Fórum - Téma


Micra K11 - Nenastartoval - 2.den naskočil


Fórum Micra K11 Micra K11 - Nenastartoval - 2.den naskočil

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2009-12-09 21:41:46

Zdravím všechny. Na úvod, jsem totální auto amatér a neználek, tak mě prosím omluvte. Budu velmi rád za každou radu případně tip.

Vlastním Micru K11 1.3 benzín (r.v 1993) a včera se mi stala velmi nemilá věc. Autíčko nechtělo naskočit. Se startováním jsem měl jediný problém, který byl již od koupě auta a to, že čas od času se na první otočení klíčkem nestalo vůbec nic-jen cvaknutí. Na druhý pokus jsem startoval již normálně.

V tomto případě kontrolky svítily, baterku jsem kontroloval a byla v pořádku. Po otočení klíčkem bylo slyšet, jakoby startování(točení), ale bez "blafnutí". Vše bylo pomalejší a tlumenější. Benzínu v nádrži bylo méně, těsně nad minimem, ale kontrolka ještě nesvítila Udělal jsem tak 15-20 pokusů (žádná slyšitelná změna) a nechal jsem toho.

Přes noc jsem dal baterku dobít. Druhý den ráno dalších 5 pokusů beze změny.

Táta mi poradil nalít do nádrže trochu lihu (kvůli kondenzované vodě v benzínu). Po nalití lihu, se mi malinko zdálo, že se dostávám do vyšších obrátek a trochu to blafalo. Zkoušel jsem také kouknout na svíčky, ale podařilo se mi uvolnit pouze jeden kabel a trochu zahýbat s celou gumovou rourkou

Poslední pokus a najednou se motor začal chytat a podařilo se mi nastartovat.

Prosím vás pěkně o jakoukoli diagnostiku či radu ohledně mého problému a znovu se omlouvám za svůj hloupý laický popis.

Četl jsem zde na fóru, že někteří majitelé Micry měli také problémy se startováním a také jsem četl o startování s plynem na podlaze. Nevím o jakou chybu by mohlo jít v mém případě a bojím se, že se celá věc bude znovu opakovat.

Předem děkuji za odpovědi.

2009-12-10 09:01:29

Podla tohto popisu ze ked otocis klucikom tak nic sa nedeje to vyzera ze je pokazena spinacka, resp, len ta kontaktova cast. Treba to rozobrat, vycistit a namazat niecim na kontakty malo by to pomoct. A ked auto nechce chytit treba podla mna pozret v akom stave je palivovy filter a treba ho asi vymenit. Dalej mozu byt sviecky zle alebo svieckove kable (podla popisu), treba ich vybrat a pozret po jazde aspon 20 minut ze aku maju farbu, ak budu tehlovocervene az svetlocervene tak su dobre, ak cierne uz su po smrti a treba ich vymenit. Podla mna to ina vec nebude lebo to auto ako pises jazdi takze ina zavada je nepravdepodobna

Pri kontrole sviecok ten kabel treba cytit za tu gumu a vytiahnut smerom nahor, trocha to tam bude drzat ale da sa to vytrhnut bez poskodenia. A potom uz iba dlhy sveckovy kluc a kontrola.

2009-12-10 09:25:09

Auto dlouho stálo,nebo to dělá při běžném provozu?Jestli starter točí pomalu a kontrolky nezhasnou,máš v háji uhlíky.Jestli auto dlouho stálo,máš navlhlé kabely.Taky záleží kde parkuješ(právě kvůli vlhkosti).Při tom vytahování kabelů ze svíček dej bacha,já takhle utrhl dva.Raději je napřed zatlač na svíčky a potom tahej ven.

2009-12-10 09:49:08

Díky moc za odpověď a za přínosné rady.

Bylo by možné popsat mi nějak blíže, jak se dostat k té spínačce či k palivovému filtru a zda-li si to mohu opravit sám nebo musím do servisu?

Jestli jsem to dobře pochopil, po jízdě delší než 20 min. vytáhnu kabely od svíček a ta část, kterou jsem vytáhl by měla být zbarvená do červena.

Ještě jednou díky, moc si cením rad.

2009-12-10 10:01:12

Auto stálo venku asi 3 dni a teplota byla přes den něco nad nulou a v noci asi mrzlo-jsem v Českých Budějovicích, takže žádný velký mráz.

Problém, že auto nenastartovalo jsem měl jen teď, jednou. Jinak startovalo bez obtíží až na věc která se vyskytovala od začátku (koupě) a to, že na první otočení klíčku to jen cvaklo (motor nic) a napodruhé už bylo vše OK.

Po mém výše popsaném problému se auto při startování zatím chová normálně (startoval jsem doposud asi 4x).

