Fórum - Téma


modernizace motoru 1.5 dCi - nissan note II


Fórum Note modernizace motoru 1.5 dCi - nissan note II

Informace o modelu: Nissan Note



2014-08-25 18:05:59

Zdravím všechny příznivce nejen nissanu note. Jsem tu nováček. Vzhledem k tomu, že si manželka mohla sama vybrat menší služební auto, padla nakonec volba po relativně těžkém rozhodování na nissan note II E12 s motorem 1.5 dCi. Rád se podělím o zkušenosti, které mohou někomu pomoci rozhodnout při koupi.

Jelikož renaulťácký motor nebyla žádná hitparáda spolehlivosti, snažil jsem se o současném motoru získat co nejvíce informací. První šok byl, že jsem bohužel dostal rozdílné technické informace od generálního importéra v Praze a jiné od prodejce v Hradci Králové. Navíc mě Praha (negativně) překvapila tím, že nemá žádné informace o problémech s motory 1.5 dCi neboť jak tu na fóru, tak v motoristických časopisech je o tom dost napsáno. Jedná se hlavně o sklony k zadírání klikové hřídele na hlavních ložiskách, sklony k selhávání rozvodů i uvolňování pohonu vysokotlakého čerpadla. Klima taky zřejmě bude tvrdším oříškem, zvláště v parném létě .

Dle odborných článků a částečně z ofiko stránek nissanu v GB bych se přikláněl k informacím z HK. Dnešní motory by měly být 6. inovovanou řadou, která již má zesílená ojniční ložiska (zejména silně namáhaná systémem stop-start).

Zdvihátka ventilů, píst i pístní kroužky jsou opatřeny povrchem ze syntetického diamantu (DLC povlak), který snižuje tření, opotřebení povrchů a tím se i snižuje samotná spotřeba PHM. Údajně je tímto povrchem opatřena i vačková hřídel, což by mělo celkem slušně přispívat k menšímu namáhání rozvodového řemene.

Pohon problematického vysokotlakého čerpadla a vstřikovací systém by měl být celý nově od Boshe, takže by nemělo docházet ke stržení hnací hřídelky a vyosení čerpadla.

Regenerace DPF byla původně řešena pomocí 5. vstřikovače přímo do výfukového potrubí na oxidační katalyzátor, takže vůbec nedocházelo k ředění motorového oleje naftou. Bohužel od tohoto systému se přešlo na klasické post-vstřiky přímo do válce, ale na rozdíl např. od mitsubishi ASX se nafta nestačí usadit na stěnách válců a mělo by být vyloučeno její setření do oleje.

Částečně došlo k úpravám i olejového čerpadla a EGR okruhu.

Tyto informace mě vedly k tomu, ať si tedy vybere auto s touto motorizací a snad nešlápne vedle. Ale pro jistotu jí firma zaplatí prodlouženou 5-ti letou záruku. A teď už jen čekáme na dodání

2014-09-02 16:55:24

Jen uvedu na pravou míru výše uvedený příspěvek, protože v něm byly určité nepřesnosti zaviněné informacemi od dealerů:

Model Note E12 je vybaven motorem K9K generace 5 se vstřikováním Continental.

Modely Juke F15 a Qashqai J11 jsou vybaveny motorem K9K generace 6 se vstřikováním Delphi

Vstřikování Bosch má pouze motor 1.6dCi, tedy R9M.

Povrch pístů, pístních kroužků i vačková hřídel jsou vytvrzeny syntetickým diamantem.

2014-09-17 20:41:36

Jak jse výše uváděl, prošel motor 1.5 dCi i úpravou regenerace filtru pevných částic. Bylo upuštěno od konstrukčně složitějšího, ale zato v podstatě bezproblémového samostatného vstřikovače, který přes čerpadlo vstřikoval naftu přímo do výfukového potrubí a na katalyzátor, kde došlo k vypálení sazí při vlastní regeneraci DPF. Dnes vstřikovače z dodatečných post-vstřiků z důvodu zvýšení teploty a tím spálení sazí uvnitř filtru dávkují naftu přímo do válce. Nevýhodou tohoto systému je riziko nespálení nafty a její setření do motorového oleje. Rovněž to jsou možné tepelné ztráty na cestě do výfukového potrubí s DPF, kde dojde k podstatně menšímu vypálení sazí.

Mám dotaz. Je rozpoznatelné u tohoto motoru notu, kdy dochází k regeneraci DPF-ka (např. nárůst, spotřeby, otáček, nafty, apod), jaký je zhruba interval mezi regeneracemi a jak dlouho regenerace trvá? Díky za odpovědi.


Odpovědět