Fórum - Téma


Motor konzumuje olej ENORMNE


Fórum Almera N15 Motor konzumuje olej ENORMNE

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera 1.6

1 fotek  |  50 diskuzí

Výkon motoru 73 kW (99 PS) . Točivý moment: 140 Nm (103 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, GA16.


1  2

2014-08-06 23:31:52

Caute ludia. Potreboval by som poradit. Na dlhych trasach mi zacal motor enormne zrat olej, na cestu neunika nic, nic nekvapka, ale za jazdy ide obcas nepravidelne svetlo modry dym z vyfuku. Po meste to spapa za cca 400km mozno pol deci, ale mimo mesta mi posledne spapalo 1,2 litra na 500km. Auto mam od 198000 km, ale olej pekne drzal od vymeny do vymeny a nechybala ani kvapka a to jazdi na LPG. Teraz mam najazdene 225000km a problem s olejom mam asi cca 4000 km odkedy som dal vymenit nasavacie ventily za lpg ventili, menilo sa tesnenie hlavy a ventilov a nieco sa tam aj robil vybrus, presne sa nerozumiem do toho. Od vtedy mi idu vsetky valce, chladiaca kvapalina neubuda, ale piestne kruzky neboli menene, moze to byt kvoli tomu? Alebo v com je problem? Dakujem za rady, zatial ste mi len dobre radili.

2014-08-07 06:28:49

radkonfs: to co popisuješ nějak nepasuje na sebe. Bylo by potřeb zajistit co vše bylo děláno a pak můžeme přemýšlet čím to bylo. Pokud se dělá výbrus, musí se měnit písty i kroužky. Těsnění ventilů taky nevím co je? Taky nerozumím slovu že ti jdou všechny válce? dřív ti šly jen některé? Ale já bych to viděl na netěsnost pístů s kroužky. Co vím z doslechu, tak motory na LPG nevydrží to co motory na benzín, protože plyn je suchý, tak to méně maže a víc se opotřebovává. Já bych koupil jinej motor, motorů na N15 je dost.

2014-08-07 08:42:34

honzabk: Ak by som kupil novy motor, tak by asi bol problem s tym lpg, ze? Presne ten problem neviem popisat, lebo co mi to robil je uz v Belgicku, ale pred tou velkou opravou motora mi jeden valec vobec nechodil, ten co je najblizsie pri rozdelovaci a mizla mi aj chladiaca kvapalina. Potom sa robil repas motora, ale nie kompletny a valce idu vsetky, aj tlaky vraj maju podla vyrobcu, chladiaca kvapalina neubuda, ale naopak olej nebol nikdy problem a teraz je to velky problem, hlavne ked je motor teply, tak si stiahne a vypusti cez vyfuk. Aj ja som to tipoval na piestne kruzky. A budem mat potom naozaj pokoj s olejom? Predosla oprava stala 400€.

2014-08-07 15:37:51

Zabudol som este napisat, ze pri tej velkej oprave motora som zmenil olej z CASTROL 10W40 na MOBIL 10W40. Moze aj to hrat nejaku rolu v tom, ze teraz auto zerie olej? A predtym nie.

2014-08-07 19:00:07

Nie, zmena oleja na 99% za to nemôže, ešte aj keď si k tomu nemenil viskozitu oleja....

2014-08-07 21:11:41

radkonfs: Ak nemal majster vonku piesty a nezlomil kružky pri nasadzani, tak tam by problem byt nemal.Ale zrejme ti repasoval len hlavu a neviem či vymenil voditka ventilov a gufera,alebo či ich pri nasadzani nepoškodil..Ale tiež som stretol s podobnym problemom ked majster ani neočistil blok a hlavu od stareho tesnenia a tak to poskladal s novym tesnenim.

Skor ako to rozoberieš vyhod sviečky a pozri ktora je zasrata od spečeneho oleja.Aby si potom vedel na ktorom valci maš hladat problem.

