Fórum - Téma


Micra K12 vypne motor za jazdy


Fórum Micra K12 Micra K12 vypne motor za jazdy

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2  3  4

2010-06-01 20:06:14

Kluci nevím o co tady jde ale zeptejte se jagyho.Nevím co je to totiž horní vana.Na motoru je jen olejová vana.A ta je dole.

2010-06-02 08:00:05

jo jo je dole, ale je "horni" - proste nejde o tu olejovou vanicku plechovou - tu se mi jeste odloupnout podarilo, ale o tu litou z hliniku (spodni cast motoru pod klikou) ale proste abych tu otazku zjednodusil:

nemate nekdo nejakej vychytanej postup na "rozlepeni" dvou hlinikovych odlitku, ktery mate rozsroubovany od sebe ale drzi fest na tekutym tesneni? aniz by se riskovalo jakykoli poskozeni odlitku, pripadne jestli na to existuje nejaky special naradi.

2010-06-08 14:44:27

Ahoj zkus odpopojit snímač otáček na klikovce,a zkus to nastartovat. Potom to samé udělej na vačce,odpoj a zkus startovat. Napiš výsledek

2010-06-09 08:41:00

Honza: to mu akorát "naháže" do paměti chyby, že jsou vadný snímače ne??

jinak zatim moje zkušenost-nevim co je zatim na vině jestli počasí (jak se oteplilo) nebo olej (jsem vyměnil) ale najednou auto nechcípá a táhne docela slušně (no ještě jsem vyměnil svíčky) kontrolka zatim cca 3 týdny vydržela nesvítit - tak si říkám čím dál víc jestli nezlobí na těch rozvodech spíš ten tlakovej napínák? jestli se to nemůže zanášet sračkama z oleje atp.

nebo třeba při větší zimě zatuhávat (mě to blblo hlavně v zimě a hlavně po prvních kilometrech do zahřátí) atp. mě furt nejde do hlavy, že by na některých autech ty řetězy držely a na některých to házelo chyby po pár tisících km (co jsem slyšel třeba 20 tis.) no řetěz mám stejně už doma ale asi se nesmířím (co se týče vysvětlení) s tím, že to je prostě a jen "blbejma" řetězama.

2010-07-05 21:30:36

Takze rozvody vymenene - kompletna sada (retaz ,napinak,vodiace listy a jeste neco) stala po zlave a akcii 550 E,praca u mojho mechanka vysla na 170 e.Je to znackova sada mnimalne tak dobra ako origo. Vraj des bes to menit.VW group ma vymenene za polovicny cas.. len tolko.PO vymene hned zhasla sama od seba ta kontrolka,auto ide tichsie a jemne lepsie.5x studeny start a nic - takze 720 (21 690 SK)e asi zabralo, skusim este trocha vyskusat ale vypada to dobre.

Za samotnu retaz chceli v nisane 250 e a doba dodania mozno do 5 dni ? WTF ??

Sice to nebolo lacne ale s tymto uz problemy nebudu !

Rada zadarmo : Ak niekto kupuje MICRU a nemal meneme rozvody tak cca 720e z ceny auta odborucam zjednat

2010-10-09 12:17:29

vymenit rozvodovu retaz , napinaky. presne ten isty typ motoru mam, aj rok vyroby aj nabehane kilometre su totozne (+/-). priprav si cca 500-600euro. tento isty problem som mal, presne take problemy ako opisujes. draha zalezitost ale problem sa vyriesil. na tychto motoroch je to vraj znamy problem, povedia ti to aj v servise.

2013-06-04 20:06:31

Chlapy, na naší Micre r.v.2003, 1.2 48kW se mi objevila chyba P0019. Vy tady okolo rozvodů popisujete jiný kód chyby (P0011, ...). Znamená tato chyba, že musím vyměnit komplet rozvody, nebo čidlo na vačce, nebo protéká olej okolo tohoto čidla( jak se píše v jiném tématu)? Děkuji za jakoukoliv radu, auto zatím jezdí, jen občas chcípne Již jsem se zde dozvěděl, že se musí vyndat převodovka. Nestačí jin jen povolit a oddálit od motoru?

2013-06-04 22:56:13

lubosbandit: to je divná chyba, protože tahle chyba v origo manuálu neexistuje (nebo alespoň já jsem ji nenašel) nicméně obecně http://www.obd-codes.com/p0019 je to obdobná chybová hláška podle obd2 na rozvody - tj. zkontrolovat čidla, ventil proměnného časování atd. a pokud je vše ok pak to bude nejspíš řetězem. Pro zajímavost jakou tam máš řídící jednotku?

To oddálení převodovky od motoru v praxi asi nic moc neřeší, protože ty se musíš dostat zboku k bočnímu deklu a to znamená sundat silentblok motoru no a představ si, že máš dole silentblok motor zavěšený, převodovku zavěšenou a budeš tam s tím takhle laborovat na autě.... a pak ještě pod to lézt a sundávat tu vanu...... ono je v praxi asi fakt nejjednodušší ten motor vytahnout ven.

2013-06-05 07:16:50

lukka: jde sundat vana i bez demontáže motoru z auta. Normálně děláme rozvody na autě.

2013-06-05 08:28:12

honzabk: DEMONTÁŽ

POZNÁMKA:

Montáž a demontáž olejové vany (horní) na vozidle s mechanickou převodovkou vyžaduje demontáž převodovky

(btw - podobný info mě tehdy stály pár ztracených dní a nervů)

jinak pokud máš nějaký fígl, a třeba i fotku, tak se samozřejmě rád přiučím, ale já byl tehdy hodně nasranej a skoro jsem tu vanu šroubovákem rožštípal, když mi tvrdili, že to jde...

