Fórum - Téma


Micra K11 - Mám pochybnosti


Fórum Micra K11 Micra K11 - Mám pochybnosti

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2008-03-25 18:01:31

Zdravím všechny!

Potřeboval bych poradit.Koupil jsem Mikru 1999 1.0,pěkná,zachovalá,ale nesedí mi počet km,na tachometru má 83000,ale pod plynem je vyšlapaná díra v koberci a volant je strašně poškrábaný od nehtů a vrchní část je vevnitř odlepená od toho kovového prstence.Mám pocit,jestli nebude mít tak 150000.Chtěl jsem koupit zachovalou Mikru,bez investic,ale tohle mě nenechává klidným.Ikdyž motor jede pružně,stejně se mi zdá trochu hlučnější,někdy zní jako diesel(takové tiché klepání) a spotřeba mi taky nepřijde taková,jakou jsem očekával(při opravdu klidné jízdě se pod 6 nevejdu).Při řazení z 1 na 2 to někdy trochu zachrastí a taky ze 4 na 3 to taky není nejideálnější.Mám pocit,že ta Mikra i přes zachovalý vzhled má za sebou víc,než mi uvádí tachometr a to bych se jí radši rychle zbavil.co myslíte?

2008-03-25 18:39:37

Ja by som to nebral tak tragicky, mne osobne je to to jedno kolko ma km,Ked pridem a 18 rocnemu autu predovsetkym sa vrhnem na spodok ak je hnile ani hrdzave popripade vyfuk vyzera ze domov uz nepride v kuse tak dalej uz ani neskumam.

Proste pri niecom co ma 18 rokov ide skorej o to v akom je to aktualnom stave a ak to v vyfuku dymi a zerie olej tak sa toho treba zbavit. Pochybujem ze by niekto najazdil len 4500 km za rok (83000 za 18 rokov), a aj keby tak bez potrebnej starostlivosti a vymien opotrebovanych casti by to bol len vrak.

Treba sa na to pozriet tak nejak ako to je a nie co ma tachometer uvedene.

Konkretne ak to auto nie je hnile a ani hrdzave a motor nezerie olej a ide ako hodinky tak potom sa oplati pozriet na prevodovku. Ak vsak zerie olej nieco tam cvaka a nejdu dobre rychlosti tak to asi nebude celkom v poriadku.

To je moj nazor

tom
2008-03-25 18:52:54

Modrejka,ktorý že vy to máte na Slovensku rok????

Jinak k tomu autu,to že má poškrábaný volant a prošlapanou díru pod pedálem,jsi přeci viděl už při koupi. A pokud jde špatně,nebo hůře řadit,to se přeci dá také poznat,při zkušební jízdě.... Takže teď je asi těžko radit,kor,když jsi nenapsal,za kolik jsi koupil,a jakou jsi podepsal kupní smlouvu.

Jinak pokud se nevejdeš s touto Microu pod šest litrů,tak je asi někde,podotýkám NĚKDE chyba....

2008-03-25 19:03:07

promiň,možná ses přehlédl,ale to je auto z roku 1999 tzn. 9 roků.Karoserie i podvozek je bez koroze,ale k těm kilometrům-chtěl jsem hlavně aby to vydželo aspoň dalších pět let bez větších investic,ale kdyby to mělo najeto dvakrát víc,tak bych už s velkou spolehlivostí moc nepočítal.najezdím 20-30tis.ročně.Ten motor jede fakt pružně,ale stačí ho trochu vytočit a už zní jak tišší diesel,možná jsou 16ventilové motory hlučnější,nemám s nimi zkušenost.Taky trochu jakoby hvízdá,hlavně když jedu na dvojku,ale to prý jsou hlučnější ložiska v převodovce.A to řazení,pochybuju,že by to bylo opotřebovanou spojkou nebo tím,že je málo oleje v převodovce,ostatní možnosti jsou už větší investice.Vybral jsem si mikru právě kvůli její nenáročnosti a spolehlivosti a chtěl jsem co nejzachovalejší,ale teď si nejsem jistý,asi se stavím do nissan servisu,jestli by mi k tomu taky něco řekli.jinak díky za názor.

