2), je sice černej jak podrážka, ale maže jako hrom, na bluebirdu mi začala klepat klika (sice jemně ale klekne si občas (zacvrliká)), ten motor má nyní najeto 490000km a ještě jede, posledních 90 000 s ním jezdím jako prase, a před 12 000km začal cvrlikat a bylo mi jasné že musím udělat nový motor, ale nejdřív jsem vypustil olej z dvoukila, (najeto 4500km - což je u dvoukila olej zralý na výměnu) a ten olej nalil do birda, chod birda se znatelně ztišil a zlepšil, protože mi odchází i olejové čerpadlo tak mi odhadem cca 15 sec svítí kontrolka mazání po nastartování, na ten olej jsem najezdil 12 000km + 4500 na dvoukile, (už si skládám druhej motor tak to s výměnou oleje neřeším), klika klepe stejně jako předtím, nemaže to, točím to jako kráva a motor šlape jako hodinky, takže závěr je takový, používejte si oleje jaké chcete, u mě je jasná volba http://www.liqui-moly.cz/...ion=com_phpshop&Itemid=38 - kdo si koupí neprohloupí a není to reklama

2007-06-16 21:35:05

ja koupil vuz s 80tis. na tachu po 70ti letem panovi a daval tam Shell Helix Ultra 5w-40 a budu v tom asi pokracovat. Ceka me to v brzke chvili..

2007-06-17 01:14:00

Je nejaky 10W 40 plna syntetika?

2007-06-17 10:00:02

Nedávno jsem četla článek o olejích a není to pravidelm, že to zaručeně musí být polosyntetika (10W - 40), ač tomu ve většině případů tak je. Taktéž se liší polosyntetické oleje různých výrobců procentuláním obsahem syntetické složky. Údajně ji ty lepší oleje mají mnohem více, obyčejné třeba jen cca 30%. Mimochodem jsem zjistila, když nám měnili na garančce olej v Mazdě, že Castrol Magnatec 5W-40 je taky polosyntetika a ne plná. Pak se v tom má člověk vyznat........

2007-06-17 10:19:05

http://www.oleje.cz/index...ain&page=zajimavosti_myty

A další http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku (rolujte dolů tam mýty ohledně olejů začínají)

** Edit NO_HITS - zjednodušeno **

2007-06-17 12:37:40

Jj, to jsou přesně ty stránky, moc dobré a užitečné počtení.

2007-06-17 20:05:31

ještě jeden dotaz .kolik je náplň oleje v P11GT???

Dux
Radek
2007-06-17 22:17:23

Množství oleje P11 2.0 GT

2007-06-17 22:18:10

Neni to nejak malo me srovnani se Sunny?

Dux
Radek
2007-06-17 22:22:16

Množství oleje Sunny N14 2.0 GTi

2007-06-17 22:22:28

Ještě k doporučeným olejům pro P11 : pokud vím, tak Nissan nepředepisuje přímo jednu konkrétní viskozitu oleje, záleží především na podmínkách ve kterých auto jezdí, takže i v uživatelské příručce Primery P11 je uveden pouze rozsah doporučených vizkozit používaných olejů, viz. obrázek. Pouze doporučená je i výkonnostní třída olejů, pro benzinové motory to je : API SG nebo SH, ACEA A2-96.

2007-06-17 22:28:10

Dux: No prave... je to vic, nez P11 a to se mi zda divne.

Dux
Radek
2007-06-17 22:32:54

treba je jinak tvarovana vana. Nebo vetsi filtr.

2009-02-11 15:34:44

ahojte, nakolko je tu o oleji xy tem a tie co som nasiel vcera neviem najst dnes, tak sa vtirnem sem a rad by som sa popytal na konkretny typ oleja: Liqui Moly 10 W-40 mos2

precital som toho vcera dost, najvacsim zastancom je asi kentoya, ale zo zvedavosti ho dal do svojho GT aj blesk, ale daku podrobnejsiu reakciu ako mal kentoya som nenasiel... preto by som rad vedel, ci je to naozaj taka dobra volba, ako som sa tu docital. olejovy filter pojde origo nissan a otazny mam len ten olej. cenu ma viac ako zaujimavu, ale nebranim sa doplateniu za daco drahsie a eventuelne lepsie.

nemam presne zistene, co v tom aute bolo predtym, zatial som vycital, ze to bolo 10W-40, tak asi pri tom zostanem... alebo riesit "vyplach" a dat nieco ine?

auticko je P11GT 1998 a ma najazdene 158.000km

dakujem za rady a pripomienky

2009-02-11 21:11:04

Kibo .s tými olejmi je to o trošku zložitejšie.SNažil som sa pochopiť čo všetko znamenajú jednotlivé značky,výrobné postupy atd a vybrať z toho najvhodnejší olej,ale úplne som sa zahrabal a bol som tam kde som teraz.Každý olej má svoje + a - .Predovšetkým sa drž toho aby olej splnal normu pre nás výkonovú normu A3/B3 a viac.Vyskozitou 10w40 nič nepokazíš.Je to polosyntetika,ktorá je papierovo určená pre naše klimatické podmienky.Ale napríklad som čítal že 10W50,10W60 je už syntetika a má aj väčšie tepelné rozpätie-to je vhodné vtedy ked jazdíš športovo a dobre tomu nakladáš.

NO a nedávno som sa dozvedel vďaka rade člena,že LM MoS2 sa vyrába z použitých olejov .Tiež som ho chcel naliať do svojho SR20DE,ale teraz to už určite nespravím.

Ešte mám vlastnú velmi dobrú skúsenosť zo shellom 5W40,ktorý sme liali do N15 a určite aj vdaka tomu motor po takmer 450t km ide stále ako nový,takže so značkou shell určite nič nepokazíš:)

2009-02-12 01:37:24

ak je pravda co pises o LM tak by to vysvetlovalo cenu a to, co pisal kentoya - ze smrdi ako bolava pata plus ze je od "novoty" cierny ko podrazka

takze spat k zaciatku a idem hladat dake alternativy...

v podstate jazdim kludne, akurat mu raz za cas vytnem, ale ziadna 20 minutova nakladacka, to bude az v lete na mosteckom okruhu a mozno na babe.... no v kazdom pripade dik a idem pohladat daco

2009-02-12 09:30:09

doted jsem pouzival Valvoline Durablend 10W-40 ..ted jsem koupil Mobil 1 Rally Formula 5W-50 a rozdil je znatelny hlavne pri studenych startech a studenem motoru...motor jde o poznani lepe v nizkych otackach, zatim tedy spokojenost.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 17