2014-08-07 21:13:16

radkonfs: přesně takhle(spotřebou oleje,kouřivostí)se projevuje starý vyběhaný motor ...Měl jsem ten samý motor

GA 16 DE ( 1,6 73 kw)v Primeře a taky to hulilo a žralo litry oleje....Lepší(i levnější) je sehnat jiný motor,tady na klubu je více solidních prodejců dílů...

Přesně tak jsem to tehdy řešil,a co vím s tím vyměněným motorem(měl najeto 160 tis.km)auto jezdí dodnes,a bez problémů.

2014-08-07 21:15:25

Musis zistit ci sa menili aj gufera driekov ventilov ak nie tak asi tam bude problem ,pretoze sa pri zabrusovaný ventilov tieto gufera mohli poškodit.Ten vybrus bol myslený ako brusenie hlavy valcov. Ak sa hlava dáva dole vždy sa to ma vymenit,je to halierova zaležitosť.

2014-08-07 21:59:40

mám presne tvoj problém.(LPG) a N16 1,5 72KW,,začni výmenou gufierok ventilov,ak neprestane aj krúźky.to isté rieśim ale ćakám na motorára.2-3-dni.

2014-08-07 22:00:36

radkonfs: používaš flashlube?

2014-08-07 22:07:21

O suchosti LPG sa dá len polemizovať,,kto dáva LPG na japonca tak MUSÍ dať aj flashlube jedná o ochranu ventilov(vyššia teplota)

2014-08-07 22:31:02

lubosjan: Možeš tam dat aj vieš čo ,ani piesty ,ani ventily ,ani sedla ventilov nie su stavane na plyn

2014-08-07 22:36:45

sjaro: No ale to si mi nepovedal nič nové,preto dávam flashlube aby som to oddialil.Ušetrená cena ďaleko presahuje ceny opráv.A nie su stavané na teplotu horenia LPG nie palivo samotné.

2014-08-07 22:43:36

Hold už na to nissan prišiel ,že ludia chcú lacno jazdiť,no tak to začali montovať v sérii.

2014-08-07 23:20:01

Flashlube poznam, ale nemam to. Gufera na ventiloch boli menene a nasavacie ventily boli zamenene za nove, ktore su vraj na plyn, lebo zvladaju vyssie teploty. A ked by som si zohnal novy motor, drahe by bolo opet dat LPG do toho, ci sa milim? Ci moze ostat stary splynovac. Radsej by som siel do opravy. Ale dakujem vsetkym

lubosjan, 2014-08-07 22:36:45 napsal:

sjaro: No ale to si mi nepovedal nič nové,preto dávam flashlube aby som to oddialil.Ušetrená cena ďaleko presahuje ceny opráv.A nie su stavané na teplotu horenia LPG nie palivo samotné.

2014-08-08 00:10:44

lubosjan:Skušal si si to dat na papier to ušetrene.

Cena splynovača,rozdiel v spotrebe,počet najazdenych km a cena opravy a to nehovorim o tom že už nemaš katalyzator,kvoli tomu že ten motor si už mal mat davno otvoreny.Pri jazde na plyn treba každych 30000 zhodit hlavu a riešit ventily

2014-08-08 06:53:05

tesnenia vrátane gufierok 72euro (hlava,viko,drieky),cenu opravy zatial neviem ale potom urobím prepočet,katalizátor nerieśim, auto má daleko lepśi ťah a myslím že bude mať o niećo nižśiu spotrebu.No uvidím čo sa odohralo po cca 50tis.km.Určite skúsenosť napíšem

2014-08-08 06:54:07

sjaro: motor bol otvorený z dovodu preskočenia rozvodu pri rannom štarte pred 3 rokmi.

2014-08-08 06:56:19

radkonfs: oprav to aby si vedel príćinu dymenia,potom napíš

2014-08-08 07:52:56

lubosjan: Chcel som pockat na toho mechanika, co mi uz opravoval motor, lebo je v Blegicku. Ale mozno to dam aj niekomu inemu robit, aby som mal co najskor pokoj a samozrejme dam vediet ako som dopadol a ci je problem vyrieseny.


Odpovědět

1  2