Fórum - Téma


Micra K11 - Otáčky voľnobehu


Fórum Micra K11 Micra K11 - Otáčky voľnobehu

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2008-04-10 17:48:34

Neviete niekto ako sa nastavujú otáčky voľnobehu.

2008-04-11 07:49:22

Přes počítač.

2008-04-11 08:16:25

Alebo vycistenim niektoreho z komponentov ovplyvnujuccich tento parameter., zalezi na tom o co ide.

Idealne je dat to na PC a diagnostikovat zavadu preco su otacky nizke alebo vysoke.

2008-04-13 16:29:36

Me se otacky mirne zvedli po vymene filtru .

2008-08-01 18:31:05

Ahoj. A co zkusit resetovat řídící jednotku? Odpojit na 10 minut baterku, připojit, nastartovat a nechat 10 minut běžet. Nebo je to blbost?

2011-05-28 18:59:59

Ahoj pánové, přidám se do této debaty, neboť mám podobný problém. Ve středu jsem koupil Micru K11 r.v. 97 1.0 16V CG10DE. Motor běžel bezvadně, chytal na drc, krásný přesný volnoběh. Dneska jsem se jal toho, že se trošku seznámím jak na tom je, a jak je udělaný v Nissanu sání, škrtící klapka apod.. Sundal sem sací potrubí, filtr, odpojil konektory od obtokového ventilu klapky, snímač polohy škrtící klapky a konektory od třech vstřiku, které se mi pletly. Pak jsem odpojil podtlak, vodní hadice, lanko plynu. při prohlížení obtokového ventilu jsem ze zvědavosti otevřel i tento ventil, který sem vlastně po odšroubování dvou šroubků na polovině jeho obvodu a vyhnutí takových kovových paciček, aretujicí ho spolu se šroubky proti pootočení rozpůlil na část mechanickou a na část elektronickou. Uvnitř bylo na mechanické straně klasické ložisko umožňující natáčení šoupátka a tím změnu jeho průřezu, která ovlivňuje množství vzduchu které pak projde kolem škrtící klapky na volnoběh do motoru. V elektronické části je pravděpodobně cívka která pomocí pulzů právě nastavuje ono šoupátko do požadované polohy. Ona mechanická část je podélně symetrická a dá se vrátit do té elektronické ve dvou polohách tedy s pootočením o 180°. Tam byl trochu kámen úrazu, protože jsem zapomněl v jak byla původně. Ale říkal jsem si že když něco nebude v pořádku, tak to rozeberu a otočím. Samotné šoupátko jsem pořádně vyčistil , ložisko promáznul vazelínou aby šlo lehce a ventil vrátil zpátky na blok š.klapky. Dále jsem sundal z bloku snímač polohy škrtící klapky, jenž nemá klasické kruhové dírky pro přichycení na blok, ale má je podlouhlé, které umožňují jeho pootáčení a tím základní polohu od které se měří kdy je škrtící klapka zcela uzavřená. No každopádně sem tenhle snímač přišrouboval zpátky podle předchozích otlačení šroubků, takže by měl být v původní poloze jak byl. Dále jsem pak kompletně vyčistil škrtící klapku aby dobře těsnila a očistil ji od trošku oleje a špíny. Vše jsem vrátil na na své místo jak bylo a šel nastartovat zda je všechno v pohodě. No motor hezky chytnul, ale za chvilku bylo slyšet že má motor vyšší otáčky než měl před tím (nemám otáčkoměr tak nevím o kolik). No říkal jsem si že to zkusím projet a že se to třeba srovná. Každopádně se to nesrovnalo a po vyřazení otáčky nejdříve zahoupou a pak se ustálily na těch zvýšených. No říkal jsem si že jsem dal asi tu mechanickou část obtokového ventilu obráceně, tak sem to doma rozhodil otočil a nastartoval. No po nastartování byly otáčky takové nižší, ale pak se pozvolna najednou zvyšovaly ale né až tolik jako po předchozím otočení ventilu. No zase sem to jel projet, bylo to lepší, ale pořád to nebylo ono, jako před tím než sem se do něčeho pouštěl. Tak teď fat nevím co se stalo blbě. Udělal jsem diagnostiku, hlásila 55, tedy že ŘJ nemá žádná chybové hlášky. Všechny konektory sem prošel, profouknul. Za jízdy se nepozna nic, motor táhne stejně, nikde problém, na volnoběh to ale teď takhle zvyšuje a já nevím proč. Na jednu stranu lituju že sem do toho lezl, když to bylo všechno cajk, ale na druhou stranu vím jak to je dělané, což oceňuji. Zajímalo by mě jestli se nějak kalibruje ten nulový stav snímače škrtící klapky. Dál se sem si všiml, že na bloku klapky je ještě šroubek pro regulaci volnoběhu, k čemu vlastně slouží ? Myslel sem že elektronicky řízený obtok stačí.

Omlouvám se za takový elaborát, ale snažil jsem se popsat vše jak se událo. Snad to někdo dočetl až sem a pomůže

2011-05-29 02:33:10

Tak jsem nakonec přeci našel, ale bohužel mi to problém nevyřešilo.

http://www.nissanclub.cz/...a-k11-aac-volnobeh-128545

Dotyčný měl zcela stejný problém jako já, otočil obtokový ventil. Po "kalibraci" škrtící klapky jsou otáčky pořád stejné,


Odpovědět