Fórum - Téma


motor 2.0i 103kW (140HP)


Fórum Primera P11 motor 2.0i 103kW (140HP)

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-11-27 16:40:39

Ahoj Nissan Fans!

Mohol by mi niekto, kto ma skusenosti s motorom 2.0i 103kW (140HP), ktory sa montoval do inovovanej Primery P11 od roku 1999, resp. 2000 do roku 2001 poradit? Mna zaujimaju vykonove vlastnosti. Pocul som na tento motor rozne nazory. Uvazujem o kupe novsieho auta, PRIMERY P11 od roku 2000 s motorom 1.8 alebo 2.0. Niekto motor 2.0 chvali, niekto ho kritizuje. Kritika motora 2.0 103kW sa tyka vysokej spotreby a slabeho tahu v nizkych otackach, ini tvrdia opak... Niekto mi dokonca odporucil radsej 1.8 namiesto dvojlitra, ze tato taha velmi dobre z nizkych otacok a ma rozumnu spotrebu. Podelte sa so mnou prosim o vase skusenosti, tieto mi budu velmi napomocne!

Vrela vdaka!

2007-11-27 16:57:35

urcite skor 2,0, ak niekto obhajuje 1,8l tak jedine preto ze ho ma. Rozdiel v spotrebe je minimalny ale vykonovy rozdiel je dost citelny. 2,0 sa zda ze odspodu moc nejde hlavne preto ze nad 4tis otackami taha o dost lepsie da sa s nim jazdit ale aj uplne usporne.

2007-11-27 17:10:21

Před několika měsíci jsem řešil stejné dilema. Nakonec jsem sáhnul po 2litru a myslím si, že jsem neudělal špatně. Subjektivně je motor v nízkých otáčkách tupější, moc se mu nechce, ale pokud se vytočí více, je to už něco jiného. Pokud chceš rychlejší akceleraci je nutné ho držet ve vyšších otáčkách (nad 4000), on totiž tenhle motor má největší krouťák 181Nm až někde u 4800ot. 1.8 má max. krouťák 158Nm ve 2800ot. což si myslím že bude mít zákonitě vliv na menší spotřebu. Já mám na delších trasách s větším podílem dálnice spotřebu kolem 7,5-8,5, na kratších to o moc více nebere, horší je to ve městě, tam mám běžně 10-11,5. Záleží na tom, jak budeš jezdit. 2.0 je ideální na dálnice a větší dávky kilometrů, 1.8 se mi zdá jako dobrý kompromis mezi pohodlnou jízdou a spotřebou. Toť můj názor. Každopádně přeju hodně štěstí při výběru

2007-11-27 17:11:54

AHOJ!

Dakujem za reakciu na moju otazku. Mne dal kriticke hodnotenie motora 2.0 103kW bratranec, ktory robi v Nissane technika. Dokonca povedal, ze ten motor netaha ani tak, ako 2.0 85kW ktory mam v mojej terajsej Primere P10 '92. Slaby tah v nizkych otackach moze praktricky znamenat vyssiu spotrebu. Mne moj motor 85kW pripada slusne pruzny v otackach od 2000 az 2500/ min, kedy je citit slusnu gradaciu vykonu a samozrejme-najlepsie taha za hranicou 4000 ot/min. 103kW som nemal moznost skusit, takze to neviem posudit a preto ziadam majitelov vozidiel s tymito motormi o pravdive a napomocne informacie.

Vrela vdaka

2007-11-27 17:14:14

Tommy 01

Diky za info!

Tomas

2007-11-27 17:22:00

Tvoja primera vyzera velmi decentne, ziaden prehnany tuning, iba decentne doplnky ako kolesa, vyfuk a pod.. Velmi pekna... Je citit ten sportovy filter vo vykone alebo na spotrebe? Ty mas 96kW motor? Tie su vraj dobre, narozdiel od 103kW, co som pocul. Kozene sedacky su z GT?

