Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Technický koutek Motorový olej



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 11

2008-12-30 14:22:32

Ju souhlasim. Jen bych je poslal za Italama by jim to vytmavili nechal jsme si poradit od lidi ktery delaj s olejem a jak to dopadlo u Alfy moc toho nevydrzela zas na druhou stranu kdybych se drzel toho co pisou v manulau a lil tam jen Selenii a nechtel za kazdou cenu usetrit (Selenie napln do alfy 3500,- i s filtrem) nestala by GO 45000,- :o). Jen bych mel podotknout ze jsem udelal jen to ze jsme vymenil filtr vylil starej olej a dal novej a sel jsme z polosintetiky na plnou.

S tim pruplachem nu ma a nema smysl spis bych rekl ze nema VELKEJ smysl kdo chce vycistit komplet motor musiho rozebrat a vycistit. Pruplach ho nezbavi vsech necistot ale podle me mu ani neuskodi jedna se spis o odstraneni puvodniho oleje na ktery pry staci. S tim ze ten sajrat asi moc neudela bych taky mozna souhlasil preci jenom je tam sitko. Kdyz jsem to ale videl chapal jsem proc olej hned cernal. Otazka zni jestli kdyz tam nalijes jinej olej, tak nepusobi na ty usazeniny agresivne a ty se pak nerozpoustej pak by menili vlastnosti oleje. Z toho duvodu jsem udelal pruplach, sundal a vycistil spodek. Kdyz uz se tu ohrazujeme nazorama fundovanych lidi beru to tak ze nekteri tvrdi ze pri razantni zmene olejove naplne by se mela napln menit az trikrat behem 3000km a to z duvodu toho ze novy olej muze pusobit na usazeniny olejove ci karbonove v motoru ktere se rozkladaji v oleji a meni jeho vlastnosti. A je to hlaven tehdy kdz opravdu nevite co se tam lilo.

2008-12-30 14:46:25

fi.lip nezlob se na mě furt tu něco meleš a nevíš o čem mluvíš věř tomu že každej aditovanej olej ty sračky rozpouští a to jak minerál tak sintetika.V tomto je hlavní rozdíl mezi tím co to opravdu nerozpouští a to je už nepoužívanej olej typu A ne AD.Jak píše kolega že mu odešla alfa věřím ale neposlechl manuál a je to jiná třída motoru než nisan.A nisan ti doporučuje oleje ale nikde tam není psáno že nemá bejt minerál.osobně muj nisan má 220 a služební 750 tisíc km a na minerál.Jinak motory mne živí 40 let pár mil km mám také.Jinak jak psal kolega s alfou že proplach snad pro klid duše at odstraní starej olej tak to souhlas na druhou stranu zas ten proplach zustane trošku i v novém oleji a to také není dobré.A věř tomu že ten proplach není žádná kyselina aby za tu nepatrnou chvilku něco rozpustil.

2008-12-30 15:02:23

aumirek: Jak sem psal lej si tam klidně fritovací mě je to uplně šumák Jinak mě už 12 let živěj konkrétně Nissany a před tim Alfa,Lancia a Fiat. Já nevim, jak živěj motory tebe,ale viděl si ho někdy uvnitř? Ten karbon tam prostě být může,ať už špatným olejem nebo nepravidelnou výměnou a jestli si ho nikdy neviděl neznamená to že to není možné

2008-12-30 15:17:53

ten karbon tam vždy trošku bude ale spíše ten mazlavej sajrajt jak psal kolega.Píšeš že te motory živí ale napíšeš hovadinu jakej je hazard přejít na lepší olej a hlavně u nisanu.Tak mi pověz čím je nisan tak vijímečnej proti stovkám dalších motoru.Jinak jedině s čím s tebou souhlasím kdo chce at leje fritovací.