2008-03-25 19:09:55

toho volantu jsem si všiml,ale připadlo mi,že ho měla předtím ženská s dlouhýma nechtama.Ta díra byla skovaná pod dalším koberečkem.To řazení dělá jenom když se chci rozjet rychleji,jinak když řadíš v klidu,tak je to v pohodě,takže toho jsem si taky hned nevšiml.Právě jsem to kupoval od lidí co vozí auta z ciziny,švagr se zná s majitelem firmy a i s mechanikama a ti mu tvrdili,že takové auto dovezou jednou za rok.Švára je v pohodě,ale mám pocit,že ty lidi jsou opravdu profesionální obchodníci.

tom
2008-03-25 19:25:42

O hlučnosti motoru těžko polemizovat po netu,ale to řazení může být skutečně obojím,co jsi psal. To není jen o tom,zda je tam málo,či dost oleje,ale taky o tom,jaký ten olej je..... A kecy o tom,že je to náplň na celou životnost pusť klidně z hlavy. Jinak podstata věci není ani to,jestli má sto,či stopadesát tisíc najeto,ale jak je má najeto,a jak se o to auto kdo staral.... Jinak je to skvělý autíčko,tak mu taky trochu věř.....

2008-03-26 07:16:51

Ja sa ospravedlnujem stale som myslel ze je to 1990 takze vsetko co som napisal je nepouzitelne.

Idem k ocnemu je to so mnou vazne.

2008-03-26 07:31:49

Hluk může způsobovat řetěz, taky mně to trošku šelestí..což soudruzi v nissanu okomentovali, jako OK. Víc mě trápí hlučný alternátor. Je zřejmě trošku poddimenzovaný a jak klesnou po zahřátí motoru otáčky, tak trošku hvízdá. Důležitý je pružný motor, co jsem měl možnost osedlat jiné kusy převážně po ženách(vyjímka je samozřejmě Slunik ), tak byly pěkně utahaný..tož buď rád, že tvá micra má odpich Jinak musím souhlasit s Tomem Micra je super auto, tak ji dej šanci

Pokud chceš mít klid dej to někde do řádného servisu a nech si ji prohlédnout. Případně se na Nissanu zaregistruj do Qx programu a dostaneš zajímavé slevy na díly a práci.

2008-03-26 07:32:29

Volant - bývá to častější závada i u primer z těchto roků že je odlepená umělá hmota od volantu. Koberec - to je otázka. Když budu mít v autě koberečky, tak původní neprošlapu ani po 300 tisících, když tam bude jezdit ženská v jehlových podpadcích bez koberečku tak tak to prošlape třeba po 30 tisících. Je velmi jednoduché si ověřit počet kilometrů, chce to jen čas. Pokud je to auto z venku, tak buď má servisku , a když nemá, tak řekni dovozci, ať ti dá kopii cizího techničáku. Pokud ho nemá, zkoč si na úřad a po předložení českého TP je požádej o kopiii toho cizího techničáku. Originál je založenej ve spise o autu. A pak už ti nezbývá jen si zjistit na informacích o mezinárodních telefnních číslech zda dotyčný má telefon a zavolat mu a zeptat se, nebo mu zkusit napast dopis a čekat jestli odpoví. Doporučuji do dopisu napsat meil aa on odpoví třeba meilem. Toto se nám osvědčilo i např, když bykl k autu jen jeden klíč, tak nám ho majitel někdy poslal atd... Pokud to jde telefonem, je to za chvilku zjištěno, dopis trvá déle.

2008-03-26 16:24:45

Mikra je skvělé auto,jsem z ní jinak hodně nadšený,předtím jsem jezdil jen ve starších autech a je to fakt rozdíl.Ale jen se trochu strachuju,že nevydrží tolik,co jsem předpokládal.

Motor jede pružně,nekouří a zatím mám pocit,že olej nežere.Zjistil jsem ale,že se má do Mikry lít olej specifikace API SG(asi 15w-40),ale mě tam dali BP 10W-40 API SL/CF,tak možná proto se mi zdá trošku hlučnější.