2007-11-27 17:24:28

ono ten 2,0 naozaj nejde nejak razantne do tych 4tis ot ale ma urcite lepsi nastup vykonu v uplne najnizssich otacok. da sa s nim jazdit pokojnym sposobom na spotrebu lebo ma oz v 1200 ot 150Nm. bezne nove auta aj papierovo vykonejsie - hlavne turbo diesle su do 2tis ot uplne mrtve. takze na prasuvanie po meste odporucam radit tak v 2-3tis ot, vtedy je spotreba veklmi rozumna a da sa tak bezn ejazdit v meste do 10l. ja mam tento motor mierne modifikovany pre verziu P11GT a nemozem sa stazovat ani na spotrebu ani na nedostatok vykonu.

2007-11-27 17:31:37

Takze ty mas GT-cko.. Uz som si to obzeral. Pekna... No pokial ja viem, tak v GT je iny motor, este predoslej generacie. Na rozdiel od 96kW ma inu riadiacu jednotku a ine vackove hriadele-ostre. Mozno aj nieco ine, ale o tom uz neviem. Tolko mi povedal moj bratranec, ktory robi technika v Nissane uz niekolko rokov. Neviem, ci 103kW verzia uz nema premenlive casovanie ventilov... ale nie som si tym isty. Vela aut stratilo tah v nizkych otackach (teda krutiaci moment) pri prechode na noivsie emisne normy, o tom som cital v jednom casopise..

Tom

2007-11-27 17:46:59

motor ma stale rovnake oznacenei SR20DE a s roznymi moduifikaciami sa vyraba od roku 1990 takze celkom uz matuzalem napriek tomu nie ze by bol modernejsi ten v P11C ale ma upravy ktorymi skor optimalizuju prave emisie, hlucnost, spotrebu... V P11C ale este netrpi neduhmi sucatnych aut - nema elektronicke ovladanie skrticej klapky takze reakcia na plyn je prakticky okamzita a zatah odspodu ma snad kusok aj lepsi alebo identicky ako ma verzia 96 alebo 110kw. To ze SR20Di ma trochu lepsi nastup nizssich otackach to uz tu bolo tiez niektorymi konstatovane. Dramatickejsie rozdiely su ale este u motorov VW kde 1,4l 74kw co sa montoval do Fabie, ma daleko horsi zatah odpodu (dokonca uplne tragicky a este v spojitosti s el plynom az zufalo tragicky) ako neskutocne zastaraly 44kw co sa daval do prvych Fabii, Pola alebo Ibizy. Tiez ale pomerne malu fabiu dokazal nad 3800ot velmi slusne rozhybat.

2007-11-27 17:51:05

filter? no po namontovani sa mi zdal narats vykonu enormny ale casom som si zvykol. tak ci tak si myslim ze to prinos je, hlavne v spojitosti s priechodzejsim vyfukom je to uprava ktora spolu dava lepsie vysledky pribehu vykonu a momentu. zda sa mi ze to pomohlo prave nastupu do otacok a vykunu prave odspodu. teraz v zime je rozdiel 0,00nic v lete pri zaizolovani alebo teplotach okolo 20st celzia je to zaujimavejsie. ak bude teplejsie bude dobre este urobit jeho odizolovanie od motora

2007-11-27 17:58:51

SR20Di je motor v Primere P10, ktora sa vyrabala od roku '90, vsak?

2007-11-27 18:02:56

Ja som dal na moju P10 sportovy vyfuk, a citil som, ze motor lepsie taha odspodu, ale myslim, ze to aj o dost viac zralo...

2007-11-27 18:22:38

Sr20Di ide lepšie odspodu aj kvôli kratšej prevodovke. Má však aj vyššiu spotrebu ako De. SR20De ide tiež pekne ale z nízkych otáčok by mu to P10-tka s SR20Di natrela. Obe verzie maju svoje výhody. Napr. SR20De je príjemnejší na dialnici, kde motor točí menej otáčok.

2007-11-27 18:29:26

martin.sofi

Dakujem!

