Fórum - Téma


MOTOROVÝ OLEJ


Fórum Almera N16 MOTOROVÝ OLEJ

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2007-07-09 23:13:44

Ahoj,

tak jsem před výměnou motorového oleje, mám Almeru 2,2 Di. V servisním manuálu je uvedeno, že se má používat olej specifikace API CF-4 a že se nemá nikdy použít API CG-4.

Jaké můžu volit alternativy ale uvedeno není. Manuál je také již staršího data a oleje se vyvíjely.

Zatím jsem měnil jenom jednou - po koupi auta - a dal jsem tam HEKRA SUPER GX diesel, SAE 15W-40, API CF-4/SG.

Jaký olej používáte pro diesly?

2007-07-10 07:54:44

nemusis sa bat pokial si tam dal api specifikaciu tak by to mohlo byt v poriadku este by som odporucal pozret ci ti sedi odporucana sae (15w-40-atd) no v zasade to ze sa oleje vyvyjaju je pekne ale tebe vyrobca predpisal ze aky tak pokial to budes drzat bude dobre.no extra velku hlavu si z toho nemusis robit ak sa bojis tak skrat vymenu lehotu pre olej a je vymalovano.

2007-07-10 08:14:05

Mám starší diesel, ale olej jako Hekra, Mogul a jim podobné, bych do toho auta nedávala. Už kdysi jsme byli dost nespokojení s BP, což je sice dražší olej, ale aditivace byla mizerná - byl hned černý, hlučný motor a ničilo to těsnění - olej prosakoval. Kamarád dal do Mazdy 626 Mogul a má podobný problém, navíc mu motor, ač dodržel specifikaci dle výrobce, začal klepat. Používám v současné době MOBIL Super S 10W-40 - dělá se i pro diesel (je o něco hustější), předtím jsme tam dávali Castrol magnatec 10W-40 nebo Shell Diesel 10W-40. Maximální spokojenost, motor je čistý a jede jak nový, prosakování se zastavilo. Klesla o trošku i spotřeba paliva. Olej měníme co 6-7.000km. Najeto celkem 260.000km. Levnější oleje sice nemusí být špatné, ale pak je lepší je měnit o dost dříve. Značnou část ceny, krom značky samozřejmě, dělají v oleji přidaná aditiva, která plní v motoru plno různých funkcí. Long-life oleje osobně neuznávám vůbec. Optimální volbou pro naše klimatické podmínky je olej viskozitní třídy 10W-40, pokud výrobce neuvádí jinak.

2007-07-10 09:34:45

Pre N16 1.5 sú výrobcom odporúčané triedy API od SE po SJ. Ja som do svojej almerie ale nalial novší typ oleja SL 5W-40.

Je to podľa vás problém? Nie sú žiadne priesaky oleja a motor je tichý "jako lví pšouk".

Jediný prúser čo som spravil, že som ho prelial, takže som potom musel trubičkou a injekčnou striekačkou vybrať cca 2-3 dcl.

2007-07-10 10:08:55

Mám almeru 2,0diesel a dal jsem tam castrol 10w40.

2007-07-10 10:29:08

Almerie: Pokud výrobce specifikuje použití i oleje s viskozitou 5W-40, problém to není, spíše by to mohlo dělat neplechu u starých motorů, kde už jsou nějaké vůle. Tam se často stává nežádoucím jevem zvýšená spotřeba oleje, zvláště u těch "řídkých" 5W a 0W. Nicméně pro naše klima bohatě postačí i 10W -40. Do bývalé P11 jsme též dávali 5W-40 a bylo to v pohodě, ale možná zbytečně drahé. Do druhého auta, Mazdy 6 , kde byl od výroby Castrol 0W-30, nám na první garančce dali Castrol Powertec 10W-40. Výrobce ho jednak doporučuje pro tento motor a hlavně nehrozí, že v budoucnu bude problém se zvýšenou konzumací oleje - zejména problém benzínových agregátů Mazdy s objemem 2.3i. Chod motoru nejeví žádný rozdíl oproti předchozímu oleji, možná je snad o něco tišší. Takže zlatá střední cesta.

2007-07-10 10:58:23

doris: dík, ale mal som skôr na mysli použitie API triedy SL, keď výrobca odporúča povedzme od SE po SJ.

Ale myslím, že použitie novšej triedy by nemal byť problém, novšie triedy sú lepšie aditivované ... hmm?

