Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Technický koutek Motorový olej



1  2  3  4  5 ......... 11

2008-12-27 23:45:38

http://www.olejcentrum.sk...000-az/4789/motorovy-olej aby nevraveli ze blboti pisem neviem prečo nie nerozumiem tomu ....

2008-12-28 09:23:55

Nepisal som ze pises blbosti, ale daj tam radsej 10W40.

Motor s riedsim olejom bude dost hlucny!

Zober si do ruky manual, a vyhladaj si co tam mas naliat, a budes mat pokoj

2008-12-28 18:51:27

navyse ten riedky budes dolievat kazdu chvilu, bude lietat von aj vyfukom

2008-12-28 18:54:55

kibo pokud ti ten olej lítá výfukem tak to máš pěknej vrak a navíc ten olej se dává podle toho jaké jsou okolní teploty takže někde v mrazu je lepší jak ten hustej

2008-12-28 19:19:30

Pro naše klima a relativně mírné zimy je dostačující 10W-40 a samozřejmě držet se i toho, co doporučuje výrobce. Mnoho mechaniků a specialistů na oleje mi tento doporučilo, tak se toho držím. Do obou aut dáváme 10W-40 a když jsem to subjektivně porovnala s původním 0W-30 u zánovní Mazdy6, tak rozdíl jsem nepocítila žádný, akorát teda v ceně. Spotřeba se nezvýšila, studené starty v mrazech jsou úplně v klidu.

Nejsem si tím jistá, zda teď nepíšu nějaký blud , ale mám pocit, že ten řídký olej 0W-30 tam snad byl jen pro zajetí motoru a taky pro splnění co nejnižšího emisního limitu. Mám tuto info ale jen z druhé ruky, tak opravdu nevím, co je na tom pravdy.

2008-12-28 19:33:37

doris uplnej souhlas ale ono je to i o tom kolik km najedeš třebas 10w40 je vhodnej od-20 do plus 30 a pokud najedeš na tu výměnu hodně tak že měníš třebas 2 krát ročně stojí za to dát jinej v zimě a jinej v létě.Takže ten první olej je univerzální celoroční.A zajisté každej uzná že univerzálnost musí bejt nějakej kompromis oproti spec zimnímu a letnímu

2008-12-28 23:34:55

Ok... už se nehádejte !

Dám tam 10 W40 , bud to Shell a nebo Castrol - je to zlatá střední cesta, jen mám pořád dojem že ty svíčky od NGK nejsou zrovna nic moc,at sem měl jakýkoliv auto tak jsem tam nakonec pořád cpal Bošchky většinou 4bodovky super X a bylo po starostech a na jedny sem najel skoro 60000 než si řekli o výměnu.

Proto bych potřeboval aby jste napsali jaký kdo máte s tou a tou značkou skušenosti.Nissan je pro mě nová neznámá i když je to zase japonec,tak stejně bude mít mouchy jako každý jiný auto,něco mu bede chutnat a něco ne.A když je vás tu většina se stejným motorem tak už víte co má nejradši.Nerad bych laboroval a vyhazoval prachy z okna a nebo tomu motoru nějak uškodil

2008-12-28 23:57:50

aumirek, nejedna sa o moje auto, ber to tak, ze do novych aut tak kazdych 1000 km dolejes pol litra az liter oleja podla stylu jazdy, hadaj cim to je? aj ked jazdis normalne, ten olej sa straca, aj ked menej. kde sa to stavalo pri embeckach? ked netiekol, nemizol

2008-12-29 00:21:28

Kibo: chcel si pisat 10 000 km, ze?!!

2008-12-29 00:30:36

bohuzial nie, nepomylil som sa cije to BMW alebo VW, od motora k motoru je to ine, ci pol litra alebo liter... uz netreba chodit na vymeny oleja, kym pride interval, mate vymeneny 2x

beriem ak clovek jazdi 60 iba po meste, tak to nespali, ale ak raz ide dialnice alebo sa ponahla, ide to do minusu a enmusi lietat 200, hovorim z vlastnej skusenosti

Ok,beriem spat, troska som si to premyslel a prepocital... Ta tisicka by pasovala na type R, vychadza mi to tak 2-3000 km v zavislosti od auta a stylu jazdy a 0,5 az 1l oleja...

Samozrejme zavisi aj od druhu motoroveho oleja a viskozity...

