Fórum - Téma


Micra K11 - Výměna čepů a těsnění okna


Fórum Micra K11 Micra K11 - Výměna čepů a těsnění okna

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2008-07-30 09:28:43

Ahoj, potřebuju u Micry K11 vyměnit čepy na přední nápravě. Trošku jsem hledal nějaké srovnání sad podle výrobců (co která vydrží, ceny atd.), ale nic moc. Co mi doporučíte? Co jste kdo pořídil a jak to slouží? Případně i kde nakoupit? Druhá věc je, že sháním těsnění do okna pátých dveří. Trochu do auta teče, protože to těsnění už za moc nestojí a navíc tam chybí spojka. Nemáte někdo tušení kde ho sehnat? Ptal jsem se všude možně, ale zatím bez úspěchu. Třeba u Nissana mi neustále tvrdí, že to sklo je lepené. Jenže já tam mám ještě klasickou gumu, viz obrázky. Navíc ta guma bude pomalu potřeba vyměnit i na předním okně.

Díky za rady a názory

2008-07-30 09:55:51

Taky už mi měnili čep na levé straně, ale čéče si nemůžu vzpomenout co to bylo za značku. Jinak Nippartsem by si neměl nic zkazit S tou gumou ti moc nepomůžu, ale je divný, že ji nemají jako náhradní díl

2008-07-30 10:43:01

Na předním okně jsou gumové lišty - levá a pravá strana a uprostřed je plastová krytka každá guma je svařena ze 2 kusu a ve spoji to rádo praská. Na zadním okně je guma, která je nahoře svařená a u starších aut praská. Ani zadní ani přední guma nejde vyměnit bez vyřezání a nového nalepení skla. Guma zadního okna i lišty předního okna jde samostatně bez problémů v Nisanu objednat, ale pozor ať nemáš infarkt, když ti budou říkat cenu!!. Já bych to neřešil, je to jen vzhledová vada, nebo pokud to opravdu chceš řešit, šel bych k formě co lepí okna a existují i přední i zadní neoriginální náhrady , které jsou zcela vyhovující. Nebo bych z nějaké podobné gumy vyřezal kousek vrchu gumy a ten bych tam lepidlem na okna vlepil. Ty mezery nemají žádný vliv na funkčnost - určitě tama nemůže zatíkat.

2008-07-30 10:46:39

A doplnění k čepům. Určitě si kup jen čepy a nech si vyměnit pouze čepy i kdyby ti nabízeli celý ramena. Ramena bývají ve všech (100%) mikrách zarezavělý na tom předním šroubu co jde durch ramenem do karoserie a nejde to rozebrat. Musí se to řezat, případně odvrtávat, kupovat nový pevnostní přesný šrouby (cca 150,- Kč jeden v Nissanu) atd. Takže měnit celý rameno na mikře je práce na ho*no. samozřejmě Nipparts - viz výše.

2008-07-31 07:41:29

Teď si nejsem úplně jistý, ale myslím si, že na předním okně mám gumu z jednoho kusu (podívám se). Na zadním okně je stoprocentně z jednoho kusu. Bohužel do toho kufru zatéká tou dírou po chybějící spojce a rohy, které se, jak to napsat, odchlýpávají od odveří - viz. obr. (oslí uši). Tím jsem si jistej, důkladně jsem to zkoušel s vodou. Pod tou gumou je takovej rantl, kterým voda těmi dveřmi stéká dolů (uvnitř duté části kufru) a pak už to kape na dno kufru. Ta guma se vymění jednoduše. Je to stejná technologie jako třeba u Favorita, kde jsem jich pár měnil. Jen je problém ji sehnat. Je mi jedno jestli bude originál nebo ne. Podle mě to sklo nejde přilepit technologií jako je to třeba u Fabie. Ta plechařina je tvarově připravená na klasickou těsnící gumu, která se v té době dělala. Není tam žádná velká plocha, aby se tam dalo dát lepené těsnění. Trochu začínám mít dojem jestli ten typ K11 není jen v papírech a ve skutečnosti to není K10. Jinak čepy nemám problém vyměnit. Spíš jsem chtěl doporučení, které koupit.

2008-07-31 08:08:29

K tym capom je to tak ze sa asi najviac oplatia tie nipparts, su lacne aj pomerne kvalitne, a k tym oknam sa cudujem ze zateka, lebo aj predne aj zadne na K11 su lepene, a ta guma naokolo je len "okrasna" nemalo by to zatekat aj keby tam vobec nebola, skorej bude pricina v tom ze je okno zle nalepene, alebo sa poskodilo to lepidlo a teraz to tadial tecie. Ked sa pozries zvnutra tak uvidis ze je to len na lepidle a ze guma zvnutra nie je. Vo vacsine pripadov okien co maju taky cca 4 cm cierny lem na skle znamena ze su lepene, a ten cierny okraj je na to aby to lepidlo nebolo vidiet. Doporucujem preto navstevu nejakeho autoskla a tam si nechat okno vyrezat von a znovu ho nalepit.