Ktory motor by si si vybral do p11C? 1.8 a 2.0L

2007-11-27 18:38:37

Ja by som vybral osvedčeny SR20De hlavne kvôli tomu že oproti 1.8 bude výkonnejší a rozdiel v spotrebe bude minimálny. Možno ta 1.8 ide o malý kusok lepšie odspodu ale to čo bude SR20De predvádzať vo vyšších otáčkach sa ti bude určite viac páčiť. A prevodovka je fakt do rýchla čiže ak dáš v 100 km/h trojku otáčky budú akurát na ešte vždy prijatelných (na to že budeš mať zaraď. trojku)cca 4000/ za min a ty budeš prudko zrýchľovať až do cca 150 km/h , na obiehanie ideál a určite sa ti to zapáči.

2007-11-27 20:20:07

ja som ti uz odpisal na tuto temu v pokeci vseobecnom,takze mozes si to precitat tam

2007-11-27 20:51:23

mal som napisanu peknu odpoved ale rychlo klikam tak to akosi nezaradilo

takze zhrniem mam n16 s motorom qg18de a myslim si ze tento motor je na toto auto idealny

no miestami sa mi zda hlucny motor.

u primery by som 1.8 dal jedine vtedy keby som chcel za kazdu cenu setrit aj na povinom ruceni atd.

inak jednoznacne 2.0 pretoze aj tu 1.8 musis tocit a v tazsom aute to moze byt este horsie

u mna (n16) taha 3 do 130 plus minus odvaha (6500)

takze 2.0 sa mi vidi ako lepsia volba. rozdiel v spotrebe si trufam, povedat ze by pri normalnej jazde nemal

byt vacsi ako jeden liter. ja mam dlhodoby priemer 7.5 teraz ti ide trosku nad cize 7.6-7.7 litra dlhodoba spotreba

2007-11-27 21:09:22

Spotřebu budou mít oba +- stejnou. Když se podívám na spritmonitor.de, mají tam 2.0 prům. spotřebu 7,14 l/100km ale na druhou stranu 1.8 9,94l/100km. Takže spíše záleží na stylu jízdy než na motoru.

2007-11-28 21:15:33

Nemám zkušenosti ani s motorem 1,8 ani 2,0/103kW. Co však vím, že ta 1,8 byla dělána primárně na co nejnižší spotřebu (podobně jako např. někdejší 1,5VTEC/84kW u Hondy). Už jen v papírech má 1,6 tuším spotřebu 7,2litru, 1,8 7,3 litru a 2,0 něco málo přes 8 litrů. Na druhou stranu ta 1,8 bude právě díky optimalizacím na spotřebu (má proměnné nevím co, ale něco rozhodně + další special úpravy :) ) o něco složitější a tedy i náchylnější na poruchy. Osobně mám 2,0/96kW v P11. Táhne vcelku solidne, pod 1500rpm není dobré jít, 1500-2000 rpm se dá na rovině vcelku rozumně zrychlovat, ale dobře táhne až od těch 2000rpm. Nemám moc ve zvyku to točit přes 4000rpm, ale můžu říct, že cca 100km/h je na tachometru okamžitě, na dvojku se totiž k této hranici přibližně vyšplhá a zrychluje to dosti dobře. Co se týče spotřeby, kombinovanou jsem přes podzim držel lehce pod 8l/100km, teď jsou ale nízké teploty, jezdím spíše krátké tratě a po městě, takže už podle klesání ručičky palivoměru odhaduju spotřebu na nějakých 10-11l/100km. Což mě jako studenta opravdu netěší.

2008-01-25 19:27:31

no ja v pohode jazdim po meste aj na 1500rpm aj menej, ale to bude mozno tym ze to je 3.0V6 :)

Inak so Sunny Gti 2.0 som bol velmi spokojny, v meste som sa do 10 zmestil ale to som mu sem tam prikuril, ved nato treba studenu hlavu :)))


Odpovědět

1  2