2008-12-30 16:38:52

Nissan neni (hlavně už teď) vubec ničím vyjímečnej jen konkretně tento typ motoru o který se jedná má už od výroby zvíšenou spotřebu oleje,lágry hubený jak litrovej obsah a blok motoru má skoro stejnou koncepci jak 12v z roku 86. No a tyhle motory se serou jak žádnej jinej a jak už sem psal prodáváme je z důvodu nepravidelných výměnoleje,ale párkrát i proto že si někdo myslel že když má motor najeto 120000 a dá mu pln.syn.že mu pomuže a pomoh přestal mazat a udělal kliku Proto sem psal jestli už si ten motor někdy viděl uvnitř věř že já mnohokrát a motory které sem i stavěl neměly v sobě jen něco mazlavého ale i 1mm tlustý nános karbonu na bloku a spodu pístu a do takového motoru dát pln.syn. bych si NIKDY netrouf.

2008-12-30 17:13:30

no dělal jsem dost motoru pravdu ale máš že nisana jsem nikdy nedělal poněvadž to už dáváme vše do servisu a to krom myčky a hlídáni lhut prohlídek je tak vše.Máme sice kolem 100 vky nisanu osobáku i nákladních ale hlavně kombiky a užitkové a některé maj už mil km a krom utopených se nikdá neměnil motor a olej jen minerálni na doporučeni servisu

2008-12-30 20:09:26

Co tam máte za Nissany?Jestli to jsou nákladní tak se nedivim že maj takový kilometrový průběh a ani tomu minerálu ten já leju do odtahovky taky ale neni to Nissan. Já mám v autě motor kterej patřil do náklaďáku a byl v nich nesmrtelnej,ale daly tomu jinou hlavu,turbo, vyhonily výkon a vzniknul z toho motor,kterej teda když funguje jede jako kráva ,ale taky na ně v Nissanu byla kampaň protože se ze začátku žádnej nedožil 100tis. než ho drobet poupravily.

2008-12-30 21:54:33

no je toho dost ale asi tohle vanette, trade ,duble, interstar, king, pár almer a něco patrolu pak nákladní eco 135 ruzné modifikace plošiny skkříně jinak ten minerál lejem do všech teda servis kam jezdíme ho leje osobně s nákladnim jsem najel 750 tisíc vše puvodni krom turba a olej sem nikdá nedolejval a v servise nám ukazovali co měl najeto přes milon km

2008-12-30 22:16:32

Ono u těch nafťáků který točej 3tisíce možná ten minerál i stačí ale u Patrola a Almery dávat minerál Rozhodně bych to u svého auta neudělal Firmě se možná ten risk vyplatí

2008-12-30 22:19:01

no prostě servis řekl že to stačí tak to tam dávaj a problém zatim nebyl ani u těch patrolu a almer ale popravdě pokud bych měl tu almeru nebo patrola zvážil bych to ale netoužím po nich nemusím takové auto

 Svobi
2008-12-31 11:38:29

aumirek : Vtomhle nesouhlasim na praxi jsem mohl vypozorovat jak ty motory vypadaj po ruznych olejich. Vsechny oleje tam mame shell a mobil takze kvalitni . A fabie 1.4Mpi do kterych se dava vetsinou 15w40 (nevim proc to tam cpou) tak kdyz se podivam do nalejvaku tak tam je peknej karbon . Ale treba fabie 1,4-16v nebo ty HTP tak ty jsou krasne cisty a leje se do nich 10w40 ,5w40 a dalsi.

