Fórum - Téma


Motor vs. brzda


Fórum Pokec všeobecný Motor vs. brzda




2011-06-02 13:42:31

Minule som sa tak zamyslel, co je ekonomickejsie z dlhodobeho hladiska. Som zvyknuty brzdit motorom (spomalit a potom len dobrzdit na nulu). To ale pri podradovani postupne odnasa spojka (nedavno som menil pri cca 195-tis najazdenych kilometroch a z uctu mi nebolo do smiechu). Nie je preto vyhodnejsie brzdit normalne? Nove oblozenie asi stoji menej ako spojka. Co si o tom myslite?

2011-06-02 16:17:39

podrazuj s meziplynem a spojka trpet nebude

2011-06-02 16:27:33

aha aj to sa da?

2011-06-02 16:34:39

Urcite brzdit motorem.

200tis. km je na spojku moc pekny vykon.

Artee: Meziplyn ulehci spojce, ale zvysi spotrebu, takze to moc nejde dohromady s tim setrenim (spojky ci brzd)

2011-06-02 17:25:35

najlepsie bude asi raz jedno a raz druhe, podla nalady a situacie :)

2011-06-02 18:02:58

tak záleží co máš za auto někde jsem četl, že některé motory jsou na brzdění motorem citlivější, tuším, že ty s nízkým zdvihem nebo tak. možná to je blbost tak mě kdyžtak poupravte. spojka je prostě spotřební zboží, které se neustálé opotřebovává. meziplynem tomu pomůžeš, ale otázka je jak výrazně ji tím prodloužíš životnost. 200 tisíc na spojku je opravdu úctyhodné. motorem se brzdí ze dvou důvodů. za prvé je to ekonomičtější, za prvé šetříš brzdy, za druhé ŘJ odpojí přívod paliva do motoru a jedeš takříkajíc "zadarmo". navíc z tepelné energie motoru získáváš mechanickou a na brždění z něj zase děláš tepelnou, takže brždění je prostě naprosto neefektivní záležitost. za druhé kdybys z nějakého výraznějšího kopce brzdil jen brzdama tak je pod kopcem můžeš mít rozžhavený a může se ti stát, že až budeš chtít ještě víc přibrzdit tak se toho moc nestane.

2011-06-02 20:19:02

Ty budes mit to auto jeste za dalsich 200 tkm ? Ze to resis ?

A kazdy auto cas od casu stoji vetsi penize to uz jine nebude

2011-06-03 09:13:07

Náhodou, je to zaujímavá otázka, ja som ju tiež riešil a dospel som k záveru, najlepšia je vždy stredná cesta. To znamená brzdiť motorom len na dlhších úsekoch - t.j. som tristo metrov od križovatky, naskočí červená, dám dole nohu z plynu, nechám tam štvorku alebo trojku a keď klesnú otáčky na 1500, vytlačím spojku a dobrzdím klasicky. Zase je napr. zbytočné podraďovať pri brzdení do dvojky, niekedy aj do trojky. HLAVNE treba jazdiť PREDVÍDAVO, nehnať sa na červenú do križovatky, tam zabrzdiť na nulu a potom zase plný rozbeh. Prispôsobiť rýchlosť tak, že keď sa predo mnou pohne auto, aby som stále mal povedzme 5km/h. Tak sa v prvom rade šetrí aj palivo aj spojka, aj brzdy. Ale pochopiteľne treba brať ohľad na ostatných účastníkov - to znamená ak je niekde odbočka vpravo/vľavo, tak nebudeme blokovať vodiča za nami pomalou jazdou, keď on sa chystá zmeniť smer jazdy a naša červená na semafore je mu pochopiteľne ukradnutá.

2011-06-03 11:19:41

Kdysi sem brzdival brzdama, ale ted uz jenom kvaltem a to az na trojku, pak to vyradim a zabrzdim. Neutral proste zere kdezto kvalt ne. Krom toho se to velmi uspesne pouziva v autobusech.

PS: Moje spojka ma 230tkm ale uz zabira centimetr od polohy pedalu, takze pude na vymenu

2011-06-03 11:22:08

Taky bych rek ze by se melo brzdit motorem tak rozumne. Samozrejme kdyz jedes z dlouheho tahleho kopce dolu a bude tam muset brzdit, tak si das napr. 4 nebo i 3 a lehce Ti to bude pribrzdovat. Dole uz si pribrzdis sam brzdama.

Jinak ja mam najeto na aute 275 tisic a pokud se nepletu, tak spojka je stale puvodni a zadny problem (tedy musim zatukat) a snad dlouho jeste problem nebude. Asi bych to nejak moc vyrazne neresil s tim brzdenim motorem a kdyz uz budes brzdit, tak nejak rozumne, aby Ti to nelitalo v silene velkych otackach...

PS: Spojka mi zabira nekde mezi. Ani ne uplne dole, ani ne nahore. Proste standard a pohoda.

2011-06-03 12:59:39

Jednoznacne brzdit motorem. Neni duvod to tak nedelat. Setri se tak i palivo, takze je to ekonomictejsi. Pro spojku to problem neni.

Spojka stoji cca 5tis. kc dle auta, brzdy minimalne to same. Co se meni casteji je jasne...

2011-06-03 13:48:36

To rikam s vydrzi spojky to nema cenu resit ,ja podrazuju furt i rychle protoze me to bavi a taky dost pri brzdeni si podradim treba i na 2x

2011-06-03 14:31:28

No jak uz se tu psalo, spojka Nissan vydrzi hodne a nema cenu to moc resit. Brzdy jednoznacne zmizi drive. Proste jezdit a jezdit a byt v klidu

2011-06-03 16:29:26

Zivotnost spojky sice ovlivnuje dost faktoru, ale i tak si myslim, ze 200tkm je spis takovej horsi prumer mel jsem 3 auta s najetyma cca 250tkm, vsude spojka puvodni (z toho 2 Nissany) a nikde ani naznak toho, ze by byla na odchodu :) Ale i tak, spojka se meni vetsinou jenom jednou, takze uznavam - vo co jde

2011-06-09 16:23:08

Za dalsich 200 tisic ho uz asi nebudem mat, ale mam ho rad tak mu nechcem ublizovat

2011-06-30 18:25:37

Kéž bych měnil u Navary spojku po 200tis. km. Já ji budu muset měnit po 40tis. Což bohužel zjistili i jiní vlastníci Navar Tak , pokud ji někdo má , tak rychle vyměnit ještě během záruky


Odpovědět