2008-12-29 04:25:07

no na mém nisanu mám najeto 220 000 tisíc km a zatím jsem nedolejval ani jednou a to jezdím 80 procent město na služebním 750 000 km a taktéž i když tam jezdím delší trasu.Ps jinak mne rozesmálo srovnávat spotřebu oleje u embéčka a moderního oleje kde jak je známo u embéčka byl motor kula oleje a tam bylo opravdu v normě pul litru oleje na 1 000 km

2008-12-29 04:40:08

Ak zanedbame nekvalitu motora ako takeho, podla mna spotreba oleja zalezi od stylu jazdy. Mazda (16v DOHC) sa mi v praxi sprava takto:

  • jazdim na nizkych otackach = spotreba 0.5-1 litra oleja na 10-15 tis km (cize akurat od MAX po MIN na ryske, akurat pri vymene oleja)
  • jazdim vo vysokych otackach = nutna castejsia kontrola, cca 2-nasobna spotreba oleja

Motor samozrejme tesni (vsetko suche).

JPP: Udajne sa na tom zrani oleja pri vyssich otackach podiela prave to 16v.

2008-12-29 05:06:47

Sundancer ano to mohu souhlasit ale to je 0,5 litru na 10 tisíc a ne na 1000 km to už je o něčem jiném

2008-12-29 17:48:11

AK nepočítame netesnosť tak spotreba oleja 0,5-1 liter na 1000km tak motor pápá.

Inak sám si myslím že spotreba oleja závisí od jeho kvality a čistoty.Z vlastnej skúsenosti vám poviem to čo sa asi nikde nedočítate.Pri elektronickom meraní čistoty oleja vyšlo najavo že nový olej vykazuje horšiu čistotu ako už olej používaný.Je to dané tým že výrobcovia olejov šetria na ich čistení,taktiež záleží na značke atd aj ked vieme že v skutočnosti sú myslím 3rafinérky-no to by bolo nadlho o tom polemizovat.Takže ked nalejete do auta takýto nový "špinavý olej"a prejde okruhom vozidla všetky tieto nečistoty by mal zachytiť kvalitný filter a mal by sa z neho stať čistý olej-vyčistený od nečistôt.Logicky po tomto akte by mal znížiť účinosť olejového filtra-jednoducho ho už mierne zaserie.

Pretoto mením počas životnosti oleja 2krát olejový filter.

Možno je to pre niekoho zbytočnosť,ale ja z radostou tie 2-3stovky na to obetujem.

2008-12-30 00:03:56

Jak někteří píší 10W40 je ideální volba kterou nejde nic pokazit Naopak dát plnou sinťárnu když nevíš co tam bylo před tím je,a hlavně u Nissanu kde záleží na oleji celá životnost motoru,obrovský hazard! Vždy lze po lepším oleji dát horší ale nikdy ne naopak! A jinak na NGK není vubec nic špatného,NGK dělá svíčky do závodních motorů ať už aut nebo motorek

2008-12-30 04:16:24

Proboha nepište tu už takové hovadiny jako že nejde dát po jakémkoliv oleji jinej jakejkoliv olej teda za předpokladu že pasuje viskozita.Než něco napíšete tak se zamyslete.A další věta zrovna u nissanu mohu tě ubezpečit že to je motor jako kterejkoliv jinej vyrobenej v stejném časovém období snad vyjma nějaké číny

2008-12-30 07:34:19

Kurna koukam ze mi tedy motor co nejdriv odejde safra podle Fi.lip. Presel jsem z 10W-40 na Mobil 1 Rally Formula 5W-50 na me Primerce GT najeto 265000km. Samozrejme jsme nejdriv proplach motorovej prostor sundal spodek vycistil nalil jeste nejakou sracku na hydrostely. Pocity motor stichnul de lepe do otacek prestal za studena skoro klepat (hydrostely)rikam skoro protoze v tech -10 se nachvilku ozvou s tim ze pres tejden auto stoji. Spotreba oleje u me je podle stylu jizdy kdyz tomu davam nafrak a jsme porad kolem 7000 otacek olej si to vezme a dolejvam klidne 0,5l na 1500km ted jsme dolejval 0,5 po 3000km. Predtim jsme dolejval 1l po 2000km nevim zdali nekde neprosakoval.

Jsem spokojenej s olejickem i kdyz jsme se velice bal po skusenostech co mam u Alfy kde se tahle vymena oleje rovna sebevrazde motor vydrzel 1000km baj vocko zadrel se. Jinak kdo tvrdi ze nevadi kdyz se míchaj oleje se stejno viskozitou nema tak uplne pravdu zalezi vzdy na motoru a na zpusobu zachazeni s motorem. Nissanacky motory vydrzej hodne ale na priklad u Alfy je to smrt pri sportovni jizde .