2013-06-05 09:08:53

lukka: díky, odpoledne se kouknu na řídící jednotku a napíšu. Jen mi ještě napověz, kde ty čidla najdu (na vačce už vím), a jak je zkontroluju nebo odzkouším jejich funkčnost? Nerad bych je kupoval a měnil stylem pokus-omyl.

2013-06-05 10:12:44

lubosbandit: když se podíváš na mojí profilovou fotku tak to na vačce je v pravo nahoře (to víš), to ovládání variátoru je vlevo nahoře - je to de fakto el-magnet. ventil, a to čidlo na klice je dole vpravo (takový to schovaný zelený (ne ten konektor nahoře - to je lambda)

Jinak osobně si nemyslím, že by to bylo tím, ale zkontrolovat to sám můžeš hlavně vizuelně, případně se podívat ještě na kolečko vačky se zoubkama jestli je ok (vpravo nahoře u čidla) a pak proměřit kabely od čidel k řídící jednotce, ale to jsou všechno věci, co by měly být opravdu v pořádku, protože by ti to naházelo další chyby. Jinak když si tu stáhneš manuál je tam cca návod jak čidla zkontrolovat - proměřit napětí a odpory atd. bez pomoci consultu)

ale pocitově bych si myslel, že to bude ten řetěz, jestli to je 2003 a ještě jste ho neměnili

2013-06-05 13:04:43

lukka: Díky za info, odpoledne jak zkouknu tu ŘJ tak kouknu i na ty čidla. Manuál stažený mám, ale zatím jsem v něm nic nehledal. Kouknu a dám info. Ještě jednou díky.

2013-12-18 15:44:07

Takže pánové, konečně jsem se dostal k výměně rozvodů. Motor šlape jako hodinky V poslední dny se to už i nedalo dost dobře nastartovat a při přeřayování to chtělo určitý fígl, aby motor nechcípnul.

Co se týká rady, jak udělat rozvody na autě, jde to. Chce to povolit převodovku na dlouhých šroubech ji oddálit od motoru, tak aby mezi nimi vznikla mezera cca 2 cm. No a pak te zasranej krycí plech co překáží sundání "olejové Al vany, střihnou nůžkam na plech kousek za dítou na šroub. Na tom vystřiženým kousku plechu je třeba mít dvě tyto díry, aby se při opětovné montáži zase těmi šrouby spátky mohl zašroubovat. Tento plech slouží k částečnému zakrití prostoru setrváku ze spodní strany motoru. Vše takto proběhlo a motůrek si zase ševelí a přede.

Jen jediný malinký problém mi zůstal a to že mi pořád svítí kontrolka chyby motoru. Asi jak jsem měl všechno možný od motoru odpojený a potřeboval jsem se dostat do kufru a tak jsem připojil baterku. Nebo je fakt v čudu jedno z čidel na rozvody. Chvilku budu talkhle jezdit, jestli se řj. nevyresetuje časem, nebo to nechám napíchnout na PC.

Ale to už je maličkost proti tumu zasranýmu plechu

 sjaro
2013-12-18 23:33:41

lubosbandit: Diagnostiku plynovym pedalom http://www.nissanclub.cz/...lect=203668#message203668

sjaro, 2013-12-18 23:33:41 napsal:

lubosbandit: Diagnostiku plynovym pedalom http://www.nissanclub.cz/...lect=203668#message203668

2013-12-20 16:56:30

sjaro: Tak buď jsem blbej já, nebo to tohle auto neumí. Je to Micra K12 rv 2003. Jak tedy dál?

 sjaro
2013-12-20 21:54:28

lubosbandit: Je to navod na všetky benzinove Nissany ktore maju elektricky plynovy pedal.

A dokažeš si trebars aj nadstavit volnobeh ale najskor musiš vediet zvladnut diagnostiku

 sjaro
2013-12-20 22:15:29

lubosbandit: Tu maš aj chybove kody pre Nissan micra K12,Tie univerzalne nie vždy sedia.

V prvom stlpci su kody pre consult v druhom pre diagnostiku plynovym pedalom

2015-02-28 18:25:44

Naše Micra K12 1.0 2006 dneska se studeným motorem ztratila výkon při najíždění z připojovacího pruhu a chcípla

Nějakou dobu nešlo nastartovat a pak najednou jakoby nic jezdí celý den a s mnohem lepším výkonem,než poslední dobou. Někdy má pocitově o 1/4 menší výkon a někdy se během jízdy najednou kopancem zvýší. Poradíte mi něco konkrétního,nebo je to to samý: čidla,nebo řetěz? Varovná kontrolka na přístrojovce žádná nesvítí při jízdě a najeto má sotva 80.000 km. Děkuju

2015-03-02 09:05:56

bmarcellus: Pokud nesvítila kontrolka, tak si myslím že to řetězem není. Systém funguje tak, že jsou tam dvě čidla - vačky a klikovky. Pokud tyto čidla nedávají impuls v určitý čas (v nějakém malém intervalu), tak to počítač vyhodnotí jako chybu a rozsvítí se kontrolka. A právě proto, že se řetěz natáhne, již tyto čidla nedávají impuls v daném intervalu, ale jsou impulsy navzájem posunuty, tak se rožne kontrolka. A pokud se vytahá ještě víc může přeskočit, nebo to přestane jet úplně nebo v náhradním režimu.


Odpovědět

1  2  3  4