Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Technický koutek Motorový olej



1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 11

2mato  
Mato
2009-08-15 18:06:10

chlapi poradte chcem kupit Shell Helix ULTRA Racing 10W-60 , teraz mam shell helix 10w40 polosynteticky.... problem je, ze chcem dat aj teraz polosynteticky a na tuto 10W60 pisu, ze to je plne synteticky olej

Vzhladom na to, ze aj predajci /obcas aj vyrobcovia/ popisu vela bludov co si o tom myslite ? Je to plna synta a mam na nu zabudnut ci ?

2009-08-15 18:56:33

Plně syntetický motorový olej se v běžné distribuci prakticky nevyskytuje. V každém oleji byť ho výrobce prezentuje jako "syntetický" je určitý podíl oleje minerálního. Tedy je vlastně olejem tzv. "polosyntetickým". Olej který uvádíš má poměrně vysoké viskozní rozpěti a nevím jestli jeho horní hranici využiješ. Pokud ses pro něj rozhodl klidně jím můžeš nahradit stávající 10W 40. Problémy mohou nastat u motorů zanešených karbonem a úsadami , které přísady a aditiva těchto velmi kvalitních olejích rozpouští a vyplavují. Podívej se třeba na http://www.dobrapumpa.cz/ jsou to stánky Ústavu paliv a maziv. Jsou tam nejen informace o olejích ale hlavně o palivech, podané srozumitelnou formou i pro neodborníky.

2009-08-15 22:29:56

pavel53, ... vidim ze mas celkom dobry prehlad o olejoch, chcel by som sa preto opytat, ci som urobil spravne, ked som pri vymene oleja do svojej primery P11 (2.0TD najazdene cca 180000 km) nalial olej Mobil Synt S, 5W-40, vyrobca motora doporucuje specku 10W-40 na podnebie a rozsah celorocnych teplot okolia v nasom regione. Rozdiel je iba vo viskozite 5W versus 10W , t.j., ze v zime pri nizzsich teplotach okolia mi auto startuje, subejktivne povedane mam lahsie starty. Auto aj trochu ozilo, zda sa mi, ze lepsie akceleruje, akokeby sa znizili odpory v motore.

Inac rozhodol som pre tento olej tak, ze vyrobca olejov Mobil 1 ma tabulky pre Nissan motory, a pre moj motor 2.0 TD doporucuje oleje od 0W-40, 5W-40 do 10W-40 pre nas region. Predtym som tam daval Shell Diesel power Plus 10W-40. Niekde na fore som aj cital, ze "do nissanov jedine MOBIL", chlapik to mal potvrdene dlhorocnymi skusenostami z jazdenim pretekov rally...

Co ty na to? Ak mas na to svoj nazor, napis nieco. Vdaka

2009-08-16 09:55:36

Podle specifikace v tabulce, kterou uvádíš je Mobil synt S 5W 40 jednoznačně dobrá volba . 10W 40 je standard a pokud splňuje další požadavky výrobce motorů je použitelný při normálním provozu bez vyloženě extrémních požadavků na zatížení téměř všude. Např. i motocyklové motory, které točí přez 11 000 ot/min. Oleje 0W 40 jsou použitelné jen v motorech, kde je výrobce vyloženě doporučuje, protože sice mažou téměř okamžitě celý motor ale vytváří za provozu podstatně slabší mazací vrstvu. Navíc strácí dříve své vlastnosti proto je vhodné zkrátit lhůtu výměny. Oleje Long life jsou vyloženě pro motory pro které jsou vyrobeny a testovány, právě pro velmi slabý mazací film, byl to původně spíš marketingový tah jisté olejářské fimy a automobilky pro zajištění priority. Nissan v některých servisech používá své motorové oleje "Nissan" a domnívám že jde o Mobil. Nicméně pár let už okolo olejů nedělám, tak se mi spousta věcí z hlavy vytratilo.