Este jedna vec tieto tesnenia sa daju zohnat aj lacnejsie ako v Nissane, napriklad Pilkinton alebo Autosklo HD a podobny predajcovia autoskiel to predavaju za polovicu ako original.

Pripajam aj foto z mojeho okna prvy obrazok zvonku a druhy je zvnutra pri ostrekovacej tryske.

2008-07-31 12:32:46

Zadní sklo který by bylo nasazená v gumě jsem an mikře K11 ještě neviděl a to jsem jich měl v ruce minimálně 100 ks, vžd bylo okno lepenýa je lepený i u tebe!! ale asi špatně. ta guma je jen mezi sklem a rámem dveří jakoozdoba, a vudec tam být nemusí /tak jako u novějších almera miker. V gumě jsou jen boční okna (pokud nejsou otvírací). takže ti nzbyde nic jiného než sklo vyřezata znovu nalepit, jinak to tam poteče pořád. A to jestli při lepení tam tu gumu dáš nebo ne je úplně jedno a žádný vliv na funkci rostlináře (a funkci zatékání) to nemá. Určitě když se podíváš po městech an jiný K11 tak nikde nenajdeš zadní sklo nasazený. Fotka je K11, K10 je hranatá!

Na fotce u předchozího příspěvku vidíš, že je sklo lepené, že zespodu ej plech a ení tam žádná guma. navíc ten plech je ohlý ven (k slu, aby rtam nezatíkalo).

2008-07-31 13:48:23

Přesně jak píše HonzaBK, taky jsme měli problém s těsněním zadního okna, kdy nám v lakovně dali místo originálu obyč univerzálku, která na tom neseděla dobře. Po reklamaci to dali do pořádku, okno se vyřezalo a před zpětným nalepením se originální těsnění nasadilo po obvodu skla a nahoře spojilo takovou pěticentimetrovou spojkou. Takže veškeré utěsnění má za úkol lepící tmel, to těsnění/olištování kolem skla je tam jen jako ozdoba. V druhovýrobě se tato věc nedělá, origo na P10 liftback vyšla na necelých 5000,-. Naštěstí to platili oni, páč tu původní zničili.

2008-08-01 09:20:43

Doris dělá se v druhovýrobě na čelní okno z jednoho kusu a zase to není tak hrozný. Na zadní je to horší, tam bych ro řešil originálem.

2008-08-01 09:37:41

Ja jsem hledal na N14 Sunny horni tesneni na celni sklo a nenasel jsem.. nema nekdo nejaky tip?

2008-08-04 07:55:55

dají se tam dát taky z druhovýroby, nebo koupit originál. druhovýroba je jiná větší.

2009-02-23 11:36:34

Chci se prosím, dotázat, zda-li čepy na ramenech jsou snadno vyměnitelné nebo jsou zde zalisované. Tluče mi jak pravá, tak i levá strana přední nápravy a prohlídkou bylo zjištěno, že jsou v háji čepy na ramenech. Byl jsem upozorněn, že čepy jsou lisované a ať raději koupím celá ramena , protože budou vymačkané i silenbloky ( nezdá se ). Tak nevím, většinu si opravím sám, ale jestli budou lisované, tak asi budu mimo hru. Mají pravdu nebo ne.

Musím tomu vychytat drobné mouchy, jinak vozítko pro ženu super.

Děkuji Henry

2009-02-23 11:57:06

Bohuzial treba kupit cele ramena, ale zase nie su drahe 60 EUR/ks ale na nete ich ponukaju aj za ovela menej, na ebayi, aukre a inych strankach.

2009-02-23 12:07:08

Napr:

http://www.yatego.com/pri...386854Y1aeae786c3ec32af2e

http://www.yatego.com/pri...386854Y1aeae786c3ec32af2e

2009-02-23 13:09:07

Prosím přečtěte si příspěvek v tomto vláknu. Ramena na Mikře se nedají jednoduše vyměnit. Je potřeba to řezat apod. a kupovat ještě originál osazené šrouby na ramena. Určitě to řešt e pouze vyměnou čepů!! Jinak budete nadávat celej den. Výměny čepu je cca na hodinku an jedné straně, výměna ramena na podstatně delší čas. Ještě jsem neviděl Mikru K11, které by šli demontovat přední ramena a nebyly totálně zarezavělý ty pření průchozí šrouby.

2009-03-01 17:24:01

Předem musím poděkovat všem, kteří mi poradili co a jak.

Nakonec jsem vozítko dal v Přelouči panu Nekvapilovi do servisu. Zde zjistili, že ramena v silenblokách jsou OK, ale čepy musí ven a s ními kostičky na zadní nápravě. V servisu sundali ramena (dle řečí jim to dalo fušku, ale zvládli to bez odvrtávání, atd.) a čepy nalisovali. Nyní vím, že až budu potřebovat, tak vyměním již celá ramena, např. z

http://shop.zavocar.cz/pr...80ce83b10ad4c4fe34db4e965.

Takže nyní hurá na výměnu všech olejů a ostatních provozních kapalin a různých blbostí. Žena a dcera si vozítko zamilovaly .


Odpovědět