Fórum - Téma


Motor 1.5 66kw


Fórum Almera N16 Motor 1.5 66kw

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2002 Almera N16

14 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-02-15 20:45:00

Zdravím všechny, potřeboval bych pomoct/poradit. Doufám, že nezakládám nové téma,ale co potřebuji jsem nenašel. K věci - můj motor trpí velkou spotřebou oleje cca 1.5-2 litry na 1000km. Otázka je jestli někdo řešil opravu u 1.5 a jak je na tom motor po delší době od opravy? Jedni tvrdí motor nechat opravit druzí vyměnit. Oprava se, ale může prodražit v případě nutnosti vybrusu. Přetesneni pistnich kroužků údajně má efekt na cca 30 tkm.Mě se jeví jako méně náročné vyměnit motor. Otázkou je však stav a původ, nerad bych z bláta do louže. Komplet go motoru přesahuje už pomalu cenu auta. Pokud by tedy někdo měl na prodej nebo věděl o motoru s jasným původem a stavem budu rád za tip, případně nabídky. Za rady předem díky.

2016-02-15 21:22:26

Dily jsou na opravu dost levne. Rozhodujici je, kdo a jak to udela.

2016-02-16 08:24:10

Ja som osobne tiež fanúšikom opravy svojho dielu skôr ako kúpy cudzieho. Kvalitný z druhej ruky väčšinou nekúpiš, všetci rozpredávajú to čo nevedia sami ďalej používať.

Nerieš cenu opravy v porovnaní s hodnotou auta ale v porovnaní s úžitkovou hodnotou ktorú očakávaš

2016-02-16 09:30:03

Já jsem před nějakou dobou řešil stejný problém. Nechal jsem to překroužkovat. Myslím, že mechanik je zručný a svoji práci odvedl dobře. Ale asi po 40.000 km to začalo znova. Dnes mi opět nestačí 1 litr oleje na 1.000 km. Vzhledem k nájezdu přes 300.000 km už to asi řešit nebudu.

2016-02-16 13:15:19

Ja som mal tiež tento problém (a ľutujem, že pred kúpou som sa nezačítal do fóra tu na nissanclub).

Musel som to riešiť. Riešil som to opravou. Výmena piestných krúžkov, simeringov ventilov, ojničného ložiska, očistenie od karbónu, pretesnenie, výmena oleja a filtra ma vyšla na 600 € (auto kúpené za 1 300€).

Teraz mi nežerie ani kvapku a sú aj tlaky vo valcoch, ťahá v rámci možností aj na 5 rých.stupeň.

Neteší ma, čo tu píšu iní, že to po asi 30 - 40 tis.Km začne znova, ale súhlasím s názorom, že je problém zohnať kvalitný motor a neskočiť z blata do kaluže.

Keby som mohol vrátiť čas, asi by som kúpil predchádzajúci model, alebo nejakú Toyotu, či Hondu.

Čaká ma ešte výmena výfuku a zatekanie do kufra.

Nehovorím o kozmetike - auto bolo ťuknuté a predná maska i kapota so svetlami o tom kričia už do ďaleka. Lak je poškrabaný, fľakatý na viacerých miestach.

Je to škoda, lebo je to spolu s Mondeom I. najpríjemnejšie auto, aké som mal. Taktiež pekne štartuje, ohrieva vzduch do kabíny, na to, že mu chýba odhlučnenie, tak je neuveriteľne tiché, je z neho dobrý výhľad, je nenápadné...

2016-02-16 16:48:39

Podle názoru mechanika se na přetěsnění používají tzv. samohonovaci kroužky které jsou měkčí a přizpůsobí se válci pokud má ovalitu a ta je ve většině případů, kroužky si sice sednou,ale po 30 tkm se situace opakuje a motor zase papa. Tahle představa me trochu děsí. Dlouhodobé řešení je komplet vybrus + pisty tzn. celkova go motoru, rozvody a spojka cena vychází krásná cca 40-50 tis. Jelikož je auto absolutně bez koroze a ošetřené proti ní je předpokládaná užitná hodnota pořád docela vysoká. Asi nezbývá než zavřít oči a vysypat dukaty protože když už to opravit tak pořádně ne jen na chvíli. Při kolika km Vám to začalo žrat? Mám najeto cca 160 tis. Ale údaj byl nejspíš upraven.

2016-02-16 17:54:31

uksa: Já provozuji Almeru N16 r.v. 2005 1,5 / 72 kw. Celkově jsem spokojen, ale díky sledování příspěvků na fóru jsem trochu zneklidněl. Mám ověřeno, že všeobecně japonci "žerou" olej. Může mi někdo odpovědět, co je normální úbytek oleje po najetí 10 000 km ? Já mám 1l - 1,5 l úbytek na 10 000 km. Mám se znepokojovat !!

djmj  
Michal
2016-02-16 18:07:52

uksa: Mechanik nemechanik. Na Blansku to robia a zatiaľ nemali reklamáciu. Niekde v témach bude číslo na majiteľa pána Mauera alebo ako sa volá.

2016-02-16 20:49:18

uksa: Skus naliat do motora 10W40 olej a skontroluj si ventil na odvetranie motora.

2016-02-16 21:27:31

sjaro: Díky za radu, ventil vyměním,nedávno jsem ho čistil,bez efektu. Je možné ze je hotový. Olej změním taky, teď je tam 5w50. Uvidíme jestli to klesne.

lupo1961: lupo1961: podle pročítání různých auto fór to postihuje většinu 16v motorů a asi i jiných viceventilu skoro u všech značek.Problém může být asi podle všeho provoz na sintetiku. Při větším zatížení je asi úbytek normální. Pokud to žere 0.1 l/1000km tak to asi ještě není tragédie, co bych za to dal :) ,ale podle mého názoru by to mělo být míň nebo nic. U nissanu od 2005 se dávali údajně už kroužky z jiného materiálu, který je měkčí a tím pádem vydrží méně, ale nevím to určitě prodávám jak sem nakoupil. Bohužel velká většina aut už jsou stavěna na limit životnosti někde kolem 200tis. Km a pak smrt nebo drahé opravy.

2016-02-16 22:27:41

uksa: Nedovedu si vysvětlit úbytek oleje i když jsem si nechal měřit tlaky. Všechny válce stejné dobré hodnoty ..1,1

djmj  
Michal
2016-02-17 01:23:12

lupo1961: Aké sú to stejné dobré hodnoty? Majú tam byť tlaky 13,72 baru, min 11,72, rozdiel myslím 0,98 baru.

2016-02-17 15:46:53

djmj: díky za tip, zkusím změnit olej a vyměnit pcv ventil a pokud se nic nezmění budu je kontaktovat.

2016-02-17 16:01:42

uksa: litr na 10000? Co by za tak nizkou spotrebu oleje majitele jinych aut dali... U mazd, vw, skodovek.. Je 3-5 litru na 10000 normalni stav, poctive motory jsou davno pryc


Odpovědět