Ale ještě jsem zjistil nemilou věc,za kastlíkem je zřejmě řídící jednotka a je krytá plastem palubky,takže aby jste se kní dostali,musíte vyndat palubku,jenomže ten plast je něčím přeřízlý.

2008-03-26 16:40:29

ještě k tomu oleji,hledám olej specifikace API SG,ale žádný nenacházím,jen do čtyřdobých motorek.Nevíte někdo nějaký typ,nebo tam taky lejete SL,SJ?

2008-03-26 17:12:01

nebude to spíš říznutý kvůli pylovému filtru?

http://www.nissanclub.cz/...msgboard/60681/full/3.jpg

2008-03-26 17:23:46

vypadá to stejně,takže asi ano.díky.

2008-03-26 17:26:25

ten olej jsem hledal,ale zjistil jsem,že specifikace API SG je asi minulost,teď je obvyklá SJ,SL,takže olej je v pořádku.

2008-03-26 17:34:17

mně přímo v nissanu dávají 10W40 a Shell konfigurátor odkazuje na totéž

2008-03-27 07:43:37

Za kastlíkem je pylový filtr a přeříznuté je to schválně - tak se to má dělat oficiálně. Řídící jednotka je dole na tunelu před řadící pákou. když ohneš hlavua strčíš ju mezi pedály, tak ju uvidíš. Mikra vydrží hodně, akorát u strších se serou sem tam imobilizéry, a hlavně hrozně hnije na 2 místech a to prahy pod zadníma dveřma (nebo u 3 dveř za dveřma) a v předu přední čelo pod nárazníkem, na bocích pod nosníkama. Tam bývají díry jak past an mamuta. Sem tam ještě hnije podlaha ve spoji před zadníma sedadlama, tam to bývá taky durch. Další velmi častá závada je ulomený madlo 5-tých dveří a přetržená struna na otevírání 5-tých dveří. Motor absolutně bez problémů. akorát bývá slyšet rozvodový řetěz, ale stačí vyměnit kladky aje to Ok (nemusí se měnit řetěz). Jinak obvyklé závady jako u všech aut čepy, výfuky apod.

2008-03-27 17:25:32

z hlediska rzi je auto jak nové,jen je to povrchově načaté kolem baterky.Na kolik přijdou ty kladky?jen tak do budoucna.

2008-03-27 22:58:52

Mrzí mě to,ale asi ji fakt prodám.Dnes sem po 4 hod stání nastartoval až napotřetí,řazení z 1-2 dělalo problémy při každém přeřazení,navíc asi i ty kladky budou lehce načaté.Ale hlavně mi nevyhovuje ten litr,mám rád klidnou jízdu,ale ten litr jako bych musel tak nějak přemlouvat.Reaguje hodně pružně,ale když chci přece jenom trochu zrychlit,tak už jako by se mu nechtělo a dává o sobě na můj vkus docela hlasitě vědět(hlavně při jízdě do kopce),takový feliciový zvuk,ale tohle je 16ventil z roku 1999.V nízkých otáčkách je tichý,lehce brumlající.Nevyhovuje mi taky že rychlosti jsou tak blízko u sebe.Sice je prima,když jedu bez problémů 50km/h na 4ku ale zase když jedu 90 tak mi přijde motor už docela vytočený,sice pak u 100ky se utiší,ale já jezdím většinou těch 90.Do práce to mám 28km,půlka město,půlka mimo a právě tam už mě přijde litr nedostačující.A myslím si,že 1.3ka nesežere o moc víc,ne-li stejně.Je to skvělé auto,ale ten litr se spíš hodí víc do města.Jsem přesný opak sportovního řidiče,ale mám pocit,že si s 1.3kou užiju víc klidu,

Sečteno podtrženo,vidina blížících se nákladů(kromě těch,s kterými jsem počítal) a nevýhody litrového motoru mě vedou k tomu,že bych asi měl dát šanci jinému kusu.


Odpovědět