Kabely držely dost pevně, tak jsem s nima opatrně kroutil, až se mi podařilo jeden vytáhnout. Jsou tam tak jako nacvaklé na takové objímce. Mám zatlačit na střed té "čepičky" kabelu? Po uvolnění kabelu jsem na něm měl ještě takovou trubičku, kterou jsem vytáhl s ním s z motoru. Snad je to tak správně. Budu dávat pozor.

Díky moc za další rady.

2009-12-10 10:17:41

Do skříňky raději nesahej a tou to zřejmě ani nebude.Podle mě máš prostě jen zvlhlé a nebo narušené zapalovací kaly.Neparkuješ někde v domácnosti kde jsou domácí zvířata?

2009-12-10 10:26:35

Kabely vypadají asi takto,že?http://www.automedik.cz/a...h[]=626554&product=131293

2009-12-10 10:28:10

Parkuju ve městě,ale je docela možné, že se mi pod kapotu dostala nějaká škodná. Nedávno psali v novinách, že se po ČB dost pohybují kuny, které lezou do motorů a přehryzávají kabely-prý jim moc chutnají. Jen mě nenapadlo, že by to mohlo platit i na mě

Kouknu se tedy po nových zapalovacích kabelech. Klíč na svíčky se dá snad také pořídit.

2009-12-10 10:37:58

No já je měl přehryzané také,proto se ptám.A klíč na svíčky musí být ten dlouhý a bývá součástí golasady.

2009-12-10 10:40:53

To jsou oni. Jedu do obchodu pro nové a pro nový palivový filtr. Díky za rady

2009-12-10 10:42:39

Nemáš zač.Snad Ti to pomůže.

2009-12-10 11:12:09

Palivovy filter je hned vedla nadrzky na brzdovu kvapalinu a je len nasunuty medzi dvomi hadickami. Je v takom drziaku, takze staci novy filter a skutkovac.

2009-12-10 15:53:58

Byl jsem s autem ještě na diagnostice v oficial. servisu Nissanu. Nic na motoru nenašli. Prý by mohl být také problém ve startéru (výměna uhlíku ??). Také by prý bylo třeba odvzdušnit spojku, prý zabírá moc dole, což se mi také zdá. Poradíte jak na to?

Teď čekám na nové kabely, svíčky a palivový filtr.

Klíč na vyndání svíček už jsem si pořídil, tak snad to dám dohromady. Opravte mě někdo prosím pokud se pletu, ale svíčky by se měly vytáčet klasicky proti směru hod. ručiček?

Pokud má někdo zkušenosti či praktické rady s podobnou opravou, rád si je poslechnu.

Předem díky všem. Jsem vám zavázán.

2009-12-10 16:16:18

Jasně.Na svíčkách je normální závit.Jak je to se spojkou,to se musíš zeptat těch,co tohle auto mají.Já mám spojku ovládanou lankem a tudíž nemám co odvzdušňovat.A se starterem jsem Ti to přece psal.

2009-12-10 17:39:13

Pokud jsi den předem nebo někdy před jizdou jen popojel autem někde tak se není čemu divit že by nechytlo , to pak jinak než s plynem na podlaze nenastartuješ .... odzkoušeno mnohokrát , na nezahřátým motoru tam zustane benzín a jakmile se ti svíčka navlhčí tak už nenastartuuješ a případné další točení to akorád zhoršuje jelikož ten benzín zůstává na pístu ve válci . Spojka je taktéž na lanko , v kabině se nastaví pedál zárověň s brzdovým , nastavuje se šroubem s matkou nad pedálem , pote v motoru přitlačíš páku od spojky jako by jsi ji chtěl zmačkknout došroubuješ uplně na doraz matku na táhlu v motoru a poté o 3 otočení povolíš a máš to , jinak to horší startování by mohly dělat uhlíky a taky si zkontroluj ukostření na motoru právě zde u starteru

2009-12-10 19:07:46

Brouček, Mondrejka, Alexxx:

Díky moc za rady.

Alexxx:

Je možné, že jsem měl poslední jízdu před tím problémem jen krátkou.

A díky za info ohledně spojky a startování. Je divné, že mi v servisu na diagnostice říkali něco o tom odvzdušnění spojky-asi si ze mě jen dělali srandu, když viděli, jak tomu rozumim

2009-12-10 19:14:03

Proto jsi tady a tady každý rád poradí.A jinak,když budeš něco hledat,nahoře máš okénka a hledat.Když to třeba bude kvůli spojce,napiš spojka,druhé okénko rozbal a klikni na diskuse a dál na hledat.A najde Ti to všechny diskuse o spojce.Vyzkoušej si to a uvidíš.Mnoho zdaru.


Odpovědět