2mato  
Mato
2009-08-16 12:36:32

Pavle dik za odpoved, ja sa domnievam, ze aj helix plus 10w40 je kvalitne a dost vyrazne aditivovany olej, pretoze dost vyrazne cisti motor...otazka je, ze nevidim do svojho motora nakolko je cisty. Neviem tiez cim je sposobeny ten narast z 10w40 na 10w60, len aditivami ? Inac napisal som to aj do Shell do olej poradne pre zakaznikov, som zvedavy co mi napisu

Vife, ja nemam dobre skusenosti prave s Mobil Super S 10w40, tiez som presiel z Eso Full Syn 5w40 na tento Mobil a motor isiel horsie, pracoval hlasnejsie, nepacilo sa mi to... Dal som Shell Helix plus 10w40 a motor znatelne zjemnil chod , stichol a aj lahsie siel do otacok...vyrazne lepsi olej pre 2,0 benzin, tym som si isty... Myslim, ze Mobilom sa nic nepokazi a auto bude spolahlivo sluzit tak ako ma, ale su aj lepsie oleje...

2009-08-16 14:15:41

No 60 je už dosť vysoká viskozita pri prevádzkovej teplote čiže bude hustejší. Neviem prečo chceš takýto kupiť keď tam podľa mňa nepatrí, je to dosť malo používana viskozita. V našich podmienkach do SR20 patrí 5W-40 alebo 10W-40. Keď si pochvaluješ ten Shell 10W-40 nerozumiem prečo ho chceš meniť za iný.

2mato  
Mato
2009-08-16 14:36:35

Martin, ja som myslel, ze hustota je dana cislom 10 a ta 60 je skor o kvalite vlastnosti pri vacsich zatazeniach... ked je hustejsi tak ho tam urcite nedam, to nechcem, 10w40 je uz hustejsi tak to staci.... chcel som ho tam dat preto, lebo je to este nieco lepsie od shell tak som to chcel skusit a dat svojmu motoru to naj... Moja povodna vizia bola, ze to je polosynteticky ale nejakej `vynimocnej` kvality, kedze to je jediny schvaleny olej do ferarri f360 : ) predsa len moj engine byva tak necakane vytazeny tym mojim stylom, ze jazdim normalne a z nicoho nic mu nalozim palbu, tak chcem aby mal to naj naj...aj ked tento helix je myslim velmi dobry a nebojim sa, ze by `take nic` neumazal

2009-08-16 14:58:39

První viskozní číslo W=winter označuje kod použitelnosti do teploty mínusové (v mrazu) ,druhé číslo ,do teploty plusové, okololního prostředí za správné funkce chladící soustavy. Nikoliv teplotu samotného motoru nebo jeho částí. Např. 5W50 -30 až +50, 10W40 -25 až +35, 10W60 -25 až +55 . Maximální provozní teplola oleje nebo jeho krátkodobé zahřátí při chlazení jednotlivých dílů motoru je podstatně vyžší. Příliš vysoká horní hodnota viskozity ,může u maloobjemových motorů nepatrně snížit i jejich výkon.

2009-08-16 17:29:30

takže Mobil 1 Racing Formula 5W-50 nebola úplne najhoršia voľba, či?

2009-08-16 18:13:32

Oleje viskozity od xW-50 alebo xW-60 su skôr pre motory typy Twin Spark ktoré maju od výroby väčšie vôle. V bežnom motore sa uplatnia napríklad vtedy keď jazdíte vždy športovo a točite to neustále nad 4000ot.

2009-08-16 19:11:48

To mi je jasné, ale keď už mu dávam "kakao", tak je to určite nad 4000

A zasa keď letím po diaľnici, nejdem v 3000 otáčkach a netočím ho len 2 minúty, ale dusím ho tak aj desiatky kilometrov. Aj keď počul som názory, že po prejdení späť na 10W-40 motor citeľne stíchol...

2mato  
Mato
2009-08-16 22:39:06

tak potom niet o com, necham tam to co tam je, bezne sa neda stale chodit nad 4000, teda da ale bola by to somarina, tie obcasne rpm zvladne 10w40, dik za ucelenie nazoru

2009-08-17 05:01:49

Viskozitní označení olejů je pouze nejzákladnější rozlišení a vodítko při výběru , neříká mnoho o dalších parametrech produktu. Pokud chcete získat podrobnější informace doporučuji např. http://www.petroleum.cz/v...motorove-specifikace.aspx Stránky obsahují srozumitelné , přehledné údaje o rozlišení i značení olejů a další zajímavé informace z oboru petrochemie.