A k tem svickam daval jsem Brisky zavodni s tim ze to prej pojede lepe hm moc se tam neohrali autu se vubec nechtelo dal jsem tam original NGK a bylo vse v pohode.

Jeste mi to neda s tim pruplachem. Udelal to nekdo z Vas a sundal pak spodek? Kdyz jsme vydel ty "sracky" co tam zustali i po vypusteni oleje na dne asi tak 0,5cm vrstva kterou jsme sundaval dost dlouho hadrem protoze to bylo tak husty ze se to oleji vubec nepodobalo a na to bych mel nalejt cistej olej. Nemuzu si pomoct predtim mi olej hned scernal ted je porad cirej trochu ztmavnul ale neni cernej. Koukal nekdo no vnitrku motoru kolik mu tam zustalo karbonu jak jsou steny cerny kolik usazenin zustalo? Jinak tohle neni rada konstatovani. Nekdo se tomu brani zduvodu toho ze kdyz ma motor hodne najeto muze se stat ze se usazenej karbon na tesnicich mistech uvolni a pak zacnou bejt vule netesnosti nevim nu. Ja jsme to risknul a vyslo mi to u motoru s 260tisici km.

2008-12-30 09:17:38

Honza GT souhlasim s tebou i když mám trošku jinej názor na ten proplach.Ale není to až tak z mé hlavy.Dělám řidiče 40 let a to musíme chodit na školení.No a tam vždy chodí také ruzní odborníci a jednou pozvali z výskumného ustavu maziv.A ti nám přednášeli o tom že každej moderní olej se muže míchat/teda krom prastarého oleje MA bez AD/6e to je prostě norma a žádnej výrobce si ji nedovolí porušit.Na výrobci oleje až tak nezáleží jsou dá se říct stejné.Samozřejmě jsou kvalitnější a méně kvalitní ale hlavně jen v tom kolik km doporučují na něj najet bez výměny.Tvrdili také neproplachovat poněvadž ten proplach nemá význam a jeho schopnosti to rozpustit jsou malé a mazací schopnost také.Za tu chvilku co běží v motoru toho nic moc neudělaj a běžet to dlouho tak ještě poškodí motor.Jinak máš pravdu že pokud sundáš vanu bejvá tam takovej mazlavej sajrajt ale tomu se zabránit nedá a je asi neškodnej a ten proplach ho stejně neodstraní.Ale tvrdit že motor zničíš přejdeš li z minerálu na sintetiku je do nebe volající blbost.Protože i když ani jeden není špatnej zaručeně ten druhej je lepší když nic jiného jen v lhutě výměn.A že olej časem ztmavne nic neznamená jen to že je dobrej.Ono každej motor produkuje nějakej ten sajrajt a olej ho vstřebá a ztmavne.Poněkud divné by bylo pokud by byl stále jak novej znamenalo by to že ten sajrajt není v oleji ale usazuje se v motoru.

Ps pokud ale někdo preferuje krásnej čistej olej po celou dobu provozu doporučuji použít prastarej M6A ten má tu vlastnost že jen maže a karbon ho netlačí a proto ho nechává usazovat v motoru takže olej je krásně čistej na rozdíl od toho motoru

2008-12-30 14:12:54

Nevim co se rozčiluješ mě je to uplně jedno co si tam lejete dejte si tam klidně Fritovací ale rozhodně sem už pár motorů rozebraných měl a i jich pár,(z toho důvodu že si někdo myslel že si plnou syntetikou pomuže)prodal. .A ještě většina motorů které lidi sháněly a hlavně 2.0 a 1,8 odešly kvuli oleji proto sem psal že u Nissana je olej duležitej. Kupříkladu 1.4 Sunny,Almera by snad fungovala i na ten fritovací Nechci se nijak chlubit ,ale Nissanů sem měl dost tak vím o čem mluvím P.S vyzkoušejte si ten motor rozebrat po "propláchnutí" a uvidíte co vše tam ještě zůstalo

2008-12-30 14:17:34

Jo a dodatek. Když si koupíš auto které mělo už X majitelů Jak víš co tam bylo za olej?? Věř že hodně lidí stále šetří a leje tam minerál a když tam pak dáš Syntetiku a ta ti ty sračky rozpustí budeš skákat radostí že sou ucpaný mazací kanály Jestli nevěřáíš,stav se někdy ukážu ti motory r.v 2001 a vypadaj jak ze starý škody 105


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 11