2008-12-31 11:45:04

mužeš nebo nemusíš souhlasit a navíc auto nemám na to abych do něho čuměl jak vypadá uvnitř.Fakt je ten že asi do 100 nisanu ten minerál lejem většinou s tím jezdí kdo má ruce a najeto je hodně km auta prodáváme po 5 letech maj najeto min 300 většinou více některá starší i 750 a nikdy problém

2008-12-31 11:46:42

Přesně tak, ják říká Svobi, např. já používám JEN Shell Helix a to už i na minulém autě ( taky mám jednou ročně celou náplň zadara ) a ty motory jsou čistý, jak lesní studánka Na oleji a beňu tedá já nešetřím nejsem tak bohatý, abych lil do auta nějaké laciné sračky

 Svobi
2008-12-31 12:01:37

Aumirek jasny kazdyho vec. On ten motor muze jezdit i stim karbonem dokud nezalitne nejakej pucek kam nema . Brachovi na S12 zalitl pucek do dirky na hydrostatickej napinak retezu rozvodu , retez byl pak volnej bouchl nahore do krytu nad retezem ten se urval a zalitl dolu mezi ozubeny kolecka a zasprajcl se teda poradne. Sli jsme do Nissanu a presne nam to popsali a rozebrali jsme to a pucek tam byl. Protoze auto trochu zralo olej on jeste trouba ho nevymenil 20tkm a jen dolejval a asi ruzny oleje a udelalo to todle

2008-12-31 12:27:09

svobi souhlasím ale ono tohle se muže stát i u jiného oleje a v jeho případě to možná bylo tím že nedodržel lhuty výměny.A jestli u minerálu je lhuta 10 tisíc tak u kvalitnější sintetiky je i 40 tisíc km.A dle mého a tvrděj to i odborníci je ten kvalitnější olej hlavně o tom že má delší proběh km.Jak říkám u nás s tím jezdí kde kdo jeho starost je jen kontrolovat vodu a pod a zajet na myčku.Ale je pravidelnej servis co 10 tisíc ve značkovém servisu.Ono je to i o tom jestli to auto máš jako boha nebo obyčejnou věc.Pro mne je to normální věc co koupím co tři roky jiné starší nikdá jsem ani nechtěl nové auto a ted po pravdě už na nové ani nemám.

Ps a popravdě na co je mi kvalitní olej s výměnou co 40 tisíc když najedu za rok 10 tisíc km a pokud najedu více stejně jedu do servisu co 10 tisíc na pravidelnou kontrolu

 Svobi
2008-12-31 13:02:07

Ja nejsem zastance tich dlouhych vymen je to podle me pekna blbost dobre ze tten olej ma svoji mazivost a dalsi po dobu tich 30tkm je sice hezky ,ale uz to nebude tolik a hlavne bordel kterej se tam usazuje tima dlouhyma vymenama ten by se jeste po 10tkm vyplavilo ven. Na nasich menime po 10tkm kdyz nejsou prachy tak v Almera po 15tkm pac do ni davame castrol 5w40(ten by mel bejt i na ty dlouhy vymeny) a v Nissanu je meni po 15tkm. Ale kdyz jsme vymenili olej tak motor de tisejc cim to je ?

2008-12-31 13:09:26

no já také zastávém názor měnit co 10 už i proto že stejně bys měl jít na prohlídku takže se hned vymění.Ohledně toho že je to tiší nevím ale myslím že v motoru jsou ty aditiva a ty se provozem ale i časem ztrácí a proto se musí olej vyměnit i když nemá ty km.A právě ty aditiva maj mimo jiné i vliv na hlučnost toho motoru.

2008-12-31 13:21:38

Taky to tak dělám a přidávám se k Vašim názorům. Raději častěji vyměnit olej, protože stářím degraduje a myslím, že na životnost motoru má kvalita oleje a jeho pravidelná a včasná výměna podstatný vliv. Long life oleje osobně neuznávám, za tu cenu si raději 2-3krát vyměním normální ač kvalitní olej v kratších intervalech a věřím, že to motoru jen prospěje. Na kvalitě oleje, paliva a filtrech nikdy nešetřím.

2008-12-31 14:07:41

Doris Doris Jak to děláš Zase s tebou musím souhlasit

2008-12-31 14:18:42

jo a souhlasím s kvalitou paliva od doby co u nás nařídily tankovat u předem daných pump a ne tam kde dávaj dárky tak se nestalo aby někomu zamrzla nafta


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 11