2009-08-17 07:09:49

Ahoj chlape. V klidu! Na 6 let mladém autě už toho volbou oleje moc nezachráních, ale také nepokazíš Vidim, že je tu v diskuzním kroužku hodně "castrolářů". Zjistil jsem si, že ho v Brněnském Nissanu také používají. Jde o to, je-li Ti jedno, že dáš 1l ojeje cca 500 kč, nebo hledáš nějakou alternativu - v dobrém poměru kvalita/cena? Chceš-li tam nejlepší olej bez ohledu na cenu, tak jednoznačně Mobil Pokud hledáš kvalitní olej za vinikající cenu pak mám tři návrhy: Samozřejmě full synt 5W40. 1. Q8 od zdroje z Kuvajtu; 2. Valvoline-to nejlepší z USA za přijatelné ceny, nebo za super cenu také Total. Doporučuji kouknout na stránky Olejspol. cz. Mají fakt super ceny. Měj se Radek

2009-08-17 18:13:19

Ahoj všichni,

vidím, že se mnoho lidí upnulo k rozdělování olejů podle viskozní specifikace.

Ta je sice důležitá, ale není to nejdůležitější při výběru vhodného oleje.

5W-40, 10W-40, 15W40 značí toto : 5W, 10W, 15W - startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Čím nižší je toto číslo, tím nižší může být teplota při zachování tekutosti oleje, dostatečné pro snadné spuštění motoru.

Letní číslo ( za W ) 30, 40, 50 a třeba i 60 zajišťuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru.

Zapomeňte ovšem na dělení olejů podle rozdělování na 5W-40 = syntetický olej,

10W-40 = polosyntetický olej

15W-40 = minerální olej

Tohle už dávno není pravda, takže se nenechte klamat, že 5W-40 musí být nutně syntetika.Bacha na to.

Olej 10W-40 může být stejně syntetický jako olej 5W-40.

Stejně důležitá, možná i důležitější je podle mne ale výkonová specifikace určená výrobcem vozu pro daný typ auta dle ACEA, případně API. Ignorace těchto požadavků může v moderních motorech napáchat dost velké škody i přes to, že použijete doporučovanou"syntetiku" ( všimni si uvozovek ) 5W-40.

Proto bych při výběru oleje preferoval to, co určuje výrobce např. 5W-40 API CF-4.

Pokud výrobce určí třeba již zmíněnou API CF-4, je jen na vás jakou zančku oleje tam dáte.

Pokud olej splňuje tuto normu, nemůžete šlápnout vedle a řiďte se především cenou za jakou jej můžete sehnat

2009-08-17 18:59:24

Domnívám se, že přesně toto jsem vysvětloval v příspěvcích a odkazech výše stačí pročíst

2009-08-17 20:33:38

no a presne podľa toho API som sa riadil

ináč chlapci skvele vysvetlené pre neznalých, toto treba vytlačiť a zarámovať

2009-08-17 20:47:01

Ja som teraz menil olej, dal som Motul 300V 10W40 co je plna syntetika a auto ma uplne iny zvuk. Dost vyrazne stichlo, je pocut cvakanie vstrekovacov. Ten zvuk si vsimla aj priatelka, to uz je co povedat. Predtym som menil olej kazdych 4-5 tis ale takto sa ten motor nechoval nikdy. Takze odteraz uz iny olej ako tento davat nebudem. Odporucal by som ho kazdemu. Ja som ho tam dal na radu AlmeryGT .

2009-08-17 20:56:06

dával ho do auta aj Powerflow, ten hi tiež veľmi chválil a srdečne mi ho odporúčal a chystal sa doňho aj Patricius135, ale neviem, či ho nakoniec dal.

2mato  
Mato
2009-08-17 22:26:10

ten shell 10w40 je synteticky podla toho co pise shell a na www.olejposta maju chybu lebo ho tam maju oznaceny ako polosyntu...asi to tiez spravili automaticky podla znacenia 10w40 ale je to syntetika... tento olej splna :

Výkonnostná trieda: API SL/CF

ACEA A3/B3

Schválenie: VW 500.00

VW 502.00

VW 505.00

MB 229.1

JASO SG ... to by malo stacit nie ?


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 11