2007-07-10 13:26:00

Ne vždycky je dobré přejít u starších motorů na oleje vyšší výkonnostní kategorie - jak už zmínila Doris,vyšší obsah aditiv dokáže rozpustit pevné úsady v motoru a ty pak mohou zanést mazací kanály a filtr.Krom toho některé přísady v olejích reagují s materiálem těsnění a gufer,takže pak může docházet k průsakům a únikům oleje okolo hřídelí a ve spojích.Určitě je dobře řídit se doporučením výrobce motoru a podle toho,jak bylo o motor doposud pečováno.Pokud dobře a je čistý,lze přejít i na "lepší" olej - u staršího motoru a tam,kde nevím jistě,co v něm bylo,bych na vyšší třídu přešel radši až po generálce nebo vyčištění motoru.

Co se týče kategorií SAE (viskozita) - je fakt,že řidší olej se rychle dostane ke všem mazaným místům,ale taky má díky nižší viskozitě jiné nároky na olejové čerpadlo,které je většinou zubové.V případě starších motorů,kde má čerpadlo větší vůle a u čerpadel staré konstrukce,kde se nepočítalo s nízkou viskozitou oleje,tak může docházet k nedostatečnému tlaku v mazací soustavě a tím,paradoxně,díky "lepšímu" oleji k horšímu mazání...

Značky olejů (výrobce) si musí každý vybrat sám - podle peněženky a gusta.

Hodně vědomostí o mazivech jde najít tady:

http://www.oleje.cz/

zvlášť k motorům aut:

http://www.oleje.cz/index..._vykon&page=mot_porovnani

http://www.oleje.cz/index...dobe_vykon&page=mot_vykon

http://www.oleje.cz/index...?left=main&page=mot_visko

a doporučuju i zavítat na fórum!

2007-07-10 21:44:25

DORIS nehýčkáš ten motor moc? V servisním manuálu jsou předepsané výměny po 20000km

2007-07-10 22:10:40

http://www.valar.cz/klasifikace.php?id=1

2007-07-10 22:21:17

Sládek: Neřekla bych, 20.000km pro tenhle starý diesel je podle mne šíleně moc. To u moderních motorů je často hranice výměny, ale je lepší to měnit dříve. I u Mazdy to necháváme do max 12tkm i když je hranice oněch 20tkm. Zdrcující většina mechaniků doporučila měnit olej do 15.000km u benzínu a u tohoto dieselu max. do 8 -10.000km. Už když to má najeto těch 5tis.km , olej je už docela černý. Jednou jsme olej nechali přes 10tis km, a bylo to teda znát. Papír možná snese všechno, ale motor ne. Je lepší měnit častěji, toho se držím a motor šlape jak nový. Měl bys slyšet jak si tiše a klidně přede, je to paráda. ALMERKA ho slyšel a může to potvrdit, dokonce i jak jezdí....

2007-07-10 22:26:24

u výměny oleje ani nejde o to že by ten olej při 20 000 ztratil viskozitu či přestal mazat dobře, jeho kvalita je stále dobrá, ale aditiva už jsou fuč, a karbon navázaný v oleji se začíná (u každého oleje a motoru je to jinak) řekněme okolo 10 000 najetých kilometrů usazovat v bloku atd

2007-07-10 22:32:35

kentoya: Přesně tak jak píšeš. Mazat to bude vždy, ale motor pak bude zanesený kalem a dalšími nežádoucími úsadami.

Prosím Tě, četla jsem, že používáš olej s MoS2 od Liqui Moly, jak jsi spokojen? Nemůže se ta přísada MoS2 usazovat v průtokových kanálcích? Mám na tento olej zálusk, ale nemám dost referencí, tak se ptám. Díky

2007-07-10 22:47:51

Poraďte, prosím, co mám tedy koupit abych splnil požadavky v manuálu. Případně jaké specifikace oleje volit. Našel jsem totiž oleje, které splňují API CF-4 a současně API CG-4 - první je předepsáno, druhé zakázáno, tak nevím.

