Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Technický koutek Motorový olej



1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11

2mato  
Mato
2009-08-17 22:32:20

inac hmm ten motul ma zaujima teda ale to je pre motorbike olej : Je určený pre vysoko výkonné štvortaktné motory so spoločnou prevodovkou a spojkou

2009-08-18 00:12:15

je aj pre automobily má totižto inú krabicu

2mato  
Mato
2009-08-18 00:23:32

aha ja som ho hladal a vzdy len moto olej mi naslo do auta boli 6100 10w40 a nie 300v 10w40

2009-08-18 06:55:35

Hej, 300V je pre motocykle. Ale to nicomu nevadi, skor naopak. Aspon mas istotu ze ho urcite neznicis sportovou jazdou.

2009-08-18 07:40:02

Bono83, motocyklové motorové oleje mají jiné složení a parametry než automobilové, právě kvůli tomu, že ve společné olejové náplni je i spojka a musí zajistit i její funkci.Nevím chlapi proč pořád něco vymýšlíte, zkrátka dejte do auta co tam patří podle doporučení výrobce a je to.

2009-08-18 08:02:06

300V je olej pro auta a patri ke spicce. Mozna maji radu i pro motorky, ale to nevim.

2009-08-18 11:21:24

Motul 300 V je základní označení, za kterým následuje pokračování , většinou viskozita a další slovní název produktu, který určuje jeho použítí. Tento olej má dvě řady tj. pro auta a moto. V některých případech se vskutku jedná o naprosto špičkové oleje.

2009-08-19 21:23:03

Tady se touto diskuzí dobře baví :

http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3060

A u mnohých příspěvků se není čemu divit.

2009-08-19 21:57:37

hlavně že tam jsou samí profíci co jezdí ve škodovkách. nejlépa fobiich..hele , že to vuec řešíte....

2009-08-19 22:03:36

...řečnická otázka ... má smysl do Primery cpát Motul ????

Podle mě stačí "normální" oleje jako Shell Helix, OMV Bixxol nebo Castrol Magnatec.

Stejně je třeba to často měnit, nejlépe 10.000 km interval, max. 15.000 km a důležitější je čistota oleje a jeho pravidelná kontrola a dolévání, než spoléhání na superkvalitní oleje.

Jako ideální se mi pro naše podmínky a starší benzínové Primery (pod 2002) jeví 10W-40

2009-08-19 22:09:28

Casio. Koho, že to tam citují? Někdy tady padnou i daleko větší "moudra" Proto pozor přátelé. "Nepřítel naslouchá"! Nicméně pisatel kritiky našich stránek zrovna nevypadá na inženýra z oboru petrochemie. A že píše do "olejů"........? Chodí tam stejní prudiči a zakomplexovaní rejpalové , kteří se chtějí jen hádat a otravovat jako na jiných forech.Občas jsou tam taky pěkné bláboly.

2009-08-21 09:43:46

Ja si do Primerky nalievam Valvoline DuraBlend 10W-40 a som spokojný. A SR20DE sa tiež nesťažuje, skôr naopak

2mato  
Mato
2009-08-21 10:12:32

Pokial nevyskusas prechod medzi aspon dvoma olejmi tak nikdy sa ti auto nebude stazovat, rozdiel zistis az ked to urobis. Podla mna stoji za to rozumne si vyskusat co tomu motoru pasuje a potom sa ustalit... ja ten 300V skusim asi o mesiac budem menit olej tak uvidim..

2009-08-21 12:13:17

Ak by som napríklad aj ja "podľahol" dobrým referenciám a prechádzal by som zas na 300V 10W-40, tým pádom by som opäť robil preplach a ak by sa mi to nepozdávalo a išiel späť na 5W-50, ako ináč s preplachom, nie je to tomu motoru viac na škodu? Bez preplachu by som to asi neriešil.

2mato  
Mato
2009-08-21 15:09:15

pokial ides z 5w na 10w preplach netreba, pokial z 10w na 5w tak asi ano... pokial mas dobru 5w tak si ju tam nechaj a nerob zbytocne s tymi preplachmi veci ... ak mas ako si pisal 5w50 to nebude zly olej myslim, pokial mas este do 200tis km alebo okolo 200 tak ideal..

2009-08-21 15:20:29

Prechazel jsem z 10w40 na 5w50 ve 245tisicih km udelal jsem pruplach a vycistil olejovou vanu fakt tam byl bordel. Poprve jsem menil po 5000km a znovu pruplach ted menim olej po 8000km. Mam najeto 280tisic a pohodicka pokazde menim olejovej filtr. Motor je "tichej" na ty km. A tocim auto pres 7000 otacek.

2009-08-21 15:20:42

Dneska neni prej problem ani z prechodem z 10w na 5w co se tyce usad urcite lepsi nez proplach ja bych si ho do auta radsi nedal ,ale je mozny ze nic neudela ze je to jen muj strach .

2009-08-21 15:51:54

No práveže teraz riešim, či mám pri najbližšej výmene ísť do iného oleja, rozmýšľam aj na LM s MOS2, pretože ten rachot pri štarte sa nedá zniesť, trhá mi to srdce. Ale zas rýpať sa do motora a kontrolovať hydroštely mám "obavu", motor ináč pradie ako mača, ide pekne ako hodinky, nehučí, neklepe, len pri studenom štarte zarachoce - aj po dlhšom státí, takže možno je to reťaz a nie hydroštely... Problém je, že keď som auto priviezol z DE, malo už na oleji okolo 14.000 km a kým som poriešil dake nutné prkotiny, na oleji bolo 15.000 a pri štarte motor rachotil a rachotí doteraz

Preto uvažujem nad zmenou, lebo všetci tu ospevujú 300V a boli tu chvály aj na LM s MOS2, že motor citeľne stíchol, lenže mne ide motor tichúčko... Filter mám origo Nissan... Teraz mám na oleji 6000km, tak sa asi podujmem na výmenu spolu s filtrom a tomuto oleju ešte dám šancu

2mato  
Mato
2009-08-21 15:59:32

ten rachot aj mna sere, teraz sa k tomu pridal aj remen na alternatore tak okrem klepania aj piskot...ludia sa otacaju, ze co za vylagrovany turbodiesel to startujem :P ja som prave myslel, ze to robi ten neorigo nissan olej filter, vsetci to tu tak pisali hmm

2009-08-21 16:34:11

Reťaz zarachotí na každom SR20 líši sa len ako dlho. Zmenou oleja sa to uplne neodstrani.

Skusenost: Primera P11-144 2.0 230 000km od nova jazdena na Castrol 5W-40 s origo nissan filtrom. Aj keď je komplet rozvod+reťaz po výmene aj tak kratko zarachotí.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11