Fórum - Téma


Micra K11 - Výmena chladiacej kvapaliny


Fórum Micra K11 Micra K11 - Výmena chladiacej kvapaliny

Informace o modelu: Nissan Micra II K11


1  2

2008-06-14 14:42:45

chcel by som vymeniť chladiacu kvapalinu na mojej micre k11,pretože vo vyrovnávacej nádržke nebolo ani stopy po kvapaline,tak som dolial destilovanú vodu. Nevedel som čo tam môžem doliať , keďže auto mám le pár mesiacov. Najlepšie by bolo vymeniť celú,ale neviem ako na to.Bojím sa aby som to nejako nezavzdušnil.Takže akú kvapalinu a ako na to?

2008-06-16 07:39:47

Normálně vypusti vodu spiodní hadicí z chladiča. Pokud chceš vypustit i z topení, oddělej hadice i na stěně mezi motorem a kabinou. A pak to normálně zase nasaď a nali novou kapalinu. Nic se neodvzdušňuje. odvzdušnís eto samo. Normálně to běž projet, pusť si topení, aby ti natekla voda i do topení a ppo dojezdu znovu dolij expanzku a je to. Když tak si to pak ještě zkontroluj cca za 2 dny, jestli tam někde ještě nebyla vzduchová bublina a znovu dlij expanzku.

2008-06-16 08:27:07

dík, je to naozaj jednoduché

2008-06-16 11:57:25

Jednoduché to je pokud ti jde povolit ta objímka dole na chladiči. Než to začneš dělat, tak si to změř a kup si pro jistotu novou objímku - univerzální.

2008-06-16 13:48:19

fajn, dík

2009-12-26 14:33:03

zdravim,

chcem sa opytat - musi byt v expanzke stale chladiaca kvapalina? resp. na co sluzi? ptz. tak cca pred dvoma tyzdnami mi mechanik vymienal tesnenie od vodnej pumpy ale stale sa voda z expanzky straca. Ked ale otvorim ten ventil do chladica, tak tam kvapalina stale je az po vrch.

Opytala som sa na to toho mechanika a on mi tvrdil, ze ked sa na to tak pozeral, tak sa tam voda dostava len pri prehriati motora a nema potom ako stiect naspat do chladica. Teda, ze tam vlastne voda ani nemusi byt.

Preco su tam potom ale rysky MIN - MAX? Este aj na autoskole nam hustili stale do hlavy, ze kvapalina musi byt v strede...

Diky. A som laik, nesmejte sa, ked som nieco opisala zle

2009-12-26 14:54:09

Voda by tam být měla.Když se motor ohřeje,voda nabývá a proto je tam ta nádobka.Když motor chladne,zase si to z ní bere vodu zpět,do chladiče.Také se zeptej,jestli to odvzdušnil.Nevím jak Micra,ale já mám odvzdušňovací šroub u termostatu.Také je možné,že se teprve plní radiátor topení a že se to ustálí.

Jo,koukám že Honza BK psal že se neodvzdušňuje.HonzaBK to napsal přímo ukázkově.Tak jen dolij a mělo by to být dobré.

2009-12-26 17:06:32

uz som doliala 3x a stale to unika.. skor si myslim, ze nadobka je niekde prasknuta... a ako sa voda pri chladnuti dostava naspat? ten mechanik mi ukazoval, ze to cez ten ventil technicky nie je mozne...

2009-12-26 17:09:08

Jakej ventil?Od hrdla nádrže vede hadička do nádobky.

A jestli někde uniká voda,tak by to bylo vidět.

2009-12-26 17:40:58

Keď som kupil to gti,čo boio prve tak-vymena cladiacej kvapaliny.Pokial sa to cele naplnilo tak 3x trebalo doliať vodu.V expanzke musí byť voda medzi ryskami MIN a MAX za studena.Najlepšie doliať na MAX.Keby bola prasknutá nadobka tak by bola pod autom mlaka

2009-12-26 17:45:36

Od uzaveru do chladica (alebo kam) vedie hadica do expanzky. Ten clovek mi tvrdil, ze sa cez tu istu hadicu voda z expanzky nema ako dostat naspat do chladica, lebo ten uzaver vlastne sluzi ako nejaky ventil a nie je technicky mozne, aby sa tam ta voda natiahla naspat.

Neviem, nevyznam sa.. Ak otvorim ten uzaver, tak tam kvapalina je az po vrch, nestraca sa. Straca sa len z nadobky a preto chcem vediet, ci je nutne ju tam stale dolievat...

EDIT: OK, tak to tam este skusim parkrat doliat a uvdim, co s tym. Diky za pomoc

2009-12-26 18:27:06

Ale právě že ano.To víčko má dvě těsnění a něco jako ventil.Tam tvoří ten ventil vlastně gumové těsnění.A jestli tohle mechanik neví tak to není mechanik.Já měl toto víčko špatné a nepouštělo mi vodu do nádobky.Díky tomu jsem měl natlakovanou chladící soustavu a prasknul mě chladič.

První obrázek je přepad do nádobky.Druhý obrázek je těsnění chladiče a třetí obrázek je těsnění do nádobky.Čtvrtý obrázek je ten ventil,kterým se táhne při chladnutí voda zpět do chladiče.

2009-12-26 20:11:14

Co to bylo za mechanika? že nezná základní princip chlazení motoru??? Je možné že ti někde uniká trocha vody,která se stihne odpařit když je motor teplý. Při stydnutí motoru vzniká podtlak který si nasaje zpět vodu z expanze,a nedovoluje aby se projevil ten únik vody,a samozřejmě je potom chladič plný. Nejlépe se to zjistí když u studeného motoru sundáš víčko chladiče(nejlépe přes noc) a dáš papír pod auto .Jestli to teče někde se to ukáže a jestli ne,bylo to pouze málo udvzdušněné

2009-12-26 21:10:56

diky Broucku, uz chapem

hned mi to bolo divne, ze preco by tam voda nemala byt, ked je nadobka na to urcena

Skusim to tam teda este parkrat podolievat a ked sa bude stale stracat, tak zajdem inde.. Diky este raz

2009-12-29 21:22:48

Mužu jen takovej menší dotaz , mám víčko na kterém je 0.9bar a viděl jsem vičko co mělo 1.2bar a prý udajně zvýší teplotu o 7 stupňů bo nějak tak , k čemu je to vůbec dobré ?

 Svobi
2009-12-29 21:27:30

NEvim vzdy se da takovy jaky je predpsany

2009-12-29 21:38:13

tak dokonce 1.3

http://cgi.ebay.com/NISMO...ories?hash=item45f01cc6ea

2009-12-30 12:32:48

Většinou je to rozdílné podle typu motoru benzín diesel co sem koukal většina benzínů má 0.9 ale diesel 1.2 Možná proto že ten D víc topí tak aby nešla voda tak rychle do expanze?????

2009-12-30 13:36:31

Dal bych tam to,co tam patří.Když dáš nějaké které udrží více tlaku,může Ti fouknout klidně i těsnění pod hlavou,nebo rupnout hadice a nebo chladič.Mě rupnul chladič,vlastní zkušenost.

2009-12-30 13:54:48

Určitě bych to zbytečně NEpřetlakovával, jak říká Miro, byla by to jen časová bomba, kdy se co vysere.


Odpovědět

1  2