Fórum - Téma


Miznutie chladiacej kvapaliny


Fórum Primera P12 Miznutie chladiacej kvapaliny

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2015-08-08 21:44:17

Ak je toto už niekde riešené, hneď ma tam prosím odkážte, ale takýto problém som tu nevidel. od

Prešiel som 1300 km do Bulharska. Asi na 1200tom kilometri som si všimol, že mi orosuje čelné sklo odvonka. Zotrel som stieračmi a pripísal som to situácii, že je nadránom a že je to rozdielnymi teplotami. Klímu som mal pustenú na vyžšiu teplotu ako bola vonku, takže som vlastne kúril. Auto som odstavil a po 5 dňoch som išiel na výlet. Bolo to cez kopce a mne sa začal hriať motor. Samozrejme som to spozoroval a držal som to ešte kúsok pod červenou. Aj sa rozsvietila kontrolka motora ale po vypnutí a znovunaštartovaní zhasla. Odstavil som ma benzínke, kúpil som destilku a dolial som do expanzky - ale až 2,5 litra Spokojne som potom frčal ďalej. Cestou z výletu, už sa znovu schladzovalo vonku, takže klíma kúrila, zas hore kopcom divný jav - teplomer vyletel do červeného a o 2 sekundy padol na normál. (niečo podobné tu už rozoberali) Ale mne pri tom mizne voda. Dolieval som teraz nastudeno priamo do chladiča a vošli 2 litre. A to som prešiel možno 150 km. Dal som tam teraz aj nejaký prípravok na pretesnenie chladičov, bol takej konzistencie ako jahodový lekvár so zrniečkami alebo mierne scukornatený med. Pri tom som naštartoval a auto na mieste zohrial a potom som pustil kúrenie, či zhora neuvidím nejaké miznutie vody, či niečo nestrieka, lebo sa mi vidí, že to robí len ked je pustené kúrenie. To by teda mohol byť buď radiator alebo už hadica na odbočke. Nerozpisoval by som sa tu, keby som bol doma a mal si to kde urobiť, ale budúci týždeň ma čaká 1400 km domov cez Rumunské kopce. A ja by som potreboval vedieť, či radiator je v interiéri alebo pod stieračmi. Inak to zaparenie okna som si všimol ako ide cez tie otvory - mriežku okolo stieračov. Alebo aké hadice tade idú, či sa mám na niečo konkrétne zamerať. Dokážem si tu zariadiť jamu na demontáž šusplastu zdola. Tam som si inak pri rozohriatom aute videl nejakú vodu kvapkať, cca kvapka za 3 sekundy, len to mohlo byť aj z klímy, ktorá v tej chvíli kúrila naplno. Za rady ďakujem.

Motorizácia 1,9 DCi 88 kW, auto sem išlo ako guľa - už dosť múch má vychytaných, najazdených 160 000 km, olej vo vode ani voda v oleji niesú a pri tom orosení som dnu v aute nič nezacítil (akože pach chladiacej kvapaliny), ani v interiéri nie je žiadna vlkhosť alebo mláčka.

2015-08-08 21:56:01

Rekl bych ze mas v haji termostat.A ta voda se ti ztraci prez expanzku pri jizde.Nejjednodusi je vyndat termostat a dojet bez nej.V tecbto vedrech to neni zadna tragedie.

2015-08-08 22:33:35

brouček: Mal som podozrenie na zasekávajúci sa termostat. Ale expanzka má nejaký prepad von ? Nejaké miesto, kde by nepozorovane voda mohla bez stopy odtiecť ? A kde je termostat ? Dnes som to prehmatával a nič sa naň nepodobalo.

2015-08-08 22:37:23

Na prepade expanzky by to bolo vydiet či to tadial vyteka.Keby tiekol vnutri radiator kurenia bolo by to citit vnutri ,ak sa rosi sklo zvonku,treba pozriet za motor tam idu hadice do kurenia stredom,možno nedrži niektora paska a pri vačšom tlaku si odstrekne,malo by to byt vidiet otečene.

2015-08-08 23:40:55

sjaro: Totok je dobrý tip. K tým hadiciam sa dostanem aj bez demontáže spodného šusplastu (teda ak ich nebude treba nejak extrémne robiť). Alebo zhodím ten vrchný panel okolo stieračov. To som mal už 2x dole kvôli EGRku. (zas to skladanie stieračov). Ale to sa dá urobiť aj na ceste. Ale čiste teoreticky, ak nebudem v nočných hodinách púšťať klímu, tak by tade voda nemala ísť. A nemala by unikať.

2015-08-09 00:13:51

vinco: Myslim že klima a kurenie na to vplyv nemaju,u P12 je prepinanie kurenie chladenie robene klapkou,nie ventilom v potrubi.Myslim že tvoj problem je pri vačšej teplote (tlak v systeme)

Tie stierače a plech pod nimi daj dolu a dobre to prezri aj či sa niekde hadice nepredieraju jedna o druhu.

2015-08-11 08:19:54

sjaro: Tak je to na 99,9 percenta vodná pumpa. Lebo len pod ňou sme našli kvapky vody. Aj keď je potrebné povedať, že sa tam objavili len po cca 15 minútach chodu motora. Zas, až keď som zapol kúrenie. Ale na tej strane motora je len vodná pumpa a ten výmenník, čo voda chladí olej, čo je za olejovým filtrom. Ale tam je sucho a tam by tú vodu tak rozhadzovalo. A nokoľko je súčasťou rozvodu, tak to nie je robota na parkovisko. Ale nevadí, domov nejako prejdem aj keď budem každých 100 km dolievať lier vody (teraz už nemusí byť destilovaná), to je 14 zastávok a 14 alebo viac litrov vody. Motor nebudem veľmo tlačiť. A rozvody majú najazdených 70 tis. Aspoň nebudem odratávať, kedy ich idem meniť. Len to ma nejak zaskočilo, že práve vodnú pumpu som nikdy nepočul šramotiť. Nepíska, neklepe ani nešuští. Ešte tam cetou raz dám tú emulziu na upchávanie chladičov, lebo som si tu kúpil takú a je na nej napísané, že je na 21 litrov a dal som len polovicu. Tak druhú polku dolejem po doplnení nejakých 8 litrov vody.

2015-08-24 11:11:56

Ak niekomu bude kvapkať vodná pumpa, ihneď choďte za mechanikom, nech dá dole kryt rozvodu a pozrie sa. Stačí tie 2 šróby na vrchu krytu remeňa. Ja som prešiel 100 km a dôsledky boli fatálne. A to som mal ešte šťastie na ľudí. Potom mi mechanik musel meniť: remeň, kladka, vodná pumpa, ozubené koleso na vačke, 2 ventily aj so semeringami, tesnenie pod hlavou, olej a filter. Okolnosti a fotky si pozrite v mojom fotoalbume. A to rozvod mal len 70 000 km, ale 5 rokov.


Odpovědět