2007-07-10 22:49:16

nevěřím že by se usazovala, mos2 se používá ve všech uvolnovačích pro max vzlínavost, poprvé byl mos2 v oleji použit ve druhé světové válce brity v letadlech a měl za úkol jediné, pomoci letadlům dostat se z nepřátelské zony při prostřelení olejové vany a ztrátě oleje (či poruše motoru), jenomže výroba tohoto oleje byla dost nákladná, tak se pro normální spotřebitele nikdy nevyráběl až nyní kdy je výroba za stejné peníze jako u jiných olejů, myslím si že tento olej hodně lidí neocení a nedocení protože nikdo netuší že jeho motor je např v koncích a prodlouží lepším kluzným mazáním lepší vlastnosti oleje, upřímně na motoru v birdu mám najeto nyní cca 495 000 km, ten motor je po smrti, kroužky netěsní a přetlakovává se blok, při 480 000 mi začala nepatrně klepat klika a mlátily tři hydroštely, ten motor když nastartuji tak cca minimálně 15 sekund svítí kontrolka mazání, protože asi i olejové čerpadlo je hyn, a do tohoto motoru jsem nalil vyjetej olej z dvoukila právě od liqui moly, s tím že udělám zatím druhej motor a vyměním, najel jsem na ten vyjetej olej už 15 000km a motor stále špatně maže, klika klepe stejně, hydroštel mlátí už jen jeden a kroužky netěsní stále, ale motor šlape jako hodinky a jeho chod je i na totálně vyjetém oleji tišší než jaký byl při cca 400 000 km, vím že to vypadá jako reklama, nemusím to nikomu ukazovat ani nutit, ale já už do auta asi jinej olej lít nebudu a pro ty co si ho koupí, tak at se neleknou je černej jako bota a smrdí jinak (ten olej), a závěrem nevím jestli se hodí do všech motorů já to nezjištoval, ale je to klasický 10w40 a já jsem spokojenej

2007-07-11 07:06:52

kentoya: Moc děkuji za vyčerpávající odpověď, hodně mě tento olej láká a rozhodně všechno, co jsem zatím od téhle značky vyzkoušela stálo zato. Ta specifikace mi právě vyhovuje, též dávám 10W-40.

2007-07-11 07:21:28

sládek: Dívala jsem se na specifikace olejů a pro Tvůj vůz se hodí více olejů: dala bych tam osobně polosyntetiku 10w-40, oproti minerálu je to dost rozdíl k lepšímu (sama jsem to mohla vyzkoušet u motoru, který měl na svém kontě tehdy 150tkm.) a jestli chceš tomu autu dopřát skutečně kvalitní olej, dala bych tam Shell, Castrol nebo Mobil, všechno 10W-40. Liqui Moly má špičkovou aditivaci a též by mohlo být dobrou volbou - znám jejich výrobky už řadu let a jsou vynikající. Podívej se třeba na tyto stránky, máš tam u všech olejů specifikace. http://www.oleje.cz/eshop...m_prod.php?p=0I1I&kat=101 Většinou cena oleje o něčem svědčí a i když mám už starý vůz, na oleji rozhodně nešetřím, je to základ.

2007-07-11 10:41:32

kento: to co si napisal o tvojom a Birde ma presvedcilo ten olej skusit. Uz som myslel ze zostanem u Shell (Helix Plus 10W 40)ale to Liqui Molly ma tak nejak laka neviem preco uz nejaku dobu. Videl som ho vsak predavat u nas len u Forstingera co je taky auto "hypermarket" co mi nesedi dokopy s niecim kvalitnym a za dobru cenu 10W 40 co som tam videl bol lacnejsi ako Shell co kupujem (tusim pod 400/liter). za co kupujes ty ten olej a kde? pripadne viete niekto poradit kde ho v SR kupit? zobral by som ked pride cas vymeny 5litrov aby bolo aj na dolievanie kedze SR20DE mi papka tak 3dl/1000km

2007-07-11 12:26:44

blesk666: Našla jsem ještě tohle, třeba se Ti to bude hodit:http://www.liqui-moly.cz/index.php

http://www.liqui-moly.cz/...ion=com_phpshop&Itemid=38

2007-07-11 14:59:48

Petrolejářské firmy znají velmi dobře odolnost motorů Nissan, zážehový dvoulitr například jedna z nejznámnějších společností využívala pro destruktivní zkoušky svých nových maziv. Byl to totiž jediný moderní šestnáctiventil, schopný garantovat bezproblémové překonání životnosti použitého oleje. Naše náročné testy odolnosti a trvanlivosti prověřují vlastnosti motorů až za hranice možností, mimo jiné zahrnují i zkoušku motoru na dynamometru - za nepřetržitého chodu při otáčkách přesahujících o 15 % kritickou hodnotu, a to po dobu 40 hodin. Je proto příznačné, že právě s novou Primerou přichází na evropský trh i úplně nový motorový olej - 5w30 Molybdenum, který radikálně snižuje vnitřní tření a následně i spotřebu paliva v průměru o dvě procenta.

Tohle není z mé hlavy - jen výňatek z článku na magazin.auto.cz,ale dotvrzuje mimoděk Kentoyova slova.


Odpovědět

1  2